Een gordijn tussen de slaapkamerdeel en de rest is eventueel een optie? Eventueel iets zwaars erop leggen, waardoor ze er niet doorheen komt?quote:Op zondag 26 juli 2015 19:56 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Omdat ze dan misschien 's nachts in het net hangt? Weet ik veel. Dat zul je zelf uit moeten proberen. Wat helpt is een deur, maar goed, dat is geen optie dus dan weet ik het ook niet.
Denk dat ze dan in de gordijnen gaat hangen, dat deed mijn kat als kitten altijdquote:Op zondag 26 juli 2015 19:58 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Een gordijn tussen de slaapkamerdeel en de rest is eventueel een optie? Eventueel iets zwaars erop leggen, waardoor ze er niet doorheen komt?
Stupid!quote:Op zondag 26 juli 2015 19:49 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Noem me stupid maar ik dacht echt dat ze in haar mand/stil bij me zou liggen en slapen tot de ochtend.
Het enigste wat dat op de lange termijn gaat bereiken, is een verstoorde relatie tussen jou en de kat. De kans dat je dan vroeg of laat 's avonds je kat echt moet gaan vangen om op te sluiten, is heel erg groot. En zo'n ruimte is ook echt veel te klein om een kat in te houden.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:36 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ik heb haar 3 uurtjes op de badkamer opgesloten met haar kattenbak. Daarna deed ze normaal.
Een mandje voor katten, och allemaal leuk en aardig, maar het werkt niet zoals bij een hond die je een plaats kan geven en daar ook naartoe kan sturen. Een kat bepaald zelf waar hij slaapt, en als je geluk hebt, dan slapen ze ook wel 'ns in hetgeen wat je specifiek voor ze hebt gekochtquote:Op zondag 26 juli 2015 18:47 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ze slaapt nu in haar slaapmand na 9e x dat ik haar erop heb gezet. Dus volgens mij doe ik dat goed.
En dat is dus volkomen normaal, en zal ook niet snel veranderen. Misschien als ze oud is, dat ze dan wel volle nachten slaapt/zich rustig houdt, maar het klinkt alsof jij verwachtingen hebt die simpelweg niet bij de diersoort passen?quote:Op zondag 26 juli 2015 19:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ja, ik heb zo'n ding. Ik heb haar flink uitgeput met een muis laser. Dus ze sliep heel goed. Maar na 3,4 uurtjes begon t weer![]()
Een kat is van nature zindelijk. Een pup moet je leren zindelijk te worden, een kat heeft die drang om de boel te begraven. Geef een wilde kat in gevangenschap een kattenbak, iets wat ie nog nooit heeft gezien, en hij zal er gebruik van maken. Kittens leren dat zichzelf ook aan, ik hoef mijn kittens nooit zindelijk te maken, alleen te zorgen voor voldoende kattenbakjes en hooguit 'ns eentje op de bak te zetten om even de weg te wijzen.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:40 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ben zoooooo blij dat ze nergens piest en schijt!!!!! Dat kom ik namelijk veel tegen online. Een vriendin van me had er ook veel last vast. Zo erg!
Kattennet is bedoeld om je tuin mee af te zetten, om over je tuin heen te spannen bijvoorbeeld. Ik heb zelf net hangen, en dat gaat echt helemaal niks doen over een bed (behalve geld kosten). Wil je je kat niet op bed, dan zou je een complete constructie (zeg, 4 wanden van strakgespannen net om je bed) moeten maken, en in het geval van net is daar nog steeds de kans dat de kat er onderdoor/overheen klimt of het doorbijt. Op hoogte over een tuin is natuurlijk anders en dan is die kans niet echt aanwezig.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:44 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb 8 uurtjes achter elkaar nodig. Ik drink ook niks meer na 20u, slaap niet op m'n buik, omdat ik dan halverwege wakker word. Zo erg is dat bij mij.
Ik had dit moeten uitzoeken.
Is een kattennet over mijn bed echt geen optie?!?!
Een gedragstherapeut kan je zeker advies geven over hoe je om moet gaan met je kitten, maar onthou, het kitten heeft géén gedragsprobleem en vertoont compleet normaal kattengedrag! Dat veranderen gaat niet lukken (en moet je ook niet willen), jij zal dat moeten leren accepteren - of een andere oplossing voor het katje bedenken.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:56 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Bij een vriendin van me zit er nog een gang tussen.
Zal ik een gedragstherapeut bellen voor advies?
Een kitten kan dat gerust als speelobject gaan zien, en er vol in gaan hangen, hou daar rekening mee. En je zal dan de zijkanten en de overgangen van de ene lap naar de volgende, ook compleet dicht moeten maken. Het is een slimme diersoort, met eigen wil, die zich niet zomaar tegen laat houden. En al zou je een aparte slaapkamer hebben, dit kitten is alleen en wil waarschijnlijk alweer vaker bij je zijn, en kan dan dus voor de deur gaan zitten mauwen of aan de deur krabben.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:58 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Een gordijn tussen de slaapkamerdeel en de rest is eventueel een optie? Eventueel iets zwaars erop leggen, waardoor ze er niet doorheen komt?
quote:
+1quote:
Ja dat kwam ik ook tegen online. Dat een kat je seksleven kan verpesten. Ik ben voorlopig nog wel even single (bewuste keuze) en ben van plan volgend jaar te verhuizen naar een appartement. Ik ben aan het afstuderen.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:05 schreef Socrates- het volgende:
[..]
