quote:Als je in Amerika bent geweest mag je oordelen? De gemiddelde Amerikaan snapt volgens mij zelf nog niks van het hele systeem daar... Nogmaals, het gaat om het systeem, niet om de mensen....
Op vrijdag 15 november 2002 09:59 schreef Ludwig het volgende:
De problematiek ligt veel gecompliceerder dan dat de topicstarter denkt. Kijk eens terug in de geschiedenis van Amerika en in welk vacuum we nu zitten. Amerika is de enigste overgebleven grootmacht na de Koude Oorlog. Osama heeft daar perfect op ingespeeld.Ik vind dat je pas echt mag oordelen over Amerika als je er zelf geweest bent en weet hoe de mensen daar denken en leven. Hetzelfde geldt voor de islamitische wereld. Die hele "ik kots op amerika" trend is dikke onzin. Amerika is lang zo slecht nog niet. Zo lang wij als Westers land nog steeds zo vreselijk op Amerika lijken vind ik eigenlijk dat we welbeschaafd onze monden moeten houden. Amerika is strijdt voor democratie en handelsvrijheid. Dat leer je als je echt in Amerika bent geweest.
I rest my case... niet zo puberaal op Amerika kotsen allemaal. Wat genuanceerder mag ook wel...
quote:Met op elke hoek een moskee is trouwens ook wel te leven weet ik uit ervaring. Maar goed, Amerika. Leuk die mensen die de VS nu verwijten zelf de Taliban te hebben gecreëerd. Alsof het niet de Russen waren die Afghanistan vernield hebben en gebruik maakten van fijne wapens als mijnen verstopt in kinderspeelgoed.
Op vrijdag 15 november 2002 13:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ach ja, liever op elke hoek van de straat een McDonalds, dan een moskee.
Natuurlijk wil de VS overheersen, maar de Islam wil dat nog veel meer. Dan moet je een keuze maken, en ik schaar me achter de VS, hoewel ik voorheen altijd vrij anti-Amerika was.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 15-11-2002 19:15]
quote:Er zijn toch wel meer keuzes dan dat hoop ik? Waarom moeten we ons zo nodig door 1 van de 2 laten domineren?
Op vrijdag 15 november 2002 13:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ach ja, liever op elke hoek van de straat een McDonalds, dan een moskee.
Natuurlijk wil de VS overheersen, maar de Islam wil dat nog veel meer. Dan moet je een keuze maken, en ik schaar me achter de VS, hoewel ik voorheen altijd vrij anti-Amerika was.
quote:Zo zo, ... dus zo simpel is het ....
Op donderdag 14 november 2002 14:13 schreef HeavyD het volgende:
Ik sta achter Amerika in hun queste om de extreme moslims van deze aarbol weg te vagen.
Amerika heeft ook zo zijn fouten maaruh ik leef liever "The American way" dan "The moslim way". Aangezien wij "Westerlingen" gezien worden door deze extreme moslims als een stel varkens vindt ik persoonlijk dat wij ze mogen afslachten als varkens.
Begrijp mij niet verkeerd de gewone moslim burger heeft niks te vrezen als het aan mij zou liggen die willen ook gewoon hun leven leiden zoals hun zien dat goed is. Maar die EXTREME figuren mogen van mij zo op de brandstapel worden gelazerd.
Want het is gewoon een strijd wie het sterktst is en HOPELIJK staan wij aan de winnende kant, zo simpel is het.
Ik denk daar iets genuanceerder over.
quote:Het gaat je nu wel degelijk om de mensen. En ik vind het nogal wat dat je denk dat de ''gemiddelde'' Amerikaan iets niet snapt.
Op vrijdag 15 november 2002 11:41 schreef sweek het volgende:
De gemiddelde Amerikaan snapt volgens mij zelf nog niks van het hele systeem daar... Nogmaals, het gaat om het systeem, niet om de mensen....
quote:Dus als de VS maar alle landen die de mensenrechten schenden hard aanpakt vind jij het wel goed?
Op vrijdag 15 november 2002 11:42 schreef schatje het volgende:[..]
Saudi Arabie is een voorbeeld van een land waar het met de mensenrechtensituatie gedurende decennia extreem beroerd gesteld is.Het is algemeen bekend dat het Saudische regime een grote sponsor is van het wahabitisme.Toch hoor je de VS daar vrijwel niet over.Waarom niet??
Omdat het bondgenoot is, indien samenwerking, doet de VS graag een oogje dicht als het om de mensenrechten gaat.
quote:Nee daar gaat het me niet om? Waar haal je dat uit?
Op vrijdag 15 november 2002 19:35 schreef speknek het volgende:[..]
Het gaat je nu wel degelijk om de mensen. En ik vind het nogal wat dat je denk dat de ''gemiddelde'' Amerikaan iets niet snapt.
quote:Laatste keer dat ik het heb gezien, weet niet meer waar, was het ongeveer 54%. Waar haal jij die informatie vandaan?
Op vrijdag 15 november 2002 20:14 schreef sweek het volgende:[..]
maar wel steunt 90% de acties van Bush...dus zo politiek betrokken lijken ze me niet te zijn...
quote:Uit zijn grote duim denk ik
Op vrijdag 15 november 2002 20:20 schreef Disorder het volgende:[..]
Laatste keer dat ik het heb gezien, weet niet meer waar, was het ongeveer 54%. Waar haal jij die informatie vandaan?
Als ik op TV zo de gemiddelde Amerikaan zie spreken bij een interview dan is het maar goed dat ze niet betrokken zijn bij de politiek.
quote:Zoiets, heeft op CNN site gestaan.
Laatste keer dat ik het heb gezien, weet niet meer waar, was het ongeveer 54%.
quote:Ik vind nu even geen bron, tijd geleden gelezen... Sorry.
Laatste keer dat ik het heb gezien, weet niet meer waar, was het ongeveer 54%. Waar haal jij die informatie vandaan?
quote:Dat is propaganda hé, van anti-VS-organisaties.
Op vrijdag 15 november 2002 20:23 schreef BugsySiegel het volgende:[..]
Als ik op TV zo de gemiddelde Amerikaan zie spreken bij een interview dan is het maar goed dat ze niet betrokken zijn bij de politiek.
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 00:23 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kots niet op ze, maar misselijk word ik wel van ze. Ik zag een tijdje terug een aflevering van Oprah waarin ze voor zichzelf gingen verantwoorden waarom ze Irak aan moesten vallen. Pure propaganda dus.
quote:Kijk dan ook niet. Overigens moet het niet over Irak gaan om er onpasselijk van te worden.
En dat door Oprah, met haar Angel Network etc.![]()
Werd er echt onpasselijk van
quote:Wel waar, maar ik ben er van overtuigd dat het nog veel schever zit.
Op vrijdag 15 november 2002 11:38 schreef schatje het volgende:
Pinochet, Al Qeada, Taliban, Bin Laden, Saddam waren vroeger de grootste vrienden van Amerika.
Het terrorisme dat we nu zien van groepen als Al-Qeada is ontstaan uit de voedingsbodem die Amerika grotendeels zelf heeft geschapen.
[..]
Het begrip [voedingsbodem] is "te voor de hand liggend".
De uitleg dat zogenaamd Al Qaida beschikt over grote geld-tegoeden etc etc. is simpel acceptabel voor de domme massa.
Niet, als je even goed nadenkt en het bankwezen kent.
quote:In tegenstelling tot de gemiddelde Europeaan, bedoel je?
Op vrijdag 15 november 2002 11:41 schreef sweek het volgende:[..]
Als je in Amerika bent geweest mag je oordelen? De gemiddelde Amerikaan snapt volgens mij zelf nog niks van het hele systeem daar... Nogmaals, het gaat om het systeem, niet om de mensen....
quote:En dit??
Op vrijdag 15 november 2002 22:01 schreef ghettoman het volgende:[..]
Dat is propaganda hé, van anti-VS-organisaties.
quote:http://www.citypaper.net/articles/011801/sl.slant.shtml
According to former U.S. Justice Dept. Nazi War Crimes Prosecutor John Loftus - who is today the director of the Florida Holocaust Museum - "The Bush family fortune came from the Third Reich,"according to the Sarasota Herald-Tribune. Along with the Rockefellers, DuPonts, General Motors and Henry Ford, banks and shipping companies operated by the Bush family were crucial players in setting up the industrial power behind the Third Reich. These companies poured hundreds of millions of dollars into IG Farben and provided it with technology for tactically essential synthetic materials - while withholding the same materials and patents from the U.S. government. According to the Encyclopedia Brittanica, IG Farben built and operated more than 40 concentration camps in Nazi-occupied Europe, including Auschwitz.
quote:Dit roepen mensen ook over bepaalde groeperingen in NL.
Osama Bin Laden zag dit allemaal gebeuren en is hierop naar de koning van Saoudi Arabië gegaan en heeft gezegd: "Dit kan echt niet, die amerikanen moeten zich normaal gaan gedragen of ze moeten weg. Ze hebben geen respect voor ons, dat laten ze in ieder geval niet zien"
quote:Griezelig genoeg wordt dit argument wel vaak gebruikt.
Op zaterdag 16 november 2002 18:32 schreef nibble het volgende:[..]
Dit roepen mensen ook over bepaalde groeperingen in NL.
Is het dan ook aan ons om aanslagen in desbetreffende landen te gaan plegen en te gaan moorden, omdat een paar man van die "groepen" die je regelmatig in het nieuws ziet zich hier niet gedragen
Sorry, ik ben geen fan van amerikanen, maar deze argumenten gaan er dus niet in he.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |