Mensen zouden het raarder vinden als jij als blanke meid met een donker kindje rondliep.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:45 schreef dmfams het volgende:
haha oke! Ja ik weet ook dat het echt kan maar zoveel mensen vinden het ' raar' en ik wil me er niets van aantrekken maar het voelt steeds aslof ik het moet verklaren ofzo. Maar toch fijn te horen dat er meerdere lichte kindjes zijn met donkere papa of mama zijn alhoewel ik dat al wel wist
Nee. Niemand vindt dat raar.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Mensen zouden het raarder vinden als jij als blanke meid met een donker kindje rondliep.
Jawel mensen denken dat je dan een alleenstaande moeder bent en de vader onbekend is/ er niks van wil weten.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:51 schreef Myrr het volgende:
[..]
Nee. Niemand vindt dat raar.
Behalve rednecks, uiteraard.
Hihaho…quote:Op maandag 20 juli 2015 11:52 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Jawel mensen denken dat je dan een alleenstaande moeder bent en de vader onbekend is.
Uh ja is zo hoor. Voel je niet beledigd hoor met je molukse schoonfamilie als jijzelf ook blank bent.quote:
Wat een bullshit, serieus. In wat voor dorp woon je? Ik ben overigens bruin.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Uh ja is zo hoor. Voel je niet beledigd hoor met je molukse schoonfamilie als jijzelf ook blank bent.
Is gewoon de nationale opinie.
Bij ons in Rotterdam zie je overal blanke moedertjes met mixed kids.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:54 schreef Myrr het volgende:
[..]
Wat een bullshit, serieus. In wat voor dorp woon je? Ik ben overigens bruin.
Ja, dan heb je het ook over Rotterdam, logisch dat mensen daar die mening hebben. In de rest van Nederland valt dat mee, maar Rotterdam is een verhaal apart.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Bij ons in Rotterdam zie je overal blanke moedertjes met mixed kids.
Het ene kindje wordt blank, kan zomaar dat er straks een donkerder broertje of zusje bij komt.quote:Op maandag 20 juli 2015 11:57 schreef dmfams het volgende:
Ja het blijkt dat ze dan ook vaak een soort pigmentvlekken op de rug hebben maar dat heeft hij ook niet maar ons maakt het (natuurlijk!) helemaal niks uit maar was wel benieuwd of meerdere mensen dit herkennen dat het kindje dan echt heel licht is
WTFquote:Op maandag 20 juli 2015 11:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Mensen zouden het raarder vinden als jij als blanke meid met een donker kindje rondliep.
waarschijnlijk wel. Een vriendin van me heeft een dochter die half blank, half zwart is en die is in de winter lichtbruin en in de zomer donkerbruinquote:Op maandag 20 juli 2015 12:15 schreef dmfams het volgende:
3,5 maand! Ik denk dat de zon ook wel voor een extra bruine kleur gaat zorgen als hij wat ouder is natuurlijk
maar waarom dan? Een blank en een donker persoon kunnen toch evenveel van elkaar houden als twee blanken of twee donkere mensenquote:Op maandag 20 juli 2015 12:18 schreef fathank het volgende:
Scheelt wel met de vooroordelen als je alleen door de stad achter je kinderwagen.
Als er zo'n mokkakindje in een kinderwagen zit met zo'n hoogblonde Anita moet ik altijd even grinniken.
Ja dat kan zeker.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar waarom dan? Een blank en een donker persoon kunnen toch evenveel van elkaar houden als twee blanken of twee donkere mensen
wat een aannames weer.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja dat kan zeker.
Alleen is dat ook vaak niet het geval en staat Anita er alleen voor in de opvoeding van 't kind.
ze moeten zeg maar een soort van afbakken?quote:Op maandag 20 juli 2015 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe oud is het kindje? Vaak worden halfbloed kinderen wel donkerder na een aantal maanden / jaren.
Nou, nou, wat een vooroordelen. Dat is misschien in sommige achterstandswijken van toepassing, maar ik woon in Amsterdam en mijn surinaamse vrienden en kennissen zijn over het algemeen gesproken gewoon getrouwd en hebben een goede baan - niet met ordinaire anita's overigens. Denk dat dat meer te maken heeft met het soort omgeving.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja dat kan zeker.
Alleen is dat ook vaak niet het geval en staat Anita er alleen voor in de opvoeding van 't kind.
Gelukkig ga jij compleet onbevooroordeeld door het leven.quote:
Oke leuk! Ik denk ook dath et zonnetje inderdaad zn werk gaat doen. Hadden je kindjes wel zo'n blauwe vlek op de rug? Hier niet hoor maar veel nichtjes neefjes van 'm hebben het wel gehad maar die hebben ook allemaal een tintjequote:Op maandag 20 juli 2015 12:53 schreef Books1 het volgende:
Hier een Antilliaanse man met een Nederlandse moeder en twee blanke dochters met blond haar en eentje met blauwe ogen en eentje met donkerbruine ogen. Haar haarinzet word steeds donkerder dus ik verwacht dat de jongste uiteindelijk ook wel donker word qua haarkleur.
Hier zijn ze blank maar met het eerste scheutje zon hebben ze al een snoetje alsof ze drie weken in de zon hebben gelegen.
Nu zijn ze na afgelopen weken ook al flink bruin en dan moeten we nog op vakantie. Overigens nog nooit verbrand ook.
Wij hebben ook wel eens te horen gekregen dat hij echt niet de vader van de oudste kon zijn. Aangezien ze zijn evenbeeld is hoeven we daar niet over te twijfelen alleen heeft ze nu eenmaal meer van mij qua huidskleur, haar en ogen (de rest totaal niet :-) )
Ben je in het echt ook zo kortzichtig of is dit een grap?quote:Op maandag 20 juli 2015 11:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Mongolenvlek heet dat geloof ik! Toen ons kindje in het ziekenhuis in bad ging en ik er bij mocht kijken, zei de verpleegkundige dat hij zo'n vlek had, maar wel heel licht. Laatst nog eens goed gekeken, maar ik zie em niet meer (hij is net 4 maanden).quote:Op maandag 20 juli 2015 11:57 schreef dmfams het volgende:
Ja het blijkt dat ze dan ook vaak een soort pigmentvlekken op de rug hebben maar dat heeft hij ook niet maar ons maakt het (natuurlijk!) helemaal niks uit maar was wel benieuwd of meerdere mensen dit herkennen dat het kindje dan echt heel licht is
Oke ja hier soort gelijk verhaal dus! Van mij vragen ze het ook weleens maar ben wel echt blank hoor. Het heet inderdaad een mongolenvlek. Ik ging pas na een week ofzo kijken maar zag er geen. Hij was wel ook vrij rood maar ondertussen is dat ook weg. Is het bij de broer van je man wel zo dat je echt ziet: zo die is half Surinaams of ook niet? Mijn kindje heeft wel het neusje van m'n vriend maar die is ook niet 'typisch surinaams'. Hij heeft zelf niet echt een Surinaams uiterlijk ook geen kroes haar ofzo dus onze kleine heeft dat oook niet. Vooraf had ik wel gedacht dat m'n vriend zou overheersen maar hij lijkt toch erg veel op mij :-).quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:23 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Mongolenvlek heet dat geloof ik! Toen ons kindje in het ziekenhuis in bad ging en ik er bij mocht kijken, zei de verpleegkundige dat hij zo'n vlek had, maar wel heel licht. Laatst nog eens goed gekeken, maar ik zie em niet meer (hij is net 4 maanden).
M'n vriend is half-Surinaams en getint (z'n broer is dan weer bijna blank) en heeft krullen. We dachten dat er wel een grote kans was dat ons kindje getint zou zijn, met krullen en bruine ogen, waren erg benieuwd! Na z'n geboorte was zn gezichtje ook best rood en een Indonesische vrouw die eten kwam brengen zei "ohh dat wordt een getint kindje!". Nu de roodheid weg is getrokken is ie eigenlijk behoorlijk blank, z'n lichaam is net zo blank als ik, z'n hoofdje lijkt íetsje donkerder. Z'n ogen zijn donker, maar z'n haar is tot nu toe nog zo steil als wat! Weet dat z'n haar nog kan veranderen en volgens m'n schoonmoeder veranderde de huidskleur van haar zoons nog wat na een paar maanden ofzo.
Gek is het zeker niet hoor, kindje kan zo donker worden als je vriend en zo licht als jij.
Aan m'n vaders kant zitten zo ver wij weten tot een behoorlijke tijd terug alleen Nederlanders, maar toch moet er ooit iets gebeurd zijn want m'n oma zag er iets buitenlands uit en m'n vader wordt nog regelmatig in Turkse winkels in het Turks aangesproken. Ook ik krijg soms de vraag waar ik vandaan kom. Moet dan ook al lang geleden gebeurd zijn, wat er na al die generaties tóch weer uit komt!
Wat ben je dan?quote:Op maandag 20 juli 2015 17:49 schreef amaranta het volgende:
Ja kan.
Over mij wordt gezegd dat ik bruin ben (ik BEN NIET BRUIN) en mijn man is vrij blank. Verbrandt al als hij maar naar de zon kijkt vanachter een raam.
Onze kindjes zijn blank en blond.
Als je een uur in de zon gaat staan ben je anders net een neger.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:49 schreef amaranta het volgende:
Ja kan.
Over mij wordt gezegd dat ik bruin ben (ik BEN NIET BRUIN) en mijn man is vrij blank. Verbrandt al als hij maar naar de zon kijkt vanachter een raam.
Onze kindjes zijn blank en blond.
Mijn kind werd ook bruin geboren (mensen vroegen zelfs of ik met een marokkaan ben getrouwd), maar mijn man en ik zijn beiden blank. Heel apart.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:04 schreef oh-oh het volgende:
Hier Molukse vader NLse moeder, maar we zijn alledrie blank, wel met bruin haar, maar groene ogen zelfs.
Broertje was wel echt bruin toen hij geboren werd, maar dat trok na een paar maanden bij. Mijn zusje en ik verbranden zelfs altijd in de zon. Broertje niet, die wordt altijd poepie bruin.
Qua haarkleur: Bram werd donker geboren, als in echt zwart / donkerbruin. Nu is het onwijs blond, niet zo blond als de zussen maar wel echt enorm blond. Maar volgens de verhalen kan het nog veranderen, zn opa was tot een jaar of 6 blond en werd daarna donkerder.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:24 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Mijn kind werd ook bruin geboren (mensen vroegen zelfs of ik met een marokkaan ben getrouwd), maar mijn man en ik zijn beiden blank. Heel apart.
Overigens heeft ie wel donkerblond haar en werd hij in de loop van de tijd wat lichter (en gelijk weer bruin in de eerste zonnestralen).
Nee, helemaal niet vind ik! Ik vind hem wel wat buitenlands hebben, maar niet zo veel en aan Surinaams zou ik niet denken als ik het niet zou weten! Bij m'n vriend zie je het wel meteen omdat hij donkerder is.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:28 schreef dmfams het volgende:
[..]
Oke ja hier soort gelijk verhaal dus! Van mij vragen ze het ook weleens maar ben wel echt blank hoor. Het heet inderdaad een mongolenvlek. Ik ging pas na een week ofzo kijken maar zag er geen. Hij was wel ook vrij rood maar ondertussen is dat ook weg. Is het bij de broer van je man wel zo dat je echt ziet: zo die is half Surinaams of ook niet? Mijn kindje heeft wel het neusje van m'n vriend maar die is ook niet 'typisch surinaams'. Hij heeft zelf niet echt een Surinaams uiterlijk ook geen kroes haar ofzo dus onze kleine heeft dat oook niet. Vooraf had ik wel gedacht dat m'n vriend zou overheersen maar hij lijkt toch erg veel op mij :-).
Okee! Wel grappig want mijn zoontje heeft ook een beetje een wipneusje en z'n Surinaamse opa ook. Dus misschien is het wel wat surinaams ;-)quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:47 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet vind ik! Ik vind hem wel wat buitenlands hebben, maar niet zo veel en aan Surinaams zou ik niet denken als ik het niet zou weten! Bij m'n vriend zie je het wel meteen omdat hij donkerder is.
M'n schoonmoeder heeft geen typisch Surinaamse neus ofzo en geen kroes, maar kleine krulletjes. Zowel vriend als broer hebben krullen, maar wel wat groter. Vriend heeft een soort wipneus, die heeft een generatie overgeslagen want z'n moeder heeft em niet maar hij lijkt echt sprekend op z'n opa. Ons zoontje krijgt vast dezelfde neus, is nu een klein wipneusje. Of die echt Surinaams is weet ik niet, maar Surinaamse vriendin van m'n moeder kirde laatst nog "hij heeft mijn neus! "
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |