abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juli 2015 @ 08:55:39 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154667550
Hoi!

Wij gaan binnenkort naar de Ardennen, naar het plaatsje Malmedy. Nog nooit geweest. Ik vroeg me af of toevallig iemand van jullie daar al eens geweest is. En wat dan echt aanraders zijn om te gaan doen/bekijken.

Ik wilde in iedergeval een mountainbike huren. 'S ochtends even lekker een ritje door de bossen maken O+ Ik zag ook al dat er watervallen in de buurt zijn.

Is er nou ook nog iets van raften? Rots klimmen? Dat soort dingen?

En last but not least, heeft iemand nog goede restaurant tips voor de lunch / diner?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 27 juli 2015 @ 09:03:51 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_154667615
Ooit eens geweest maar te lang geleden om nog iets zinnigs over te kunnen zeggen. Behalve dat de locals vrij chagrijnig zijn en je ieder geval je Frans goed onder de knie moet hebben :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 27 juli 2015 @ 09:09:52 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_154667666
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:03 schreef Dven het volgende:
Ooit eens geweest maar te lang geleden om nog iets zinnigs over te kunnen zeggen. Behalve dat de locals vrij chagrijnig zijn en je ieder geval je Frans goed onder de knie moet hebben :')
Maar dat is in heel Frankrijk :')
  Moderator maandag 27 juli 2015 @ 09:16:08 #4
5428 crew  miss_sly
pi_154667728
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:09 schreef Diemux het volgende:

[..]

Het ligt dan ook niet in Frankrijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 27 juli 2015 @ 09:20:45 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_154667776
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:09 schreef Diemux het volgende:

[..]

Zie hierboven ;)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_154667822
Raften niet maar kanoën wel bijv. bij La Roche.
Grotten van Han zijn iets verder weg maar wel mooi.
In Luxemburg waar je niet ver vandaan zit ligt kasteel Vianden.
pi_154667963
Mooie omgeving. Vroeger heel vaak geweest.

De Watervallen van Coo bezichtigen en vervolgens daar een kano huren. Er zit ook een Plopsaland tegenwoordig, maar dat is denk ik niet interessant voor je. Ook is Spa in de buurt (zowel de bronnen als het circuit) en is natuurlijk mooi om te bezichtigen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_154668281
De watervallen van Coo stellen weinig voor imo, zijn kunstmatig en niet spectaculair ofzo. Plus dat dat hele gebied daarvoor Plopsaland is tegenwoordig, dus als je niet van kinderen houdt moet je er sowieso niet heen. Plopsa Coo was wel gratis toegankelijk, je betaalt alleen de dingen die je doet, en je kan er wel relaxt op een (duur) terrasje aan het water zitten met uitzicht op de waterval (en elk uur een kabouter plop show)

Raften kan nergens volgens mij, daarvoor is het te rustig water. Kanoën is een groot deel van de zomer al hard werken met slechts heel af en toe een stroomversnellinkje.

Het stadje zelf is wel leuk, en er zit een oorlogsmuseum vlak bij (zelf niet geweest). Daarnaast is er een groot stuwmeer waar je allerlei dingen kunt doen (maar die was leeg toen wij er een paar jaar geleden waren dus geen idee wat). Er zit ook een chocolade fabriek met klein museum ergens in de buurt, maar bel wel eerst of die open is, in de zomer is de fabriek zelf een paar weken dicht en in enkel het museum ben je zo uitgekeken. Ze verkopen wel goedkope restchocolade.

Wel erg tof, maar lastiger te regelen misschien, is speleologie: een kruip door sluip door grottentocht. Maar dit kan enkel via een organisatie met gids. Gewoon een grot bezoeken kan oa in Aywaille, met kort ondergronds boottochtje.

Wandelen kan in de hele regio erg goed.
  maandag 27 juli 2015 @ 10:08:50 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154668346
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:03 schreef Dven het volgende:
Nou das dan mooi kut want ik spreek 4 woorden frans :')
  maandag 27 juli 2015 @ 10:12:01 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154668390
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:04 schreef FlyingFish het volgende:
De watervallen van Coo stellen weinig voor imo, zijn kunstmatig en niet spectaculair ofzo. Plus dat dat hele gebied daarvoor Plopsaland is tegenwoordig, dus als je niet van kinderen houdt moet je er sowieso niet heen. Plopsa Coo was wel gratis toegankelijk, je betaalt alleen de dingen die je doet, en je kan er wel relaxt op een (duur) terrasje aan het water zitten met uitzicht op de waterval (en elk uur een kabouter plop show)

Raften kan nergens volgens mij, daarvoor is het te rustig water. Kanoën is een groot deel van de zomer al hard werken met slechts heel af en toe een stroomversnellinkje.

Het stadje zelf is wel leuk, en er zit een oorlogsmuseum vlak bij (zelf niet geweest). Daarnaast is er een groot stuwmeer waar je allerlei dingen kunt doen (maar die was leeg toen wij er een paar jaar geleden waren dus geen idee wat). Er zit ook een chocolade fabriek met klein museum ergens in de buurt, maar bel wel eerst of die open is, in de zomer is de fabriek zelf een paar weken dicht en in enkel het museum ben je zo uitgekeken. Ze verkopen wel goedkope restchocolade.

Wel erg tof, maar lastiger te regelen misschien, is speleologie: een kruip door sluip door grottentocht. Maar dit kan enkel via een organisatie met gids. Gewoon een grot bezoeken kan oa in Aywaille, met kort ondergronds boottochtje.

Wandelen kan in de hele regio erg goed.
Wandelen is mooi, want hond mee. Geen kinderen.

Die chocoladefabriek klinkt wel awesome. Dagje terras (waar we lopend heen kunnen) met bier lijkt me ook uitermate goed idee :P

En terugkomend op het frans spreken, ik wilde een mountainbike huren.. Dus ik mail in het engels, mailen ze in het fakking frans terug dat ze frans spreken. De tering :')
  maandag 27 juli 2015 @ 10:15:34 #11
344250 75020
ik weet niet beter
pi_154668423
Kanoën op de Ourthe is momenteel kut. Ben er vorige week geweest en het waterpeil staat veels te laag.
Ik zat trouwens een steenworp van La Roche. Leuk plaatsje.
pi_154668699
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:24 schreef Gwywen het volgende:
Raften niet maar kanoën wel bijv. bij La Roche.
Grotten van Han zijn iets verder weg maar wel mooi.
In Luxemburg waar je niet ver vandaan zit ligt kasteel Vianden.
Vianden is denk ik daar vandaan nog wel een uurtje rijden. Ligt tegen de Duitse grens. Desalniettemin een goeie tip. Prachtig kasteel en dito omgeving.
pi_154668733
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:08 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou das dan mooi kut want ik spreek 4 woorden frans :')
Walen zijn te beroerd om ook maar 1 woord Nederlands te zeggen :) Heeft vast te maken met de onderlinge vete tussen Vlamingen en Walen die ik nog steeds niet snap.
pi_154669029
Oh op een niet al te grote afstand zit ook een bekende grot, ik ben de naam alleen even kwijt.
pi_154669352
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:53 schreef dimmak het volgende:
Oh op een niet al te grote afstand zit ook een bekende grot, ik ben de naam alleen even kwijt.
Grotten van Han? Dat is nog wel bijna anderhalf uur rijden.
pi_154669368
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

Hmm, in mijn geheugen leek het korter. Ik weet nog wel dat ik het heel indrukwekkend vond.
  maandag 27 juli 2015 @ 12:12:24 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154670727
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Vianden is denk ik daar vandaan nog wel een uurtje rijden. Ligt tegen de Duitse grens. Desalniettemin een goeie tip. Prachtig kasteel en dito omgeving.
Rijden is geen probleem! Weet je of de hond dan mee mag naar dat kasteel?
  maandag 27 juli 2015 @ 12:14:06 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154670764
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Walen zijn te beroerd om ook maar 1 woord Nederlands te zeggen :) Heeft vast te maken met de onderlinge vete tussen Vlamingen en Walen die ik nog steeds niet snap.
Lekker vriendelijk voor je toeristen :')

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

*opschrijft.

En qua bier café? In de buurt? Of terras waar je de wat betere bieren kan krijgen? Alhoewel ik ook tevreden ben met een Duvel :P Maar zoek nog wel iets waar je lekker kan eten, zitten en drinken.
pi_154671835
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Rijden is geen probleem! Weet je of de hond dan mee mag naar dat kasteel?
Nee, die zijn niet toegestaan. Maar als je rijden geen probleem vindt, dan zou ik zeker ook een wandeling door het Müllerthal maken.

Official ESF Kreviewer maandag 27 juli 2015 @ 13:04:41 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_154671965
Durbuy is ook wel de moeite waard. Heel klein plaatsje (ze zeggen kleinste stad ter wereld, maar dat slaat uiteraard nergens op).
Daar in de buurt heb je ook nog grotten waar je met een boot gaat varen onder de grond. De grot van Remouchamps is dat. Erg leuk, ik vond het leuker dan de grotten van Han, omdat het net ff een stapje minder toeristisch is.

Verder gewoon lekker wandelen enzo. 8-).
  maandag 27 juli 2015 @ 13:17:34 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154672335
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nee, die zijn niet toegestaan. Maar als je rijden geen probleem vindt, dan zou ik zeker ook een wandeling door het Müllerthal maken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Omg :o

*opschrijft. Daar wil ik heen :Y Hoever is dat rijden?

quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:04 schreef Kreator het volgende:
Durbuy is ook wel de moeite waard. Heel klein plaatsje (ze zeggen kleinste stad ter wereld, maar dat slaat uiteraard nergens op).
Daar in de buurt heb je ook nog grotten waar je met een boot gaat varen onder de grond. De grot van Remouchamps is dat. Erg leuk, ik vond het leuker dan de grotten van Han, omdat het net ff een stapje minder toeristisch is.

Oh dat klinkt ook erg leuk :Y
pi_154672517
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

[quote]14s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Een kleine 20 kilometer van het eerder genoemde Vianden. Misschien is het leuk omdat een dagje te combineren? Wandelen in het Müllerthal en daarna in Vianden wat eten/een terrasje pakken.

In het Müllerthal ligt overigens ook een kasteelruïne. Beaufort. Toen ik daar een paar jaar geleden was, mocht hond mee naar binnen.

Bij die ruïne ligt ook een kleine, maar wel mooie, wandelroute. Het naturpad.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ludd op 27-07-2015 14:14:10 ]
pi_154672956
Mullerthal O+ Prachtig.
  Official ESF Kreviewer maandag 27 juli 2015 @ 13:43:50 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_154673074
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:25 schreef Ludd het volgende:

[ afbeelding ]
Verboden voor muggen. Je foto doet het niet.
pi_154673622
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:04 schreef Kreator het volgende:

Remouchamps is de grot die ik bedoel inderdaad. Stukje dichterbij dan Han. :)
  maandag 27 juli 2015 @ 20:48:16 #26
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_154684698
Je zit vlakbij park hautes fagnes, wat prima wandelen met de hond is. Het is ook niet zo heel ver rijden naar de Duitse Eifel. Ook heerlijk om te lopen.

Luxemburg zoals hierboven genoemd zeker doen! En daar gelijk even de auto volgooien natuurlijk :P

Edit: Overigens zijn wij de laatste keer in durbuy geweest (ook om te overnachten) en zowel bij de appartementen, als in alle restaurants daar sprak men gewoon ook Nederlands
Zelf gaan we over paar weken naar Burg-Reuland in Duitstalig Belgie :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')