abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154640480
Als een maatschappij in oorlog is gezet door informatie van 'buitenaf', dan kan een maatschappij die oorlog verminderen door de informatie van 'buitenaf' beginnen te negeren en alleen nog maar gaan communiceren met informatie 'binnenin'.

Maar de meeste informatie die van 'buitenaf' kwam zit in de hoofden van de meeste mensen op dit moment. Nieuwe informatie komt uit enkele burgers die nieuwe ideeen hebben. Want als het burger tot burger informatie is is het geen informatieoorlog meer (geen systeem cq. 'matrix' versus maatschappij), aangezien het uit de burger zelf komt, maar de meeste informatie kwam al een eeuw van 'buitenaf'.

Informatieuitwisseling kan namelijk niet te snel gaan afnemen in een maatschappij omdat dat zou gaan zorgen voor chaos en teveel chaos leidt tot problemen zoals je in aantallen landen over het afgelopen decennia zag gebeuren, zelfs tot burgeroorlog in de Oekraine en in andere landen tot conflicten en betogingen. Al die processen ontstaan door verkeerde en teveel informatie van 'buitenaf'.
  Moderator zondag 26 juli 2015 @ 09:41:37 #2
257132 crew  Awsom
pi_154640528
Mooi. En nu?
pi_154640878
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:40 schreef schommelstoel het volgende:
Ja hallo ik was er ook nog, maar ik ben tegenwoordig meer aanwezig in stealth mode.

Ik mag graag Synthers zijn teksten lezen, het frustrerende is dat je hem geen vragen kan stellen over bepaalde zaken in zijn teksten.

Geef synth de optie dat bij alles wat hij post er het woord 'Column' dik gedrukt bij komt te staan.
Meer duidelijkheid voor lezers die niet echt weten wie Synth is.
Een columnschrijver.
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 17:13 schreef jogy het volgende:

[..]

BNW-columnist als tagje bij zijn naam. Ik leg het voor bij de (F)A's.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zondag 26 juli 2015 @ 10:39:08 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154641002
Isolationisme for the win!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator zondag 26 juli 2015 @ 10:42:29 #5
249559 crew  Lavenderr
pi_154641034
Bewustwording door informatie-bot.
pi_154641131
Ik weet dat het nutteloos is om vragen te stellen, maar toch.

Hoe kan je er van uit gaan dat als de informatie van mens tot mens gaat wel legit is ?
Er hoeft er maar één rotte appel tussen de mensen zitten.

En wat nou als de mensen die van mensen tot mensen praten een systeem bouwen met wat zij denken dat goed is.
Dan zal er altijd weer een andere groep zijn die het daar niet mee eens is.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_154641324
:D Oops I farted again...
pi_154700588
Diegenen die hier op BNW wel eens de term 'kudde' gebruikten zaten in de goede richting, maar wisten niet hoe de organisatie van die 'kudde' te voorkomen, want dat veroorzaakt geschiedenis.
Wat dat is nu juist het grote probleem van een bevolking, dat die altijd te traag is met erachter komen waardoor het komt dat een bevolking (onzichtbaar) begint te organiseren en er ook te laat achter komen wat eraan te doen. Het kan maar een ding zijn, informatie, want deze wereld is een informatie wereld geworden.

Je denkt dus dat door informatie-uitwisseling onderling te verminderen de organisatie van een bevolking terug loopt, wat niet zo is, want dam zou je stilvallen in je communicatie, een te sterke verandering (zoiets als, als een schaap over de dam is volgen er meer, wat een proces is, dus organisatie) Je moet dus iets anders doen om te zorgen dat je niet verder organiseert, dat kan blijkbaar alleen als je informatie uit de media begint te negeren en het onderling begint te hebben over andere onderwerpen en de gewone dingen.

Maar sociale media en forums laten zien dat je het vooral hebt over de informatie afkomstig van televisie en over de grote gebeurtenissen in de wereld. Zelf denkende bevolkingen zijn bevolkingen waaruit informatie vandaan komt en in rond gaat en geen beinvloeding van informatie van 'buitenaf'.
Dus hoe begin je de informatie naar binnen toe te bewegen als vooral televisie met een druk op de knop je informatie levert waar je mee aan het denken en doen gaat. Waarschijnlijk bijna onmogelijk, want tv (informatie) is als een verslaving. Hoe de term 'kudde' weer helemaal is gaan kloppen.
pi_154700601
Pareltje weer _O_
pi_154704906
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:40 schreef Synthercell het volgende:
Zelf denkende bevolkingen zijn bevolkingen waaruit informatie vandaan komt
En waar is die informatie op gebaseerd?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_154710485
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:38 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

En waar is die informatie op gebaseerd?
Onderbuikgevoelens, onzekerheid en de wil om dat te projecteren op iedereen behalve zichzelf.
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 19:52:36 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_154710696
Synthercell, wat zijn jouw bronnen?
  woensdag 29 juli 2015 @ 08:59:13 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154724722
Synthercell is zijn eigen bron.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_154724807
Vind het wel gevaarlijk worden Synthercell, als jij al voor de 2e keer gaat reageren in je eigen topic moet er wel iets aan de hand zijn.

Ik ga maar even een tijdje stilzitten op het toilet.
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:09:23 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154724841
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:06 schreef Chewie het volgende:
Vind het wel gevaarlijk worden Synthercell, als jij al voor de 2e keer gaat reageren in je eigen topic moet er wel iets aan de hand zijn.

Ik ga maar even een tijdje stilzitten op het toilet.
Geen zorgen, ik heb de topics laten mergen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_154725143
Ah "the powers that be" zorgen weer voor verwarring.
pi_154754688
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Geen zorgen, ik heb de topics laten mergen.
Hmm, ik was ook in de veronderstelling dat Synthercell gewoon in dit topic reageerde.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')