Ja, hij zou de hele tocht meelopen.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:15 schreef Sunnythesun het volgende:te gekke tocht en prachtige foto's!! Heel gaaf al die dieren die je hebt gezien onderweg.
Wel sneu voor je vader. Was het de bedoeling dat hij alles mee zou lopen?
Oh wat zonde zeg voor hemquote:Op zondag 19 juli 2015 20:25 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ja, hij zou de hele tocht meelopen.
We hadden dan ook al in Nederland met rugzak gewandeld en dat was geen probleem.
Alleen zodra hij steil omhoog moet lopen, krijgt hij problemen met zijn achillespees.
Ik loop regelmatig alleen en heb daar geen problemen mee.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:56 schreef polariteit het volgende:
Is het niet zwaar in je eentje, mentaal gezien? En ben je niet bang dat je wat overkomt?
Dank voor je toelichting.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:19 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ik loop regelmatig alleen en heb daar geen problemen mee.
In de berghutten maak ik wel gesprekken met andere mensen en omdat je hetzelfde rondje loopt kom je regelmatig dezelfde mensen tegen.
Bij het avondeten zit je met meerdere personen aan tafel dus je zit nooit alleen te eten.
De meeste franstaligen die ik tegenkwam spraken trouwens wel wat (en sommige heel goed) Engels.
Op bekende wandelpaden ben je trouwens nooit alleen, er is altijd wel een andere wandelaar in de buurt.
Zeker op passen en toppen zitten altijd mensen te rusten.
Ik laat wel aan familie weten waar ik ben, zeker als ik in 'the middle of nowhere' wandel.
Het is idd verstandig om altijd te reserveren.quote:Op maandag 20 juli 2015 07:40 schreef polariteit het volgende:
[..]
Dank voor je toelichting.
Ik lees bij dag 10 dat er mensen geweigerd werden en doorgestuurd naar een andere hut ivm drukte. Hoe zit dat als het al avond is en je hebt geen reservering of als die ook vol is? Is het dan gewoon pech en je gaat maar buiten slapen? Lijkt me niet echt prettig idee zo, dan kan je volgens mij beter altijd reserveren
Gemiddeld vind ik deze tocht makkelijk te doen. Er zitten wel een aantal zwaardere stukjes bij, zoals de klim en afdaling bij Fenêtre d'Arpette.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 10:17 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja, daar was ik wel benieuwd naar. Hoe zwaar is het nu eigenlijk? De afstanden zijn niet heel lang, maar dat zegt niets natuurlijk..
Dank voor de info en tipsquote:Op maandag 20 juli 2015 17:38 schreef victorinox het volgende:
[..]
Het is idd verstandig om altijd te reserveren.
Nu zat ik nog vroeg in het seizoen waardoor er overal nog plek was. Bij Bonatti was het vol omdat er een groep van 20 kinderen aanwezig was. Ik heb wel gehoord dat er voor noodgevallen/grote drukte altijd wel plaats is.
Voor deze tocht had ik de eerste hutten/pensions thuis al gereserveerd.
Van de rest van de overnachtingsplekken had ik een lijst met telefoonnummers meegenomen en telkens een paar dagen van tevoren telefonisch een reservering gemaakt.
Ik was wel bang dat ik in het Frans reserveringen moest maken, dus de eerste dag had ik bij de office du tourisme gevraagd hoe ik netjes een reservering moest maken.
Toen schreef ze dit zinnetje op:
Je voudrais faire une réservation, s'il vous plait.
Met als belangrijkste woord s'il vous plait, 'that opens doors'
Maar ik heb het bijna niet nodig gehad, aangezien vrijwel al het personeel in de hutten Engels spreekt.
Deze website is erg handig om je keuze te maken voor de overnachtingsplekken.
Je kunt hier een route samenstellen en dan krijg je steeds te zien op hoeveel uur wandelen de volgende hutten zitten. Dan kun je meteen een reservering plaatsen/aanbetaling doen, maar dat doe ik zelf niet aangezien ik altijd flexibel wil zijn. Je weet van tevoren namelijk niet of je ergens een dagje langer wilt/moet blijven.
Let trouwens wel op met Italiaanse telefoonnummers.
Ik kon er een aantal niet te pakken krijgen, tot ik erachter kwam dat de '0' van het netnummer ook gebruikt wordt als je de landcode '0039' ervoor zet. Dat is in Nederland en Frankrijk niet het geval.
Je hebt het over een klim; bedoel je daar gewoon een steil wandelpad omhoog mee; of bedoel je echt klimmen met touwen / kabels / kettingen en smalle randjes in een steile rotswand etc?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:16 schreef victorinox het volgende:
[..]
Gemiddeld vind ik deze tocht makkelijk te doen. Er zitten wel een aantal zwaardere stukjes bij, zoals de klim en afdaling bij Fenêtre d'Arpette.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn rugzak maar 11 tot 12 kg woog en de mensen die ik heb gesproken die de tocht zwaar vonden hadden of een zware rugzak bij zich (boven de 20kg) of ze liepen hem in minder dagen waardoor je per dag een stuk langer door moest lopen.
Per dag heb ik tussen de 4 en 8 uur gewandeld, dit is inclusief pauze's en fotograferen.
De WHW heb ik (nog)quote:Op dinsdag 21 juli 2015 17:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het zich bijvoorbeeld verhoudt met de West Highland Way.Qua terrein vooral. Etappe lengtes zijn aan te passen idd. Er zullen zeker meer hoogtemeters gemaakt worden, maar dat zegt ook weer niet alles. De etappe langs Loch Lomond is qua ondergrond dusdanig dat het best zwaar is al met al bijvoorbeeld..
Nee, het is idd gewoon een steil wandelpad. Wel is er een stukje waar je over rotsen/stenen moet lopen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 07:21 schreef polariteit het volgende:
[..]
Dank voor de info en tipsLeuk en handige site, gelijk even in mijn favorieten opgeslagen
[..]
Je hebt het over een klim; bedoel je daar gewoon een steil wandelpad omhoog mee; of bedoel je echt klimmen met touwen / kabels / kettingen en smalle randjes in een steile rotswand etc?
Ik ga altijd zo vroeg mogelijk op pad. Dus zodra het onbijt begon, schoof ik aan. Per hut was dit een ander tijdstip, maar altijd tussen 6.00 en 7.30 uur.quote:En misschien een stomme vraag maar als je een wandeldag van 4 uur hebt en je bent dan al vroeg in zo'n berghut wat doe je dan? Ik neem aan dat je dan in de middle of nowhere zit en verder niet veel te doen hebt? of ga je dan gewoon niet zo vroeg op pad?
Bedankt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 20:10 schreef SeLang het volgende:
Goed verslag, spectaculair landschap en prachtige foto's! Tof dat je ook oog hebt voor de natuur om je heen!
De vogel bij dag 5 is trouwens een paapje (geen tapuit)
Tussen La Fouly en Les Contamines zijn genoeg kampeerplekken, dus met een tent is altijd wel een plek te vinden. Alleen bij de berghutten (vooral in Italië) zul je na moeten vragen of je er met een tentje mag staan, dit verschilt per hut.quote:Het lijkt mij ook een schitterende tocht om te lopen. Alleen dat reserveren van tevoren zou mij tegen staan.
Nee, maar ik heb wel een aantal keer mensen zien staan. Dus als je een niet opvallend tentje heb kun je er mee weg komen.quote:Wild kamperen mag daar niet neem ik aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop