Dan nog, je krijgt geen inreisvisum om dat land in te komen. Dus dat gaat vertoeven worden op het vliegveld.quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:21 schreef blup het volgende:
Gaat niet gebeuren, je passpoort wordt ingenomen en je komt het vliegveld niet af.
Been there done that.
edit, 12u, oeh dat weet ik niet. wij hadden 6.
Nee daar waren we al bang voor, daarom wilden we graag de stad in.quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:31 schreef blup het volgende:
oh en snachts is er geen kut te doen op dat vliegveld
Dat klopt als je naar dat land vliegt, maar dat doe je niet, je stapt alleen over.quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:32 schreef Ferrox het volgende:
We vliegen met Emirates, volgens hun website heb je geen van te voren aangevraagd visum nodig. Je kunt volgens hun website gewoon een stempel krijgen en de stad in. Maar dat kan dus niet?
Ik weet niet waar je dat gevonden hebt, maar volgens hun eigen site kan dat van 08:30 tot 24:00. Toen ik er vorig jaar was kon je ook kaartjes boeken voor de zonsopgang - dat moet dus vroeger zijn dan 08:30 - maar die vind ik nu niet meer op de site.quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:21 schreef Ferrox het volgende:
's nachts is er waarschijnlijk niet heel erg veel te doen, maar ik had wel gevonden dat je 's nachts op de Burj Khalifa kan.
Waar baseer je dat op joh, ik was er een paar maand terug toen ik een overstap had van een paar uur en ik kon gewoon de stad in. Stempeltje in paspoort en klaar..quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:34 schreef Fokker89 het volgende:
Oh, het schijnt trouwens wel te mogen, alleen denk wel dat je dat dan moet aangeven. Want je komt niet zomaar door de douane daar.
Tuurlijk wel, is goedkoopquote:Op donderdag 16 juli 2015 09:32 schreef DonJames het volgende:
Er zit een Heinekenbar op het vliegveld. Verder is er geen kut te doen.
tering, 12 uur overstaptijd, zoiets boek je toch niet..?
Je kunt wellicht wel een hotel krijgen en gratis eten/drinkenquote:Op donderdag 16 juli 2015 09:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
12 uur in de Heinekenbar zitten tanken is ook niet echt gratis!
ATmosphere lounge boven in de Burj is wel open tot 2 uur, maar ik betwijfel of je dat gaat halen. Bovendien moet je een minimum uitgeven van ik meen 200 of 300 AED, en is de dresscode semi-formal - niet je standaard vliegtuigoutfit. Het normale observation deck is inderdaad maar open tot middernacht, en daarna om 8:30 weer. Die sunrise tickets om 5:30 zie ik inderdaad niet op het moment.quote:Op donderdag 16 juli 2015 00:02 schreef k_man het volgende:
Ik weet niet waar je dat gevonden hebt, maar volgens hun eigen site kan dat van 08:30 tot 24:00. Toen ik er vorig jaar was kon je ook kaartjes boeken voor de zonsopgang - dat moet dus vroeger zijn dan 08:30 - maar die vind ik nu niet meer op de site.
Wat je 's nachts kunt doen? Een taxichauffeur regelen voor een tour langs de wolkenkrabbers. Veel meer zal er niet te doen zijn.
Bedenk wel dat die Holiday Inn Express bij het vliegveld officieel 250 m van het vliegveld af ligt, maar dat dat aan de andere kant van een tunnel isquote:Op donderdag 16 juli 2015 09:52 schreef DutchTrain het volgende:
Makkelijkste en ook nog goedkope optie is om een hotel te nemen (York hotel in het centrum of Holiday Inn op de luchthaven) en daar te slapen. Met een taxi ben je daar ook voor een paar euro. (en volgende keer dit bedenken voordat je de vlucht boekt)
Ben er zelf ook geweest vorig jaar. Kost 4 euro met de taxi, of je kan een uur op de gratis shuttle wachten inderdaad.quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:52 schreef Gaoxing het volgende:
Bedenk wel dat die Holiday Inn Express bij het vliegveld officieel 250 m van het vliegveld af ligt, maar dat dat aan de andere kant van een tunnel isAls ik het me goed herinner - een vriend sliep er vorig jaar - hebben ze wel een shuttle, maar met wachten en omweg duurt het wel even.
Ook wat persoonlijke frustratie van mijquote:Op donderdag 16 juli 2015 10:56 schreef DutchTrain het volgende:
Ben er zelf ook geweest vorig jaar. Kost 4 euro met de taxi, of je kan een uur op de gratis shuttle wachten inderdaad.
Had gelukkig al tevoren gelezen dat het niet te lopen was.
Als ik het me goed herinner, kun je bij Emirates van tevoren op hun kosten een hotel regelen als je stopover langer is dan 8 uur. En volgens mij geldt dat ook voor een visum als je even van het vliegveld af wilt. In elk geval kun je wel een eetbon ophalen bij de service balie van Emirates. Heb zelf ook een keer 10 uur moeten doorbrengen op dat vliegveld, tip: neem een vestje mee, ondanks dat het buiten nog 40 graden is midden in de nacht, is het in de terminal behoorlijk fris.quote:Op donderdag 16 juli 2015 19:25 schreef ozzietukker het volgende:
Dubai (net als Abu Dhabi) kom je wel in met je NL paspoort zonder visa en zonder kosten, echter je moet niet aangeven dat je maar een stopover hebt, want dan kan het zijn dat je wordt teruggestuurd. (Ik heb dat met mensen voor mij zien gebeuren).
Op zich zou ik er wel voor kiezen om het land in te gaan, niet zozeer omdat er wat te beleven is in de nachtelijke uren, maar je moet het ook zo zien dat immigratie wat tijd kost, en je voor de veiligheids en paspoortcontroles ook nog wat rond kunt lopen en zo wat meer 'te doen hebt' als je geen geld wilt uitgeven aan lounges dan als je enkel in het transit gedeelte blijft.
Een hotel nemen kan, maar je moet kijken of de kosten opwegen tegen de baten, want landen om middernacht en bij een drukke immigratie kan zo betekenen dat je pas om 01.30 het hotel binnenloopt waar je dan om 06.00 uur weer uit moet lopen, dan is een lounge wellicht een beter idee. (Of inderdaad vooraf bij het boeken van de vlucht kijken of er niet vluchten zijn met betere tijden waar de meerprijs niet eens zoveel meer voor is).
Zie mijn linkjes hierbovenquote:Op donderdag 16 juli 2015 22:58 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner, kun je bij Emirates van tevoren op hun kosten een hotel regelen als je stopover langer is dan 8 uur. En volgens mij geldt dat ook voor een visum als je even van het vliegveld af wilt. In elk geval kun je wel een eetbon ophalen bij de service balie van Emirates. Heb zelf ook een keer 10 uur moeten doorbrengen op dat vliegveld, tip: neem een vestje mee, ondanks dat het buiten nog 40 graden is midden in de nacht, is het in de terminal behoorlijk fris.
Ben wel benieuwd wat je ze dan gemaild hebt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:33 schreef Ferrox het volgende:
[..]
Nee daar waren we al bang voor, daarom wilden we graag de stad in.
Ik denk dat ik Emirates ff ga mailen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |