Hoi,quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:09 schreef bouwboertje het volgende:
Is dit de laagste verwarming in je systeem ?
Zo ja, dop dan niet alleen af maar maak een soort aftap punt waar je eenvoudig een slang oid aan kunt koppelen. ALS je je systeem leeg wilt hebben is dat op die manier wat eenvoudiger.
Volgens de foto komen de leidingen rechts uit de muur ( inkoppertje )quote:Op donderdag 23 juli 2015 18:10 schreef Pfooh het volgende:
1. Het voetventiel sluit de leidingen af, niet de radiator. Maar dat vang je makkelijk in een teiltje op, je hoeft niet het systeem leeg te halen.
2. Hangt ervan af wat je wilt. Als je de 2 leidingen plus voetventiel wil laten zitten, dan kun je er gewoon 2 doppen opdraaien inderdaad. Niet vertrouwen op de kraan van het ventiel zelf.
3. Wil je niet van die leidingen af?
Verder is dit zeker niet het laagste punt in je systeem! Je leidingen komen uit de vloer, dus hier aftappen is vragen om problemen.
maak je beeldscherm eens schoon en kijk nog eens..quote:Op donderdag 23 juli 2015 18:31 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Volgens de foto komen de leidingen rechts uit de muur ( inkoppertje )
Ik denk dat het aan mijn instellingen ligt ofzo,bij mij staat de foto een kwart slag gedraaidquote:Op donderdag 23 juli 2015 18:34 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
maak je beeldscherm eens schoon en kijk nog eens..
Bedankt voor het meedenkenquote:Op donderdag 23 juli 2015 18:10 schreef Pfooh het volgende:
1. Het voetventiel sluit de leidingen af, niet de radiator. Maar dat vang je makkelijk in een teiltje op, je hoeft niet het systeem leeg te halen.
2. Hangt ervan af wat je wilt. Als je de 2 leidingen plus voetventiel wil laten zitten, dan kun je er gewoon 2 doppen opdraaien inderdaad. Niet vertrouwen op de kraan van het ventiel zelf.
3. Wil je niet van die leidingen af?
Verder is dit zeker niet het laagste punt in je systeem! Je leidingen komen uit de vloer, dus hier aftappen is vragen om problemen.
Kan je lang kijken, daar ga je ze niet zien.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:01 schreef Dunnevandale het volgende:
ik ben ook een leek maar ik denk dat de enige oplossing is om in de kruipruimte te kijken hoe de leidingen daar lopen .
Vandaar dat ik blijkbaar ook een leek benquote:Op donderdag 23 juli 2015 19:51 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Kan je lang kijken, daar ga je ze niet zien.de leidingen lopen door de vloer.
TS: heb je ergens een verdeler zitten waar alle leidingen bij elkaar komen?
Kutwerk om te repareren ook..quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:55 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Vandaar dat ik blijkbaar ook een leek ben, niet aan gedacht ondanks dat ze in mijn appartement ook door de vloer lopen.....blijkt gewoon staal te zijn en de leiding die van de badkamer door de vloer naar de slaapkamer loopt is weleens helemaal doorgerot geweest .Kan je vertellen dat dat een aardige lekkage opleverde in de kelderbox onder mijn appartement
Ik heb me rotgezocht, maar nee, ik kan niks vinden wat op een cv-verdeler lijkt. Zou ook niet weten waar te zoeken overigens. Niet in de meterkast lijkt me.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:51 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Kan je lang kijken, daar ga je ze niet zien.de leidingen lopen door de vloer.
TS: heb je ergens een verdeler zitten waar alle leidingen bij elkaar komen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |