abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154501590
Inpricipe is alles wat ik haat in mijn leven mijn sociale kant.
Ik kan heel slecht met mensen omgaan, en heb ook niet echt veel vrienden noch vriendinnen,
daar wil ik graag verandering in hebben.

Dus mijn vraag luid, hoe word je vrienden met iemand? Hoe laat je ze je aardig vinden? En als het zover is dat je een paar keer gechilld heb met iemand hoe onderhoud je de vriendschap?

[ Bericht 0% gewijzigd door kaassoufle op 20-07-2015 22:51:18 ]
pi_154501722
Gekield?
Zolang er was is, is er leven.
pi_154501939
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:45 schreef Dinus het volgende:
Gekield?
Verbeterd :@
pi_154502095
Hoezo ga je slecht met mensen om dan? Heb je überhaupt een idee waar het bij jou misgaat?
  maandag 20 juli 2015 @ 23:10:32 #5
416020 K44S
The bearded man
pi_154502438
Ligt het aan die mensen waar je je bijv. aan ergert?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_154502470
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:58 schreef blondetrien het volgende:
Hoezo ga je slecht met mensen om dan? Heb je überhaupt een idee waar het bij jou misgaat?
Ja ik voel me gewoon ongemakkelijk, al me zelfvertrouwen gaat weg. Ik zie alleen maar waarom hun beter zijn dan ik, en dan ga ik meestal naar huis...
pi_154502532
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:10 schreef K44S het volgende:
Ligt het aan die mensen waar je je bijv. aan ergert?
Meestal wel, ik wil altijd de gene zijn waar het om gaat, de leider zijn. Maar meestal stel ik mezelf heel kwetsbaar op en laat ik andere het doen. Vroeger was dit niet zo maar door bepaalde gebeurtenissen ben ik een beetje pussy geworden denk ik...
  maandag 20 juli 2015 @ 23:21:21 #8
416020 K44S
The bearded man
pi_154502696
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:14 schreef kaassoufle het volgende:

[..]

Meestal wel, ik wil altijd de gene zijn waar het om gaat, de leider zijn. Maar meestal stel ik mezelf heel kwetsbaar op en laat ik andere het doen. Vroeger was dit niet zo maar door bepaalde gebeurtenissen ben ik een beetje pussy geworden denk ik...
Dan ligt het indd aan je zelf.
pi_154503088
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:12 schreef kaassoufle het volgende:

[..]

Ja ik voel me gewoon ongemakkelijk, al me zelfvertrouwen gaat weg. Ik zie alleen maar waarom hun beter zijn dan ik, en dan ga ik meestal naar huis...
Wtf, maar dat slaat toch helemaal nergens op? Dan zou ik heel hard aan je zelfvertrouwen gaan werken. Ik kom echt maar heel weinig mensen tegen die ik echt niet leuk vind en mensen kijken echt niet naar je in termen van beter of slechter... De leuke dan. Wat zie jij in jezelf dat je "minder" zou maken dan? Iedereen heeft zo zijn trekjes, niemand is perfect en iedereen heeft dingen waar hij of zij goed in is of juist slecht. Dat maakt die persoon niet meer of minder dan een ander, hoor. Ik denk dat jij geen sociaal probleem hebt maar een deuk in je zelfvertrouwen. Had ik vroeger ook, is veel leuker zonder hoor 😉 ga daar lekker aan werken!
  maandag 20 juli 2015 @ 23:46:57 #10
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_154503321
Ga een leuke sport doen. Sporten als fitness en kickboksen ofzo kunnen veel zelfvertrouwen kweken :P. En er is een kans dat je daar mensen ontmoet.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  maandag 20 juli 2015 @ 23:54:58 #11
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_154503520
Wat zijn je interesses? Mensen vinden met dezelfde interesse helpt wel
pi_154512794
quote:

[..]

Zelfvertrouwen heeft niets met anderen te maken. Daarom heet het zelfvertrouwen.
pi_154512999
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:40 schreef kaassoufle het volgende:
Dus mijn vraag luid, hoe word je vrienden met iemand? Hoe laat je ze je aardig vinden? En als het zover is dat je een paar keer gechilld heb met iemand hoe onderhoud je de vriendschap?
Het zou helpen als je oprecht geïnteresseerd zou kunnen zijn in de ander, in plaats van dringend graag je eigenwaarde op te krikken omdat een andere pipo je aardig vindt of moet gaan vinden..
pi_154513978
quote:

[..]

Anderen niet meer op een voetstuk plaatsen en dingen bereiken waardoor je ook trots kunt zijn op wie je bent. Door sport of wat dan ook. Als je mensen echt leert kennen zal je zien dat iedereen z'n gebreken heeft.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 15:33:23 #15
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_154514930
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:14 schreef kaassoufle het volgende:

[..]

Misschien moet je eens stoppen met degene willen zijn waar het om gaat. Gaat namelijk om brengen en halen. Je moet eerst brengen (aandacht/interesse voor anderen, wat jij voor hen kunt betekenen), voordat jij dingen kunt halen. Zie het als een investering. En mensen hebben het heel snel door als jij er alleen maar voor jezelf bent, om er zelf beter van te worden.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_154515157
Accepteer hoe je bent, geeft je meer voldoening dan zogenaamde vrienden die je moet onderhouden qua relatie :r zonde van de tijd man.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 21 juli 2015 @ 22:02:41 #17
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_154525237
Vrienden maken is eigenlijk heel simpel: door een goede vriend voor iemand te zijn.

Vind je het leuk als iemand je zou uitnodigen om een keer te chillen? Vraag iemand om een keer te chillen.
Vind je het leuk als iemand geïnteresseerd zou zijn in jouw interesses? Wees geïnteresseerd in iemand anders interesses.
Vind je het leuk als iemand een luisterend oor voor je zou willen zijn? Wees een luisterend oor voor iemand anders.

Als de mensen bij wie je dit doet een vriendschap waard zijn, zullen ze vanzelf jou uitnodigen/geïnteresseerd zijn/een luisterend oor aanbieden.
Als het maar van jouw kant blijft komen dan ga je weer door naar de volgende.

Het mooie van deze aanpak is dat je jezelf niet afhankelijk opstelt van de ander maar zelf 'in controle blijft'. Is het een garantie op vriendschap? Nee.
Sterker nog: het is de kans lopen om energie te hebben gestoken in iemand die je vriendschap niet waardig is.
Maar helaas is dat hoe het leven werkt. Je moet durven missen om te raken. En als iemand rot is of je niet moet, dan is dat de ander zijn verlies. Drink een biertje en morgen weer een dag.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:39:00 #18
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_154543118
Wel herkenbaar. Mensen ontmoeten is één ding, dit worden lang niet altijd vrienden.
Je vraagt je af hoe mensen je aardig kunnen gaan vinden. Bén je niet gewoon aardig dan? Ik denk dat als je erg gaat proberen om aardig gevonden te worden, dat geforceerd overkomt. Dus niet doen alsof je behulpzaam bent, maar het echt zijn. En niet geïnteresseerd doen, maar geïnteresseerd zijn.
Om dat te kunnen moet je denk ik overweg kunnen met jezelf. Want als je jezelf goed voelt, is er ruimte voor de ander. Ze zeggen wel eens dat je pas van iemand kan houden, als je van jezelf houdt. ' Naar mijn idee geldt hetzelfde eigenlijk voor vriendschap. Al begrijp ik dat het ook andersom werkt... dat je beter in je vel zit als je wat vrienden maakt.

Wat voor mij persoonlijk vooral speelt is dat je initiatieven moet nemen. Alleen aardig zijn is niet genoeg. Dan krijg je de situatie dat mensen je 'op zich wel mogen' maar dat het daar bij blijft.
Het makkelijkst is misschien om met een 'potentiële' vriend iets vasts af te spreken. Bijvoorbeeld 1x in de week sporten. Of iets anders, in ieder geval iets dat jullie allebei graag doen.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_154611110
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:21 schreef K44S het volgende:

[..]

Dan ligt het indd aan je zelf.
Inderdaad, soms denk ik ook een beetje dat ik autistisch ben of iets dergelijks.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 22:45:26 #20
416020 K44S
The bearded man
pi_154611170
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 22:43 schreef kaassoufle het volgende:

[..]

Inderdaad, soms denk ik ook een beetje dat ik autistisch ben of iets dergelijks.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:02 schreef Jovatov het volgende:
Vrienden maken is eigenlijk heel simpel: door een goede vriend voor iemand te zijn.

Vind je het leuk als iemand je zou uitnodigen om een keer te chillen? Vraag iemand om een keer te chillen.
Vind je het leuk als iemand geïnteresseerd zou zijn in jouw interesses? Wees geïnteresseerd in iemand anders interesses.
Vind je het leuk als iemand een luisterend oor voor je zou willen zijn? Wees een luisterend oor voor iemand anders.

Als de mensen bij wie je dit doet een vriendschap waard zijn, zullen ze vanzelf jou uitnodigen/geïnteresseerd zijn/een luisterend oor aanbieden.
Als het maar van jouw kant blijft komen dan ga je weer door naar de volgende.

Het mooie van deze aanpak is dat je jezelf niet afhankelijk opstelt van de ander maar zelf 'in controle blijft'. Is het een garantie op vriendschap? Nee.
Sterker nog: het is de kans lopen om energie te hebben gestoken in iemand die je vriendschap niet waardig is.
Maar helaas is dat hoe het leven werkt. Je moet durven missen om te raken. En als iemand rot is of je niet moet, dan is dat de ander zijn verlies. Drink een biertje en morgen weer een dag.
Dit.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 22:47:38 #21
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_154611250
zoek een passie die mensen bij elkaar brengt, zoals roken _O-
of iets anders
pi_154611273
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:36 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Wtf, maar dat slaat toch helemaal nergens op? Dan zou ik heel hard aan je zelfvertrouwen gaan werken. Ik kom echt maar heel weinig mensen tegen die ik echt niet leuk vind en mensen kijken echt niet naar je in termen van beter of slechter... De leuke dan. Wat zie jij in jezelf dat je "minder" zou maken dan? Iedereen heeft zo zijn trekjes, niemand is perfect en iedereen heeft dingen waar hij of zij goed in is of juist slecht. Dat maakt die persoon niet meer of minder dan een ander, hoor. Ik denk dat jij geen sociaal probleem hebt maar een deuk in je zelfvertrouwen. Had ik vroeger ook, is veel leuker zonder hoor 😉 ga daar lekker aan werken!
Ja, daar dacht ik ook aan. Maar ik heb geen idee hoe ik mezelf beter kan laten voelen, ik heb over het algemeen best een slecht zelfbeeld.
pi_154611329
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:46 schreef DuTank het volgende:
Ga een leuke sport doen. Sporten als fitness en kickboksen ofzo kunnen veel zelfvertrouwen kweken :P. En er is een kans dat je daar mensen ontmoet.
Ik ben al bezig weer met voetbal, ik speelde altijd heel hoog en ik probeer weer een beetje hoog terug te komen.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 22:49:43 #24
416020 K44S
The bearded man
pi_154611332
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 22:48 schreef kaassoufle het volgende:

[..]

Ja, daar dacht ik ook aan. Maar ik heb geen idee hoe ik mezelf beter kan laten voelen, ik heb over het algemeen best een slecht zelfbeeld.
Sportschool -> gezond eten.
pi_154611356
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:54 schreef Goldenrush het volgende:
Wat zijn je interesses? Mensen vinden met dezelfde interesse helpt wel
Dat weet ik niet, ik heb mezelf nog niet echt gevonden. Als je dat zo uitdrukt, ik wil om de week wat anders met mijn leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')