Ja wilde vandaag zoveel mogelijk hebben geregeld, dus als het blijkt dat die boete onzin is dan wil ik het vandaag opgezegd hebben.quote:
Ik denk vooral dat ze willen dat mensen bellen, een bepaald percentage kun je over de telefoon al dan niet met korting voor je bedrijf behouden.quote:Op zondag 12 juli 2015 12:07 schreef Leandra het volgende:
Die "Let op" disclaimer zouden ze wel eens standaard ingebouwd kunnen hebben, juist om mensen af te schrikken als ze weg willen.
Ik weet niet of je helemaal geen energieleverancier meer hebt straks, maar anders kun je het ook gewoon door je nieuwe leverancier laten regelen.
Nieuwe energieleverancier is al geregeld , ga verhuizen naar een nieuwe woning, dus is geen sprake van overstappen.quote:Op zondag 12 juli 2015 12:07 schreef Leandra het volgende:
Die "Let op" disclaimer zouden ze wel eens standaard ingebouwd kunnen hebben, juist om mensen af te schrikken als ze weg willen.
Ik weet niet of je helemaal geen energieleverancier meer hebt straks, maar anders kun je het ook gewoon door je nieuwe leverancier laten regelen.
In 2009 een 3 jarig contract aangegaan, hij kan kostenvrij vertrekken.quote:Op zondag 12 juli 2015 12:08 schreef Duur het volgende:
sommige contracten hebben een opzeg kosten
sommige contracten hebben een boete als je voor het einde opzegt
sommige contracten hebben een aanmeld kosten die pas bij opzeggen geïnt worden
ben al hele rare constructies tegen gekomen die bedrijven proberen in je maag te splitsen om te voorkomen dat je gaat hoppen naar concurenten.
Dus kijk in je contract is het beste advies, denk ik
Gewoon opzeggen en niet druk om maken.quote:Op zondag 12 juli 2015 12:09 schreef babipangang het volgende:
[..]
Nieuwe energieleverancier is al geregeld , ga verhuizen naar een nieuwe woning, dus is geen sprake van overstappen.
Ah okay, hadden wij 2 jaar geleden ook (maal 2), en bij beide oude huizen gewoon even gebeld om op te zeggen, proberen ze je toch nog de aansluiting op het nieuwe adres te verkopen, maar dat ging niet werken.quote:Op zondag 12 juli 2015 12:09 schreef babipangang het volgende:
[..]
Nieuwe energieleverancier is al geregeld , ga verhuizen naar een nieuwe woning, dus is geen sprake van overstappen.
Dat heeft hij toch gedaan? Een driejarig contract afgesloten in 2009.quote:Op zondag 12 juli 2015 12:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Of je leest gewoon de voorwaarden van je contract...
Dat zegt niks over eventuele voorwaarden.quote:Op zondag 12 juli 2015 12:17 schreef Leandra het volgende:
Dat heeft hij toch gedaan? Een driejarig contract afgesloten in 2009.
Dat contract is dus zelfs al 3 jaar verlopen.
Dat zou dus in de voorwaarden van het contract moeten staan.quote:Op zondag 12 juli 2015 12:19 schreef babipangang het volgende:
Heb hem gewoon opgezegd. Zou niet weten op welke gronden ze mij een boete willen geven. Hoor het wel hoe en wat verder. Thnx
Het contract is stilzwijgend verlengd na de vaste periode van 3 jaar in een modelcontract. Een modelcontract heeft geen boete bedrag.quote:Op zondag 12 juli 2015 12:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zou dus in de voorwaarden van het contract moeten staan.
Boeit niet, er mag alleen onder voorwaarden een boete worden opgelegd, geen van die voorwaarden is hier van toepassing.quote:Op zondag 12 juli 2015 12:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zegt niks over eventuele voorwaarden.
Dan had er wel een einddatum gestaanquote:Op zondag 12 juli 2015 12:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
Het contract is stilzwijgend verlengd na de vaste periode van 3 jaar in een modelcontract. Een modelcontract heeft geen boete bedrag.
Als TS na 2012 geen nieuw vast contract meer heeft afgesproken.
quote:Op zondag 12 juli 2015 12:24 schreef Nizno het volgende:
Het contract is stilzwijgend verlengd na de vaste periode van 3 jaar in een modelcontract. Een modelcontract heeft geen boete bedrag.
Als TS na 2012 geen nieuw vast contract meer heeft afgesproken.
Dat zég ik. Het staat in de voorwaarden!quote:Op zondag 12 juli 2015 12:26 schreef hottentot het volgende:
Boeit niet, er mag alleen onder voorwaarden een boete worden opgelegd, geen van die voorwaarden is hier van toepassing.
Dat betekent dus dat het een standaard pop-up is, wat nogal triest is in een tijd dat het systeem echt wel zelf kan zien dat je een contract opzegt dat boetevrij kan worden opgezegd.quote:Op zondag 12 juli 2015 12:39 schreef Syrena het volgende:
Er staat toch 'waarschijnlijk'. In jouw geval dus geen boete, want je hebt geen einddatum.
"Waarschijnlijk" klinkt dreigender dan "mogelijk"quote:Op zondag 12 juli 2015 12:47 schreef Leandra het volgende:
In plaats van "waarschijnlijk" zouden ze er "mogelijk" van kunnen maken, zeker bij contracten die al geen einddatum meer hebben.
Ja, en is dus in het geval van een contract zonder einddatum onnodig dreigend.quote:Op zondag 12 juli 2015 12:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Waarschijnlijk" klinkt dreigender dan "mogelijk"
Een bedrijf mag verwachten dat klanten het contract kennen, of iig doorlezen bij onduidelijkheden. Elke melding is onnodig dreigend. Dat deze melding er toch is, is gewoon een marketingtrucje.quote:Op zondag 12 juli 2015 13:28 schreef Leandra het volgende:
Ja, en is dus in het geval van een contract zonder einddatum onnodig dreigend.
In welke utopie leef jij? Bedrijven gaan er JUIST vanuit dat het contract niet wordt gelezen en/of uit het hoofd geleerd en/of wordt nageslagen bij zoiets. Blijkbaar werkt deze popup, aangezien er een topic over wordt gemaakt.quote:Op zondag 12 juli 2015 13:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een bedrijf mag verwachten dat klanten het contract kennen, of iig doorlezen bij onduidelijkheden. Elke melding is onnodig dreigend. Dat deze melding er toch is, is gewoon een marketingtrucje.
Oh, ik dacht dat we het hier over de wettelijke regels hadden. En niet over wat klanten al dan niet in realiteit doen. Kennelijk snap ik niet wat "WGR" inhoudt.quote:Op zondag 12 juli 2015 14:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
In welke utopie leef jij? Bedrijven gaan er JUIST vanuit dat het contract niet wordt gelezen en/of uit het hoofd geleerd en/of wordt nageslagen bij zoiets. Blijkbaar werkt deze popup, aangezien er een topic over wordt gemaakt.
Dan nog wordt er niks wettelijks gezegd over dat mensen contracten moeten lezen.... Dat is eigen verantwoordelijkheid, zoals het hoort.quote:Op zondag 12 juli 2015 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat we het hier over de wettelijke regels hadden. En niet over wat klanten al dan niet in realiteit doen. Kennelijk snap ik niet wat "WGR" inhoudt.
Domme ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |