Gefeliciteerd met jullie jubileum.quote:Op maandag 21 september 2015 20:10 schreef -sabine- het volgende:
Weekendje weg geweest naar Rotterdam met mijn man. We zijn 30 jaar samen vandaag.
Hij is er altijd voor me. Echt altijd. We hebben voor mijn doen veel gelopen en zijn twee keer uit eten geweest en dat doe je toch echt zittend. En dat zitten veroorzaakt helse pijn hier. En toch, deze pijn heb ik met liefde voor hem over. Komende week gaat hij met school naar het buitenland en komt mijn oudste bij mij, om op mij te passen. Een soort van. Het is bij mij niet van de ene op de andere dag gekomen. Heel geleidelijk ben ik slechter gaan functioneren. En de kinderen zijn daar geleidelijk gewend aan geraakt. Ik vind het erger voor hen dan dat zij dat vinden en ervaren.
Even over de oxy. Ik slik het ook al jaren. Het was een moeilijke beslissing destijds. Nu studeer ik zelfs met die pillenen werk 9 uren per week. Zonder die pillen had ik dat nu niet gekund. Vanwege de dosering rijd ik geen auto meer. Fietsen kon ik ook al niet meer. Gelukkig wonen we vlakbij het station en kan ik dubbelgeklapt liggen in de trein.
Morgen is alles beter. Morgen!
Wat goed dat je dat kunt, de auto laten staan. Door die oxy heb ik nou net niet die besluitvaardigheid meer. Ik heb dan sneller schijt aan alles. Heb in 2007 binnen twee weken twee keer tegen een paaltje gereden. Had ook een kind kunnen zijn. Vandaar dat nooit meer rijden mijn devies geworden is. Inmiddels slik ik ook nog meer.quote:Op maandag 21 september 2015 20:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met jullie jubileum.![]()
En ik wil nog even zeggen dat ik het heel erg lief van je vind dat je je eigen pijn accepteert zodat jullie samen een leuke avond kunnen hebben. Je bent een lieverd!
Oxy doet idd iets met de rijvaardigheid, ik snap dan eigenlijk ook niet zo goed waarom er een gele sticker ipv een rode op zit.
Maar zoals je zelf al typt, je went er aan. De bijwerkingen lijken idd minder te worden.
Auto rijden kan ik niet mee stoppen, dat is voor mij de enige manier om nog ergens te komen eerlijk gezegd.
Al is het wel zo dat als ik merk dat de oxy te veel in het koppie werkt ik de auto gewoon laat staan, dan blijf ik wel thuis.
quote:Op maandag 21 september 2015 21:32 schreef caroro het volgende:
Ik rij ook met oxy en lyrica(vind ik eigenlijk nog grotere troep). In overleg met mn huisarts een gewenningsperiode van 4 weken genomen, en dat elke keer wanneer de dosis aangepast werd(of word). Ik vind het prettig om te rijden vanwege de houding die je aanneemt als bestuurder. Ok ok ik vind autorijden ook gewoon supertof! Wanneer ik meerij dan zit ik een beetje te hangen in die bijrijdersstoel en dat vind ik niks.
Ik rij alleen niet meer in de avond, maar dat komt omdat ik dan gewoon veel te moe ben om mij te concentreren!
Gefeliciteerd met jullie 30-jarig samenzijn, en mooi dat jullie er een weekend tussenuit konden inclusief etentje.quote:Op maandag 21 september 2015 20:10 schreef -sabine- het volgende:
Weekendje weg geweest naar Rotterdam met mijn man. We zijn 30 jaar samen vandaag.
Hij is er altijd voor me. Echt altijd. We hebben voor mijn doen veel gelopen en zijn twee keer uit eten geweest en dat doe je toch echt zittend. En dat zitten veroorzaakt helse pijn hier. En toch, deze pijn heb ik met liefde voor hem over. Komende week gaat hij met school naar het buitenland en komt mijn oudste bij mij, om op mij te passen. Een soort van. Het is bij mij niet van de ene op de andere dag gekomen. Heel geleidelijk ben ik slechter gaan functioneren. En de kinderen zijn daar geleidelijk gewend aan geraakt. Ik vind het erger voor hen dan dat zij dat vinden en ervaren.
Even over de oxy. Ik slik het ook al jaren. Het was een moeilijke beslissing destijds. Nu studeer ik zelfs met die pillenen werk 9 uren per week. Zonder die pillen had ik dat nu niet gekund. Vanwege de dosering rijd ik geen auto meer. Fietsen kon ik ook al niet meer. Gelukkig wonen we vlakbij het station en kan ik dubbelgeklapt liggen in de trein.
Morgen is alles beter. Morgen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey, wat goed van jequote:Op woensdag 23 september 2015 10:51 schreef vannelle het volgende:
Zelf hebben we vanmorgen een maatschappelijk werker op bezoek gehad.
Jaja, tóch wel. Ik was er eerst op tegen, ik zag het niet zitten omdat ik het liefst zelf de touwtjes in handen hou.
Maar het was wel nuttig, hij gaat voor mij bekijken hoe ik een gehandicaptenparkeerkaart kan krijgen zonder dat ik zelf het risico van geld weggooien neem.
En daar bedoel ik mee dat de aanvraag 81,50 kost. Ook als ie niet toegekend wordt ben je dat bedrag kwijt.
En dat geld kunnen we eigenlijk niet missen maar het zou wel een enorme aanvulling zijn, dan kom ik nog eens ergens.
Tot nu toe heb ik hulp steeds afgewezen, soort misplaatste trots denk ik.
Maar nu besef ik hoe stom dat eigenlijk is....
Ik ben de vriendin van vannelle. Ik lees hier normaal gesproken alleen maar en reageer niet.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:51 schreef vannelle het volgende:
Fripsel, ik vind het heel goed van je dat je het even van je af schrijft, ook dat kan opluchten.
Dat je je schuldig voelt herken ik wel. En ook al weet je dat dat niet nodig is, je doet het automatisch toch.
Maar als je je situatie reëel bekijkt dan is het toch ook logisch dat je niet alles kunt doen en dat het op het bordje van je vriend komt? Daar kun jij niks aan doen, dat is nou eenmaal de situatie.
Ik heb wel het idee dat jouw vriend heel begripvol is en dat is fijn.
Bij deze een hele dikke virtuele knuffel voor jou!
Zelf hebben we vanmorgen een maatschappelijk werker op bezoek gehad.
Jaja, tóch wel. Ik was er eerst op tegen, ik zag het niet zitten omdat ik het liefst zelf de touwtjes in handen hou.
Maar het was wel nuttig, hij gaat voor mij bekijken hoe ik een gehandicaptenparkeerkaart kan krijgen zonder dat ik zelf het risico van geld weggooien neem.
En daar bedoel ik mee dat de aanvraag 81,50 kost. Ook als ie niet toegekend wordt ben je dat bedrag kwijt.
En dat geld kunnen we eigenlijk niet missen maar het zou wel een enorme aanvulling zijn, dan kom ik nog eens ergens.
Tot nu toe heb ik hulp steeds afgewezen, soort misplaatste trots denk ik.
Maar nu besef ik hoe stom dat eigenlijk is....
Haha ja, dat blijkt. En je doet er meteen je voordeel mee ook.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zo heel af en toe heb ik mijn goede momenten.
Om dan ook maar even in het openbaar te reageren:quote:Op woensdag 23 september 2015 11:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ik ben de vriendin van vannelle. Ik lees hier normaal gesproken alleen maar en reageer niet.
Maar nu toch even in het openbaar. Ik ben blij dat je nu ook inziet dat hulp vragen helemaal niet erg is. Je kunt niet alles zelf oplossen.![]()
Zelf kan ik ook lang niet altijd meedoen met uitjes of andere leuke dingen en dat is gewoon ronduit kut.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mja, ik weet dat de ziekte mij beperkt, maar ik maar er graag mijn beklag over doen tegen m'n ouders en goede vrienden. Vooral als ik zie dat mensen gezellig uitgaan of op vakantie gaan enzo, daar had ik het in het begin (zeg april 2011) erg lastig mee. Ik ben het nu wel gewend, maar het is geen leuk leven zo...
Ik zit de hele dag een beetje achter de computer, lees boeken, kijk films en ga een stukje lopen of fietsen, meer zit er niet echt in.
De therapie is vooral voor de therapeuten om te peilen hoe de mensen in de groep op bepaalde dingen reageren, of ze zelf hun grenzen aan kunnen geven, etc. Ik spiegel me niet aan een ander, maar twee vrouwen hebben al gezegd dat hun problemen bij de mijne verbleken, al is het hun nog altijd een goed recht om er over te klagen.
Ik ga zometeen weer naar therapie, als ik tenminste genoeg energie heb. Grote kans dat ik afgelopen maandag per ongeluk gluten binnen heb gekregen (kruisbesmetting bij vleeswaren), dus ik voel me nog minder dan dat ik me standaard voel. We weten het over een uurtje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |