Het kan 2 kanten op.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:53 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Even tussendoor:
Heb jij nu eigenlijk helemaal geen BTC meer? En wat is je gevoel er nu over? Het lijkt of het nu een beetje volwassen en stabieler aan het worden is?
Hij heeft toentertijd (volgens hem) de bitcoins voor een paar honderd euro gekocht. Zelfs al zou de boete 100% zijn, is dat dus alsnog niet meer dan een paar honderd euro.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, inkomsten niet opgeven bij een uitkering kost je tegenwoordig wel wat meer dan een paar honderd euro die je aan inkomen had, men bestempelt dat direct als fraude en dan krijg je een boete van 100%.
Het is op zich niet zo ingewikkeld, normaal gesproken.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:31 schreef eleusis het volgende:
Huur een boekhouder of accountant in. Je gaat over zulke bedragen toch niet zelf prutsen met input van een internetforum. Als je een fout maakt met de belasting kan het je veel geld kosten.
Als TS het rustig aandoet, kan hij makkelijk 26 jaar leven van dat geld. (25000 per jaar netto. 1.2 vermogensbelasting voor het gemak even weggezet tegen 1.2 rente).quote:Op maandag 20 juli 2015 23:44 schreef MaGNeT het volgende:
Dan staat TS met nog 650.000 Euro schoon in z'n handen.
Alleen zal hij dan geen bijstandsuitkering krijgen.
Optie 1: rustig opmaken tot het op is, niet te snel want dat accepteert de bijstand niet
Niemand maar dan ook echt niemand weet waar ze volgend jaar op staan. Daarnaast bespaart hij op een afbetaald huis honderden per maand, en krijgt hij 0,0 rente over zijn btc'squote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:55 schreef brombeer_ het volgende:
Je bent mijns inziens echt dom als je ze nu verkoopt![]()
Maar goed moet je zelf weten
*vermogensbelastingquote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:18 schreef probeer het volgende:
Tsja .. je kan waarschijnlijk lastig stellen dat je die ene specifieke USB stick kwijt was en nu weer terug gevonden hebt. Dus dat wordt inkomstenbelasting betalen over de laatste x jaar ...
Oeps, vermogens idd. Die ga ik even ninja-editten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:14 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
*vermogensbelasting
Er zijn overigens allerlei manieren om bitcoins te "bewaren". De belastingdienst stelt dat het een bestand op een computer is, maar dat klopt niet. Je kunt bijvoorbeeld een brainwallet maken waardoor alleen het onthouden van een bepaalde zin al genoeg is om de bitcoins op een bepaald adres te kunnen uitgeven. Je kunt ook een "multisig" wallet hebben waarbij 2 of 3 personen een stukje van de toegang hebben. Wie heeft dan op een gegeven moment de bitcoins in 'bezit' en wie betaalt de jaarlijkse vermogensbelasting? Dat kan nogal diffuus zijn in praktijk.
^^ Dat. Naheffing over meerdere jaren plus 300% boete wordt op het topjaar @1000 euro per stuk 144.000 euro naheffing. Plus de rest van de jaren. Ik schat een kwart miljoen euro naheffing vanwege belastingfraude.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:11 schreef Tourniquet het volgende:
Ter info: als de bitcoins niet uit arbeid zijn verkregen (dus bijvoorbeeld gekocht of zelf gemined) valt het gewoon in je box 3 vermogen.
Waarom zou dat uitmaken?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:34 schreef probeer het volgende:
TS, kan je iig wel (middels de blockchain) aantonen dat je ze al zo lang in je bezit hebt?
^^ Dat ook! Het kan volledig belastingvrij een schenking uit het buitenland zijn, die Nigeriaanse erfenis die me al jaren geleden beloofd is bijvoorbeeld.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:11 schreef Geralt het volgende:
Sterker nog, ik zou er niks om geven om zelf een probleem van 3000 bitcoins te hebben.
Omdat hij al zo lang de belastingdienst aan het ontduiken is natuurlijkquote:
Als advocaat van de duivel/belastingdienst (ha, pleonasme!) ... Als TS al zijn bitcoins bij de belasting wilt aangeven, gok ik zomaar dat ze benieuwd zijn hoe TS die bitcoins verkregen heeft, of in ieder geval hoe lang hij ze al heeft. Al is het dus alleen al om de vermogensbelasting en boete te bepalen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zou dat uitmaken?
[..]
^^ Dat ook! Het kan volledig belastingvrij een schenking uit het buitenland zijn, die Nigeriaanse erfenis die me al jaren geleden beloofd is bijvoorbeeld.
En anders betaal ik toch geen vermogensrendementheffing, dus 3 kBTC bezitten zou geen enkel probleem zijn
Beleggen blijft altijd een risico, net als het bezitten van Bitcoins overigens.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:03 schreef nietzowietzo het volgende:
Ik snap niet dat mensen hierover fraude of bijstand beginnen, voordat je dingen gaat roepen is het handig om je eerst in te lezen. Een Wajonger gaat niet in de bijstand bij een herkeuring, zie hier http://www.uwv.nl/particu(...)n-de-wajong-in-2015/ Als blijkt dat hij kan werken gaat zijn uitkering vanaf 2018 met 5% omlaag...
Tevens is er geen vermogenstoets bij de Wajong, je mag gewoon miljoenen hebben met de Wajong. Dus de TS zal sowieso bij een herkeuring een Wajong uitkering behouden.
Over de bitcoins, het wordt gezien als vermogen dus je zal er vermogensrendementsheffing over moeten betalen. Daarnaast als belastingdienst erachter komt dat je het eerder ham kan je naheffing verwachten(maar maak ze maar niet wakker) en je moet eventueel huurtoeslag en zorgtoeslag terug betalen. Maar dat is relatief weinig in vergelijking met je vermogen.
Als je deel van het goed investeert in bijvoorbeeld ETF's kan je van het dividend op aandelen en goed leven in combinatie met de Wajong
Dat is nu niet aan de orde, Wajong kent geen vermogenstoets en als je kijkt naar waarom Wajong überhaupt ooit is geïntroduceerd is dat ook wel logisch.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:46 schreef YuckFou het volgende:
Ben ik nou de enige die het echt volkomen belachelijk vindt dat hij nog van een uitkering gebruik probeert te maken terwijl hij een vermogen van 7+ ton bezit?
Gast, als je daarmee nog niet genoeg hebt en alsnog je handje ondertussen ophoud ben je nogal aan het parasiteren op de maatschappij...
En dat is een van de vele dingen die er mis is met Wajong/WAO...quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:03 schreef nietzowietzo het volgende:
Tevens is er geen vermogenstoets bij de Wajong, je mag gewoon miljoenen hebben met de Wajong.
Waar haal jij die 300% boete vandaan?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat. Naheffing over meerdere jaren plus 300% boete wordt op het topjaar @1000 euro per stuk 144.000 euro naheffing. Plus de rest van de jaren. Ik schat een kwart miljoen euro naheffing vanwege belastingfraude.
WAO/WIA is een inkomensverzekering, dat is een ander verhaal dan Wajong.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat is een van de vele dingen die er mis is met Wajong/WAO...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |