Als je een ontkroezingsbehandeling bij de kapper laat doen, dan kost dit tussen de 50 en 400 euro (bij die laatste behandeling, de z.g.n. "Japanse ontkroezing" krijg je echt filmster-stijl haar). Afhankelijk van welke behandeling je kiest duurt het twee tot acht uur (vandaar de hoge prijs).
Het ontkrullen is eigenlijk een omgekeerd permanentje. De structuur van je haar verandert erdoor. Het is daarom dus ook permanent, dus het moet er gewoon uitgroeien. Let op: het ziet er best raar uit, als de onderkant van je haar stijl is, en de bovenste paar cm alweer in de krul zitten.
Zelf heb ik mijn haar ook een aantal keer ontkroesd, maar ik doe dat altijd zelf. Een potje ontkroezingscreme kost ongeveer 8 euro, en je bent er totaal misschien een uurtje mee bezig. Laat je geen totaalpakket aansmeren, want daar zit een raar soort van vet bij, waardoor je haar recht wordt als een plank. Dat zie je soms wel eens, vooral bij donkere mensen, dat als ze hun hoofd voorover buigen, dat het haar dan als een plank ook mee omhoog gaat.
Mijn ervaring is: spul erin doen, doorkammen (dit werkt verder net als haarverf), half uur laten trekken, uitwassen met speciale shampoo (deze kost misschien 4 euro), hierna wassen met je eigen, favo shampoo, en cremespoeling.
Waar je wel op moet letten is dat je haar er droog van wordt. Een oliebehandeling (of gewoon cremespoeling) is daarom wel aan te raden.
Oja, als je het zelf doet wordt je haar niet altijd 100% stijl. Vaak hou je, afhankelijk van hoe sterk je eigen krullen zijn, altijd een beetje slag over. Zelf heb ik dit nu ook, en het handige nu is, dat ik het met een beetje creme vrij recht kan krijgen, maar dat ik dus ook mijn haar gewoon weer super in de krul kan krijgen, zonder veel moeite
Hou er trouwens ook rekening mee, dat je hoofd er anders uit ziet als je stijl haar hebt. Je haar valt dan sluik langs je hoofd, waardoor de proporties lijken te veranderen. Soms staat dit een beetje raar, maar het is gewoon een kwestie van wennen.
Wat je wel zou kunnen doen, is iemand met geduld vragen om je haar na het wassen stijl te fohnen. Voordeel: het kost niets, en je hebt toch een leuke, stijle coupe. Nadeel: het duurt lang (je hebt geduld nodig) en na een regenbui zijn de krullen weer terug.
Zo, een hoop informatie... hoop dat je er wat mee kunt
quote:Erg goede informatie, alleen wat ik mis is waar ik het kan kopen, kan je hem me vertellen, want kzit hier met hetzelfde probleem!
Op donderdag 14 november 2002 12:56 schreef Christine het volgende:
Hmm... ontkrullen is erg duur. [knip] Even wat meer leesbaar gemaakt door quote in te korten [/knip] Zo, een hoop informatie... hoop dat je er wat mee kunt
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 14-11-2002 18:45]
Je hebt veel soorten en merken, koop er 1 die bij je haar past
ik gebruik altijd Optimum Cream Relaxer, het zit in een roze pot. Producten van Pink zijn ook goed geschikt voor niet-afro haar, in de winkel kunnen ze je verder helpen.
Zoals ik al zei, kost het ongeveer 8 euro, en het is te koop in vrijwel alle afro-hair shops.
Succes
Ik zag een keer bij Oprah ( jaaaaaa ik weet het...) heo Oprah eruit zag vóór de kapper met heur haar aan de slag was geweest.
Het haar was weliswaas steil, maar stond heel stug en stijf alle kanten op en "viel" niet langs het gezicht.
Soms zie je echter sisters zoals Janet Jackson met rete steil haar.
Is dat dan zo'n Japanse behandeling
Hoe gaat dat in zijn werk dan, dat het 8 uur duurt
Alleen je krijgt het er echt nooit uit die krul. Met geen mogelijkheid.
Het leek bij mij of het ook niet hielp.
Volgens mij zijn die cremes dan ook niet voor krullend haar bestemd
Maar als je aan de andere kant weer naar Mariah Carey kijkt..die heeft super stijl haar gekregen.
Ik weet niet hoe ze het doet!
quote:Dure kapper die aan huis komt en die meteen iedere krul er meteen weer uit slaat... we zien die sterren natuurlijk wel op hun best altijd...misschien zijn een Janet of een Mariah iedere dag wel flink aan het föhnen en met de steiltang in de weer .
Op donderdag 14 november 2002 18:52 schreef xman het volgende:
Ja erg mooi verhaal maar hoe zit het met die japanse behandeling?
Ik heb vroeger ook vaak m'n haar ontkroest. Toen had ik nog half lang haar en m'n haar kan best stevig krullen.Alleen je krijgt het er echt nooit uit die krul. Met geen mogelijkheid.
Het leek bij mij of het ook niet hielp.
Volgens mij zijn die cremes dan ook niet voor krullend haar bestemd
Maar als je aan de andere kant weer naar Mariah Carey kijkt..die heeft super stijl haar gekregen.
Ik weet niet hoe ze het doet!
Mij haar krult wel, maar iedere dag verder verwijderd van een wasbeurt is het steiler. Helemaal steil wordt het nooit of in ieder geval niet voor lang..bij het minste miezerbuitje of in een tent vol dansende en zwetende mensen schiet de krul er meteen weer in
Ik heb me er dan ook maar al jaren geleden bij neergelegd..geen deadly straight haar voor mij ..zucht...
quote:Ach ja..m'n haar is naar verloop van tijd wat stijler geworden.
Op donderdag 14 november 2002 19:22 schreef milagro het volgende:[..]
Dure kapper die aan huis komt en die meteen iedere krul er meteen weer uit slaat... we zien die sterren natuurlijk wel op hun best altijd...misschien zijn een Janet of een Mariah iedere dag wel flink aan het föhnen en met de steiltang in de weer .
Mij haar krult wel, maar iedere dag verder verwijderd van een wasbeurt is het steiler. Helemaal steil wordt het nooit of in ieder geval niet voor lang..bij het minste miezerbuitje of in een tent vol dansende en zwetende mensen schiet de krul er meteen weer in
Ik heb me er dan ook maar al jaren geleden bij neergelegd..geen deadly straight haar voor mij ..zucht...
Maar ik ben mijn krullenbol ook vaak beu, d'r is altijd zo veel werk aan, het is geen zicht als ze los hangen, enz.
Daarom laat ik het vlechten. Dit is ook niet goedkoop, maar het blijft wel +- 4mnd erin (bij een krullenkop toch). Het kost 250 Euro en het duurt 10u. Volgende maand ga ik het voor de 2de maal dit jaar laten doen. Veel mooier dan sluik haar bij mij.
quote:
Op donderdag 14 november 2002 19:27 schreef xman het volgende:[..]
Ach ja..m'n haar is naar verloop van tijd wat stijler geworden.
Alleen wil ik m'n haar nu weer wat krullender hebben.
Tis ook nooit goed
quote:In principe is na de behandeling je kroes weg. Je hoeft het dus niet te fohnen. Door de behandeling wordt wel je haar erg droog, vandaar dat het wel alle kanten nog op kan staan. Ik los dit zelf op door gebruik van een cremespoeling en een beetje brylcream.
Op donderdag 14 november 2002 18:44 schreef milagro het volgende:
Is het niet zo dat je kroeshaar ondanks de ontkoresbehandelint toch nog moet föhnen?Ik zag een keer bij Oprah ( jaaaaaa ik weet het...) heo Oprah eruit zag vóór de kapper met heur haar aan de slag was geweest.
Het haar was weliswaas steil, maar stond heel stug en stijf alle kanten op en "viel" niet langs het gezicht.
Soms zie je echter sisters zoals Janet Jackson met rete steil haar.
Is dat dan zo'n Japanse behandelingHoe gaat dat in zijn werk dan, dat het 8 uur duurt
En inderdaad zoiets als wat Janet Jackson heeft, dat is een Japanse behandeling. Dat duurt 8 uur, en dat komt doordat het zo superzorgvuldig gedaan wordt. Vandaar ook de prijs: 400 euro.
Bij de "Japanese straighting" wordt eerst je hoofdhuid helemaal ingesmeerd met een soort vet, zodat die niet kan beschadigen. Dit gebeurt met een soort prittstift, alleen dan met vet erin ipv lijm. Alleen dit duurt al een uur dacht ik...
Vervolgens wordt je haar plukje voor plukje behandeld met de speciale straitening creme, en wordt het met een speciale tang helemaal stijl "gestreken" zodat het echt superrecht zit. En die plukjes zijn zo vreselijk klein, dat het echt lang duurt voordat ze je hele hoofd gehad hebben. De tijd en prijs verschilt trouwens ook per persoon; ligt er ook aan of je dik of dun haar hebt, of dat je misschien veel haar hebt.
Dat de kapper je haar niet wil straighten, kan zijn omdat die geen risico wil lopen. Maar mijn ervaring is dat kappers hier zowiezo wat schijterig mee zijn... toen ik mijn zwarte haar blond wou maken, kon ik geen enkele kapper vinden die dat aandurfde. Vervolgens heb ik m'n vriendje maar zo gek gekregen
Sja, als je een gladde bol wilt, moet je daar het e.e.a. voor over hebben! En eerst gladfohnen om te kijken of sluik haar je wel staat, kan ik zeer aanraden!
Oja er was nog een vraag over hoe lang het blijft zitten met dat potje van 8 euro? Dat moet gewoon uitgroeien, omdat de structuur van je haar verandert.
quote:Tja ...soms wil plotseling krullend haar een voorbode zijn van kaalworden...
Op vrijdag 15 november 2002 09:34 schreef harmonichunk het volgende:
bij mij is het andersom gegaan. Mijn haar was eerst stijl en nu is het echt best wel krullerig geworden. Misschien komt dat doordat toen ik klein was ik er een permanentje in had gegooid.
Maar ik wil het nu wel wat stijler hebben en zeker DIKKER want het is een beetje dunner geworden.....KOmt dat door de krullen?
[..]
Je kunt kiezen, permanente behandeling, groeit uit en je zult na ongeveer half jaar uitgroei moeten laten bijwerken. Dit is wel erg duur, iets van 200 tot 250 euro (maar als ik de prijzen hoor van black hair kappers, waar dus ook nog grote kans aan vast zit op dood verschroeid haar, vind ik het wel weer meevallen
Je kunt het ook tijdelijk laten doen, blijft je haar steil totdat het nat word. OA de cosmo kapper kan dit doen. Dit heb ik wel eens laten doen, en was er erg tevreden over,
Je kunt ook een tang aanschaffen, dan kun je zelf die tijdelijke behandeling uitvoeren, maar deze kost volgens mij iets van 250 euro!!
Ik heb goede verhalen gehoord over de remington cs1000, die kost maar 29 euro nog wat, en werkt hetzelfde als de chi tang..ik ben benieuwd, ik krijg hem voor kerst dus zal wel laten weten hoe hij bevalt!!
quote:Wat voor spul is dat precies, die tijdelijke ontkrulling (tot de volgende wasbeurt) en is het voor particulieren te koop?
Op woensdag 17 december 2003 12:07 schreef mrs_oizo het volgende:
Een hele goede behandeling voor het steil laten maken van europees krullend haar is CHI ..dit kun je alleen laten doen bij kappers die hier een speciale cursus voor hebben gevolgd, en maakt je haar supersteil, jennifer aniston laat het ook doen bijvoorbeeld.Je kunt kiezen, permanente behandeling, groeit uit en je zult na ongeveer half jaar uitgroei moeten laten bijwerken. Dit is wel erg duur, iets van 200 tot 250 euro (maar als ik de prijzen hoor van black hair kappers, waar dus ook nog grote kans aan vast zit op dood verschroeid haar, vind ik het wel weer meevallen
Je kunt het ook tijdelijk laten doen, blijft je haar steil totdat het nat word. OA de cosmo kapper kan dit doen. Dit heb ik wel eens laten doen, en was er erg tevreden over,
Je kunt ook een tang aanschaffen, dan kun je zelf die tijdelijke behandeling uitvoeren, maar deze kost volgens mij iets van 250 euro!!Ik heb goede verhalen gehoord over de remington cs1000, die kost maar 29 euro nog wat, en werkt hetzelfde als de chi tang..ik ben benieuwd, ik krijg hem voor kerst dus zal wel laten weten hoe hij bevalt!!
De tijdelijke behandeling van CHI word gedaan met de CHI steiltang...voor zover ik weet is het enige verschil met de ouderwetse steiltang dat de CHI-Steiltang keramische platen heeft, en dat beschadigt je haar minder. Toen ik het bij de kapper liet doen, smeerden ze er eerst een spulletje in, het heet silktherapie (http://www.haarshop.nl)
Ik heb pas afgelopen weken gehoord van vergelijkbare steiltangen, ik denk dat die na het succes van CHI er een graantje van willen mee pikken. Dat is dus de remington cs1000, ik geloof dat braun er ook een heeft met keramische platen.
Er is btw nog een behandeling, de x-tenso behandeling van l 'oreal. Deze belooft het haar niet supersteil te maken, maar die haalt de pluis weg, althans dat is de bedoeling. Schijnbaar houden krullebollen wel een slag in hun haar, dat je dan met styling helemaal steil zou moeten kunnen maken. dit kost zo'n 70 euro, en blijft 2 maanden zitten. Toen ik een kapper opbelde om hiernaar te informeren, vroegen ze mij of ik mijn haar wel eens had geverft. Ik zei: maaanden geleden, maar de kleur is nog niet helemaal uitgegroeid. Hierop antwoorden zij dat ze de behandeling dan niet wilden uitveoren. Neem aan dat dit dus wel het haar beschadigt..
Ik heb Katja krullen als ik het net gewassen heb (alleen die van mij zijn echt ) en wil soms wel eens wat handelbaarder haar.
Als ik 's ochtens uit bed stap staat het alle kanten op
Ik zou zo graag willen dat het dan meteen gewoon "viel" ipv na een half uur pas naar beneden komt
De shampoo of de druppels of beide of nog wat anders?
Ik ga zelf binnenkort denk ik ook dat spul bestellen, die silk therapy, en dan dat gewoon in combinatie gebruiken met de remington tang, als die bevalt..
Anders moet je het gewoon een keertje laten doen bij de kapper, dan kun je even voor de zekerheid alles navragen. Ik betaalde bij cosmo voor wassen knippen chi'en iets van 40 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |