Op donderdag 12 februari 2015 21:58 schreef Ven1972 het volgende:Hoi
Ik merk aan vele mensen en ook andere mede-forummers op FOK! dat ze ook verschillende denkvermogen, van veelal negatief tot en met positief ingesteld. Maar ook heb ik het vermoeden dat mensen mogelijk ook veel verkeerde keuzes hebben gemaakt met hun studierichting wat het ook bij haar of hem past. Iedereen wil graag hogere opleidingen gaan doen in plaats van middelbare of lagere beroepsopleiding.
Wat mij ook mijn vermoeden bezig houdt dat het ook bij andere mensen ook verschillende intelligentie hebben van elkaar variërend van lage tot zeer hoge IQ. Ik zie het ook aan hun schrijfstijlen en verhaal niet altijd heel duidelijk uitgetypt heeft op de fora. Maar op het werk zie ik ook dat vele beroepskrachten totaal andere denkvermogen dan mensen die lagere functie hebben in het bedrijf of in een instelling. Ik heb het ook idee dat vele mensen elkaar niet meer zo goed kunnen begrijpen wat ze er mee bedoelen of tegen elkaar zeggen, zeg maar, dat het ook veel misverstanden voorkomt in een goede communicatie met elkaar.
En het ook te maken heeft met slechte kwaliteit van het algehele onderwijssysteem van nu en in het verleden in Nederland is ook mogelijke oorzaak van! Dan heb je ook veel verschillende mensen die van elkaar heel anders zijn in denken, interesses, meningen, oordelen en beslissingen. Ik begrijp het ook wel dat ze anders van elkaar willen zijn voor dat in de hele wereld allemaal van gelijke aan elkaar zo saai kan zijn.
Dat maakt ook voor andere doelgroepen mensen die lagere opleidingen niet makkelijker op tegen iemand die hoger is opgeleid dan andere om een zeer goede gesprek met elkaar aangaan. Elkaar met respect te behandelen is ook zeer belangrijk. Ik heb ooit met iemand een discussie gehad over dit onderwerp wat het ook voor mij duidelijk was dat er ook in deze wereld veel te veel verschillen in vele doelgroepen mensen met eigen interesses.
Kijk, ik heb een lagere opleiding gedaan zonder dat ik een diploma kan halen, maar is bij mij wel geconstateerd dat ik een lage IQ heb van 70 punten, echter schrijf ik ook heel goede zinnen en maak een heel goede verhaal in duidelijkheid. Volgens mij zegt IQ helemaal niets van de werkelijkheid zodat ik wel een goede denkvermogen heb, zodat de deskundigen en begeleiders heel anders over denken dat ik minder denkvermogen heb...... dat kunnen ze niet van mij goed inschatten. Ik ken heel veel moeilijke woorden van betekenis. Verder ben ik van de geboorte en gedeelte door mijn ziekte wel lichamelijk beperkt en ernstig slechthorend, draag zelf een CI aan mijn linkeroor.
Nogmaals ben ik wel reuze benieuwd naar jullie meningen hierover!