+1
Wat ga je eigenlijk met je kat doen als je van bil wil gaan met je partner? Opsluiten in de badkamer?
Een kitten moet echt zes keer per dag eten of zo.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:16 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Woeeehoeee!!!
Ik verstop Almo nu onder droge Royal Canin brokjes nadat ik haar de hele dag niks heb gegeven. Ja, nu ging heel wat brokjes erin!!!!!!
Ik ben van 1:3 naar 3:1 gegaan.
De hele dag niks gegeten?!?! Ze had beschimmelde brokjes nog gegetenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:16 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Woeeehoeee!!!
Ik verstop Almo nu onder droge Royal Canin brokjes nadat ik haar de hele dag niks heb gegeven. Ja, nu ging heel wat brokjes erin!!!!!!
Waarom ben je zo gefocussed op het 'afleren' van eten van Almo?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:16 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Woeeehoeee!!!
Frustrerend hèquote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Waarom ben je zo gefocussed op het 'afleren' van eten van Almo?
Je kitten is nog zo jong, die ontwikkelt nog geen voorkeuren. Natuurlijk is het goed om af te wisselen, maar kijk per keer of ze wil. Ze is nog zo jong, die trek in andere brokjes komt vanzelf wel. Laat haar eerst eens wennen aan jou en haar nieuwe omgeving.
Het is ook niet goed voor kittens om zo lang niet te eten! Ze kunnen hun bloedsuiker nog niet goed reguleren en er erg ziek van worden of zelfs doodgaan.
Ik lees al een poos mee maar had weinig aan te vullen op tips die al werden gegeven en ik dacht dat je je in ging lezen. Want je gebrek aan kennis is echt bizar.....
Heeft ze de hele dag niks gegeten?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:16 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Woeeehoeee!!!
Je geld is belangrijker dan de gezondheid van je kitten he?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:16 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Woeeehoeee!!!
Niet alleen gebrek aan kennis, maar vooral de onwil om van mensen (dierenarts en ervaren kattenbezitters) iets te willen aannemen/leren/luisteren. Het arme kitten...en over een paar maanden gaat het diertje naar het asiel omdat er niet mee te leven valt, ben ik bang.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:00 schreef Cat22 het volgende:
Ik lees al een poos mee maar had weinig aan te vullen op tips die al werden gegeven en ik dacht dat je je in ging lezen. Want je gebrek aan kennis is echt bizar.....
Okay whateverquote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:12 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb geen geld meer. Ben helemaal blut voor de komende twee weken. Heb nu bijna 700 euro ineens uitgegeven. 500 was echt wat ik hiervoor opzij had gezet om maar mee te starten zeg maar. Ik eet zelf nu een stuk minder en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Als jullie zoveel om mijn kitten geven mogen jullie best doneren. Jullie grote mond gaat mij geen geld opleveren.
Dus omdat jij een (te) groot deel van je inkomen spendeert aan een overpriced kitten, omdat het uiterlijk van dat ras je zo aanstaat mogen wij gaan doneren?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:12 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik heb geen geld meer. Ben helemaal blut voor de komende twee weken. Heb nu bijna 700 euro ineens uitgegeven. 500 was echt wat ik hiervoor opzij had gezet om maar mee te starten zeg maar. Ik eet zelf nu een stuk minder en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Als jullie zoveel om mijn kitten geven mogen jullie best doneren. Jullie grote mond gaat mij geen geld opleveren.
Ze is ontvlooid en ontwormd en over 2 weken krijgt ze haar eerste vaccinatie. Dan heb ik weer geld. Maar nu zit ik er helemaal doorheen. Ik heb geen 60 euro voor haar luxe etentje. Ze kan dingen stukbijten, dus haar gebit is prima in orde. Net heeft ze bijna 20 gram Royal Canin naar binnen gewerkt, dus het is echt niet dat ze het niet wil. Ze kiest liever voor wat makkelijker is. Kittenmelk blijf ik haar wel geven. Maar pas nadat ze wat brokjes heeft gehad.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dus omdat jij een (te) groot deel van je inkomen spendeert aan een overpriced kitten, omdat het uiterlijk van dat ras je zo aanstaat mogen wij gaan doneren?
Je had ook naar het asiel kunnen gaan. Vertellen hoe jij je leven leidt en wat je zoekt in een kat en dan hadden die jou voor maximaal 150 euro waarschijnlijk een lieve, rustige volwassen kat geadviseerd. Eentje die al gevaccineerd, gesteriliseerd, ontvlooid en ontwormd is. Want heb je daar wel nog geld voor opzij gezet?
Ontvlooien en ontwormen moet regelmatig gebeuren. Ik hoop voor je kitten dat je dat weet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 13:19 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ze is ontvlooid en ontwormd en over 2 weken krijgt ze haar eerste vaccinatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |