abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 september 2015 @ 11:14:07 #101
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156417466
Ik zie het iedere week, waarom zijn mensen nou zo chronisch bang voor de spitsstrook daar :')

pi_156418986

Maar ik mag zeker niet de link leggen tussen een bepaald automerk in combinatie met een bepaald rijgedrag...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 27 september 2015 @ 17:35:17 #103
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_156425724
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 12:45 schreef Ridocar het volgende:

Maar ik mag zeker niet de link leggen tussen een bepaald automerk in combinatie met een bepaald rijgedrag...
Nee, dat mag niet. Want ook andere automerken doen dat. Zo had ik eergisteren een Audi bestuurder die t zelfde deed.......

(serieus ja! :') )
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 september 2015 @ 17:42:08 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156425868
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 11:14 schreef Erasmo het volgende:
Ik zie het iedere week, waarom zijn mensen nou zo chronisch bang voor de spitsstrook daar :')

Je hebt ook mensen die met 5 man in een rijtje over de vluchtstrook rijden :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_156450277
Hmmm... volgens mij was ik bij een rotonde van mijn rijstrook af gedrukt :{

Aangezien ik op de middelste rijstrook de rotonde oprij, mag ik in principe ook uitkomen op de middelste, maar eenmaal op de rotonde kwam opeens een paarse VW Polo op "mijn rijstrook" opduiken die daarvoor op de rechter strook naast me reed :{

Op het moment zelf schrok ik even en dacht dat ikzelf niet had opgelet en per ongeluk zijn rijstrook was opgereden, maar als ik het filmpje nu zo terugkijk, is het meneer in de Polo die mij eraf drukt :{ Als je de stippellijntjes volgt, hoort hij op de strook rechts uit te komen...

Ik keek nog even naar hem, maar hij keek strak naar voren, had volgens mij niks in de gaten :{
pi_156489548
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 15:59 schreef Fien1989 het volgende:
maar hij keek strak naar voren
Standaard reactie, standje negeer en hopen op het beste. Ik geloof dat meneer het zelf wel heeft gezien.
pi_156489613
quote:
7s.gif Op zondag 27 september 2015 17:35 schreef Descendent het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet. Want ook andere automerken doen dat. Zo had ik eergisteren een Audi bestuurder die t zelfde deed.......

(serieus ja! :') )
Nou, okee. Audi's ook. Maar bij BMW's is het gewoon opvallend. Ik probeer altijd objectief te blijven, maar ondanks mijn neutrale kijk merk ik dat een BMW toch iets in die auto zit dat een gewone bestuurder een aso-roesje meegeeft...

Nu zal ik vast wel allemaal BMW-rijders over me heen krijgen die allemaal nog nooit zoiets hebben gedaan en altijd netjes rijden.
pi_156494572
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 01:10 schreef Ridocar het volgende:

Nu zal ik vast wel allemaal BMW-rijders over me heen krijgen die allemaal nog nooit zoiets hebben gedaan en altijd netjes rijden.
Je hebt geluk dat ik ben overgestapt op Mercedes! :P

Het type Mercedes waar doorgaans alleen bejaarden in rijden
Je raekt an de dinge geweun.
pi_156583185

Soms maak ik zelf ook fouten. Zo ook gisteren :{

Na een halfuur file-rijden leek het even weer te vlotten... de voorganger trok weer vrij vlot op, ik volgde. Maar nog toen ik aan het versnellen was, remde het alweer af en stond het rap stil. Ik had daar vrij laat/verkeerd op gereageerd :{ Ik zag de remlichten v/d voorganger aangaan en liet nog rustig gas los en begon langzaam te remmen. Ik merkte helemaal niet direct op dat het niet "langzaam snelheid minderen", maar "vrij snel tot stilstand komen" was :{ Gevolg is dat ik pas heel hard begon te remmen toen de voorganger stilstond en erg rap dichterbij kwam :{ De ABS greep in door het harde remmen.

Het scheelde waarschijnlijk niet heel veel, of ik had 'm geraakt :{ Ik schrok i.i.g. wel :{ Mijn achterligger schrok ook, zag ik in de spiegels. Die moest ook opeens heel hard remmen.

Ik was destijds geen aandacht aan het geven aan schermpjes o.i.d. en was ook gewoon nuchter. Mogelijk was de combinatie einde v/d dag + halfuur aanschuiven in felle zon + gedachte "yes, eindelijk rijdt het weer!" niet goed voor het reactievermogen :{
pi_156583942
Zo op video is het ook niet duidelijk hoe hard de voorganger afremt. Had dus anderen evengoed kunnen gebeuren schat ik zo in.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:02:19 #111
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_156742855
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 01:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nou, okee. Audi's ook. Maar bij BMW's is het gewoon opvallend. Ik probeer altijd objectief te blijven, maar ondanks mijn neutrale kijk merk ik dat een BMW toch iets in die auto zit dat een gewone bestuurder een aso-roesje meegeeft...

Haha; ik bedoelde juist dat BMW en Audi rijders vaak een beetje hetzelfde zijn. (iets te kleine ..... zeg maar) :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_156742956
Die G1WH, waar kan ik die het best bestellen volgens jullie ervaring?
pi_156747435
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Die G1WH, waar kan ik die het best bestellen volgens jullie ervaring?
Bij een winkel die hem op voorraad heeft. Dan is de levertijd lekker kort. ;)
pi_156747492
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:06 schreef deezler het volgende:

[..]

;(
pi_156747515
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 23:37 schreef Fien1989 het volgende:

Soms maak ik zelf ook fouten. Zo ook gisteren :{

hou dan ook de rechterbaan aan :+
pi_156751475
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:10 schreef Maegrim het volgende:

[..]

hou dan ook de rechterbaan aan :+
Maar meestal is op dat punt de linker iets sneller :D Bovendien reed ik daar nog niet zo lang. De strook waar ik op reed, was eerder namelijk nog de meest rechter rijstrook. Die rechterstrook in het filmpje is erbij gekomen vanaf de oprit Gouda :D
pi_156751927

Bij het invoegen op de N34 vanaf een benzinestation liet een mevrouw me niet invoegen, ze reed de opening dicht :{

Ik kwam de invoegstrook op en de ruimte tussen die BMW en VW was ruim voldoende. Maar mevrouw in de BMW ging vlug inlopen op de voorganger op het moment dat ik ging versnellen en reed zo de opening dicht :{ Om dan bij de volgende afrit eraf te gaan :{

Goed, invoegend verkeer heeft geen voorrang volgens de regels, dus eigenlijk had ik een inschattingsfout gemaakt :@ Maar ja... om dan toch de opening dicht te rijden als je ziet dat een auto al bijna bij het einde v/d invoegstrook is... :{

Ik had destijds de keuze gemaakt om voor de BMW in te voegen, omdat hij destijds nog best ver weg was, de opening was voldoende voor mij om op snelheid te komen. Pas toen ik ging versnellen bleek de BMW de opening dicht te gaan rijden :{
  zondag 11 oktober 2015 @ 03:09:40 #118
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_156751941
Mja, ik had je er tussen gelaten. Dit is van dat typische "ik kan een auto winnen dus ben ik sneller thuis"-gedrag waar je weinig mee opschiet.

Dit is tegenover de homoparkeerplaats bij Emmen of niet?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_156752112
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:09 schreef Catch22- het volgende:
Mja, ik had je er tussen gelaten. Dit is van dat typische "ik kan een auto winnen dus ben ik sneller thuis"-gedrag waar je weinig mee opschiet.

Dit is tegenover de homoparkeerplaats bij Emmen of niet?
Ik weet niet of dat tegenover de homo-parkeerplaats is, ik ben daar niet bekend en rij er niet meer dan enkele keren per jaar :@

Ik wist enkel dat het een van de weinige plekken was waar ik eindelijk naar de wc kon (en chips kon halen) :D
pi_156753147
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:27 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat tegenover de homo-parkeerplaats is, ik ben daar niet bekend en rij er niet meer dan enkele keren per jaar :@

Ik wist enkel dat het een van de weinige plekken was waar ik eindelijk naar de wc kon (en chips kon halen) :D
Soms zijn een paar extra pk's wel handig he!
pi_156753274
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:06 schreef Fien1989 het volgende:

Bij het invoegen op de N34 vanaf een benzinestation liet een mevrouw me niet invoegen, ze reed de opening dicht :{

Ik kwam de invoegstrook op en de ruimte tussen die BMW en VW was ruim voldoende. Maar mevrouw in de BMW ging vlug inlopen op de voorganger op het moment dat ik ging versnellen en reed zo de opening dicht :{ Om dan bij de volgende afrit eraf te gaan :{

Goed, invoegend verkeer heeft geen voorrang volgens de regels, dus eigenlijk had ik een inschattingsfout gemaakt :@ Maar ja... om dan toch de opening dicht te rijden als je ziet dat een auto al bijna bij het einde v/d invoegstrook is... :{

Ik had destijds de keuze gemaakt om voor de BMW in te voegen, omdat hij destijds nog best ver weg was, de opening was voldoende voor mij om op snelheid te komen. Pas toen ik ging versnellen bleek de BMW de opening dicht te gaan rijden :{
Voor mij staat gaatjes-dichtrijden echt torenhoog op nummer 1 als het omverkeersergenissen gaat. Met een bestelbus is hetnog irritanter want schijnbaar wil het merendeel van verkeershufterig Nederland niet achter een bestelbus komen te zitten. Bloed irritant en zeker ook gevaarlijk !

Vorige week een dagje aar Belgie geweest en bij Gent moest ik weer de grote weg op. Ik had een zware lading bij me en wilde invoegen. Het was een weg van 3 rijstroken, nog redelijk rustig. Ik moet versnellen naar 70/80 om vloeiend in te kunnen voegen, komt er een Bimmer hard aanzetten, waar hij makkelijk de ruimte had om opzij te gaan, bleef hij rechts rijden en reed het gat dicht, toen hij al naast me zat, toen pas wilde hij gaan remmen (deed ik ook al, dus geef weer gas) en kon ik er op laatste moment voorlangs anders had ik auto echt stil moeten zetten. En het was nog een NLer ook.. Belgen kunnen niet rijden, maar Nederlanders ontwikkelen zich in rap tempo tot meest asociale en hufterigste verkeersdeelnemers van west europa. :r
pi_156753659
Ik heb het met de vrachtauto niet vaak, de meesten willen wel ruimte maken, maar soms heb je van die knurften die expres voor me willen blijven. Ik vind het best, dan voeg ik wel later in.
In een file is het helemaal grappig. Zodra ik richting aangeef gaan de meesten opeens naast me rijden. Een enkeling wil wel even stoppen om mij een rijstrook te laten wisselen. Dan voel ik de haat van alle andere automobilisten (je laat dat toch niet voor je invoegen? Een vrachtauto, notabene! Hoe durf je?)

Jammer dat ik geen dashcam naar achteren of opzij heb, dat had ik wel leuke taferelen vast kunnen leggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 11-10-2015 10:36:35 ]
pi_156761695
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:06 schreef deezler het volgende:

[..]

Dus niemand heeft ervaringen met bestellen?
pi_156761755
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:06 schreef Fien1989 het volgende:

Mensen die gaatjes dichtrijden :')
Sneu kut volk. Ik rijd in een oude auto dus heb er geen moeite mee dat soort mensen af te snijden...
Afremmen doen ze dan vanzelf wel
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_156763236
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 09:31 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Soms zijn een paar extra pk's wel handig he!
Die waren er niet meer ;( Vanaf 80km/u gaf ik volgas en ging de automaat al terug naar de 2e, laagst mogelijk tot aan 120km/u. Harder optrekken kan hij niet :P

quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 09:47 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Voor mij staat gaatjes-dichtrijden echt torenhoog op nummer 1 als het omverkeersergenissen gaat. Met een bestelbus is hetnog irritanter want schijnbaar wil het merendeel van verkeershufterig Nederland niet achter een bestelbus komen te zitten. Bloed irritant en zeker ook gevaarlijk !

Vorige week een dagje aar Belgie geweest en bij Gent moest ik weer de grote weg op. Ik had een zware lading bij me en wilde invoegen. Het was een weg van 3 rijstroken, nog redelijk rustig. Ik moet versnellen naar 70/80 om vloeiend in te kunnen voegen, komt er een Bimmer hard aanzetten, waar hij makkelijk de ruimte had om opzij te gaan, bleef hij rechts rijden en reed het gat dicht, toen hij al naast me zat, toen pas wilde hij gaan remmen (deed ik ook al, dus geef weer gas) en kon ik er op laatste moment voorlangs anders had ik auto echt stil moeten zetten. En het was nog een NLer ook.. Belgen kunnen niet rijden, maar Nederlanders ontwikkelen zich in rap tempo tot meest asociale en hufterigste verkeersdeelnemers van west europa. :r
Ik kom het op zich niet zo heel vaak tegen, hooguit enkele keren per jaar. Dit was er een van :{

Het is op de e.o.a. manier wel vaak de duurdere/snellere type auto's die openingen dichtrijden, lijkt het wel :{

quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 10:31 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb het met de vrachtauto niet vaak, de meesten willen wel ruimte maken, maar soms heb je van die knurften die expres voor me willen blijven. Ik vind het best, dan voeg ik wel later in.
In een file is het helemaal grappig. Zodra ik richting aangeef gaan de meesten opeens naast me rijden. Een enkeling wil wel even stoppen om mij een rijstrook te laten wisselen. Dan voel ik de haat van alle andere automobilisten (je laat dat toch niet voor je invoegen? Een vrachtauto, notabene! Hoe durf je?)

Jammer dat ik geen dashcam naar achteren of opzij heb, dat had ik wel leuke taferelen vast kunnen leggen.
Vrachtwagens onderling laten elkaar ook niet altijd invoegen :P

Alhoewel, die bakwagen had ook best wel gas los kunnen laten en zo achter de andere in te voeren :)

Filmpje kwam van mijn oude dashcam.

quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:46 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mensen die gaatjes dichtrijden :')
Sneu kut volk. Ik rijd in een oude auto dus heb er geen moeite mee dat soort mensen af te snijden...
Afremmen doen ze dan vanzelf wel
Maar de kans op schade is daardoor wel groter... :{
pi_156764042
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:57 schreef Fien1989 het volgende:

Vrachtwagens onderling laten elkaar ook niet altijd invoegen :P

Alhoewel, die bakwagen had ook best wel gas los kunnen laten en zo achter de andere in te voeren :)

Filmpje kwam van mijn oude dashcam.

Sjongejongejonge die vrachtwagen is zelf ook te eigenwijs om heel even te remmen waardoor alles perfect had gepast.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_156764588
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:40 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Sjongejongejonge die vrachtwagen is zelf ook te eigenwijs om heel even te remmen waardoor alles perfect had gepast.
Dit. Beetje ruimte maken had gekund, maar de chauffeur die in moest voegen had dan ook even kunnen remmen. Dit is Kinderachtig (ja, hoofdletter k)
pi_156767873
Hadden waarschijnlijk allebei haast en een volle vrachtwagen waardoor het dan wel weer even duurt voordat je weer op snelheid bent.
  zondag 11 oktober 2015 @ 23:24:38 #129
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156772763
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 10:31 schreef Ridocar het volgende:

Ik zeg doen _O_ In de file hou ik graag even in als een vrachtwagen van baan moet wisselen, het zijn de bestuurders met het meeste overzicht zodat er minder geharmonicaad wordt.
Niet dat ik er last van heb op de motor :P

Mensen die zo invoegen ;( Durf gewoon eerst op vaart te komen in plaats van je auto gelijk naar links te drukken zodra je de blokmarkering ziet, desbetreffende wisselstrook is lang genoeg om zelfs in een 2CV de 120 te halen.

Toegegeven het is een persoonlijk irritatiepunt van me maar zelfs op een rustige weg zie je de gevolgen als, als het drukker is wordt het alleen maar erger.
pi_156774187
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 23:24 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Mensen die zo invoegen ;( Durf gewoon eerst op vaart te komen in plaats van je auto gelijk naar links te drukken zodra je de blokmarkering ziet, desbetreffende wisselstrook is lang genoeg om zelfs in een 2CV de 120 te halen.
Ik denk dat in de praktijk er nog best veel mensen zijn die bang zijn om in te voegen op snelwegen, niet durven te versnellen omdat ze bang zijn aan het einde v/d strook te komen. Vooral mensen die normaal alleen in de stad rijden en incidenteel de snelweg opzoeken zullen er denk ik last van hebben.

En mensen die net hun rijbewijs hebben en de eerste zelfstandige kilometers maken vast ook :D Ik weet nog heel goed hoe mijn allereerste autorit na het slagen ging :o Was meteen een "flink" retourtje Rotterdam<=>Emmen in een gehuurde VW Golf VI Variant... zó leuk, maar achteraf gezien op sommige punten ook zó beroerd qua rijgedrag :P Maar alles was heel gebleven en mijn daarop volgende ritten was het proefrijden en meenemen van de Mégane die ik nu heb, waarna het rijden echt kon beginnen :D
pi_156774369
Weet je waar ik wel altijd "te langzaam" invoeg? Bij weefvakken, die ik gelukkig maar heel weinig tegen kom, maar holy fucking shit wat is dat irritant altijd. Dan maar wat langzamer. Degene die ik nog wel eens tegen kom is trouwens echt iets van 150m ofzo, dus dan moet je wel.
pi_156774668
Weefvakken bij het invoegen kom ik bijna niet tegen. Hier in de buurt is dat alleen bij de A13 Berkel-Rodenrijs die ik soms rij.

Bij klaverblad-knooppunten heb je ze trouwens wel, en vaak vrij korte ook. Die zijn wel eens spannend geweest toen ik met een aanhanger achter de auto uit de lus kwam en het doorgaande verkeer best hard ging :o
pi_156840461
Weet niet of het hier ergens beschreven staat, ik heb niet alles gelezen. Maar kun je voor de G1WH ook een houdertje krijgen die je op de voorruit vastplakt? In plaats van de grote zuignap dus.. Wil het zo onopvallend mogelijk namelijk en dan is een zuignap niet echt een goede oplossing.
pi_156840540
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Weet niet of het hier ergens beschreven staat, ik heb niet alles gelezen. Maar kun je voor de G1WH ook een houdertje krijgen die je op de voorruit vastplakt? In plaats van de grote zuignap dus.. Wil het zo onopvallend mogelijk namelijk en dan is een zuignap niet echt een goede oplossing.
Jahoor, ook op ebay:
http://www.ebay.com/itm/3(...)?hash=item1e9cf49c0e

Maar deze kan ook op je dashboard / dak enz. Als je deze op je raam plakt valt het net zo veel op als een zuignap.

Maar ze hebben ook een spiegel houder. Ook op ebay.
pi_156840842
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:53 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Jahoor, ook op ebay:
http://www.ebay.com/itm/3(...)?hash=item1e9cf49c0e

Maar deze kan ook op je dashboard / dak enz. Als je deze op je raam plakt valt het net zo veel op als een zuignap.

Maar ze hebben ook een spiegel houder. Ook op ebay.
Thanks! Zie net inderdaad dat de zuignap niet heel groot is. Maar wil liever ook een wat permanente oplossing dan een zuignap. Ik ga even op Ebay snuffelen :)
pi_156841723
Ik wilde eigenlijk die G1WH bestellen maar zoek er eigenlijk 1 met GPS waarbij mijn snelheid in beeld komt. Iemand suggesties?
pi_156842131
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik wilde eigenlijk die G1WH bestellen maar zoek er eigenlijk 1 met GPS waarbij mijn snelheid in beeld komt. Iemand suggesties?
Die zijn een stuk duurder in ieder geval.
Waarom wil je GPS? Voor de locatie? Want snelheid is eerder een grotere kans dat het negatief uitpakt voor jezelf bij een ongeluk.
pi_156842236
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:38 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Die zijn een stuk duurder in ieder geval.
Waarom wil je GPS? Voor de locatie? Want snelheid is eerder een grotere kans dat het negatief uitpakt voor jezelf bij een ongeluk.
Werkgerelateerd. Trambestuurder en wil compilatie maken. Tevens wordt mijn voertuig sowieso al gemonitord dus mijn snelheid verhullen heeft geen zin
pi_156842513
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:42 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Werkgerelateerd. Trambestuurder en wil compilatie maken. Tevens wordt mijn voertuig sowieso al gemonitord dus mijn snelheid verhullen heeft geen zin
Da's inderdaad een ander verhaal dan ja.
Dan zou ik gewoon een goede zoeken uit Nederland met GPS, wel duurder dus, maar dan heb je ook betere garantie enz. Volgens mij is de ls300w letterlijk een G1WH maar dan met GPS. Niet schrikken alleen van het prijsverschil wat je dan betaald voor de GPS en de garantie.
pi_156842851
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:52 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Da's inderdaad een ander verhaal dan ja.
Dan zou ik gewoon een goede zoeken uit Nederland met GPS, wel duurder dus, maar dan heb je ook betere garantie enz. Volgens mij is de ls300w letterlijk een G1WH maar dan met GPS. Niet schrikken alleen van het prijsverschil wat je dan betaald voor de GPS en de garantie.
De LS300W heeft voor zover ik weet, ook geen GPS.

Voor GPS moet je de LS430W of LS460W hebben :D

Ik heb zelf die 2e in de auto :D Hij was wel ¤180,- bij de Coolblue :'(
pi_156842899
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 23:07 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Oh sorry dan dat. Anyway, heel veel geld verschil voor GPS.
pi_156842928
G1W-CB besteld voor in m'n nieuwe ouwe volvo :s)
pi_156842971
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 23:11 schreef Maegrim het volgende:
G1W-CB besteld voor in m'n nieuwe ouwe volvo :s)
Je hebt je wel ingelezen? Ik las dat nogal wat mensen problemen hadden met de capacitor versies.
pi_156844765
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 23:13 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je hebt je wel ingelezen? Ik las dat nogal wat mensen problemen hadden met de capacitor versies.
Is het de condensator zelf die stuk gaat? Dan zou je met een nieuwe condensator het probleem op kunnen lossen. Ik denk dat als de batterij van m'n LS430W kapot gaat, dat ik dan een condensator erin soldeer, zoveel verschilt dat niet.
pi_156844780
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 23:07 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik heb zelf de 430, wat verschilt het met de 460?
pi_156844818
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 01:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb zelf de 430, wat verschilt het met de 460?
Van wat ik heb begrepen, heeft de 460 een iets nieuwere sensor die iets beter zou moeten presteren in het donker. Het verschil schijnt echter niet super groot te zijn :D
pi_156845442
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 23:13 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Niks over problemen gelezen :+
pi_156848111
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 07:29 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Niks over problemen gelezen :+
https://dashcamtalk.com/forum/forums/g1wx.39/
Zie alles met G1W-C. De G1W-CB is alleen een ander kleurtje.
pi_156848225
Ik lees daar nog steeds niet iets bijzonders over problemen?
Anyway, we gaan het zien als ie er is
pi_156848452
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:23 schreef Maegrim het volgende:
Ik lees daar nog steeds niet iets bijzonders over problemen?
Anyway, we gaan het zien als ie er is
https://dashcamtalk.com/f(...)reen-of-death.13979/
https://dashcamtalk.com/f(...)-whats-the-fix.7067/

Maar je hebt gelijk, er zijn net zo goed mensen die problemen hebben met de andere, ik dacht dat het voornamelijk de C versies waren maar dat valt wel mee.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 13:14:07 #151
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156896157
Hoe keer ik zo asociaal mogelijk bij een verkeerslicht:

En het zal je niet verbazen dat de bestuurder aan het bellen was :F
pi_156908935
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 13:14 schreef Erasmo het volgende:
Hoe keer ik zo asociaal mogelijk bij een verkeerslicht:

En het zal je niet verbazen dat de bestuurder aan het bellen was :F
Kan het niet zo zijn dat de draaicirkel van die auto niet kleiner is dan dat? :o
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:28:29 #153
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156911240
Dan rij je door op de ruime parkeerplaats waar ik vandaan kom en draai je daar. Maar kijk eens naar de kleur van het verkeerslicht ;)
pi_156912522
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:28 schreef Erasmo het volgende:
Dan rij je door op de ruime parkeerplaats waar ik vandaan kom en draai je daar. Maar kijk eens naar de kleur van het verkeerslicht ;)
Maar is het niet mogelijk dat die auto ook groen had? Want vaak heeft het verkeer op de kruisende weg wat van rechts komt en linksaf wil, ook groen in zo'n situatie.

Maar goed, dan zou hij wel voorrang moeten geven omdat keren een bijzondere manoeuvre is... :{
  zondag 18 oktober 2015 @ 01:28:44 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156913716
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:28 schreef Erasmo het volgende:
Was het in Veenendaal?
Daar heb je idd ruimte en mogelijkheden zat om weer richting de A12 te rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 oktober 2015 @ 09:56:07 #156
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156915706
Ja bij de A12 bij de oa. de KFC en BK.
  zondag 18 oktober 2015 @ 22:18:18 #157
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156932730
Stomme Fransoos ;(

pi_156937298
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:15 schreef Erasmo het volgende:
Hij heeft tegenwoordig ook een ligfiets :P

Prius-rijder drukt hem in een gaatje wat eigenlijk te nauw is, heeft het door en laat z'n oepsie weten dmv de ruitenwisser :P Zo kan het dus ook :P
Gaan die dingen niet automatisch? En hoe zet je ze eigenlijk aan? Aan de hendel trekken toch?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_156945905
Gisteren op de ring van Antwerpen reed ik op de middelste rijstrook.Tussen mij en mijn voorganger zit een kleine ruimte, de gewoonlijke twee seconden regel. Iemand de de rechterrijstrook propt zijn auto ertussen zonder richting aan te geven. Ik moest vol op de rem om hem niet te raken. De auto achter mij kon nog snel naar links uitwijken. Met veel getoeter en lichtsignalen heb ik die malloot voor mij duidelijk gemaakt dat ik er niet van gediend was. Ik besloot om hem links voorbij te gaan, en toen ik hem aankeek had ie een nare grijns op zijn gezicht. Wat een idioot. Jammer dat mijn dashcam niet aanstond.
pi_156946046
Ring Antwerpen zit VOL met dat soort idioten, ik heb er daarom een enorme hekel aan om daar te rijden.
pi_156949366
quote:
14s.gif Op maandag 19 oktober 2015 01:23 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Gaan die dingen niet automatisch? En hoe zet je ze eigenlijk aan? Aan de hendel trekken toch?
Draaien aan een knopje.

Achterwisser gaan niet automatisch
pi_156978554
Al verschillende keren gekke dingen onderweg gezien, en elke keer dacht ik, had ik nu maar een dashcam :-p Dus gisteren een g1wh besteld op eBay voor 28 pond.
Ben benieuwd! Zal men eerste filmpje zeker even delen hier :-)
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:30:25 #163
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_157053616
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 21:52 schreef jackass__ het volgende:
Al verschillende keren gekke dingen onderweg gezien, en elke keer dacht ik, had ik nu maar een dashcam :-p Dus gisteren een g1wh besteld op eBay voor 28 pond.
Ben benieuwd! Zal men eerste filmpje zeker even delen hier :-)
En is ie al binnen? Ik hoop niet dat ie door GLS wordt bezorgd :')

pi_157108473
Hij is net binnen :-D Op de doos geen enkele vermelding van type nr ofzo, maar hij ziet er goed uit, neemt op in .mov en de beeldkwaliteit ziet er super uit, dus denk wel dat het een echte is.

Heb em al geinstalleerd, kabeltjes goed weggewerkt enzo en de oprit even gefilmd om te testen, maar men baby ligt te slapen dus kan geen proefritje maken nu :-p
pi_157108579
Ik las dat alle neppe niet in mov opnemen dus zal wel goed zitten. Ik had zaterdag nog een bijna ongeluk op film staan zal ik vandaag even uploaden.
pi_157113575
Net eerste ritje met de dashcam, word er meteen een fietser aangereden :')

Welke software gebruiken jullie om stukjes uit de filmpjes te halen of de filmpjes aan elkaar te plakken?

Vroeger op school wel veel met Adobe première gewerkt, maar das een beetje overkill voor dit soort toepassingen.
  maandag 26 oktober 2015 @ 16:30:37 #167
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_157113793
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:21 schreef jackass__ het volgende:
Net eerste ritje met de dashcam, word er meteen een fietser aangereden :')

Welke software gebruiken jullie om stukjes uit de filmpjes te halen of de filmpjes aan elkaar te plakken?

Vroeger op school wel veel met Adobe première gewerkt, maar das een beetje overkill voor dit soort toepassingen.
Premiere :P
Je kan Windows Movie Maker proberen, maar geen idee of dat lekker werkt met mov-files.
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 oktober 2015 @ 16:50:25 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157114182
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:21 schreef jackass__ het volgende:
Net eerste ritje met de dashcam, word er meteen een fietser aangereden
En dan het filmpje niet posten -O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 26 oktober 2015 @ 16:52:01 #169
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_157114209
Voor knip en plak werk werkt AVS video editor wel goed.
pi_157114267
Ik gebruik freemake video converter, erg simpel in het gebruik.
pi_157114460
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dan het filmpje niet posten -O-
Moet het nog knippen, plakken en uploaden he :-)

Bedankt voor de tips vd software, ik zal het straks eens proberen.
pi_157115270
Door rood rijden, doe ff niet ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door DX11 op 26-10-2015 18:07:36 ]
pi_157115296
it's the final countdooooown
pi_157115796
Hier is ie dan, mijn eerste dashcam filmpje. Moet wel men voorruit eens goed poetsen :P

pi_157115820
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 18:02 schreef delano.888 het volgende:
Door rood rijden, doe ff niet ofzo.

hehe, met zo een huurwagen mag alles he :P
pi_157115854
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 18:31 schreef jackass__ het volgende:
Hier is ie dan, mijn eerste dashcam filmpje. Moet wel men voorruit eens goed poetsen :P

Wat dacht je, heb wel wat beters te doen dan checken of ze niet gewond is??
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 oktober 2015 @ 18:35:17 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157115866
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 18:34 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wat dacht je, heb wel wat beters te doen dan checken of ze niet gewond is??
Vooral met z'n allen om haar heen staan ja...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157115939
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 18:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vooral met z'n allen om haar heen staan ja...
Desnoods doe je je raampje open, en vraag je even, alles ok of hulp nodig? Nee alles is goed. Ok dan rijd ik door. Oja btw je staat vanavond op youtube, misschien ook leuk om te weten :)
pi_157116121
Er stonden al twee mensen bij, waaronder de persoon waar ze was tegen gereden. Kan voor de rest ook niks doen dus...
pi_157129347
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 18:31 schreef jackass__ het volgende:

je bent toch hopelijk wel ff gestopt om je op te geven als getuige ?
[ninja edit]
*eerst de rest maar eens lezen voor ik reageer, je was dus niet gestopt....
[/ninja edit]

heb vorige week nog een ongeval zien gebeuren met een tractor en aanhanger die ff achteruit reedt en zijn achterliggen niet had gezien... motorkap mooi vervormd...
jochie in de tractor had het zelf nog niet eens door.... tot ik hem er op wees.

aangezien ik ook met dashcam rij toch maar ff opgegeven als getuige mocht de verzekering moeilijk gaan doen voor de kerel met zijn kapotte motorkap.

(vind het zelf niet nodig om dat soort filmpjes online te gooien, vind het wel leuk om ze te zien op youtube _O- )
pi_157129449
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:37 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

je bent toch hopelijk wel ff gestopt om je op te geven als getuige ?
[ninja edit]
*eerst de rest maar eens lezen voor ik reageer, je was dus niet gestopt....
[/ninja edit]
Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Hij is waarschijnlijk de enige die het nummerbord op film heeft staan en had dus de fietser kunnen helpen aangifte te doen. Maar nee, fuck it, gewoon lekker doorrijden joh.
pi_157129512
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:44 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Hij is waarschijnlijk de enige die het nummerbord op film heeft staan en had dus de fietser kunnen helpen aangifte te doen. Maar nee, fuck it, gewoon lekker doorrijden joh.
nou zo te zien stopt de auto zelf al meteen. die gooit hem meteen rechts neer na te zijn afgedraaid.
maar denk dat het voor de eventuele schade afhandeling handig zou kunnen zijn omdat je het op film hebt. :)
pi_157129678
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:48 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

nou zo te zien stopt de auto zelf al meteen. die gooit hem meteen rechts neer na te zijn afgedraaid.
maar denk dat het voor de eventuele schade afhandeling handig zou kunnen zijn omdat je het op film hebt. :)
Inderdaad. Dat was me nog niet opgevallen. Nog was de camera beelden laten weten aan het slachtoffer wel een goed idee geweest. Maarja, kan nu niet meer. Ik vind gewoon, ben je getuige van een ongeluk, dan stop je even.
pi_157130278
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:00 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat was me nog niet opgevallen. Nog was de camera beelden laten weten aan het slachtoffer wel een goed idee geweest. Maarja, kan nu niet meer. Ik vind gewoon, ben je getuige van een ongeluk, dan stop je even.
dat inderdaad ! ^O^
  woensdag 28 oktober 2015 @ 20:42:56 #185
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_157167728
Een buizerd besloot precies in de bocht uit de bosjes te schieten. Door de groothoek lijkt ie verder weg maar je schrikt je rot :o

pi_157225682

720p@30fps, straks nog even 1080p testen :)
fijn ding tot nu toe, de G1W-CB
pi_157226229
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:14 schreef Maegrim het volgende:

720p@30fps, straks nog even 1080p testen :)
fijn ding tot nu toe, de G1W-CB
Zou m sowieso op 1080p zetten hoor, vind je filmpje nu niet echt scherp vergeleken met de rest. Dus 1080p sowieso. Dan zijn nummerborden ook een stuk duidelijker btw.

Btw even voor de zekerheid, hij neemt wel in mov op toch? Niet dat je een neppe hebt.
pi_157226494
ja, die conclusie had ik ook getrokken. wel jammer, vind 60fps veel beter :P
het is een echte, .mov en alles :Y
pi_157227478
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:51 schreef Maegrim het volgende:
ja, die conclusie had ik ook getrokken. wel jammer, vind 60fps veel beter :P
het is een echte, .mov en alles :Y
Wat vind je precies zoveel beter dan aan 60fps? Het is niet dat je zit te gamen, het is maar een video opname. Dus snap het nut niet zo.
pi_157239616
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:42 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wat vind je precies zoveel beter dan aan 60fps? Het is niet dat je zit te gamen, het is maar een video opname. Dus snap het nut niet zo.
Eens. Ik heb liever een betere belichting of hogere resolutie dan een hogere framerate. Het is een technisch hulpmiddel, geen actioncam a la GoPro ofzo.
  woensdag 4 november 2015 @ 14:36:47 #191
354723 FRDeventer
Tututututuuuuu
pi_157313738
Niet kijken maar gewoon je auto er voor gooien. |:( Het beeld is iets vertekend door de groothoeklens maar mijn voorligger was dichterbij dan het lijkt op de beelden

en ja mn auto is oud en als ik de koppeling intrap maakt dat een vreselijk kabaal :P
  woensdag 4 november 2015 @ 14:51:21 #192
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_157314026
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:36 schreef FRDeventer het volgende:
Niet kijken maar gewoon je auto er voor gooien. |:(
En dan nog superlangzaam optrekken ook :')
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  woensdag 4 november 2015 @ 15:04:08 #193
354723 FRDeventer
Tututututuuuuu
pi_157314354
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:51 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

En dan nog superlangzaam optrekken ook :')
Ja dat maakt de irritatie nog een tikkie groter, verkeerd inschatten kan maar trap dan op z'n minst het gas ff in om je fout te herstellen.
pi_157314887
quote:
Niet kijken maar gewoon je auto er voor gooien. |:( Het beeld is iets vertekend door de groothoeklens maar mijn voorligger was dichterbij dan het lijkt op de beelden

en ja mn auto is oud en als ik de koppeling intrap maakt dat een vreselijk kabaal :P
Toen hij de kruising opreed zat jij zo te zien nog op een invoegstrook en daarmee verborgen achter die zilvergrijze auto. Hij heeft je dus niet gezien.
pi_157316243
quote:

Misschien om volgende keer je snelheid aan te passen bij een kruispunt :). Het lijkt alsof je wel heel hard reed.
  woensdag 4 november 2015 @ 16:45:18 #196
354723 FRDeventer
Tututututuuuuu
pi_157316536
Dat lijkt misschien zo maar reed echt maar 85 op mn teller. Ik kwam de snelweg af en was net snelheid aan het maken om op normale snelheid in te voegen
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 6 november 2015 @ 07:06:34 #197
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  vrijdag 6 november 2015 @ 07:42:39 #198
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_157353179
quote:
Shiiiit :o
Dat wordt een nieuwe broek voor Fien...
  vrijdag 6 november 2015 @ 08:29:18 #199
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_157353473
Ik heb mij gevoegd bij de dashcammers na een near miss twee weken terug. Ik zal eens kijken welke ik heb gekocht, want dat weet ik niet uit mijn hoofd, maar de beelden zien er wel goed uit, ook in het donker. Met GPS, full HD en 16gb kaartje. Nu moet ik me gaan bekwamen in knip en plakwerk. Ik laat hem in blokken van vijf minuten opnemen. Is dat handig of is een korter blokje slimmer?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_157353558
quote:
Oeps :o.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')