abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 4 oktober 2015 @ 16:54:53 #301
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_156597622
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Een kind of volwassene met een autismespectrumstoornis streeft niet naar dezelfde diepgang en veelvuldigheid in zijn expressie van liefde & genegenheid. Of hij realiseert zich niet dat een bepaalde uiting van genegenheid (zoals een knuffel of een handdruk, red.) in een bepaalde situatie verwacht wordt, en zelfs als aangenaam ervaren wordt door een persoon met een doorsnee ontwikkeling. Hij kan zelfs stomverbaasd zijn over de schijnbaar obessessionele bezigheid met het uiten van genegenheid van bepaalde mensen.

Iemand met autisme(spectrumstoornis) kan ook ontzettend onvolwassen overkomen in zijn of haar uitingen van genegenheid, en kan de affectieve uitingen van anderen hetzij als onaangenaam of zelfs vijandig ervaren.

Een knuffel kan bijvoorbeeld ervaren worden als een ongemakkelijke klem die de beweging en ademhaling sterk beperkt. Wanneer deze onverwacht komen, kan de persoon verward raken of overweldigd. Zeker wanneer duidelijk wordt dat hij hiervan had moeten genieten.
Als ik dit lees, moet ik -gelijk- aan die 3 kusjes denken :r

Echt niet dat ik me dat ga laten verplichten "alleen maar omdat het zo hoort", kies maar een andere groet :(
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')