abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154655669
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:56 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Omdat ze dan misschien 's nachts in het net hangt? Weet ik veel. Dat zul je zelf uit moeten proberen. Wat helpt is een deur, maar goed, dat is geen optie dus dan weet ik het ook niet.
Een gordijn tussen de slaapkamerdeel en de rest is eventueel een optie? Eventueel iets zwaars erop leggen, waardoor ze er niet doorheen komt?
  zondag 26 juli 2015 @ 20:29:30 #102
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_154656780
Ik denk eigenlijk dat na verloop van tijd (een jaar of twee :')) dat je kat haar ritme aanpast aan jouw ritme. 'S nachts is er immers toch niets te beleven (en ze gaat denk ik ook niet naar buiten) dus dan zal ze 's nachts ook wel gaan slapen. Maar het blijft een kat dus je weet het maar nooit :')
  zondag 26 juli 2015 @ 20:30:03 #103
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_154656801
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:58 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Een gordijn tussen de slaapkamerdeel en de rest is eventueel een optie? Eventueel iets zwaars erop leggen, waardoor ze er niet doorheen komt?
Denk dat ze dan in de gordijnen gaat hangen, dat deed mijn kat als kitten altijd :D
  zondag 26 juli 2015 @ 20:33:25 #104
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_154656909
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:49 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Noem me stupid maar ik dacht echt dat ze in haar mand/stil bij me zou liggen en slapen tot de ochtend.
Stupid!

Sjeetje, zelden iemand zo onvoorbereid gezien voor een huisdier ;(

Een nieuw en wel geschikt baasje zoeken een optie? Het eerste jaar minimaal is ze nog een jonge en onbezonnen kat. Na de eerste maanden komt ook nog de puberteit en zal ze je sowieso nog storen in je slaap op een studio. Ook als je haar op sluit in de badkamer, wat ik sowieso een matig idee vind. Is t niet met mauwen dan wel met aan de deur krabben ofzo.
pi_154657299
Ik ga mijn mijn bed scheiden van de rest van de studio middels een grote kattennet!

Probleem opgelost denk ik!
pi_154657432
Even wat dingetjes eruit pikken...

quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:36 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]
Ik heb haar 3 uurtjes op de badkamer opgesloten met haar kattenbak. Daarna deed ze normaal.

Het enigste wat dat op de lange termijn gaat bereiken, is een verstoorde relatie tussen jou en de kat. De kans dat je dan vroeg of laat 's avonds je kat echt moet gaan vangen om op te sluiten, is heel erg groot. En zo'n ruimte is ook echt veel te klein om een kat in te houden.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:47 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

Ze slaapt nu in haar slaapmand na 9e x dat ik haar erop heb gezet. Dus volgens mij doe ik dat goed.
Een mandje voor katten, och allemaal leuk en aardig, maar het werkt niet zoals bij een hond die je een plaats kan geven en daar ook naartoe kan sturen. Een kat bepaald zelf waar hij slaapt, en als je geluk hebt, dan slapen ze ook wel 'ns in hetgeen wat je specifiek voor ze hebt gekocht :P Dat ze na al die keren haar erop zette, daar in slaap viel, is dus waarschijnlijk omdat ze simpelweg moe was. Niet omdat jij stug vol hebt gehouden. Accepteer dat het een kat is en dat het dier zélf bepaald waar en wanneer het slaapt.

Een kat kan weliswaar veel uurtjes per dag soezelen en slapen, maar dat is dus geen 8u aan een stuk, zoals jij graag zou zien. Ze wisselen soezelen en slapen af met eten, wat rondlopen, spelen, wassen. En in het geval van een jong dier, is spelen iets wat veel, heel veel gebeurd. Daarnaast is de kat een schemerdier, dus tsja, 's avonds en 's ochtends vroeg kun je van de gemiddelde kat, een actieve periode verwachten.

quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Ja, ik heb zo'n ding. Ik heb haar flink uitgeput met een muis laser. Dus ze sliep heel goed. Maar na 3,4 uurtjes begon t weer :')
En dat is dus volkomen normaal, en zal ook niet snel veranderen. Misschien als ze oud is, dat ze dan wel volle nachten slaapt/zich rustig houdt, maar het klinkt alsof jij verwachtingen hebt die simpelweg niet bij de diersoort passen?

quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ben zoooooo blij dat ze nergens piest en schijt!!!!! Dat kom ik namelijk veel tegen online. Een vriendin van me had er ook veel last vast. Zo erg!
Een kat is van nature zindelijk. Een pup moet je leren zindelijk te worden, een kat heeft die drang om de boel te begraven. Geef een wilde kat in gevangenschap een kattenbak, iets wat ie nog nooit heeft gezien, en hij zal er gebruik van maken. Kittens leren dat zichzelf ook aan, ik hoef mijn kittens nooit zindelijk te maken, alleen te zorgen voor voldoende kattenbakjes en hooguit 'ns eentje op de bak te zetten om even de weg te wijzen.

Mocht een kat buiten de bak poepen of plassen, dan heeft dat altijd een reden. In zo'n geval is de dierenarts de eerste stap, vaak is er nl lichamelijk iets aan de hand. En als dat in orde is, dan is het dus aan het baasje om uit te vinden wat er aan de hand is (te weinig bakken, verkeerde grit, vieze bak, verkeerde bak, verkeerde plek, plagen van andere kat rond de bak, etc.). Zolang jij je bak (liefst 2) schoon houdt en zij daar gebruik van maakt, is dat niet iets waar ik me nu druk om zou maken. En mocht het 'ns gebeuren, dan weet je nu dat het een reden heeft en jij als baasje uit mag gaan vogelen wat die reden is :)

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:44 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb 8 uurtjes achter elkaar nodig. Ik drink ook niks meer na 20u, slaap niet op m'n buik, omdat ik dan halverwege wakker word. Zo erg is dat bij mij.

Ik had dit moeten uitzoeken.

Is een kattennet over mijn bed echt geen optie?!?!
Kattennet is bedoeld om je tuin mee af te zetten, om over je tuin heen te spannen bijvoorbeeld. Ik heb zelf net hangen, en dat gaat echt helemaal niks doen over een bed (behalve geld kosten). Wil je je kat niet op bed, dan zou je een complete constructie (zeg, 4 wanden van strakgespannen net om je bed) moeten maken, en in het geval van net is daar nog steeds de kans dat de kat er onderdoor/overheen klimt of het doorbijt. Op hoogte over een tuin is natuurlijk anders en dan is die kans niet echt aanwezig.
En ook al zou je een eigen slaapkamer hebben, dan nog kun je ervan uitgaan dat je regelmatig wakker wordt van poeslief, als je zo licht slaapt. Klinkt misschien hard, maar ik denk dat je weinig aan 'ach komt wel goed joh!' hebt, terwijl de realiteit hoogstwaarschijnlijk anders is :) Ik slaap vaak ook vrij licht en word ook nog steeds regelmatig wakker van mijn katten, en de oudste is inmiddels 13. Vooral de jongste heeft ook een flinke stem, dus al zit ie ergens rustig en lief te wezen, als die begint te mauwen... :')

quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:56 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Bij een vriendin van me zit er nog een gang tussen.

Zal ik een gedragstherapeut bellen voor advies?
Een gedragstherapeut kan je zeker advies geven over hoe je om moet gaan met je kitten, maar onthou, het kitten heeft géén gedragsprobleem en vertoont compleet normaal kattengedrag! Dat veranderen gaat niet lukken (en moet je ook niet willen), jij zal dat moeten leren accepteren - of een andere oplossing voor het katje bedenken.

quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:58 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Een kitten kan dat gerust als speelobject gaan zien, en er vol in gaan hangen, hou daar rekening mee. En je zal dan de zijkanten en de overgangen van de ene lap naar de volgende, ook compleet dicht moeten maken. Het is een slimme diersoort, met eigen wil, die zich niet zomaar tegen laat houden. En al zou je een aparte slaapkamer hebben, dit kitten is alleen en wil waarschijnlijk alweer vaker bij je zijn, en kan dan dus voor de deur gaan zitten mauwen of aan de deur krabben.

Mijn advies: accepteer dat wat jij wil van een dier, niet hetgeen is wat bij een kat hoort. Een kat die braaf elke nacht de volle nacht in z'n mandje slaapt zodat jij je rust krijgt, gaat niet gebeuren. Als je geluk hebt, heb je een rustiger katje te pakken en houdt ze zich 's nachts wat stiller. Maar verwacht voorlopig geen verandering, het is nu nog echt een kleintje, en straks gaat ze ook nog puberen. Klinkt hard, maar als je zo gefrustreerd raakt, is dat voor beide partijen niet gezond, en kun je misschien beter het katje herplaatsen.
  zondag 26 juli 2015 @ 20:51:51 #107
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_154657668
Holyme, wat top uiteengezet! _O_
pi_154658138
Wow, helder. Mijn verwachtingen en de realiteit is heeeeel erg verschillend.

Ik heb alsnog een kattennet aangeschaft wat groot genoeg is om vanaf het plafond tot aan de vloer mijn bed af te dekken. Dus dat ga ik sowieso doen. Ik word niet wakker van haar lawaai. Wel als ze op me loopt te springen, likken, bijten etc. Ze heeft genoeg speeltjes om zichzelf te vermaken als ik slaap. Bijv nu is ze aan het voetballen door mn studio :')

Wil graag nog een tip in deze situatie: ze is soms hysterisch en dan komt ze me letterlijk 'aanvallen'. Ze komt springend op me en wil zonder reden bijten. Wat ik dan doe ik haar oppakken, 'nee' zeggen en wegleggen richting haar speeltjes. Ze doet het niet continu. Alleen wanneer ze in zo'n bui is. Pak ik dit goed aan?
pi_154658175
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:51 schreef Zo-is-dat het volgende:
:@ Dankjewel :*
Misschien dat ik me dit topic ook wat extra aantrek, ik heb op dit moment 3 opvangkittens van vandaag 8 weken, gekregen met 5.5 week, dus ik zie dagelijks hoe enorm hun gedrag verschilt met wat TS graag zou zien. En als ze over een paar weken verhuizen, ga ik ze zeker missen maar ben ik ook wel weer blij met de rust (wetende dat het daarna vaak nog erger kan worden, haha!)
  zondag 26 juli 2015 @ 21:05:55 #110
421319 Socrates-
philosopher
pi_154658234
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:51 schreef Zo-is-dat het volgende:
+1

Wat ga je eigenlijk met je kat doen als je van bil wil gaan met je partner? Opsluiten in de badkamer? :P
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
True knowledge exists in knowing that you know nothing.
The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.
pi_154658348
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:05 schreef Socrates- het volgende:

[..]

+1

Wat ga je eigenlijk met je kat doen als je van bil wil gaan met je partner? Opsluiten in de badkamer? :P
Ja dat kwam ik ook tegen online. Dat een kat je seksleven kan verpesten. Ik ben voorlopig nog wel even single (bewuste keuze) en ben van plan volgend jaar te verhuizen naar een appartement. Ik ben aan het afstuderen.
pi_154700129
Woeeehoeee!!!

Ik verstop Almo nu onder droge Royal Canin brokjes nadat ik haar de hele dag niks heb gegeven. Ja, nu ging heel wat brokjes erin!!!!!!

Ik ben van 1:3 naar 3:1 gegaan.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:23:38 #113
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154700254
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:16 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Woeeehoeee!!!

Ik verstop Almo nu onder droge Royal Canin brokjes nadat ik haar de hele dag niks heb gegeven. Ja, nu ging heel wat brokjes erin!!!!!!

Een kitten moet echt zes keer per dag eten of zo.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:45:27 #114
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_154700690
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:16 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Woeeehoeee!!!

De hele dag niks gegeten?!?! Ze had beschimmelde brokjes nog gegeten :(
pi_154700999
quote:
Woeeehoeee!!!

Waarom ben je zo gefocussed op het 'afleren' van eten van Almo?
Je kitten is nog zo jong, die ontwikkelt nog geen voorkeuren. Natuurlijk is het goed om af te wisselen, maar kijk per keer of ze wil. Ze is nog zo jong, die trek in andere brokjes komt vanzelf wel. Laat haar eerst eens wennen aan jou en haar nieuwe omgeving.

Het is ook niet goed voor kittens om zo lang niet te eten! Ze kunnen hun bloedsuiker nog niet goed reguleren en er erg ziek van worden of zelfs doodgaan.

Ik lees al een poos mee maar had weinig aan te vullen op tips die al werden gegeven en ik dacht dat je je in ging lezen. Want je gebrek aan kennis is echt bizar.....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:01:22 #116
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154701013
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:00 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Waarom ben je zo gefocussed op het 'afleren' van eten van Almo?
Je kitten is nog zo jong, die ontwikkelt nog geen voorkeuren. Natuurlijk is het goed om af te wisselen, maar kijk per keer of ze wil. Ze is nog zo jong, die trek in andere brokjes komt vanzelf wel. Laat haar eerst eens wennen aan jou en haar nieuwe omgeving.

Het is ook niet goed voor kittens om zo lang niet te eten! Ze kunnen hun bloedsuiker nog niet goed reguleren en er erg ziek van worden of zelfs doodgaan.

Ik lees al een poos mee maar had weinig aan te vullen op tips die al werden gegeven en ik dacht dat je je in ging lezen. Want je gebrek aan kennis is echt bizar.....
Frustrerend hè :')
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:01:37 #117
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_154701019
quote:
Woeeehoeee!!!

Heeft ze de hele dag niks gegeten? -O- Wat zielig.. snap wel dat ze alles at ja! Maar dit is niet de manier :X Volg alsjeblieft de tips op in dit topic en lees je in..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:03:55 #118
421319 Socrates-
philosopher
pi_154701057
quote:
Woeeehoeee!!!

Je geld is belangrijker dan de gezondheid van je kitten he? :( :'(
The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.
pi_154701099
:|W ... Dus er is een week geleden door je eigen dierenarts gezegd dat je de komende maand gewoon even bij Almo moet blijven, en is ook hier aangegeven dat je je kitten geen eten moet gaan onthouden (en ook waarom!) en niet drastisch moet gaan wisselen. En het lijkt me onderhand duidelijk dat je echt vrijwel niets van katten weet, maar toch... toch ga je daar tegenin en maak je ongezonde keuzes voor het diertje. En waarom? Ik vrees vanwege het financiële plaatje, want dat was ook de eerste reden waarom je over wou stappen. Arm beestje.
pi_154701239
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:00 schreef Cat22 het volgende:
Niet alleen gebrek aan kennis, maar vooral de onwil om van mensen (dierenarts en ervaren kattenbezitters) iets te willen aannemen/leren/luisteren. Het arme kitten...en over een paar maanden gaat het diertje naar het asiel omdat er niet mee te leven valt, ben ik bang.
We have far more in common than that which devides us..
pi_154701257
Ik heb geen geld meer. Ben helemaal blut voor de komende twee weken. Heb nu bijna 700 euro ineens uitgegeven. 500 was echt wat ik hiervoor opzij had gezet om maar mee te starten zeg maar. Ik eet zelf nu een stuk minder en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Als jullie zoveel om mijn kitten geven mogen jullie best doneren. Jullie grote mond gaat mij geen geld opleveren.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:14:43 #122
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154701303
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:12 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb geen geld meer. Ben helemaal blut voor de komende twee weken. Heb nu bijna 700 euro ineens uitgegeven. 500 was echt wat ik hiervoor opzij had gezet om maar mee te starten zeg maar. Ik eet zelf nu een stuk minder en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Als jullie zoveel om mijn kitten geven mogen jullie best doneren. Jullie grote mond gaat mij geen geld opleveren.
Okay whatever :') Ik ga gewoon heel hard hopen dat je inderdaad een troll bent en geen kitten aan het mishandelen bent. Adieu!
pi_154701319
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:12 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

Dus omdat jij een (te) groot deel van je inkomen spendeert aan een overpriced kitten, omdat het uiterlijk van dat ras je zo aanstaat mogen wij gaan doneren? :')
Je had ook naar het asiel kunnen gaan. Vertellen hoe jij je leven leidt en wat je zoekt in een kat en dan hadden die jou voor maximaal 150 euro waarschijnlijk een lieve, rustige volwassen kat geadviseerd. Eentje die al gevaccineerd, gesteriliseerd, ontvlooid en ontwormd is. Want heb je daar wel nog geld voor opzij gezet?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_154701405
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:15 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dus omdat jij een (te) groot deel van je inkomen spendeert aan een overpriced kitten, omdat het uiterlijk van dat ras je zo aanstaat mogen wij gaan doneren? :')
Je had ook naar het asiel kunnen gaan. Vertellen hoe jij je leven leidt en wat je zoekt in een kat en dan hadden die jou voor maximaal 150 euro waarschijnlijk een lieve, rustige volwassen kat geadviseerd. Eentje die al gevaccineerd, gesteriliseerd, ontvlooid en ontwormd is. Want heb je daar wel nog geld voor opzij gezet?
Ze is ontvlooid en ontwormd en over 2 weken krijgt ze haar eerste vaccinatie. Dan heb ik weer geld. Maar nu zit ik er helemaal doorheen. Ik heb geen 60 euro voor haar luxe etentje. Ze kan dingen stukbijten, dus haar gebit is prima in orde. Net heeft ze bijna 20 gram Royal Canin naar binnen gewerkt, dus het is echt niet dat ze het niet wil. Ze kiest liever voor wat makkelijker is. Kittenmelk blijf ik haar wel geven. Maar pas nadat ze wat brokjes heeft gehad.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:22:54 #125
421319 Socrates-
philosopher
pi_154701479
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:19 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Ze is ontvlooid en ontwormd en over 2 weken krijgt ze haar eerste vaccinatie.
Ontvlooien en ontwormen moet regelmatig gebeuren. Ik hoop voor je kitten dat je dat weet.

http://www.elkedierenarts.nl/index.php/kat/kitten-informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')