Dat klinkt logisch ja. Ik hoopte dat ik misschien bij de salarisonderhandelingen wat sterker zou staan, of dat ik misschien meer doorgroeimogelijkheden zou hebben.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:06 schreef mergbot het volgende:
Ik denk het niet want je wordt betaald op basis van je functiebeschrijving. Je hebt wel meer kans om aangenomen te worden.
Dat is geheel afhankelijk van je functie en het bedrijf. Als jij met jouw wiskunde/IT studie solliciteert als vertegenwoordiger bij een klein bedrijf zal jouw studie minder van belang zijn en de doorgroeimogelijkheden beperkt.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:10 schreef defineaz het volgende:
[..]
Dat klinkt logisch ja. Ik hoopte dat ik misschien bij de salarisonderhandelingen wat sterker zou staan, of dat ik misschien meer doorgroeimogelijkheden zou hebben.
Maar in de wiskunde dan?quote:Op maandag 20 juli 2015 18:39 schreef Hallmark het volgende:
Wat ik van startersfuncties in IT heb gezien, is dat het salaris niet onderhandelbaar was.
Ik kan alleen maar uit mijn eigen ervaring spreken en ik heb op een wetenschappelijk instituut gewerkt. Daar had je zgn. wetenschappelijke programmeurs (zo heette de functie ook echt). Die proberen een zo goed mogelijk signaal te halen uit satellietdata. Die satelliet heeft een camera (sensor) die gedegradeerd is (half kapot is).quote:
Ah, goed advies welquote:Op maandag 20 juli 2015 21:34 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Misschien kun je met die gecombineerde master wat meer verdienen bij een financiele instelling? Ik ken die wereld niet heel goed, maar heb wel eens een Java developer gesproken die voor een afdeling werkte die geautomatiseerde daytrading deed. Die verdiende echt significant boven de markt.
Wat wil je gaan doen? Salaris hangt sterk van de sector af. Als je de financiele sector in gaat zou ik lekker hoog inzetten, 3200 ofzo. Waarschijnlijk wordt het dan 2800 - 3000. Als je in de academie blijft en gaat promoveren dan heb je niet zoveel te willen, salaris ligt vast.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:38 schreef defineaz het volgende:
Maar, wat zou dan een goed salaris zijn? Ik heb er zo weinig zicht op
Ik heb Wis en natuurkunde gestudeerd (bachelor en master) en het heeft me zeker geholpen interviews te krijgen bij de top 3 investment banks in London. Ook bij strat. consultants, dus als je echt wilt gaan cashen moet je gewoon je ziel verkopen aan de financiele wereld.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:00 schreef defineaz het volgende:
Hallo. Ik heb een dubbele bachelor gedaan en ik ben nu bezig met een dubbele master. Vergeef me de ongêneerde materialistische inborst, maar ik ben benieuwd of het redelijk is om een hoger salaris te eisen.
Kan ik bijvoorbeeld een hoger salaris verwachten dan iemand die bijvoorbeeld alleen een master heeft gedaan? Er zijn veel bronnen die het startsalaris per studie(richting) bekijken, maar ik heb niks gevonden over het salaris bij twee studies.
Zijn er mensen die twee studies hebben gedaan? Hebben jullie het idee dat het invloed heeft gehad op je salaris (of andere dingen)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |