abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154376333
Ik overweeg de vloerverwarming in de hal uit te schakelen. De warmte verdwijnt zo in het trappengat omhoog naar de zolder en ik heb enkele beglazing in mijn voordeur met zijraam.
Kost de vloerverwarming in de hal veel extra? Er hangt immers geen thermostaat en hij krijgt warm water zolang de woonkamer om warmte raagt.
Nu heb ik in de bovenverdiepingen nooit de verwarming aanstaan. Wellicht is de warmte die uit de hal komt net genoeg om het boven goed te doen te maken zodat daar de verwarming niet aan hoeft. Verder vraag ik me af of een koude hal naast de woonkamer (met de thermostaat tegen de wand van de hal) ook uiteindelijk niet een negatief effect heeft op de stookkosten of lever je een hoop comfort in voor relatief weinig besparing?
Iemand ervaring hiermee?
  donderdag 16 juli 2015 @ 00:15:49 #2
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154376931
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 23:54 schreef n.olislagers het volgende:
Ik overweeg de vloerverwarming in de hal uit te schakelen. De warmte verdwijnt zo in het trappengat omhoog naar de zolder en ik heb enkele beglazing in mijn voordeur met zijraam.
Kost de vloerverwarming in de hal veel extra? Er hangt immers geen thermostaat en hij krijgt warm water zolang de woonkamer om warmte raagt.
Nu heb ik in de bovenverdiepingen nooit de verwarming aanstaan. Wellicht is de warmte die uit de hal komt net genoeg om het boven goed te doen te maken zodat daar de verwarming niet aan hoeft. Verder vraag ik me af of een koude hal naast de woonkamer (met de thermostaat tegen de wand van de hal) ook uiteindelijk niet een negatief effect heeft op de stookkosten of lever je een hoop comfort in voor relatief weinig besparing?
Iemand ervaring hiermee?
Dit zijn besparingen op macroniveau. Die paar vierkante meter meer of minder ga je echt niet merken.
Share your talent, move the world.
pi_154380545
Misschien beter kijken naar een deur in je trapgat (boven of beneden) en kijken of je dubbel glas
in je bestaande kozijn kan zetten. (dit is vaak mogelijk) Is ook niet te duur.
  donderdag 16 juli 2015 @ 09:35:27 #4
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_154381342
Het verbruik daar is maar beperkt. Als je al wat bespaart is het de vraag of dit opweegt tegen het verlies aan comfort. Zoals Bart445 zegt kun je vooral winst halen door de warmte te houden waar jij die wilt.

Ik zou het gewoon eens een tijdje testen (buiten de winter uiteraard). Dit is de enige manier om hier met zekerheid iets over te kunnen zeggen voor jouw unieke situatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')