Ok, ik was ook niet van plan om een discussie te starten. Ik vroeg alleen maar wat.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 12:58 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus geen liefdesrelatie. Die twee mensen relateren toch aan elkaar? En je las de zin verkeerd: zie mijn laatste zin van mijn vorige post. Geen zin discussies over terminologieën.
Gewoon doorgaan met daten. Misschien is hij nog beschadigd van die ene keer en duurt het nog wel even, weet jij veel.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:18 schreef Manisha het volgende:
Bedankt iedereen voor de antwoorden!
Scary Mary, die vraag heb ik hem inderdaad gesteld, en er is maar één geval waar hij van sprak dat hij meteen verliefd was. Daarvan vond hij het jammer dat het niks geworden is (omstandigheden waren er niet naar).
Op dit moment kan ik wel door blijven daten zonder te hopen op verliefdheid, want ik vind het hartstikke gezellig en op zich zegt mijn gevoel wel dat hij nog verliefd kan worden. Maar misschien is mijn zicht verbloemd door mijn eigen beginnende kriebels.
iPancakeMix, ik ben 23 jaar oud, hij is iets jonger. Nog niet oud dus, maar wel klaar om te settelen/kijken naar iets serieuzers. Gelukkig is hij ook erg serieus dus wat dat betreft snappen we elkaar erg goed. Hij wil alleen een relatie aangaan als hij zichzelf oud ziet worden met iemand, maar om daar achter te komen heb je natuurlijk wel tijd nodig om elkaar te leren kennen.
Of gaan bij gebrek aan beter een relatie aanquote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:01 schreef Dinus het volgende:
sommige mensen worden niet hoteldebotel verliefd, maar gaan gaandeweg erg veel van iemand houdengenoeg om een relatie aan te gaan....
Hoe werk je naar zoiets toe? Blijven daten (eigenlijk: 'afspreken')?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:01 schreef Dinus het volgende:
sommige mensen worden niet hoteldebotel verliefd, maar gaan gaandeweg erg veel van iemand houdengenoeg om een relatie aan te gaan....
Dit inderdaad. Dat overanalyseren is echt killing voor een verliefdheid.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:04 schreef probeer het volgende:
Als hij die 'kriebel' meteen al helemaal gaat analyseren en definiëren (en er daarmee ook meteen een waardeoordeel aan hangt) om te kijken of het overeen komt met zijn idee (of eerdere ervaring) met verliefdheid, zit hij daardoor ook meteen in een cognitief proces en wordt het bijzonder lastig om 'in dat gevoel te blijven'.
Dus: Niet piekeren en het laten lopen zoals het is.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:37 schreef Manisha het volgende:
Wat fijn dat er zo serieus gereageerd wordt! Bedankt
Gary_Oak, ben het helemaal met je eens hoor! Misschien is hij inderdaad nog beschadigd/teleurgesteld van de vorige keer. Hij heeft na die teleurstelling nog wel een korte relatie gehad met een meisje dat niet helemaal helder was, daar is hij nog niet zo lang vanaf. Misschien dat dat ook meespeelt in zijn twijfel.
erodome, ik ben zelf ook nogal een gevoelsmens. Hoewel ik ook wel heb meegemaakt in het verleden dat ik iemand wel erg leuk vond, eigenlijk kan ik het gerust verliefd noemen, maar dat een relatie niet in mijn leven paste, of ik was nog niet los van een ex, of ik overanalyseerde teveel waardoor ik het kapot heb gemaakt. Het kan dus wel, denk ik.
Voorlopig is het nog erg leuk samen dus ik wil het zeker nog aankijken!
probeer, dat is precies wat ik zelf ook denk dat er aan de hand is! Ik heb hem al gezegd dat hij niet zoveel moet nadenken. Ik vind mezelf best een makkelijk mens, hij hoeft zich om mij geen zorgen te maken of onder druk gezet te voelen. Gewoon genieten en zien waar het heen gaat. Volgens mij begint hij dat ook wel te doen.
Gister hebben we elkaar gezien en eigenlijk was dat gewoon puur genieten. Dit was onze eerste 'date' privé, hij was erg aanhankelijk (aanhankelijker dan ik zelfs). Ik weet dat ik daar geen grote waarde aan mag hechten, ik heb al vaker meegemaakt dat dat niet zoveel te betekenen heeft, maar ik heb er lekker van genoten.
En vanaf nu zien we verder wat er gebeurt. Hij wilde graag al een volgende afspraak inplannen maar dat gaat niet lukken voor het weekend. Waarschijnlijk zien we elkaar zaterdag weer.
Dat deed mijn laatste ex dus, terwijl ik er van overtuigd ben dat we een superklik hadden...quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:47 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Dat overanalyseren is echt killing voor een verliefdheid.
Hij zegt toch al dat die niet verlieft is dus dat moet genoeg zijn voor jou om te stoppenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:12 schreef Manisha het volgende:
Ik date nu bijna twee maanden met een man. Het is duidelijk dat ik interesse in hem heb. Hij spookt door mijn hoofd en ik vind het leuk om bij hem in de buurt te zijn. We kunnen goed praten, we hebben lol, de aantrekkingskracht is zeer groot. We hebben het dus gewoon leuk samen.
Echter heeft hij aangegeven niet verliefd te zijn. Als in, hij voelt geen vlinders. Hij ervaart wel een kriebel als hij me ziet lachen, hij vindt het leuk samen, maar durft niet te zeggen of de verliefdheid nog kan komen of uit zal blijven. Hij is er erg veel mee bezig, overdenkt de situatie heel erg, ik denk dat daar wel eens een wringende schoen kan zitten. Maar goed, ik kan niet in zijn hoofd kijken.
Nu vraag ik me af: moet ik zo verder gaan? We hebben het immers wel leuk samen. Of moet ik het contact tijdelijk afkappen zodat hij de zaken op een rijtje kan krijgen? Het lijkt me jammer dat ik straks hotel de botel ben en hij het toch niet ziet zitten.
Dan denk ik dat dat het is. Zeker als hij hoteldebotel was. Zoiets is echt niet zomaar te verwerken. Ik zou gewoon door blijven daten en er niet te veel over hebben. Je moet ook niet zijn relatietherapeut spelen. Verder zie ik eigenlijk geen andere dingen die je nog kunt doen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:37 schreef Manisha het volgende:
Wat fijn dat er zo serieus gereageerd wordt! Bedankt
Gary_Oak, ben het helemaal met je eens hoor! Misschien is hij inderdaad nog beschadigd/teleurgesteld van de vorige keer. Hij heeft na die teleurstelling nog wel een korte relatie gehad met een meisje dat niet helemaal helder was, daar is hij nog niet zo lang vanaf. Misschien dat dat ook meespeelt in zijn twijfel.
Wauw, herkenbaar.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat deed mijn laatste ex dus, terwijl ik er van overtuigd ben dat we een superklik hadden...
Ik wil best mijn ervaring met je delen, maar niet in dit topic. Ik DM je wel.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:25 schreef Manisha het volgende:
J0kkebr0k, is jullie relatie gestrand op zijn/haar initiatief? En wat is de gegeven reden daarvoor, if I may ask?
Miljenik, ik snap je redenatie en ik zou dat ook adviseren aan vriendinnen. Echter wil mijn eigen verstand daar nog niet zo aan...
Gary_Oak, het lijkt erop dat je zelf ook iets vervelends hebt meegemaakt met een ex die geen vlinders had? Wil je je verhaal/ervaring delen?
Hoezo, als je seksuele aantrekkingskracht hebt betekend dat echt niet dat je verliefd bent ook niet als je gezellig met zo iemand kan kletsen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:14 schreef Tjacka het volgende:
hij heeft een aantrekkingskracht ook seksueel?
dan is hij toch gewoon verliefd. wat een homo zeg.
Haha dit klinkt zo herkenbaar. Ik probeer mezelf te overtuigen dat ik juist moet afgaan op het contact dat ik face-to-face heb. Dat ze dan niet altijd reageert op whatsapp berichtjes, daar probeer ik niet teveel waarde aan te hechten. Heb er maandag nog gezien en dat was weer gezellig.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:48 schreef Manisha het volgende:
ThePlaneteer, afkappen terwijl het gewoon leuk is, vind ik ook zonde. Het is leuk wanneer we samen zijn, maar het contact daarbuiten is behoorlijk wispelturig. Het ene moment lijkt hij me fantastisch te vinden, het andere moment geeft ie me het gevoel dat ie me liever nooit gekend had. Dat ben ik beu.
Inmiddels heb ik dat ook aangegeven, dat ik op deze manier niet verder wil en dat het contact dan vanzelf wel zal verwateren/stoppen, want ik ben niet op zoek naar een platonische vriendschap met hem. Dit vond ie niet zulk heel leuk nieuws, sindsdien is hij een stuk liever
Ik kijk het verder aan en zie voor nu wel wat er gaat gebeuren!
Dat klinkt als goed nieuws. Complimentjes geven en zelfs krijgen moet je ook kunnen hoor, dat is niet vanzelfsprekend. Weet je ook wel zeker dat hij het beladen maakt? Misschien ziet hij dat juist weer heel anders.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:06 schreef Manisha het volgende:
Frag_adder, dat is nu inderdaad de vraag. De tijd zal het leren, of hij alles of niks wil!
ThePlaneteer, hij heeft geen mobiel internet. Hij is dus geen fanatieke apper. En dat vind ik ook niet erg, ik hoef niet altijd contact. Maar als ik eens laat weten dat ik hem lief vind, moet ie niet afwijzend reageren. Want hij vindt me wel lief. Als hij die gevoelens uit, betekent dat heus niet dat ik er een verkapt huwelijksaanzoek in zie.
Het is jammer dat hij het allemaal zo beladen en doordacht maakt. Alle spontaniteit was verdwenen uit ons mobiele contact. De laatste dagen is het wel een beetje terug, dus ik ben benieuwd hoe het gaat vorderen.....
Bedankt voor het delen van jouw situatie! Misschien kunnen we elkaar zo nu en dan updaten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |