Misschien is het leuk om een keer uit je comfort zone te komen? Het is natuurlijk erg leuk om andere mensen te leren kennen en ook om een keer in een andere stad te leven en te studeren. (mocht je de financiële middelen hebben).quote:Bedankt allemaal. Ik wil graag in Utrecht studeren omdat ik bekend ben met de plaats en ik me daar fijn voel.
Het is dus om het even?
Ik blijf liever in Utrecht en ik heb er totaal geen moeite mee om nieuwe mensen te leren kennen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:37 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Misschien is het leuk om een keer uit je comfort zone te komen? Het is natuurlijk erg leuk om andere mensen te leren kennen en ook om een keer in een andere stad te leven en te studeren. (mocht je de financiële middelen hebben).
Bij een massastudie met weinig contacturen als rechten is het niet echt makkelijk om snel nieuwe goede contacten op te doen vind ik. Dan kan je beter in Utrecht blijven, als je er al woont. Om nieuwe mensen te leren kennen kan je ook lid worden van een studentenvereniging.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:37 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Misschien is het leuk om een keer uit je comfort zone te komen? Het is natuurlijk erg leuk om andere mensen te leren kennen en ook om een keer in een andere stad te leven en te studeren. (mocht je de financiële middelen hebben).
Precies.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:03 schreef Letstalk het volgende:
Als je een strafblad hebt door je brandstichtpraktijken zou ik je ten zeerste afraden rechten te gaan studeren. Je kunt je rechterhand erop verwedden dat je met een strafblad geen baan krijgt binnen een juridisch bedrijf.
Kijken ze daar naar?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:03 schreef Letstalk het volgende:
Als je een strafblad hebt door je brandstichtpraktijken zou ik je ten zeerste afraden rechten te gaan studeren. Je kunt je rechterhand erop verwedden dat je met een strafblad geen baan krijgt binnen een juridisch bedrijf.
Ja. Zelfs het kopen van een fiets 's nachts voor een tientje (heling) kan je problemen opleveren voor je carričre.quote:
Dus ik kan het vergeten?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:05 schreef yosander het volgende:
[..]
Ja. Zelfs het kopen van een fiets 's nachts voor een tientje (heling) kan je problemen opleveren voor je carričre.
Zou het even goed uitzoeken als ik jou was. Heb even zitten googlen en kom tegenstrijdige dingen tegenquote:
Ik heb mijn advocaat gemaild of hij dat zou willen beantwoorden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:10 schreef yosander het volgende:
[..]
Zou het even goed uitzoeken als ik jou was. Heb even zitten googlen en kom tegenstrijdige dingen tegen
Hoe weet je dat ie een strafblad heeft?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:03 schreef Letstalk het volgende:
Kleine 20.000 topics op Fok!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:26 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ie een strafblad heeft?
Of heb ik het gemist
Alleen is een studie rechten in Belgie nogal anders dan in Nederland en terugkomen zal niet makkelijk zijn (dit in tegenstelling tot veel andere studies waarmee je vrij makkelijk terug kunt)quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:36 schreef Erno-BE het volgende:
Daarnaast kun je ook Antwerpen, Gent, Leuven of Hasselt overwegen. Kosten zijn daar een stuk lager dan in Nederland.
Dat zou ik absoluut niet doen, dan mis je civiel effect en kun je de advocatuur in NL niet in. In Maastricht zitten er daarom behoorlijk wat Vlamingen (Maastricht biedt zelfs een minor Belgisch recht aan, tenminste in mijn tijd was dat zo), die doen dan na hun studie Nederlands recht nog een equivalentie-examen in België en kunnen aan beide kanten van de grens actief zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:36 schreef Erno-BE het volgende:
Daarnaast kun je ook Antwerpen, Gent, Leuven of Hasselt overwegen. Kosten zijn daar een stuk lager dan in Nederland.
Oh, ik dacht juist dat Vlaams onderwijs hoog stond aangeschrevenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:22 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Dat zou ik absoluut niet doen, dan mis je civiel effect en kun je de advocatuur in NL niet in. In Maastricht zitten er daarom behoorlijk wat Vlamingen (Maastricht biedt zelfs een minor Belgisch recht aan, tenminste in mijn tijd was dat zo), die doen dan na hun studie Nederlands recht nog een equivalentie-examen in België en kunnen aan beide kanten van de grens actief zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |