abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154515718
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 12:58 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik bedoelde dus geen liefdesrelatie. Die twee mensen relateren toch aan elkaar? En je las de zin verkeerd: zie mijn laatste zin van mijn vorige post. Geen zin discussies over terminologieën. :{w
Ok, ik was ook niet van plan om een discussie te starten. Ik vroeg alleen maar wat.
Ach! geen enkel blij Glimlachje liet ik meer, sinds ik u zag.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 17:16:56 #27
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154517642
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:18 schreef Manisha het volgende:
Bedankt iedereen voor de antwoorden!

Scary Mary, die vraag heb ik hem inderdaad gesteld, en er is maar één geval waar hij van sprak dat hij meteen verliefd was. Daarvan vond hij het jammer dat het niks geworden is (omstandigheden waren er niet naar).
Op dit moment kan ik wel door blijven daten zonder te hopen op verliefdheid, want ik vind het hartstikke gezellig en op zich zegt mijn gevoel wel dat hij nog verliefd kan worden. Maar misschien is mijn zicht verbloemd door mijn eigen beginnende kriebels.

iPancakeMix, ik ben 23 jaar oud, hij is iets jonger. Nog niet oud dus, maar wel klaar om te settelen/kijken naar iets serieuzers. Gelukkig is hij ook erg serieus dus wat dat betreft snappen we elkaar erg goed. Hij wil alleen een relatie aangaan als hij zichzelf oud ziet worden met iemand, maar om daar achter te komen heb je natuurlijk wel tijd nodig om elkaar te leren kennen.
Gewoon doorgaan met daten. Misschien is hij nog beschadigd van die ene keer en duurt het nog wel even, weet jij veel. ;( Ik hoop zo dat het wat wordt. Heel veel succes!
pi_154517721
Voor het ene mens geld dat dit iets is wat moet groeien, voor het andere mens is er die verliefdheidsvonk gelijk of komt hij nooit. Vraag het hem en denk dan voor jezelf na of je met dat antwoord kan leven.

Ik zelf hoor bij die laatste groep, of er is gelijk die klik, of hij komt er niet. Zelf zou ik ook niet kunnen leven met iemand die na 2 maanden nog niet weet of hij verliefd is.
Maar aan de andere kant, als je het heel erg leuk samen hebt en je geniet van die tijd, waarom dan niet doorgaan met genieten en zien waar het schip strand.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154518567
Ik heb het idee dat hij het allemaal te rationeel benadert en daardoor een beetje voorbij gaat aan het daadwerkelijke ervaren van eventuele gevoelens, als die er al zijn of wellicht nog zouden komen.

Maw, hij piekert teveel.

Edit: maar dat zou best een stukje projectie van mijn kant kunnen zijn ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_154518654
Als hij die 'kriebel' meteen al helemaal gaat analyseren en definiëren (en er daarmee ook meteen een waardeoordeel aan hangt) om te kijken of het overeen komt met zijn idee (of eerdere ervaring) met verliefdheid, zit hij daardoor ook meteen in een cognitief proces en wordt het bijzonder lastig om 'in dat gevoel te blijven'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_154525184
sommige mensen worden niet hoteldebotel verliefd, maar gaan gaandeweg erg veel van iemand houden O+ genoeg om een relatie aan te gaan....
Zolang er was is, is er leven.
pi_154528721
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:01 schreef Dinus het volgende:
sommige mensen worden niet hoteldebotel verliefd, maar gaan gaandeweg erg veel van iemand houden O+ genoeg om een relatie aan te gaan....
Of gaan bij gebrek aan beter een relatie aan
Of denken bij twijfel toch maar doen
Of of of worden gewoon ook smoorverliefd

En zo zijn er nog meer of-jes te bedenken!
Ach! geen enkel blij Glimlachje liet ik meer, sinds ik u zag.
  woensdag 22 juli 2015 @ 01:03:00 #33
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154530940
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:01 schreef Dinus het volgende:
Hoe werk je naar zoiets toe? Blijven daten (eigenlijk: 'afspreken')?
  woensdag 22 juli 2015 @ 13:47:02 #34
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154539739
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 18:04 schreef probeer het volgende:
Als hij die 'kriebel' meteen al helemaal gaat analyseren en definiëren (en er daarmee ook meteen een waardeoordeel aan hangt) om te kijken of het overeen komt met zijn idee (of eerdere ervaring) met verliefdheid, zit hij daardoor ook meteen in een cognitief proces en wordt het bijzonder lastig om 'in dat gevoel te blijven'.
Dit inderdaad. Dat overanalyseren is echt killing voor een verliefdheid.
pi_154545103
Wat fijn dat er zo serieus gereageerd wordt! Bedankt :)

Gary_Oak, ben het helemaal met je eens hoor! Misschien is hij inderdaad nog beschadigd/teleurgesteld van de vorige keer. Hij heeft na die teleurstelling nog wel een korte relatie gehad met een meisje dat niet helemaal helder was, daar is hij nog niet zo lang vanaf. Misschien dat dat ook meespeelt in zijn twijfel.

erodome, ik ben zelf ook nogal een gevoelsmens. Hoewel ik ook wel heb meegemaakt in het verleden dat ik iemand wel erg leuk vond, eigenlijk kan ik het gerust verliefd noemen, maar dat een relatie niet in mijn leven paste, of ik was nog niet los van een ex, of ik overanalyseerde teveel waardoor ik het kapot heb gemaakt. Het kan dus wel, denk ik.
Voorlopig is het nog erg leuk samen dus ik wil het zeker nog aankijken!

probeer, dat is precies wat ik zelf ook denk dat er aan de hand is! Ik heb hem al gezegd dat hij niet zoveel moet nadenken. Ik vind mezelf best een makkelijk mens, hij hoeft zich om mij geen zorgen te maken of onder druk gezet te voelen. Gewoon genieten en zien waar het heen gaat. Volgens mij begint hij dat ook wel te doen.

Gister hebben we elkaar gezien en eigenlijk was dat gewoon puur genieten. Dit was onze eerste 'date' privé, hij was erg aanhankelijk (aanhankelijker dan ik zelfs). Ik weet dat ik daar geen grote waarde aan mag hechten, ik heb al vaker meegemaakt dat dat niet zoveel te betekenen heeft, maar ik heb er lekker van genoten.
En vanaf nu zien we verder wat er gebeurt. Hij wilde graag al een volgende afspraak inplannen maar dat gaat niet lukken voor het weekend. Waarschijnlijk zien we elkaar zaterdag weer.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:54:11 #36
416020 K44S
The bearded man
pi_154545732
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:37 schreef Manisha het volgende:

Gary_Oak, ben het helemaal met je eens hoor! Misschien is hij inderdaad nog beschadigd/teleurgesteld van de vorige keer. Hij heeft na die teleurstelling nog wel een korte relatie gehad met een meisje dat niet helemaal helder was, daar is hij nog niet zo lang vanaf. Misschien dat dat ook meespeelt in zijn twijfel.

erodome, ik ben zelf ook nogal een gevoelsmens. Hoewel ik ook wel heb meegemaakt in het verleden dat ik iemand wel erg leuk vond, eigenlijk kan ik het gerust verliefd noemen, maar dat een relatie niet in mijn leven paste, of ik was nog niet los van een ex, of ik overanalyseerde teveel waardoor ik het kapot heb gemaakt. Het kan dus wel, denk ik.
Voorlopig is het nog erg leuk samen dus ik wil het zeker nog aankijken!

probeer, dat is precies wat ik zelf ook denk dat er aan de hand is! Ik heb hem al gezegd dat hij niet zoveel moet nadenken. Ik vind mezelf best een makkelijk mens, hij hoeft zich om mij geen zorgen te maken of onder druk gezet te voelen. Gewoon genieten en zien waar het heen gaat. Volgens mij begint hij dat ook wel te doen.

Gister hebben we elkaar gezien en eigenlijk was dat gewoon puur genieten. Dit was onze eerste 'date' privé, hij was erg aanhankelijk (aanhankelijker dan ik zelfs). Ik weet dat ik daar geen grote waarde aan mag hechten, ik heb al vaker meegemaakt dat dat niet zoveel te betekenen heeft, maar ik heb er lekker van genoten.
En vanaf nu zien we verder wat er gebeurt. Hij wilde graag al een volgende afspraak inplannen maar dat gaat niet lukken voor het weekend. Waarschijnlijk zien we elkaar zaterdag weer.
Dus: Niet piekeren en het laten lopen zoals het is.
Piekeren, het is net schommelen: Je gaat heen en weer, maar je komt er nergens mee en kost ook nog eens super veel energie.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_154546013
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 13:47 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Dat overanalyseren is echt killing voor een verliefdheid.
Dat deed mijn laatste ex dus, terwijl ik er van overtuigd ben dat we een superklik hadden...
pi_154547778
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:12 schreef Manisha het volgende:
Ik date nu bijna twee maanden met een man. Het is duidelijk dat ik interesse in hem heb. Hij spookt door mijn hoofd en ik vind het leuk om bij hem in de buurt te zijn. We kunnen goed praten, we hebben lol, de aantrekkingskracht is zeer groot. We hebben het dus gewoon leuk samen.

Echter heeft hij aangegeven niet verliefd te zijn. Als in, hij voelt geen vlinders. Hij ervaart wel een kriebel als hij me ziet lachen, hij vindt het leuk samen, maar durft niet te zeggen of de verliefdheid nog kan komen of uit zal blijven. Hij is er erg veel mee bezig, overdenkt de situatie heel erg, ik denk dat daar wel eens een wringende schoen kan zitten. Maar goed, ik kan niet in zijn hoofd kijken.

Nu vraag ik me af: moet ik zo verder gaan? We hebben het immers wel leuk samen. Of moet ik het contact tijdelijk afkappen zodat hij de zaken op een rijtje kan krijgen? Het lijkt me jammer dat ik straks hotel de botel ben en hij het toch niet ziet zitten.
Hij zegt toch al dat die niet verlieft is dus dat moet genoeg zijn voor jou om te stoppen
  woensdag 22 juli 2015 @ 20:16:55 #39
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154551043
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:37 schreef Manisha het volgende:

Dan denk ik dat dat het is. Zeker als hij hoteldebotel was. Zoiets is echt niet zomaar te verwerken. Ik zou gewoon door blijven daten en er niet te veel over hebben. Je moet ook niet zijn relatietherapeut spelen. Verder zie ik eigenlijk geen andere dingen die je nog kunt doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat deed mijn laatste ex dus, terwijl ik er van overtuigd ben dat we een superklik hadden...
Wauw, herkenbaar. :( Ging het om die reden ook uit? Zo pijnlijk als je de enige bent die je scumbag brain kunt uitzetten en je hart kunt volgen ... Als je de enige bent die nog denkt in hoop en kansen, in plaats van voorbarige conclusies ... ;(
pi_154567385
J0kkebr0k, is jullie relatie gestrand op zijn/haar initiatief? En wat is de gegeven reden daarvoor, if I may ask?

Miljenik, ik snap je redenatie en ik zou dat ook adviseren aan vriendinnen. Echter wil mijn eigen verstand daar nog niet zo aan...

Gary_Oak, het lijkt erop dat je zelf ook iets vervelends hebt meegemaakt met een ex die geen vlinders had? Wil je je verhaal/ervaring delen?
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:40:48 #41
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154567822
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:25 schreef Manisha het volgende:
J0kkebr0k, is jullie relatie gestrand op zijn/haar initiatief? En wat is de gegeven reden daarvoor, if I may ask?

Miljenik, ik snap je redenatie en ik zou dat ook adviseren aan vriendinnen. Echter wil mijn eigen verstand daar nog niet zo aan...

Gary_Oak, het lijkt erop dat je zelf ook iets vervelends hebt meegemaakt met een ex die geen vlinders had? Wil je je verhaal/ervaring delen?
Ik wil best mijn ervaring met je delen, maar niet in dit topic. Ik DM je wel. :)
pi_154757827
Ah hoezo niet? Ik heb nu beetje hetzelfde, 4 maanden daten. Ze vind me superleuk maar geen verliefdheid.
Probeer maar niet teveel te piekeren maar dat is nog knap lastig natuurlijk, ben wel benieuwd wat ik het beste kan doen.
Vorige maand een maandje gaan reizen en dat hielp wel, ze zocht zelf steeds contact. Nu ik terug ben neemt dat weer af, heel vreemd.

Dus mijn plan van aanpak was om gewoon een beetje afstand te houden en kijken hoe dat uitpakt.

Edit: afkappen terwijl jullie het beiden leuk vinden is natuurlijk stompzinnig ;)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 30 juli 2015 @ 10:45:54 #43
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_154758487
hoe kun je dat na twee maanden daten nog niet weten? -O- het is niet dat het om trouwen gaat ofzo en of je moet beslissen of je de rest van je leven met iemand samen wil blijven maar gewoon of je wle of niet verliefd ben.
Graag verwijderen
pi_154758535
ThePlaneteer, afkappen terwijl het gewoon leuk is, vind ik ook zonde. Het is leuk wanneer we samen zijn, maar het contact daarbuiten is behoorlijk wispelturig. Het ene moment lijkt hij me fantastisch te vinden, het andere moment geeft ie me het gevoel dat ie me liever nooit gekend had. Dat ben ik beu.

Inmiddels heb ik dat ook aangegeven, dat ik op deze manier niet verder wil en dat het contact dan vanzelf wel zal verwateren/stoppen, want ik ben niet op zoek naar een platonische vriendschap met hem. Dit vond ie niet zulk heel leuk nieuws, sindsdien is hij een stuk liever ;)

Ik kijk het verder aan en zie voor nu wel wat er gaat gebeuren!
  donderdag 30 juli 2015 @ 10:54:04 #45
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_154758613
Ik ben benieuwd, fijn dat je een update gaf. De vraag is wel is hij even geschrokken en wil hij niet kwijt wat ie had of wilt hij ook echt meer. We zullen zien.

quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:14 schreef Tjacka het volgende:
hij heeft een aantrekkingskracht ook seksueel?

dan is hij toch gewoon verliefd. wat een homo zeg.
Hoezo, als je seksuele aantrekkingskracht hebt betekend dat echt niet dat je verliefd bent ook niet als je gezellig met zo iemand kan kletsen.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_154758741
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:48 schreef Manisha het volgende:
ThePlaneteer, afkappen terwijl het gewoon leuk is, vind ik ook zonde. Het is leuk wanneer we samen zijn, maar het contact daarbuiten is behoorlijk wispelturig. Het ene moment lijkt hij me fantastisch te vinden, het andere moment geeft ie me het gevoel dat ie me liever nooit gekend had. Dat ben ik beu.

Inmiddels heb ik dat ook aangegeven, dat ik op deze manier niet verder wil en dat het contact dan vanzelf wel zal verwateren/stoppen, want ik ben niet op zoek naar een platonische vriendschap met hem. Dit vond ie niet zulk heel leuk nieuws, sindsdien is hij een stuk liever ;)

Ik kijk het verder aan en zie voor nu wel wat er gaat gebeuren!
Haha dit klinkt zo herkenbaar. Ik probeer mezelf te overtuigen dat ik juist moet afgaan op het contact dat ik face-to-face heb. Dat ze dan niet altijd reageert op whatsapp berichtjes, daar probeer ik niet teveel waarde aan te hechten. Heb er maandag nog gezien en dat was weer gezellig.

Is die kerel iemand die normaliter wel heel vaak reageert op berichtjes dan? Dat is die date van mij namelijk niet echt.

Anyway, om wat meer info te geven, ik heb tijdje geleden ook mijn gevoelens uitgesproken, zelfde als bij jou. Niet beantwoord.
Nu in hetzelfde schuitje als jou maar ik wil er nog geen probleem van maken door het te uiten, maar dat ligt denk ook wel anders tussen vrouwen en mannen. Ik neem wel even afstand en kijk hoe dat uitpakt... Ben benieuwd naar je verhalen! ;)

Succes :)
pi_154758824
Frag_adder, dat is nu inderdaad de vraag. De tijd zal het leren, of hij alles of niks wil!

ThePlaneteer, hij heeft geen mobiel internet. Hij is dus geen fanatieke apper. En dat vind ik ook niet erg, ik hoef niet altijd contact. Maar als ik eens laat weten dat ik hem lief vind, moet ie niet afwijzend reageren. Want hij vindt me wel lief. Als hij die gevoelens uit, betekent dat heus niet dat ik er een verkapt huwelijksaanzoek in zie.

Het is jammer dat hij het allemaal zo beladen en doordacht maakt. Alle spontaniteit was verdwenen uit ons mobiele contact. De laatste dagen is het wel een beetje terug, dus ik ben benieuwd hoe het gaat vorderen.....

Bedankt voor het delen van jouw situatie! Misschien kunnen we elkaar zo nu en dan updaten! :)
  donderdag 30 juli 2015 @ 11:16:05 #48
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_154759006
Vind hij je ook wel echt lief of zegt hij meer dat hij je lief vindt? lijkt mij dat als het echt zo is je niet afwijzend reageert.

Grote valkuil is dat je dan in zo een situatie juist bevestiging gaat zoeken, en daarmee juist de afstand alleen maar groter maakt.

Ik snap dat digitaal een andere vorm van communicatie is dan persoonlijk, maar als iemand je persoonlijk moet zien om leuk te kunnen reageren en terwijl als iemand alleen is (en dus vaak meer zichzelf want minder remmen) heel anders, vraag ik me altijd af of iemand een masker opzet in het dagelijks leven.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_154759023
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 11:06 schreef Manisha het volgende:
Frag_adder, dat is nu inderdaad de vraag. De tijd zal het leren, of hij alles of niks wil!

ThePlaneteer, hij heeft geen mobiel internet. Hij is dus geen fanatieke apper. En dat vind ik ook niet erg, ik hoef niet altijd contact. Maar als ik eens laat weten dat ik hem lief vind, moet ie niet afwijzend reageren. Want hij vindt me wel lief. Als hij die gevoelens uit, betekent dat heus niet dat ik er een verkapt huwelijksaanzoek in zie.

Het is jammer dat hij het allemaal zo beladen en doordacht maakt. Alle spontaniteit was verdwenen uit ons mobiele contact. De laatste dagen is het wel een beetje terug, dus ik ben benieuwd hoe het gaat vorderen.....

Bedankt voor het delen van jouw situatie! Misschien kunnen we elkaar zo nu en dan updaten! :)
Dat klinkt als goed nieuws. Complimentjes geven en zelfs krijgen moet je ook kunnen hoor, dat is niet vanzelfsprekend. Weet je ook wel zeker dat hij het beladen maakt? Misschien ziet hij dat juist weer heel anders.

Anyway, piekeren leidt al snel tot minder vertrouwen in een relatie/minder zelfvertrouwen en dat gaat al helemaal niet helpen om hem verliefd te maken. En aangezien mannen snel jaloers zijn en pas iets leuk gaan vinden als ze het missen, zou ik zelf gewoon wat gas terugnemen.
En vooral: blijf leuke dingen ondernemen met je vriendinnen etc.

Ja ik zal je ook wel wat updates sturen haha, hopelijk beide met goed einde ;)
pi_154759224
Frag_Adder, we hebben dinsdag een heel goed en vooral lang gesprek gehad. Hierin is vooral hij heel open geweest over zijn handelen. Hij vindt me écht heel lief, maar durft dat soms niet te uiten omdat hij nog niet weet wat ie wil en hij me geen valse hoop wil geven. Hij is bang dat als hij zijn gevoelens uit (dus de gevoelens die hij wel zeker heeft), hij me voor de gek houdt.

Uit dit gesprek kwam vooral veel onzekerheid naar voren. Dat heeft niks met mij te maken, het is een onzeker persoon in alles wat hij doet. Hij plant een zaadje in zijn hoofd (gebaseerd op niks) en dit gaat groeien en daarmee verpest ie alles voor zichzelf. Hier is hij zich van bewust, maar hij weet niet hoe hij dit patroon kan doorbreken. Ik heb hem wel wat handvatten gegeven, maar ik ben niet zijn psycholoog of hulpverlener, dus hij zal echt zelf aan de slag moeten.
Nog niet eens in mijn voordeel, maar om niet eeuwig dezelfde fouten te blijven maken in welke situatie dan ook.

ThePlaneteer, ik weet zeker dat hij het beladen maakt, dat geeft ie ook toe. Hij geeft eerlijk toe dat ie over alles teveel nadenkt, elk woord dat hij naar me stuurt is doordacht. Gelukkig is het de laatste dagen iets verbeterd, maar heb natuurlijk geen idee voor hoe lang.

Piekeren maakt een situatie zelden beter inderdaad! En die jaloezie... Herkenbaar. Toen een andere man mij afgelopen weekend probeerde te zoenen was m'n date niet te genieten ;)

Ik ga zeker duimen voor een goede afloop voor beide! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')