dat mag hij niet. De auto moet eerst voorrang verlenen en dient het kruispunt vrij te houdenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Als die auto ook werkelijk niet deels het kruispunt op rijdt. Anders is TS de lul.
Dat gebeurt in de praktijk vaak ook.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:13 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Als die auto van mij rechts voorrang moet geven, dan kan ik toch net zo goed ook gaan rijden. Anders wacht ik voor niks.
Ja, lekker op zijn Amerikaans, overal stopborden. Goed voor de doorstroming.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:16 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Wat een onzin regel dan. Waarom niet gewoon wie eerst komt die heeft voorrang. Of maak altijd 1 weg voorrangsweg en plaats bij de andere weg stopborden.
Echt Nederland moet altijd alles gecompliceerder maken dan nodig.
Vertel dat 9 van de 10 automobilisten maar kruispunt vrijhouden. Ik heb er zelfs eentje achter me gehad die ging toeteren omdat ik de spoorwegovergang vrij liet..quote:Op dinsdag 14 juli 2015 20:56 schreef lipje het volgende:
[..]
dat mag hij niet. De auto moet eerst voorrang verlenen en dient het kruispunt vrij te houden
in theorie rijdt niemand te hard, in de praktijk wel. Meestal gooien ze m ervoor en geven hard gas in plaats van voorrang te verlenen, die ander stopt wel want schade kost altijd geld.quote:
Het gaat hier niet om hard ervoor gooien, maar de situatie dat er een auto van rechts komt, maar dat die auto ook weer voorrang moet verlenen aan een auto van rechts (jouw tegenligger dus). Als er dat dan meer zijn, dan kun je net zo goed doorrijden, want die auto die voor jou van rechts komt, die moet toch wachten tot jouw tegenliggers allemaal voorbij zijn.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:17 schreef lipje het volgende:
[..]
in theorie rijdt niemand te hard, in de praktijk wel. Meestal gooien ze m ervoor en geven hard gas in plaats van voorrang te verlenen, die ander stopt wel want schade kost altijd geld.
Dit is inderdaad wat ik altijd doe, mits er geen auto's mijn rijbaan gaan kruisen. Tijdverspilling om te gaan wachten, want die auto van rechts gaat toch nergens heen op dat moment.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:20 schreef deezler het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om hard ervoor gooien, maar de situatie dat er een auto van rechts komt, maar dat die auto ook weer voorrang moet verlenen aan een auto van rechts (jouw tegenligger dus). Als er dat dan meer zijn, dan kun je net zo goed doorrijden, want die auto die voor jou van rechts komt, die moet toch wachten tot jouw tegenliggers allemaal voorbij zijn.
Bij een kruising stop je met rijden, zodat je beslissingen kunt maken. In zo'n geval kijk je elkaar aan, en geeft er iemand voorrang.quote:Op donderdag 16 juli 2015 11:06 schreef delano.888 het volgende:
wat gebeurt er als er bij een gelijkwaardige kruising van alle 4 de kanten tegelijk een auto aan komt?
Laten we voor jou de verkeersregels aanpassen ...quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:16 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waarom niet gewoon wie eerst komt die heeft voorrang.
Nee hoor, er bestaan genoeg van zulke splitsingen zonder haaietanden ergens: praktisch alle splitsingen binnen 30km zones zijn ingericht zonder haaietanden en een voorrangsweg. Ja, dan moet je dus inderdaad heel voorzichtig kijken wie er aardig is en wie er ruimte krijgt om eerst weer door te rijden.quote:Op donderdag 16 juli 2015 11:19 schreef henkkeumus het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n splitsing heeft voor jou altijd haaientanden of een stopstreep.
Als je het zo ziet, is het dan nog niet duidelijk wie er voorrang heeft?
Nu de praktijk: degene die rechtdoor gaat dendert gewoon door alsof-ie op een voorrangsweg zonder afslagen zit...quote:Op donderdag 16 juli 2015 11:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
praktisch alle splitsingen binnen 30km zones zijn ingericht zonder haaietanden en een voorrangsweg. Ja, dan moet je dus inderdaad heel voorzichtig kijken wie er aardig is en wie er ruimte krijgt om eerst weer door te rijden.
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:32 schreef JK het volgende:
[..]
Zo gaat dat wel in Amerika bij four way stops. In NL kan dat niet, vanwege de egocentrische aard van de automobilisten hier. Daar wachten ze serieus netjes op hun beurt, hoewel ze in de grote steden wel asocialer rijden dan daarbuiten.
Het grote verschil is dat Amerikanen stoppen voor een STOP-bord. Zo niet: BOETE!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:32 schreef JK het volgende:
Zo gaat dat wel in Amerika bij four way stops. In NL kan dat niet, vanwege de egocentrische aard van de automobilisten hier. Daar wachten ze serieus netjes op hun beurt, hoewel ze in de grote steden wel asocialer rijden dan daarbuiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |