quote:But it seems Turkey insisted that strikes against IS go hand-in-hand with those against the PKK. That complicates matters: the coalition is working with Kurdish forces against IS and a fragile ceasefire with the PKK may now end, raising fears of renewed Kurdish violence in Turkey. President Recep Tayyip Erdogan has one eye on possible new elections in the autumn, hoping to court nationalist voters. A hard line against the PKK would help that.
https://www.washingtonpost.com/world/turkey-strikes-kurdish-militants-in-iraq-ending-truce/2015/07/25/1b7405b8-32b7-11e5-97ae-30a30cca95d7_story.htmltwitter:haya_atassi twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 12:54:26Turkish FM #Çavuşoğlu: Our goal is to cleanse the region of #ISIS and #PKK.#Turkey #Iraq #Syria http://t.co/4rxqJCvpnS reageer retweet
http://www.reuters.com/article/2015/07/25/us-mideast-crisis-turkey-security-idUSKCN0PZ07020150725quote:"These operations are not 'one-point operations' and will continue as long as there is a threat against Turkey," Davutoglu said at a news conference in Ankara, before heading to Istanbul, where he is due to meet with President Tayyip Erdogan and the head of the army this afternoon.
Kan me niet voorstellen dat de Amerikanen die actie tegen de koerden ook steunen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:01 schreef Nintex het volgende:
Jep, Turkije is een twee fronten oorlog begonnen tegen zowel de PKK (Koerden) als ISIS.https://www.washingtonpost.com/world/turkey-strikes-kurdish-militants-in-iraq-ending-truce/2015/07/25/1b7405b8-32b7-11e5-97ae-30a30cca95d7_story.htmltwitter:haya_atassi twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 12:54:26Turkish FM #Çavuşoğlu: Our goal is to cleanse the region of #ISIS and #PKK.#Turkey #Iraq #Syria http://t.co/4rxqJCvpnS reageer retweet
Rare situatie, en de Koerden zijn nu beter bewapend dan ooit om terug te slaan tegen Erdogan.
Heeft de PKK / de Koerden vriendschappelijke banden met andere landen? Als er nu een land boos wordt op Turkije ivm de aanvallen op PKK, dan gaan er hele vervelende situaties ontstaan.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
PKK terreurorganisatie moet uitgeroeid worden!
De Amerikanen steunen de Koerden niet echt, dat doen vooral de Duitsers.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat de Amerikanen die actie tegen de koerden ook steunen.
Na 35 jaar zou je denken dat Turkije snapt dat het niet echt een succes is..quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
PKK terreurorganisatie moet uitgeroeid worden!
Criminaliteit is ook nog steeds nergens uitgeroeid, als je het zo bekijkt.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:08 schreef primakov het volgende:
[..]
Na 35 jaar zou je denken dat Turkije snapt dat het niet echt een succes is..
Hahaha, een land boos wordt omdat een terreurorganisatie aangevallen wordt.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heeft de PKK / de Koerden vriendschappelijke banden met andere landen? Als er nu een land boos wordt op Turkije ivm de aanvallen op PKK, dan gaan er hele vervelende situaties ontstaan.
Criminaliteit zal altijd bestaan. En deze vergelijkingquote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:16 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Criminaliteit is ook nog steeds nergens uitgeroeid, als je het zo bekijkt.
Moeten we dan justitie afschaffen?
Neequote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
Domme vraag misschien, maar betekent dit dan dat Turkije ook de Peshmerga aan gaat vallen?
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Hahaha, een land boos wordt omdat een terreurorganisatie aangevallen wordt.
Niet om in een kwaad daglicht te zetten, maar de vraag of er landen zijn die zich sympathiseren met de Koerden is niet een hele vreemde lijkt me.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik begrijp dat terroristen sympathisanten zich niet goed voelen en Turkije in een kwaad daglicht willen zetten.
Who cares.
Ik kan alleen maar juichen om dode PKK terroristen!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
[..]
Niet om in een kwaad daglicht te zetten, maar de vraag of er landen zijn die zich sympathiseren met de Koerden is niet een hele vreemde lijkt me.
Sorry, wat zei je? KKK terroristen?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar juichen om dode PKK terroristen!
Duidelijk?
Er zijn genoeg landen die zich met de Koerden sympathiseren , echter bedoelt hij de PKK , die staat als tereurorganisatie in de usa en eu dus noga lastig sympathiseren met een tereurorganisatie hequote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
[..]
Niet om in een kwaad daglicht te zetten, maar de vraag of er landen zijn die zich sympathiseren met de Koerden is niet een hele vreemde lijkt me.
De Amerikanen schoten de koerden anders wel te hulp toen Kobani onder de voet dreigde te worden gelopen, dus helemaal onverschillig zijn ze niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:08 schreef Nintex het volgende:
[..]
De Amerikanen steunen de Koerden niet echt, dat doen vooral de Duitsers.
Het doel is het maken van een bufferzone aan de grens, waar vluchtelingen veilig opgevangen kunnen worden. Gezien de migratie problemen van Europa, denk ik dat de meeste landen deze aanpak wel zullen steunen:
http://www.aljazeera.com/news/2015/07/turkey-syria-safe-zones-150725084632373.html
Nee, dat zijn bondgenoten, Turkije valt noch de Koerden noch de Soennieten aan, Turkije valt gewoon twee terroristische doelen aan, de PKK en IS.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
Domme vraag misschien, maar betekent dit dan dat Turkije ook de Peshmerga aan gaat vallen?
Dat is natuurlijk wel duidelijk, ik schrok vanochtend vooral van de kop: "Turkije valt niet alleen IS aan, maar ook Koerden in Irak". Vandaar mijn vraagquote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:50 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg landen die zich met de Koerden sympathiseren , echter bedoelt hij de PKK , die staat als tereurorganisatie in de usa en eu dus noga lastig sympathiseren met een tereurorganisatie he
Dat is een sensatiekop. Turkije valt uitsluitend de PKK aan en niet de Koerdische autoriteiten ( waar het bondgenoten mee is ) Of Koerdische civielen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel duidelijk, ik schrok vanochtend vooral van de kop: "Turkije valt niet alleen IS aan, maar ook Koerden in Irak". Vandaar mijn vraag
Verhelderend, bedankt voor het duidelijke antwoordquote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is een sensatiekop. Turkije valt uitsluitend de PKK aan en niet de Koerdische autoriteiten ( waar het bondgenoten mee is ) Of Koerdische civielen.
twitter:TurkishIranian twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 15:52:11Pro-AKP pundits/Journos/politicians etc constantly complain about perception that Turkey is allegedly working
IS reageer retweet
twitter:TurkishIranian twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 16:04:46The interesting thing about these raids and arrests is that these groups are all oppositional to AKP &IS reageer retweet
twitter:TurkishIranian twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 15:57:23The gov't is arresting IS and its biggest adversaries in the Turkish civil society at the same time. reageer retweet
twitter:AkinUnver twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 16:19:46Another reminder: marginalizing and securitizing legitimate opposition is how Assad made a mess of his country. Why replicate it here? reageer retweet
Radicaal-Links oppositie noemenquote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:24 schreef primakov het volgende:
twitter:TurkishIranian twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 15:52:11Pro-AKP pundits/Journos/politicians etc constantly complain about perception that Turkey is allegedly working
IS reageer retweet
twitter:TurkishIranian twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 16:04:46The interesting thing about these raids and arrests is that these groups are all oppositional to AKP &IS reageer retweet
twitter:TurkishIranian twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 15:57:23The gov't is arresting IS and its biggest adversaries in the Turkish civil society at the same time. reageer retweet
twitter:AkinUnver twitterde op zaterdag 25-07-2015 om 16:19:46Another reminder: marginalizing and securitizing legitimate opposition is how Assad made a mess of his country. Why replicate it here? reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |