abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154373349
Eind deze maand ga ik met 7 vrienden voor 2,5 weken naar Indonesië.
Nu hebben we op de heenreis een overstap van 12 uur in Dubai, het leek ons heel tof om Dubai nog in te gaan :)
Het enige nadeel: we komen om 23:50 aan in Dubai..
's nachts is er waarschijnlijk niet heel erg veel te doen, maar ik had wel gevonden dat je 's nachts op de Burj Khalifa kan. Alleen verder konden we niet zo heel veel dingen vinden.

Hebben jullie tips voor nachtelijke activiteiten in Dubai?
Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander je tanden te laten zien
  woensdag 15 juli 2015 @ 22:21:35 #2
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_154373371
Gaat niet gebeuren, je passpoort wordt ingenomen en je komt het vliegveld niet af.
Been there done that.

edit, 12u, oeh dat weet ik niet. wij hadden 6... En ehm? Overstap? welke maatschappijen vlieg je mee?
pi_154373480
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:21 schreef blup het volgende:
Gaat niet gebeuren, je passpoort wordt ingenomen en je komt het vliegveld niet af.
Been there done that.

edit, 12u, oeh dat weet ik niet. wij hadden 6.
Dan nog, je krijgt geen inreisvisum om dat land in te komen. Dus dat gaat vertoeven worden op het vliegveld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2015 22:25:38 ]
pi_154373544
Slapen op de bankjes
pi_154373641
Mwehehe ferrox is owned door vliegveldje
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 15 juli 2015 @ 22:31:42 #6
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_154373710
oh en snachts is er geen kut te doen op dat vliegveld
pi_154373719
We vliegen met Emirates, volgens hun website heb je geen van te voren aangevraagd visum nodig. Je kunt volgens hun website gewoon een stempel krijgen en de stad in. Maar dat kan dus niet?
Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander je tanden te laten zien
pi_154373751
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:31 schreef blup het volgende:
oh en snachts is er geen kut te doen op dat vliegveld
Nee daar waren we al bang voor, daarom wilden we graag de stad in.
Ik denk dat ik Emirates ff ga mailen
pi_154373764
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:32 schreef Ferrox het volgende:
We vliegen met Emirates, volgens hun website heb je geen van te voren aangevraagd visum nodig. Je kunt volgens hun website gewoon een stempel krijgen en de stad in. Maar dat kan dus niet?
Dat klopt als je naar dat land vliegt, maar dat doe je niet, je stapt alleen over.
pi_154373804
Oh, het schijnt trouwens wel te mogen, alleen denk wel dat je dat dan moet aangeven. Want je komt niet zomaar door de douane daar.
  woensdag 15 juli 2015 @ 23:07:07 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154374881
Geen probleem om de stad in te gaan.
Visum is niet nodig, met je NL paspoort krijg je gewoon een stempel en kan je het land in voor 30 dagen.
Meer info: www.allesoverdubai.info/tussenlanding-stopover-dubai/

Maar wat er 's nachts te beleven valt... Geen idee.
So we just called him Fred
pi_154375268
En op welk vliegveld kom je dan aan? Dat nieuwe vliegveld ligt ver van de stad en de bus rijdt na 21.00 niet meer, geloof ik.Het nieuwe vliegveld was vorig jaar nog echt saai, niks te doen.
pi_154376557
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:21 schreef Ferrox het volgende:
's nachts is er waarschijnlijk niet heel erg veel te doen, maar ik had wel gevonden dat je 's nachts op de Burj Khalifa kan.
Ik weet niet waar je dat gevonden hebt, maar volgens hun eigen site kan dat van 08:30 tot 24:00. Toen ik er vorig jaar was kon je ook kaartjes boeken voor de zonsopgang - dat moet dus vroeger zijn dan 08:30 - maar die vind ik nu niet meer op de site.

Wat je 's nachts kunt doen? Een taxichauffeur regelen voor een tour langs de wolkenkrabbers. Veel meer zal er niet te doen zijn.
  donderdag 16 juli 2015 @ 08:20:54 #14
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_154380493
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:34 schreef Fokker89 het volgende:
Oh, het schijnt trouwens wel te mogen, alleen denk wel dat je dat dan moet aangeven. Want je komt niet zomaar door de douane daar.
Waar baseer je dat op joh, ik was er een paar maand terug toen ik een overstap had van een paar uur en ik kon gewoon de stad in. Stempeltje in paspoort en klaar..
Sue Me
pi_154381301
Er zit een Heinekenbar op het vliegveld. Verder is er geen kut te doen.

tering, 12 uur overstaptijd, zoiets boek je toch niet..?
  donderdag 16 juli 2015 @ 09:39:58 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_154381404
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 09:32 schreef DonJames het volgende:
Er zit een Heinekenbar op het vliegveld. Verder is er geen kut te doen.

tering, 12 uur overstaptijd, zoiets boek je toch niet..?
Tuurlijk wel, is goedkoop ;)
pi_154381423
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 09:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, is goedkoop ;)
12 uur in de Heinekenbar zitten tanken is ook niet echt gratis!
  donderdag 16 juli 2015 @ 09:44:24 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_154381467
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2015 09:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

12 uur in de Heinekenbar zitten tanken is ook niet echt gratis!
Je kunt wellicht wel een hotel krijgen en gratis eten/drinken

http://www.emirates.com/e(...)t/dubai-connect.aspx

gratis eten/drinken sowieso:

https://www.lonelyplanet.(...)ood-at-dubai-airport
pi_154381610
Je komt zonder problemen het land in, maar 's nachts is er inderdaad weinig te doen in de stad. En de metro rijdt niet na middernacht (en ook niet op vrijdagochtend).

Je zou een taxi kunnen pakken naar Deira en daar wat drinken in een rokerige nachtclub met dure dames als dat jullie ding is, maar op de luchthaven kun je je ook wel even vermaken tot het ochtend is en de metro's weer rijden. Er is een lounge waar je tegen betaling in kan, maar ook de normale ligstoelen zijn wel ok en er is een gedeelte dat altijd open is. Moet je wel even een half uurtje voor lopen van de ene naar de andere kant van het vliegveld.
Makkelijkste en ook nog goedkope optie is om een hotel te nemen (York hotel in het centrum of Holiday Inn op de luchthaven) en daar te slapen. Met een taxi ben je daar ook voor een paar euro. (en volgende keer dit bedenken voordat je de vlucht boekt)
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:52:05 #20
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_154382606
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2015 00:02 schreef k_man het volgende:
Ik weet niet waar je dat gevonden hebt, maar volgens hun eigen site kan dat van 08:30 tot 24:00. Toen ik er vorig jaar was kon je ook kaartjes boeken voor de zonsopgang - dat moet dus vroeger zijn dan 08:30 - maar die vind ik nu niet meer op de site.

Wat je 's nachts kunt doen? Een taxichauffeur regelen voor een tour langs de wolkenkrabbers. Veel meer zal er niet te doen zijn.
ATmosphere lounge boven in de Burj is wel open tot 2 uur, maar ik betwijfel of je dat gaat halen. Bovendien moet je een minimum uitgeven van ik meen 200 of 300 AED, en is de dresscode semi-formal - niet je standaard vliegtuigoutfit. Het normale observation deck is inderdaad maar open tot middernacht, en daarna om 8:30 weer. Die sunrise tickets om 5:30 zie ik inderdaad niet op het moment.

Verder zijn er clubs open tot 3 uur, maar daarna houdt het op. En reken op wat vertraging (hoewel het sinds eind mei wat beter lijkt): middernacht is spitsuur op DXB, en het komt erop neer dat je regelmatig voor het landen nog een half uurtje cirkeltjes vliegt.

quote:
2s.gif Op donderdag 16 juli 2015 09:52 schreef DutchTrain het volgende:
Makkelijkste en ook nog goedkope optie is om een hotel te nemen (York hotel in het centrum of Holiday Inn op de luchthaven) en daar te slapen. Met een taxi ben je daar ook voor een paar euro. (en volgende keer dit bedenken voordat je de vlucht boekt)
Bedenk wel dat die Holiday Inn Express bij het vliegveld officieel 250 m van het vliegveld af ligt, maar dat dat aan de andere kant van een tunnel is :P Als ik het me goed herinner - een vriend sliep er vorig jaar - hebben ze wel een shuttle, maar met wachten en omweg duurt het wel even.

Het is wel echt een rottijd om aan te komen/te vertrekken. Je hebt zelfs niets aan de morgen (reken v.a. 8 uur) om te ontbijten aan het strand ofzo... :{
pi_154382701
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:52 schreef Gaoxing het volgende:
Bedenk wel dat die Holiday Inn Express bij het vliegveld officieel 250 m van het vliegveld af ligt, maar dat dat aan de andere kant van een tunnel is :P Als ik het me goed herinner - een vriend sliep er vorig jaar - hebben ze wel een shuttle, maar met wachten en omweg duurt het wel even.

Ben er zelf ook geweest vorig jaar. Kost 4 euro met de taxi, of je kan een uur op de gratis shuttle wachten inderdaad.
Had gelukkig al tevoren gelezen dat het niet te lopen was.
  donderdag 16 juli 2015 @ 11:20:13 #22
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_154383283
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:56 schreef DutchTrain het volgende:
Ben er zelf ook geweest vorig jaar. Kost 4 euro met de taxi, of je kan een uur op de gratis shuttle wachten inderdaad.
Had gelukkig al tevoren gelezen dat het niet te lopen was.
Ook wat persoonlijke frustratie van mij :P Ik ging de desbetreffende vriend ophalen, reed op m'n gps, en kreeg steeds te horen dat 'you have reached destination', als we genoemde tunnel inreden en het hotel inderdaad 8 meter boven ons voorbij zagen komen. De eerste keer dacht ik dat ik een fout had gemaakt, de tweede keer nam ik per ongeluk de verkeerde afslag, en bij de derde keer had ik er schoon genoeg van :D
  donderdag 16 juli 2015 @ 19:25:00 #23
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_154394559
Dubai (net als Abu Dhabi) kom je wel in met je NL paspoort zonder visa en zonder kosten, echter je moet niet aangeven dat je maar een stopover hebt, want dan kan het zijn dat je wordt teruggestuurd. (Ik heb dat met mensen voor mij zien gebeuren).

Op zich zou ik er wel voor kiezen om het land in te gaan, niet zozeer omdat er wat te beleven is in de nachtelijke uren, maar je moet het ook zo zien dat immigratie wat tijd kost, en je voor de veiligheids en paspoortcontroles ook nog wat rond kunt lopen en zo wat meer 'te doen hebt' als je geen geld wilt uitgeven aan lounges dan als je enkel in het transit gedeelte blijft.

Een hotel nemen kan, maar je moet kijken of de kosten opwegen tegen de baten, want landen om middernacht en bij een drukke immigratie kan zo betekenen dat je pas om 01.30 het hotel binnenloopt waar je dan om 06.00 uur weer uit moet lopen, dan is een lounge wellicht een beter idee. (Of inderdaad vooraf bij het boeken van de vlucht kijken of er niet vluchten zijn met betere tijden waar de meerprijs niet eens zoveel meer voor is).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_154400456
Heb een keer in dezelfde situatie gezeten, ben toen, net als jij hebt gevonden, 's nachts de burj khalifa opgeweest. Was erg tof, vervolgens aansluitend nog snel de Dubai Mall in geweest om vervolgens weer terug te keren naar het vliegveld. Kom je prima de nacht door!
  donderdag 16 juli 2015 @ 22:58:06 #25
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154400875
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:25 schreef ozzietukker het volgende:
Dubai (net als Abu Dhabi) kom je wel in met je NL paspoort zonder visa en zonder kosten, echter je moet niet aangeven dat je maar een stopover hebt, want dan kan het zijn dat je wordt teruggestuurd. (Ik heb dat met mensen voor mij zien gebeuren).

Op zich zou ik er wel voor kiezen om het land in te gaan, niet zozeer omdat er wat te beleven is in de nachtelijke uren, maar je moet het ook zo zien dat immigratie wat tijd kost, en je voor de veiligheids en paspoortcontroles ook nog wat rond kunt lopen en zo wat meer 'te doen hebt' als je geen geld wilt uitgeven aan lounges dan als je enkel in het transit gedeelte blijft.

Een hotel nemen kan, maar je moet kijken of de kosten opwegen tegen de baten, want landen om middernacht en bij een drukke immigratie kan zo betekenen dat je pas om 01.30 het hotel binnenloopt waar je dan om 06.00 uur weer uit moet lopen, dan is een lounge wellicht een beter idee. (Of inderdaad vooraf bij het boeken van de vlucht kijken of er niet vluchten zijn met betere tijden waar de meerprijs niet eens zoveel meer voor is).
Als ik het me goed herinner, kun je bij Emirates van tevoren op hun kosten een hotel regelen als je stopover langer is dan 8 uur. En volgens mij geldt dat ook voor een visum als je even van het vliegveld af wilt. In elk geval kun je wel een eetbon ophalen bij de service balie van Emirates. Heb zelf ook een keer 10 uur moeten doorbrengen op dat vliegveld, tip: neem een vestje mee, ondanks dat het buiten nog 40 graden is midden in de nacht, is het in de terminal behoorlijk fris.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 17 juli 2015 @ 08:26:05 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_154407647
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 22:58 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner, kun je bij Emirates van tevoren op hun kosten een hotel regelen als je stopover langer is dan 8 uur. En volgens mij geldt dat ook voor een visum als je even van het vliegveld af wilt. In elk geval kun je wel een eetbon ophalen bij de service balie van Emirates. Heb zelf ook een keer 10 uur moeten doorbrengen op dat vliegveld, tip: neem een vestje mee, ondanks dat het buiten nog 40 graden is midden in de nacht, is het in de terminal behoorlijk fris.
Zie mijn linkjes hierboven
pi_154469504
Had ik ook laatst. Lange overlay. Om die reden ook upgrade naar business gekregen.Gewoon met m'n vriendin hotelletje geboekt en lekker uitgerust naar vliegveld volgende ochtend. Geen probleem met toegang tot Dubai zoals sommigen newbs hier claimen. Snachts helaas niet zoveel te doen dus als je puur alleen voor entertainment komt zal ik even afwegen wat je wilt gaan doen.
  Moderator woensdag 29 juli 2015 @ 18:09:06 #28
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_154737751
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:33 schreef Ferrox het volgende:

[..]

Nee daar waren we al bang voor, daarom wilden we graag de stad in.
Ik denk dat ik Emirates ff ga mailen
Ben wel benieuwd wat je ze dan gemaild hebt.

Veel plezier alvast.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')