abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154324976
Ik ben vaste bezoeker van Joop.nl. Er staan vaak interessante opiniestukken en er kan gediscussieerd met andere bezoekers en dat gebeurt dat zelfs op enige niveau met geïnformeerde en welbespraakte mensen. Helemaal top zou je zeggen ware het niet dat het me nu al vaker is opgevallen dat de redactie er een zeer dubieus modereerbeleid op na houdt. In het kort komt het er op neer dat als je in het politieke straatje van de redactie kletst, je je een stuk meer kunt permitteren (dat is overigens op fok ook in mindere mate het geval). Nou goed, dat is niet netjes, een beetje dubieus, maar modereren is nou eenmaal mensenwerk dus verschillende moderators maken verschillende afwegingen. Dat is nog enigszins te verdedigen.

Maar op joop.nl gaat men verder. Zo kan het dat reacties waar werkelijk geen woord verkeerd wordt gesproken niet door worden gelaten, uiteraard alleen wanneer het een mening betreft die niet strookt met de redactie. Er worden soms reacties doorgelaten die opeens een uur later weer van de site zijn verdwenen (wordt er iemand door de hoofdredactie teruggefloten?). Maar er gebeuren nog meer smerige trucjes. Soms is het wel duidelijk dat de algemene opinie in de ogen van de redactie de verkeerde kant op gaat. Dan komen er hele vreemde krachten op gang achter de schermen bij Joop. Dan worden er bijvoorbeeld gewoon uren lang geen reacties meer doorgelaten totdat het artikel naar pagina 2 is geschoven, of er worden alleen nog “positieve” reacties doorgelaten. Dan zie je dat van de oudere reacties 90% negatief reageert op het artikel, en dan opeens is er een omslagpunt, en vanaf dan alleen nog maar reacties van reageerders die het roerend met het artikel eens zijn.

Op dit moment staat er zo’n artikel op joop.nl. Het gaat om dit artikel:
http://www.joop.nl/wereld(...)sterplan_een_grexit/

Als je het artikel leest onstaat het beeld van een vervelende Duitse minister die alle partijen in zijn greep houdt en een geheim masterplan zou hebben. Dit alles wordt natuurlijk beweerd door de leugenachtige amateur Varoufakis die enkele oncontroleerbare stellingen poneert. De gemiddelde bezoeker van Joop is hier echter te intelligent voor en prikt er moeiteloos doorheen dat dit een falende bestuurder is die zijn straatje schoonveegt door enkele dingen te beweren die toch niet te controleren zijn. Het overgrote deel van de reacties benoemt dit dus ook. Oftewel, de reacties op het artikel staan haaks op de insteek waarmee het artikel is geschreven. En dan komen de vreemde krachten op gang, want ondanks dat de site al meerdere malen is geupdate, er reacties onder andere artikelen zijn doorgelaten, zijn hier al sinds gistermiddag 16:11 uur geen reacties meer geplaatst.

Hier wordt een zeer kwalijke vorm van censuur toegepast die in landen als China of Noord Korea niet zou misstaan. Zo laat je je als redactie wel heel erg in de kaarten kijken en is het voor mij lastig joop te zien als serieus medium.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_154325187
Dat is toevallig. Ik ben vaste bezoeker van jopen.nl !!!!
U MAD?
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:15:41 #3
444825 lydeseven
Shanghai, China
pi_154325254
Een groter probleem, Censuur van jopen. Schan-da-lig! :(
Wie niet slim is moet sterk zijn.
zijt ook gij bereidt?
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:29:20 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_154325552
Lijkt FOK! wel
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_154325621
Joop :r
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:41:48 #6
286575 Roces18
Chef de party
pi_154325863
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:29 schreef Dven het volgende:
Lijkt FOK! wel
soms wel he :)
net een siberisch strafkamp hier
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_154325985
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben vaste bezoeker van Joop.nl.
gestopt met lezen
pi_154326268
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:47 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

gestopt met lezen
ok.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_154327209
Is dat van Joop Braakhekke? Of Joop Zoetemelk? Of Joop van den Ende?
5 Ferrari's op videoband!
pi_154329531
Links he. Daar heb je dat soort praktijken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_154340338
Sowieso heeft het linkse goedvolk er een handje van om vervelende meningen of feiten te censureren. Zie ook allerlei nieuwsberichten waarbij bewust de uiterlijke kenmerken van de daders niet worden gemeld of 'opsporing gezocht' waar minder lichtgetint moet worden getoond.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2015 20:14:37 ]
pi_154340809
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zo kan het dat reacties waar werkelijk geen woord verkeerd wordt gesproken niet door worden gelaten, uiteraard alleen wanneer het een mening betreft die niet strookt met de redactie.
Dat gebeurt op veel meer sites dan alleen Joop. 'Waken voor het imago' noemt men dat dan.
Terechte klacht, maar ik zou Elsevier e.d. er evengoed bij betrekken.
pi_154340919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Sowieso heeft het linkse goedvolk er een handje van om vervelende meningen of feiten te censureren. Zie ook allerlei nieuwsberichten waarbij bewust de uiterlijke kenmerken van de daders niet worden gemeld of 'opsporing gezocht' waar minder lichtgetint moet worden getoond.
Heftig allemaal.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 20:41:30 #14
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_154341166
Joop.nl. :')
pi_154341792
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:30 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat gebeurt op veel meer sites dan alleen Joop. 'Waken voor het imago' noemt men dat dan.
Terechte klacht, maar ik zou Elsevier e.d. er evengoed bij betrekken.
Maar op Elsevier kom ik nooit.

Ik denk overigens dat je je imago beter bewaakt met goed doorwrochte stukken dan met overduidelijke censuur.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 21:07:26 #16
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_154341925
Schandalig! Vrijheid van menigsuiting en shit! De straten op! Dit kan zo niet langer! JeSuisScheurbuik!
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')