abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:15:25 #1
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_154702848
Vraagje, ik ben bezig een bijkeukentje te ontwerpen voor aan de keuken van een jaren 30 rijwoning.

Het idee is een smalle, bijkeuken (ca 1.90m breed) en 2,60m diep, waarin we eigenlijk de keuken doortrekken en plaats hebben voor wasmachine / droger / spoelbak en voorraadkast.

Nu zou het fijn zijn als de muren niet al te dik zijn (ivm overige ruimte in de tuin, en verspringen van de keuken-lijn tussen het oude en nieuwe deel) en de aannemer met wie ik oriėnterend sprak kwam met het voorstel van Keralit (kunststof schroten, voorbeeld in de spoiler)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit kan je dan gebruiken in combinatie met houtskeletbouw, waardoor je muur flink wat isolatie kan hebben maar niet al te dik is (<20cm). Bij een combi van baksteen en HSB of 2x steen gaat de muur al snel richting de 30 cm...

Nu heb ik twijfels bij de looks (woonwagen achtig...) en kwaliteit van Keralit tov baksteen.
Zeker de muur op de erfafscheiding. Voordeel is dat de buren zelf hun kleurtje kunnen bepalen. Nadeel is dat ik niet weet of je ze er zomaar (klim) planten tegenaan kunnen zetten of plantenbakken of verlichting) aan kunnen hangen (schroeven?)

Zijn er mensen met ervaringen met dit product, die mij advies kunnen geven?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_154703024
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:15 schreef caspervc het volgende:
Nu heb ik twijfels bij de looks (woonwagen achtig...)
En terecht, woonwagen is helemaal accuraat
quote:
Zijn er mensen met ervaringen met dit product, die mij advies kunnen geven?
Ja, bende.

Waarom niet met echt hout?

Hier word je toch triest van:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154703200
Prima spul, kun je in heel veel kleuren krijgen . Mits voldoende regels toegepast ook voldoen de sterk om wat aan te hangen . Nagenoeg geen onderhoud (een keer per jaar een sopje is voldoende...) Zou het wel aandurven .

Wat wel zaak is het esthetisch aan te laten sluiten bij het huis. En dat ligt niet in het gebruikte plaatmateriaal , maar in de details.... ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_154703279
Staat hier als overkapping van onze schuur, sinds een paar maanden. Solide spul, is met een houtnerf en zonder houtnerf te krijgen, verschillende kleuren. Ik ben er wel tevreden mee.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 14:34:05 ]
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:42:51 #5
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_154703507
Tja t onderhoudsarme trekt me wel (zeker met de erfgrens, ik wil niet elke 2 jaar in de tuin van de buren staan schilderen) zeker in combinatie met de mogelijkheid tot een stuk slankere muur....
  PR/Manusje van alles dinsdag 28 juli 2015 @ 15:14:05 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_154704355
Beter dan hout.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_154704373
Waarom niet gewoon baksteen ook veel beter voor de waarde van je huis. Dit blijft gewoon plastic rotzooi wat geen hol aan waarde houdt.
pi_154704655
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:15 schreef machtpen het volgende:
Waarom niet gewoon baksteen ook veel beter voor de waarde van je huis. Dit blijft gewoon plastic rotzooi wat geen hol aan waarde houdt.
Of je leest de OP :')

Keralit is prima spul.. esthetisch even goed kijken wat je wil, je hebt ze ook in houtlook:

pi_154705011
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:26 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Of je leest de OP :')

Keralit is prima spul.. esthetisch even goed kijken wat je wil, je hebt ze ook in houtlook:

[ afbeelding ]
Met baksteen en isolatieplaten kun je ook ruim onder de 20 cm blijven en als je aannemer dat niet kan gewoon een ander zoeken. Waarom zal je een halve tabbert aan je huis bouwen als het ook netjes kan.
pi_154705057
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:43 schreef machtpen het volgende:

[..]

Met baksteen en isolatieplaten kun je ook ruim onder de 20 cm blijven en als je aannemer dat niet kan gewoon een ander zoeken. Waarom zal je een halve tabbert aan je huis bouwen als het ook netjes kan.
En hoe ga je dan nog een fatsoenlijke Rc-waarde halen?
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:50:35 #11
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154705178
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:15 schreef machtpen het volgende:
Gewicht, zwaarder heien.....
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:56:01 #12
365892 CF87
I love Mustafa
pi_154705311
Steenstrips op plaatmateriaal nog een optie?

http://www.baksteen.be/UserFiles/Image/producten/AlleProducten/Steenstrippen/steenstrippen-isolatie-2.GIF

De donkere kleuren van Keralit worden na verloop van jaren vaal / lichter.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:02:37 #13
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154705445
Er zijn vele soorten gevelbedekkings mogelijkheden.
Ik werk veel met deze: Hardieplank.
http://www.cembrit.nl/Gev(...)ID=PROD631&PID=60972
pi_154705544
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Er zijn vele soorten gevelbedekkings mogelijkheden.
Ik werk veel met deze: Hardieplank.
http://www.cembrit.nl/Gev(...)ID=PROD631&PID=60972
Of Eternit Cedral
pi_154706045
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:45 schreef Thrilled het volgende:

[..]

En hoe ga je dan nog een fatsoenlijke Rc-waarde halen?
De 5 cm platen komen al redelijk ver qua rc waarden vooral als het goed wordt aangebracht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Gewicht, zwaarder heien.....
Zul je met houtskelet ook moeten; het is wel iets lichter maar als de ondergrond niet klopt zul je ook daar wat aan moeten doen.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:35:11 #16
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154706145
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:30 schreef machtpen het volgende:

[..]

De 5 cm platen komen al redelijk ver qua rc waarden vooral als het goed wordt aangebracht.

[..]

Zul je met houtskelet ook moeten; het is wel iets lichter maar als de ondergrond niet klopt zul je ook daar wat aan moeten doen.
Dat is niets vergeleken met heien. En zo'n klein aanbouwtje kun je op een cement ring zetten of een slab cement vloer.
Wat is een redelijke RC waarde tegenwoordig in NL? Of zitten jullie gebonden aan Brusselse wetgeving? :)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:42:43 #17
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_154706306
Heien hoeft hier niet, gewoon betonfundering op staal. Ook is het een huis uit de jaren '30... ik hoef geen supergeisoleerde bijkeuken, waar het in mijn huis bij wijze van spreke waait ;-)
Gewoon vorstvrij, met een deur die open kan naar de woonkamer, als t verwarmd moet worden...

Ik zoek gewoon een alternatief voor 2x 10 cm steen, 7 cm isolatie, 2 cm spouw en dus een muur van 30 cm dik..

De oude baksteen van het huis kunnen waarschijnlijk toch niet precies matchen, dat gaat niet lukken. Dus afwijkend qua kleur wordt het toch al. Door met een ander materiaal een bijkeukentje te maken geeft gelijk een hierarchie hoofd - bijgebouw. Liever dat dan zo'n net-niet baksteen die je vaak ziet bij gevelreparaties..

Waarom geen echte plank? Onderhoud. Sommige delen kom je slecht bij, is gevoeliger voor vocht, kromtrekken etc. Helemaal de buren wil ik niet opzadelen met een ding dat geschilderd moet worden en weet ik wat allemaal. Dat moet er gewoon lange tijd onderhoudsvrij kunnen staan.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:47:47 #18
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_154706435
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:42 schreef caspervc het volgende:
Heien hoeft hier niet, gewoon betonfundering op staal. Ook is het een huis uit de jaren '30... ik hoef geen supergeisoleerde bijkeuken, waar het in mijn huis bij wijze van spreke waait ;-)
Gewoon vorstvrij, met een deur die open kan naar de woonkamer, als t verwarmd moet worden...

Ik zoek gewoon een alternatief voor 2x 10 cm steen, 7 cm isolatie, 2 cm spouw en dus een muur van 30 cm dik..

De oude baksteen van het huis kunnen waarschijnlijk toch niet precies matchen, dat gaat niet lukken. Dus afwijkend qua kleur wordt het toch al. Door met een ander materiaal een bijkeukentje te maken geeft gelijk een hierarchie hoofd - bijgebouw. Liever dat dan zo'n net-niet baksteen die je vaak ziet bij gevelreparaties..

Waarom geen echte plank? Onderhoud. Sommige delen kom je slecht bij, is gevoeliger voor vocht, kromtrekken etc. Helemaal de buren wil ik niet opzadelen met een ding dat geschilderd moet worden en weet ik wat allemaal. Dat moet er gewoon lange tijd onderhoudsvrij kunnen staan.
Simpel, snel, licht en toch goed isolerend. Binnen muren afwerken met gipsplaat. Klaar.
pi_154707442
Op het huis van mijn moeder zit ook Keralit met houtlook als gevelbekleding op de 1e verdieping (semi-bungalow vrijstaand huis)
Het spul zit er nu een jaar of 15 aan volgens mij, mankeert niets aan.
De kleur (donkergroen) blijft ook mooi, rondom sommige schroefgaten en bij de kopse kanten aan de onderkant had ik toen wat groene verf geschilderd, toen was dit exact dezelfde kleur als de platen.
Maar ondertussen is die verf verweerd, maar de platen zijn nog behoorlijk kleurecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')