abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154492767
Hallo. Ik heb een dubbele bachelor gedaan en ik ben nu bezig met een dubbele master. Vergeef me de ongêneerde materialistische inborst, maar ik ben benieuwd of het redelijk is om een hoger salaris te eisen.

Kan ik bijvoorbeeld een hoger salaris verwachten dan iemand die bijvoorbeeld alleen een master heeft gedaan? Er zijn veel bronnen die het startsalaris per studie(richting) bekijken, maar ik heb niks gevonden over het salaris bij twee studies.

Zijn er mensen die twee studies hebben gedaan? Hebben jullie het idee dat het invloed heeft gehad op je salaris (of andere dingen)?

[ Bericht 5% gewijzigd door Armani XL op 03-03-2018 18:05:10 ]
  maandag 20 juli 2015 @ 18:06:43 #2
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_154492887
U bent te goed voor deze functie. Helaas.
pi_154492888
Ik denk het niet want je wordt betaald op basis van je functiebeschrijving. Je hebt wel meer kans om aangenomen te worden.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  maandag 20 juli 2015 @ 18:09:46 #4
36461 Joppy
geen colaboy
pi_154492944
Vragen kan altijd. Maar je zal wss gewoon naar je functie betaald krijgen. Als jij daarin jouw talenten kan benutten zal een goede werkgever dit snel genoeg zien en jou op termijn ook naar belonen.
Let the beat control your body!
pi_154492956
Probeer jij maar aan te tonen dat je dubbele studie meer waard is voor het bedrijf dan een enkele. Ik geef je weinig kans.

Het zal wel je kans op een baan vergroten, maar om daadwerkelijk meer te vangen dan je collega's zul je daar ook naar moeten presteren.
pi_154492971
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:06 schreef mergbot het volgende:
Ik denk het niet want je wordt betaald op basis van je functiebeschrijving. Je hebt wel meer kans om aangenomen te worden.
Dat klinkt logisch ja. Ik hoopte dat ik misschien bij de salarisonderhandelingen wat sterker zou staan, of dat ik misschien meer doorgroeimogelijkheden zou hebben.
pi_154493146
Als het een toegevoegde waarde heeft, waarom niet? Als vakkenvuller geef ik het dan weer weinig kans..
  maandag 20 juli 2015 @ 18:19:22 #8
36461 Joppy
geen colaboy
pi_154493195
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:10 schreef defineaz het volgende:

[..]

Dat klinkt logisch ja. Ik hoopte dat ik misschien bij de salarisonderhandelingen wat sterker zou staan, of dat ik misschien meer doorgroeimogelijkheden zou hebben.
Dat is geheel afhankelijk van je functie en het bedrijf. Als jij met jouw wiskunde/IT studie solliciteert als vertegenwoordiger bij een klein bedrijf zal jouw studie minder van belang zijn en de doorgroeimogelijkheden beperkt.
Let the beat control your body!
  maandag 20 juli 2015 @ 18:39:32 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_154493725
Wat ik van startersfuncties in IT heb gezien, is dat het salaris niet onderhandelbaar was.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_154493776
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:39 schreef Hallmark het volgende:
Wat ik van startersfuncties in IT heb gezien, is dat het salaris niet onderhandelbaar was.
Maar in de wiskunde dan?
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  maandag 20 juli 2015 @ 21:34:49 #11
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_154499298
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:41 schreef mergbot het volgende:

[..]

Maar in de wiskunde dan?
Ik kan alleen maar uit mijn eigen ervaring spreken en ik heb op een wetenschappelijk instituut gewerkt. Daar had je zgn. wetenschappelijke programmeurs (zo heette de functie ook echt). Die proberen een zo goed mogelijk signaal te halen uit satellietdata. Die satelliet heeft een camera (sensor) die gedegradeerd is (half kapot is).

Wat mij echter op viel, was dat het werk voor de liefhebber was. Die kregen ietsje beter betaald dan de gemiddelde engineer, maar niet veel hoor.

Misschien kun je met die gecombineerde master wat meer verdienen bij een financiele instelling? Ik ken die wereld niet heel goed, maar heb wel eens een Java developer gesproken die voor een afdeling werkte die geautomatiseerde daytrading deed. Die verdiende echt significant boven de markt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_154501882
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:34 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Misschien kun je met die gecombineerde master wat meer verdienen bij een financiele instelling? Ik ken die wereld niet heel goed, maar heb wel eens een Java developer gesproken die voor een afdeling werkte die geautomatiseerde daytrading deed. Die verdiende echt significant boven de markt.
Ah, goed advies wel :) Jammer dat financiële wiskundevakken allemaal draken van vakken zijn en er veel stochastische voorkeniis voor nodig is (aan de andere kant, ik heb mijn sociaal leven toch al zo goed als opgegeven, dan kan ik net zo goed zorgen dat al die moeite zich ook daadwerkelijk uitbetaald in harde pegels).
pi_154503502
Hangt erg af van de situatie. Pak bijvoorbeeld een jaarrekening van een internationaal bedrijf, dan zal je zien dat de bestuurders veel titels achter de naam hebben staan, denk aan RA/RC/RE en dan bedoel ik ook gecombineerd. Of mensen die zowel een financieel en IT diploma hebben, die zijn zeer gewild omdat ze nou eenmaal schaars zijn. Zij verdienen inderdaad boven gemiddeld, niet zo zeer dat ze meer kunnen eisen dan anderen, maar gewoonweg dat de functie al hoger worden gewaardeerd en dus ook al een hoger salaris bij hoort. Maar op het moment dat er nauwelijks toegevoegde waarde zit aan meerdere masters, dan wordt het al lastiger om meer te krijgen. Zeker als het gaat om startsalarissen, je mag dan al in je handjes klappen als je een bedrijf tegen komt die je wat meer wilt geven, dan gaat het echt niet om leuke bedragen. Keihard onderhandelen heeft denk ik weinig zin.
pi_154548279
Maar, wat zou dan een goed salaris zijn? Ik heb er zo weinig zicht op :P
  woensdag 22 juli 2015 @ 20:28:33 #15
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_154551392
Dubbele master is leuk voor het gesprek, maar je master-kennis is vaak voor starters minder relevant. Veel mensen vinden de aansluiting tussen hbo en arbeidsmarkt beter dan tussen wo en arbeidsmarkt.

Ik kreeg zelf, ondanks twee Masters, hetzelfde als collega's met één master. Had wel meer aanbiedingen, dus je staat nog steeds sterker.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_154551821
Ervaring lijkt me toch een stuk belangrijker, dus in een startersfunctie zal het weinig verschil maken.. Daar staat een bepaald salaris voor conform functieomschrijving.
pi_154555289
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:38 schreef defineaz het volgende:
Maar, wat zou dan een goed salaris zijn? Ik heb er zo weinig zicht op :P
Wat wil je gaan doen? Salaris hangt sterk van de sector af. Als je de financiele sector in gaat zou ik lekker hoog inzetten, 3200 ofzo. Waarschijnlijk wordt het dan 2800 - 3000. Als je in de academie blijft en gaat promoveren dan heb je niet zoveel te willen, salaris ligt vast.

Er is ook redelijk wat vraag naar data scientists, het modelleren en statistisch analyseren van grote datasets, dat past waarschijnlijk wel bij je diploma's. Maar startsalarissen zijn daarvoor gemiddeld 2600 - 2800 gok ik.
pi_177615093
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:00 schreef defineaz het volgende:
Hallo. Ik heb een dubbele bachelor gedaan en ik ben nu bezig met een dubbele master. Vergeef me de ongêneerde materialistische inborst, maar ik ben benieuwd of het redelijk is om een hoger salaris te eisen.

Kan ik bijvoorbeeld een hoger salaris verwachten dan iemand die bijvoorbeeld alleen een master heeft gedaan? Er zijn veel bronnen die het startsalaris per studie(richting) bekijken, maar ik heb niks gevonden over het salaris bij twee studies.

Zijn er mensen die twee studies hebben gedaan? Hebben jullie het idee dat het invloed heeft gehad op je salaris (of andere dingen)?
Ik heb Wis en natuurkunde gestudeerd (bachelor en master) en het heeft me zeker geholpen interviews te krijgen bij de top 3 investment banks in London. Ook bij strat. consultants, dus als je echt wilt gaan cashen moet je gewoon je ziel verkopen aan de financiele wereld.
Get right witcha
pi_177616821
Ik heb ook dubbele bachelors en masters, alleen was er voor mijn startersfunctie er maar 1 relevant. Ik heb het niet echt gemerkt in salaris, maar ik weet ook niet wat het aanbod anders geweest zou zijn. Het zou mij niet verbazen als het je een hoger salaris gaat opleveren. Maar misschien 100-200 bruto per maand, niet heel veel meer denk ik.

Op langere termijn gaat het zeker meer opleveren.
pi_177619421
Ik denk dat Naxiss dat goed omschrijft. Met 2 studies ben je inderdaad interessanter en maak je meer kans op bepaalde banen waar je meer verdient. Maar het is niet zo dat je meer gaat verdienen omdat je 2 twee studies hebt.
Op de langere termijn gaat dat juist minder spelen want werkervaring zegt veel meer.

(het kan natuurlijk net wat anders zijn als je de twee studies 100% nodig hebt voor een bepaalde functie en waar je dus anders 2 man zou moeten hebben)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 20:18:49 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_177627670
Kan. Maar je voldoet met één ook al reeds aan de dan gestelde eisen. Hooguit kan het in de toekomst in je voordeel spreken (lees: een wiskunde en natuurkunde docent) maar in de basis zal je beginnen als een van de beiden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')