quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 16:22 schreef christiman het volgende:Ik studeer sinds september 2010 en heb sinds toen ook een prestatiebeurs bestaande uit een lening en een OV-lening. Er geldt hiervoor natuurlijk dat deze beurs alleen wordt omgezet in een gift als ik binnen 10 jaar een diploma haal.
Nu heb ik in 2013 (nominaal) mijn bachelor gehaald. Wordt dat deel van de beurs dan niet al omgezet in een gift en heb ik dan vanaf september 2013 -het moment dat ik gestart ben met mijn master- weer een beurs die begint bij ¤0,-, en heb ik dan daarvoor ook niet 10 jaar om een diploma te halen?
quote:
Op dinsdag 14 juli 2015 22:20 schreef christiman het volgende:[..]
Aha, dus ik moet in 10 jaar een master halen. Maar stel dat ik ervoor gekozen had geen master te gaan doen en het bij m'n bachelor te houden?
Een wo-bachelor wordt
niet automatisch omgezet in een gift omdat de verwachtiging is dat de wo-master erachteraan wordt behaald. Een wo-bachelor wordt niet gezien als afsluitend diploma.
Als je besluit de wo-master niet af te ronden, dan wordt er uiteindelijk 36 maanden basis- en (eventuele) aanvullende beurs omgezet in een gift. Daarnaast wordt ook de volledige periode dat je het studentenreisproduct geactiveerd hebt gehad omgezet in een gift. Dit betekent dat wanneer je 48 maanden prestatiebeurs hebt gehad, het laatste jaar basis- en (eventuele) aanvullende beurs wordt omgezet in een definitieve lening.
^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!.
Voor persoonlijk contact klik hier.Volg je ons al op:
Twitter of Facebook:
mbo *
hbo en universiteit *
debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl