SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit kan je dan gebruiken in combinatie met houtskeletbouw, waardoor je muur flink wat isolatie kan hebben maar niet al te dik is (<20cm). Bij een combi van baksteen en HSB of 2x steen gaat de muur al snel richting de 30 cm...
Nu heb ik twijfels bij de looks (woonwagen achtig...) en kwaliteit van Keralit tov baksteen.
Zeker de muur op de erfafscheiding. Voordeel is dat de buren zelf hun kleurtje kunnen bepalen. Nadeel is dat ik niet weet of je ze er zomaar (klim) planten tegenaan kunnen zetten of plantenbakken of verlichting) aan kunnen hangen (schroeven?)
Zijn er mensen met ervaringen met dit product, die mij advies kunnen geven?*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
En terecht, woonwagen is helemaal accuraatquote:Op dinsdag 28 juli 2015 14:15 schreef caspervc het volgende:
Nu heb ik twijfels bij de looks (woonwagen achtig...)
Ja, bende.quote:Zijn er mensen met ervaringen met dit product, die mij advies kunnen geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of je leest de OPquote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:15 schreef machtpen het volgende:
Waarom niet gewoon baksteen ook veel beter voor de waarde van je huis. Dit blijft gewoon plastic rotzooi wat geen hol aan waarde houdt.
Met baksteen en isolatieplaten kun je ook ruim onder de 20 cm blijven en als je aannemer dat niet kan gewoon een ander zoeken. Waarom zal je een halve tabbert aan je huis bouwen als het ook netjes kan.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:26 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Of je leest de OP
Keralit is prima spul.. esthetisch even goed kijken wat je wil, je hebt ze ook in houtlook:
[ afbeelding ]
En hoe ga je dan nog een fatsoenlijke Rc-waarde halen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:43 schreef machtpen het volgende:
[..]
Met baksteen en isolatieplaten kun je ook ruim onder de 20 cm blijven en als je aannemer dat niet kan gewoon een ander zoeken. Waarom zal je een halve tabbert aan je huis bouwen als het ook netjes kan.
Gewicht, zwaarder heien.....quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:15 schreef machtpen het volgende:
Waarom niet gewoon baksteen ook veel beter voor de waarde van je huis. Dit blijft gewoon plastic rotzooi wat geen hol aan waarde houdt.
Of Eternit Cedralquote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Er zijn vele soorten gevelbedekkings mogelijkheden.
Ik werk veel met deze: Hardieplank.
http://www.cembrit.nl/Gev(...)ID=PROD631&PID=60972
De 5 cm platen komen al redelijk ver qua rc waarden vooral als het goed wordt aangebracht.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 15:45 schreef Thrilled het volgende:
[..]
En hoe ga je dan nog een fatsoenlijke Rc-waarde halen?
Zul je met houtskelet ook moeten; het is wel iets lichter maar als de ondergrond niet klopt zul je ook daar wat aan moeten doen.quote:
Dat is niets vergeleken met heien. En zo'n klein aanbouwtje kun je op een cement ring zetten of een slab cement vloer.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:30 schreef machtpen het volgende:
[..]
De 5 cm platen komen al redelijk ver qua rc waarden vooral als het goed wordt aangebracht.
[..]
Zul je met houtskelet ook moeten; het is wel iets lichter maar als de ondergrond niet klopt zul je ook daar wat aan moeten doen.
Simpel, snel, licht en toch goed isolerend. Binnen muren afwerken met gipsplaat. Klaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:42 schreef caspervc het volgende:
Heien hoeft hier niet, gewoon betonfundering op staal. Ook is het een huis uit de jaren '30... ik hoef geen supergeisoleerde bijkeuken, waar het in mijn huis bij wijze van spreke waait ;-)
Gewoon vorstvrij, met een deur die open kan naar de woonkamer, als t verwarmd moet worden...
Ik zoek gewoon een alternatief voor 2x 10 cm steen, 7 cm isolatie, 2 cm spouw en dus een muur van 30 cm dik..
De oude baksteen van het huis kunnen waarschijnlijk toch niet precies matchen, dat gaat niet lukken. Dus afwijkend qua kleur wordt het toch al. Door met een ander materiaal een bijkeukentje te maken geeft gelijk een hierarchie hoofd - bijgebouw. Liever dat dan zo'n net-niet baksteen die je vaak ziet bij gevelreparaties..
Waarom geen echte plank? Onderhoud. Sommige delen kom je slecht bij, is gevoeliger voor vocht, kromtrekken etc. Helemaal de buren wil ik niet opzadelen met een ding dat geschilderd moet worden en weet ik wat allemaal. Dat moet er gewoon lange tijd onderhoudsvrij kunnen staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |