abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6816321
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 09:59 schreef Ludwig het volgende:
De problematiek ligt veel gecompliceerder dan dat de topicstarter denkt. Kijk eens terug in de geschiedenis van Amerika en in welk vacuum we nu zitten. Amerika is de enigste overgebleven grootmacht na de Koude Oorlog. Osama heeft daar perfect op ingespeeld.

Ik vind dat je pas echt mag oordelen over Amerika als je er zelf geweest bent en weet hoe de mensen daar denken en leven. Hetzelfde geldt voor de islamitische wereld. Die hele "ik kots op amerika" trend is dikke onzin. Amerika is lang zo slecht nog niet. Zo lang wij als Westers land nog steeds zo vreselijk op Amerika lijken vind ik eigenlijk dat we welbeschaafd onze monden moeten houden. Amerika is strijdt voor democratie en handelsvrijheid. Dat leer je als je echt in Amerika bent geweest.

I rest my case... niet zo puberaal op Amerika kotsen allemaal. Wat genuanceerder mag ook wel...

Als je in Amerika bent geweest mag je oordelen? De gemiddelde Amerikaan snapt volgens mij zelf nog niks van het hele systeem daar... Nogmaals, het gaat om het systeem, niet om de mensen....
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_6816670
God Bless America! Bush mag dan wel een beetje naief zijn, verder is er niets mis met Amerika. Het schijnt de laatste tijd idd een beetje een trend te zijn om Amerika af te kraken. Tuurlijk ben ik het met een aantal standpunten niet eens (verdrag van Kyoto niet ondertekenen, Tribunaal van Den Haag niet erkennen etc.), maar laten we niet vergeten welk land Nederland heeft bevrijd in WO2 en dmv het Marshall geholpen heeft NL weer op te bouwen. Verder pakt Amerika tenminste terrorrisme met de harde hand aan, de (enige) juiste aanpak!
Hier is slechts de weg voor de bocht, en voor de bocht
Is er de weg zonder enige bocht.
pi_6817743
Ach ja, liever op elke hoek van de straat een McDonalds, dan een moskee.
Natuurlijk wil de VS overheersen, maar de Islam wil dat nog veel meer. Dan moet je een keuze maken, en ik schaar me achter de VS, hoewel ik voorheen altijd vrij anti-Amerika was.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6819487
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 13:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Natuurlijk wil de VS overheersen, maar de Islam wil dat nog veel meer. Dan moet je een keuze maken, en ik schaar me achter de VS, hoewel ik voorheen altijd vrij anti-Amerika was.
Met op elke hoek een moskee is trouwens ook wel te leven weet ik uit ervaring. Maar goed, Amerika. Leuk die mensen die de VS nu verwijten zelf de Taliban te hebben gecreëerd. Alsof het niet de Russen waren die Afghanistan vernield hebben en gebruik maakten van fijne wapens als mijnen verstopt in kinderspeelgoed.
  vrijdag 15 november 2002 @ 18:44:46 #105
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6823952
-edit- onzin verwijderd

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 15-11-2002 19:15]

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_6824185
-edit- onzin verwijderd

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 15-11-2002 19:17]

pi_6824461
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 13:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er zijn toch wel meer keuzes dan dat hoop ik? Waarom moeten we ons zo nodig door 1 van de 2 laten domineren?
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 15 november 2002 @ 19:23:37 #108
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6824542
quote:
Op donderdag 14 november 2002 14:13 schreef HeavyD het volgende:
Ik sta achter Amerika in hun queste om de extreme moslims van deze aarbol weg te vagen.
Amerika heeft ook zo zijn fouten maaruh ik leef liever "The American way" dan "The moslim way". Aangezien wij "Westerlingen" gezien worden door deze extreme moslims als een stel varkens vindt ik persoonlijk dat wij ze mogen afslachten als varkens.
Begrijp mij niet verkeerd de gewone moslim burger heeft niks te vrezen als het aan mij zou liggen die willen ook gewoon hun leven leiden zoals hun zien dat goed is. Maar die EXTREME figuren mogen van mij zo op de brandstapel worden gelazerd.
Want het is gewoon een strijd wie het sterktst is en HOPELIJK staan wij aan de winnende kant, zo simpel is het.
Zo zo, ... dus zo simpel is het ....

Ik denk daar iets genuanceerder over.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  vrijdag 15 november 2002 @ 19:35:19 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_6824779
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 11:41 schreef sweek het volgende:
De gemiddelde Amerikaan snapt volgens mij zelf nog niks van het hele systeem daar... Nogmaals, het gaat om het systeem, niet om de mensen....
Het gaat je nu wel degelijk om de mensen. En ik vind het nogal wat dat je denk dat de ''gemiddelde'' Amerikaan iets niet snapt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_6824940
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 11:42 schreef schatje het volgende:

[..]

Saudi Arabie is een voorbeeld van een land waar het met de mensenrechtensituatie gedurende decennia extreem beroerd gesteld is.Het is algemeen bekend dat het Saudische regime een grote sponsor is van het wahabitisme.Toch hoor je de VS daar vrijwel niet over.Waarom niet??
Omdat het bondgenoot is, indien samenwerking, doet de VS graag een oogje dicht als het om de mensenrechten gaat.

Dus als de VS maar alle landen die de mensenrechten schenden hard aanpakt vind jij het wel goed?
Je bent er fel op tegen dat de VS Irak wil aanpakken, maar als ze van SA en passant ook een grote parkeerplaats maken ben je er niet op tegen?
Merkwaardig.
[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
  vrijdag 15 november 2002 @ 19:46:00 #111
8369 speknek
Another day another slay
pi_6824991
Daarbij moet gezegd worden dat er geen democratische beweging in Saudi-Arabie is. Amerika staat niet falikant achter Fahd, maar het is meer dat de extremistische moslims zo tegengehouden worden. Het is dezelfde reden dat Saddam Hoessein vorige keer niet uit z'n stoel gewipt is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_6825503
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 19:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Het gaat je nu wel degelijk om de mensen. En ik vind het nogal wat dat je denk dat de ''gemiddelde'' Amerikaan iets niet snapt.

Nee daar gaat het me niet om? Waar haal je dat uit?
Ok de gemiddelde Amerikaan is misschien wat overdreven, maar de meerderheid van de mensen stemt zelfs niet, maar wel steunt 90% de acties van Bush...dus zo politiek betrokken lijken ze me niet te zijn...
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_6825632
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 20:14 schreef sweek het volgende:

[..]

maar wel steunt 90% de acties van Bush...dus zo politiek betrokken lijken ze me niet te zijn...

Laatste keer dat ik het heb gezien, weet niet meer waar, was het ongeveer 54%. Waar haal jij die informatie vandaan?
pi_6825697
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 20:20 schreef Disorder het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik het heb gezien, weet niet meer waar, was het ongeveer 54%. Waar haal jij die informatie vandaan?

Uit zijn grote duim denk ik

Als ik op TV zo de gemiddelde Amerikaan zie spreken bij een interview dan is het maar goed dat ze niet betrokken zijn bij de politiek.

[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
pi_6825701
quote:

[..]

Laatste keer dat ik het heb gezien, weet niet meer waar, was het ongeveer 54%.

Zoiets, heeft op CNN site gestaan.
pi_6825702
quote:

[..]

Ik vind nu even geen bron, tijd geleden gelezen... Sorry.
Maar ook indien het 50% zou zijn, zijn dat er heel wat meer dan het aantal mensen die op hem gestemd hebben, die het blijkbaar allemaal wel goed vinden...
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 15 november 2002 @ 22:01:32 #117
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6827496
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 20:23 schreef BugsySiegel het volgende:

[..]

Als ik op TV zo de gemiddelde Amerikaan zie spreken bij een interview dan is het maar goed dat ze niet betrokken zijn bij de politiek.

Dat is propaganda hé, van anti-VS-organisaties.
Tsja .....
pi_6835038
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 00:23 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kots niet op ze, maar misselijk word ik wel van ze. Ik zag een tijdje terug een aflevering van Oprah waarin ze voor zichzelf gingen verantwoorden waarom ze Irak aan moesten vallen. Pure propaganda dus.
ja dat is nou echt wat we noemen keiharde informatie
quote:
En dat door Oprah, met haar Angel Network etc.
Werd er echt onpasselijk van
Kijk dan ook niet. Overigens moet het niet over Irak gaan om er onpasselijk van te worden.
  zaterdag 16 november 2002 @ 15:48:20 #119
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6836318
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 11:38 schreef schatje het volgende:
Pinochet, Al Qeada, Taliban, Bin Laden, Saddam waren vroeger de grootste vrienden van Amerika.
Het terrorisme dat we nu zien van groepen als Al-Qeada is ontstaan uit de voedingsbodem die Amerika grotendeels zelf heeft geschapen.
[..]
Wel waar, maar ik ben er van overtuigd dat het nog veel schever zit.

Het begrip [voedingsbodem] is "te voor de hand liggend".

De uitleg dat zogenaamd Al Qaida beschikt over grote geld-tegoeden etc etc. is simpel acceptabel voor de domme massa.
Niet, als je even goed nadenkt en het bankwezen kent.

pi_6837602
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 11:41 schreef sweek het volgende:

[..]

Als je in Amerika bent geweest mag je oordelen? De gemiddelde Amerikaan snapt volgens mij zelf nog niks van het hele systeem daar... Nogmaals, het gaat om het systeem, niet om de mensen....

In tegenstelling tot de gemiddelde Europeaan, bedoel je?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_6837619
En Bin Laden was helemaal niet ' de grootste vriend van Amerika' . Hoe kom je erbij...
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_6837958
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 22:01 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Dat is propaganda hé, van anti-VS-organisaties.

En dit??
quote:
According to former U.S. Justice Dept. Nazi War Crimes Prosecutor John Loftus - who is today the director of the Florida Holocaust Museum - "The Bush family fortune came from the Third Reich,"according to the Sarasota Herald-Tribune. Along with the Rockefellers, DuPonts, General Motors and Henry Ford, banks and shipping companies operated by the Bush family were crucial players in setting up the industrial power behind the Third Reich. These companies poured hundreds of millions of dollars into IG Farben and provided it with technology for tactically essential synthetic materials - while withholding the same materials and patents from the U.S. government. According to the Encyclopedia Brittanica, IG Farben built and operated more than 40 concentration camps in Nazi-occupied Europe, including Auschwitz.
http://www.citypaper.net/articles/011801/sl.slant.shtml
pi_6837987
Ford, Rockefeller enz. hielden allen op Hitler te steunen toen ze erachter kwamen dat hij wel wat meer was dan een handig anti-communist, en ik neem aan dat voor Bush hetzelfde geldt.
  zaterdag 16 november 2002 @ 18:32:30 #124
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_6838208
quote:
Osama Bin Laden zag dit allemaal gebeuren en is hierop naar de koning van Saoudi Arabië gegaan en heeft gezegd: "Dit kan echt niet, die amerikanen moeten zich normaal gaan gedragen of ze moeten weg. Ze hebben geen respect voor ons, dat laten ze in ieder geval niet zien"
Dit roepen mensen ook over bepaalde groeperingen in NL.
Is het dan ook aan ons om aanslagen in desbetreffende landen te gaan plegen en te gaan moorden, omdat een paar man van die "groepen" die je regelmatig in het nieuws ziet zich hier niet gedragen
Sorry, ik ben geen fan van amerikanen, maar deze argumenten gaan er dus niet in he.
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
pi_6838241
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 18:32 schreef nibble het volgende:

[..]

Dit roepen mensen ook over bepaalde groeperingen in NL.
Is het dan ook aan ons om aanslagen in desbetreffende landen te gaan plegen en te gaan moorden, omdat een paar man van die "groepen" die je regelmatig in het nieuws ziet zich hier niet gedragen
Sorry, ik ben geen fan van amerikanen, maar deze argumenten gaan er dus niet in he.

Griezelig genoeg wordt dit argument wel vaak gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')