abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154569935
Hallo allemaal...
Ik wil graag mijn radiator in de gang beneden weghalen. Alle radiatoren in het systeem hebben een radiatorknop en een voetventiel. Nu zijn mijn vragen:
1) Als ik de knop en het ventiel dichtdraai, blijft het water dan in de radiator als ik hem loskoppel? (Met andere woorden; hoef ik hem niet af te tappen?)
2) Ik neem aan dat ik dan alleen de open leidingen moet afdoppen?
3) Zie ik ernstige zaken over het hoofd?

Alvast heel erg bedankt.

Dit is de bewuste radiator

donderdag 23 juli 2015 @ 16:09:25 #2
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_154570312
Is dit de laagste verwarming in je systeem ?

Zo ja, dop dan niet alleen af maar maak een soort aftap punt waar je eenvoudig een slang oid aan kunt koppelen. ALS je je systeem leeg wilt hebben is dat op die manier wat eenvoudiger.
pi_154571515
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:09 schreef bouwboertje het volgende:
Is dit de laagste verwarming in je systeem ?

Zo ja, dop dan niet alleen af maar maak een soort aftap punt waar je eenvoudig een slang oid aan kunt koppelen. ALS je je systeem leeg wilt hebben is dat op die manier wat eenvoudiger.
Hoi,
Dank je voor de reactie.
Ja het is het laagste punt in het systeem volgens mij. Met aftappunt bedoel je gewoon zo een vul/aftapkraantje?

pi_154573791
1. Het voetventiel sluit de leidingen af, niet de radiator. Maar dat vang je makkelijk in een teiltje op, je hoeft niet het systeem leeg te halen.
2. Hangt ervan af wat je wilt. Als je de 2 leidingen plus voetventiel wil laten zitten, dan kun je er gewoon 2 doppen opdraaien inderdaad. Niet vertrouwen op de kraan van het ventiel zelf.
3. Wil je niet van die leidingen af?

Verder is dit zeker niet het laagste punt in je systeem! Je leidingen komen uit de vloer, dus hier aftappen is vragen om problemen.
pi_154574230
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 18:10 schreef Pfooh het volgende:
1. Het voetventiel sluit de leidingen af, niet de radiator. Maar dat vang je makkelijk in een teiltje op, je hoeft niet het systeem leeg te halen.
2. Hangt ervan af wat je wilt. Als je de 2 leidingen plus voetventiel wil laten zitten, dan kun je er gewoon 2 doppen opdraaien inderdaad. Niet vertrouwen op de kraan van het ventiel zelf.

Verder is dit zeker niet het laagste punt in je systeem! Je leidingen komen uit de vloer, dus hier aftappen is vragen om problemen.
Volgens de foto komen de leidingen rechts uit de muur ( inkoppertje ) :*
  donderdag 23 juli 2015 @ 18:34:53 #6
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154574298
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 18:31 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Volgens de foto komen de leidingen rechts uit de muur ( inkoppertje ) :*
maak je beeldscherm eens schoon en kijk nog eens..
Share your talent, move the world.
pi_154574338
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 18:34 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

maak je beeldscherm eens schoon en kijk nog eens..
Ik denk dat het aan mijn instellingen ligt ofzo,bij mij staat de foto een kwart slag gedraaid :?
pi_154574855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 18:10 schreef Pfooh het volgende:

Bedankt voor het meedenken :)
Ja ik wil wil heel graag van de leidingen af. Hoe kan ik dat het beste doen?

Hoe kan ik het laagste punt opzoeken? Waar zie ik dat aan (ben absolute leek.....maarrrrrr met twee rechter handen)

De leidingen komen overigens niet uit de muur, maar inderdaad uit de grond. Dit is een foto van bovenaf.

pi_154575096
ik ben ook een leek maar ik denk dat de enige oplossing is om in de kruipruimte te kijken hoe de leidingen daar lopen .
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:51:03 #10
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154576391
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:01 schreef Dunnevandale het volgende:
ik ben ook een leek maar ik denk dat de enige oplossing is om in de kruipruimte te kijken hoe de leidingen daar lopen .
Kan je lang kijken, daar ga je ze niet zien. :P de leidingen lopen door de vloer.

TS: heb je ergens een verdeler zitten waar alle leidingen bij elkaar komen?
pi_154576499
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:51 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Kan je lang kijken, daar ga je ze niet zien. :P de leidingen lopen door de vloer.

Vandaar dat ik blijkbaar ook een leek ben ;) , niet aan gedacht ondanks dat ze in mijn appartement ook door de vloer lopen.....blijkt gewoon staal te zijn en de leiding die van de badkamer door de vloer naar de slaapkamer loopt is weleens helemaal doorgerot geweest .Kan je vertellen dat dat een aardige lekkage opleverde in de kelderbox onder mijn appartement :(
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:56:49 #12
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154576543
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:55 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Vandaar dat ik blijkbaar ook een leek ben ;) , niet aan gedacht ondanks dat ze in mijn appartement ook door de vloer lopen.....blijkt gewoon staal te zijn en de leiding die van de badkamer door de vloer naar de slaapkamer loopt is weleens helemaal doorgerot geweest .Kan je vertellen dat dat een aardige lekkage opleverde in de kelderbox onder mijn appartement :(
Kutwerk om te repareren ook..
pi_154576624
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:56 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Kutwerk om te repareren ook..
Ik huurde toen nog,is heel netjes opgelost door de woningstichting *O* .
pi_154580145
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:51 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ik heb me rotgezocht, maar nee, ik kan niks vinden wat op een cv-verdeler lijkt. Zou ook niet weten waar te zoeken overigens. Niet in de meterkast lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')