abonnement Unibet Coolblue
pi_154263867
Turken be like: ruziën over wie de rekening mag betalen... :') :'( :D

[ Bericht 48% gewijzigd door sylvesterrr op 12-07-2015 09:34:20 ]
  zondag 12 juli 2015 @ 11:02:24 #52
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_154264849
Legday :7
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zondag 12 juli 2015 @ 11:41:03 #53
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_154265406
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_154265647
quote:
Hij is wel onverantwoordelijk dik, en dan nog zo jong ook... daar mag hij best iets aan gaan doen.
pi_154265978
Ik wil vrijwilligerswerk in het buitenland doen, iemand tips/suggesties?
  zondag 12 juli 2015 @ 12:18:55 #56
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_154266058
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 12:14 schreef Stimorol- het volgende:
Ik wil vrijwilligerswerk in het buitenland doen, iemand tips/suggesties?
ik grinnikte kortstondig.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_154266173
quote:
10s.gif Op zondag 12 juli 2015 12:18 schreef Montelly het volgende:

[..]

ik grinnikte kortstondig.
Dat weet ik, maar ik hoef dat soort tips niet. Kun je eens volwassen doen svp?
  zondag 12 juli 2015 @ 12:27:27 #58
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_154266227
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 12:24 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik hoef dat soort tips niet. Kun je eens volwassen doen svp?
ok
http://www.projects-abroad.nl/

Hier kan je als "blanke"meid, Afrikaanse kindjes gaan helpen.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zondag 12 juli 2015 @ 12:28:50 #59
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_154266254
Ow...en toen kwam ik dit leuk stukje tegen.

http://www.oneworld.nl/va(...)rijwilligerstoerisme

quote:
Vrijwilligerswerk in Afrika. Meestal ga je ervan uit dat je daar constructief werk doet. Schrijfster Pippa Biddle deed het zelf in Tanzania tijdens de middelbare school en reflecteert er nu op. "Eigenlijk hebben we gewoon gefaald."
van 't web –

Het idee was om in een week bij een weeshuis in Tanzania een bibliotheek te bouwen. Met veertien blanke meisjes en een donker meisje reisde Pippa Biddle vanuit New York naar Afrika. Voor 3000 dollar kregen ze een week bij het weeshuis en daarna nog een week safari. Pippa dacht dat ze de arme Tanzanianen ermee hielp.

Nu, in retrospect, ziet ze dat heel anders. Het gegeven dat een groepje jongeren uit een privé internaat wel even die bibliotheek komen bouwen klopt volgens haar bij lange na niet. Iedere dag bouwden ze muurtjes en iedere nacht, leerde ze later, braken de mannen van het dorp het weer af. Om het vervolgens goed op te bouwen.

Het zette haar aan het denken: waarom gaan wij, als blanken, de Afrikanen helpen met iets waar ze blijkbaar zelf beter kunnen? Er zijn genoeg dingen die nog moeten gebeuren op het continent. Maar het probleem, zo denkt ze, is niet dat het werk verkeerd is, maar dat wij, de blanken, het wel even komen oplossen.

Zo zegt ze: "Ik ben geen leraar, dokter, timmerman, wetenschapper, ingenieur of iemand met een ander beroep die concrete ondersteuning en langdurige oplossingen aan ontwikkelingslanden kan leveren. Ik ben een 1,63 meter lang, blank meisje. Ik kan tassen van gemiddeld gewicht dragen, ravotten met kinderen, proberen les te geven, een verhaal vertellen over hoe ik mezelf heb gevonden (inclusief powerpointpresentatie) aan een paar duizend mensen. Maar niet veel meer dan dat."

Pippa's advies is dan ook: als je deze zomer ergens ter wereld een vrijwilligersreis gaat maken, bedenk dan eerst goed of je wel de vaardigheden hebt om de reis succesvol te laten zijn. Voor de lokale bevolking.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_154266455
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 12:27 schreef Montelly het volgende:

[..]

ok
http://www.projects-abroad.nl/

Hier kan je als "blanke"meid, Afrikaanse kindjes gaan helpen.
:') Nee. Dat hoef ik niet. Dat gun ik de blanken wel.

Ik wil nr Azie of Zuid Amerika oude mensjes helpen ofzo. Iets wat bijdraagt aan mijn altruïstische gevoel.
pi_154266502
Er zit dus egoisme bij. Ik doe dit voor mijzelf.
pi_154266762
R&P / Heel erg uitgescholden. Wie leest mijn verhaal?

Kennen jullie dit soort tokkiestellen? Ik kom weleens van die stellen tegen waarbij de kerel loop te flippen met "h**r, slet" en even later holt het meisje achter 'm aan (alsof er niks aan de hand is). Al twee keer meegemaakt :')

Zoiets kan je toch niet maken ff serieus? Sowieso schelden :N wat een zwakte...
pi_154266856
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 12:57 schreef Unlabeled het volgende:
R&P / Heel erg uitgescholden. Wie leest mijn verhaal?

Kennen jullie dit soort tokkiestellen? Ik kom weleens van die stellen tegen waarbij de kerel loop te flippen met "h**r, slet" en even later holt het meisje achter 'm aan (alsof er niks aan de hand is). Al twee keer meegemaakt :')

Zoiets kan je toch niet maken ff serieus? Sowieso schelden :N wat een zwakte...
Dat zijn geen normale relaties. Dat zijn relaties waarbij er een probleem ligt in de machtsverhouding en gelijkwaardigheid.
pi_154266914
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 12:57 schreef Unlabeled het volgende:
R&P / Heel erg uitgescholden. Wie leest mijn verhaal?

Kennen jullie dit soort tokkiestellen? Ik kom weleens van die stellen tegen waarbij de kerel loop te flippen met "h**r, slet" en even later holt het meisje achter 'm aan (alsof er niks aan de hand is). Al twee keer meegemaakt :')

Zoiets kan je toch niet maken ff serieus? Sowieso schelden :N wat een zwakte...
Dit is wel erg extreem maar in een ruzie heb ik mijn vriendin wel een keer sufferd genoemd en zij mij eikel, nu is dat natuurlijk wel een andere gradatie van schelden dan in dat topic maar toch.. in een ruzie lopen emoties hoog op.

Elkaar kanker toewensen is MI niet iets wat mensen die van elkaar houden doen.
Als het een patroon is van elkaar kleineren ook niet.
pi_154267041
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 12:57 schreef Unlabeled het volgende:
R&P / Heel erg uitgescholden. Wie leest mijn verhaal?

Kennen jullie dit soort tokkiestellen? Ik kom weleens van die stellen tegen waarbij de kerel loop te flippen met "h**r, slet" en even later holt het meisje achter 'm aan (alsof er niks aan de hand is). Al twee keer meegemaakt :')

Zoiets kan je toch niet maken ff serieus? Sowieso schelden :N wat een zwakte...
Schelden, vloeken... Heerlijk. 8-)

:P

Maar even serieus, de ander uitmaken voor hoer, slet en dergelijke is wel triest. Die woorden extra voorafgaan met 'kanker' is triest tot de macht oneindig. :')

Vrouwen (maar ook mannen) die weer achter de ander aanlopen en doen alsof er niks is gebeurd... Mja, ik denk dat die mensen bang zijn om alleen te zijn.
pi_154267068
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:03 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat zijn geen normale relaties. Dat zijn relaties waarbij er een probleem ligt in de machtsverhouding en gelijkwaardigheid.
Idd. Er zijn zoveel relaties waarbij de communicatielijnen volledig fout lopen. Zoiets moet je echt niet langdurig willen meemaken.
pi_154267099
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:13 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Idd. Er zijn zoveel relaties waarbij de communicatielijnen volledig fout lopen. Zoiets moet je echt niet langdurig willen meemaken.
Als er al sprake is van enige vorm van communicatie (behalve het uitwisselen van lichaamssappen). _O-
pi_154267138
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:03 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat zijn geen normale relaties. Dat zijn relaties waarbij er een probleem ligt in de machtsverhouding en gelijkwaardigheid.
En nu de vraag, waarom laat een chick zich zo behandelen. En dan toch nog jezelf overtuigen met "ja maar verder is hij heeeeul lief" 8)7
pi_154267196
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:05 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dit is wel erg extreem maar in een ruzie heb ik mijn vriendin wel een keer sufferd genoemd en zij mij eikel, nu is dat natuurlijk wel een andere gradatie van schelden dan in dat topic maar toch.. in een ruzie lopen emoties hoog op.

Elkaar kanker toewensen is MI niet iets wat mensen die van elkaar houden doen.
Als het een patroon is van elkaar kleineren ook niet.
Wammes 😂😂😂
Sufferd? Hoe kom je erbij 😂
Ik zou het sowieso geen scheldwoord noemen.
pi_154267221
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:17 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

En nu de vraag, waarom laat een chick zich zo behandelen. En dan toch nog jezelf overtuigen met "ja maar verder is hij heeeeul lief" 8)7
Gewoonte uit familie. Onzekerheid. Niet alleen willen zijn. Niet begrijpen dat dat niet normaal is.
pi_154267247
quote:
12s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:12 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Schelden, vloeken... Heerlijk. 8-)

:P

Maar even serieus, de ander uitmaken voor hoer, slet en dergelijke is wel triest. Die woorden extra voorafgaan met 'kanker' is triest tot de macht oneindig. :')

Vrouwen (maar ook mannen) die weer achter de ander aanlopen en doen alsof er niks is gebeurd... Mja, ik denk dat die mensen bang zijn om alleen te zijn.
Liever alleen dan een onbeschaafde tokkie als wederhelft.
pi_154267283
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:17 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

En nu de vraag, waarom laat een chick zich zo behandelen. En dan toch nog jezelf overtuigen met "ja maar verder is hij heeeeul lief" 8)7
Zal vast wel een andere term voor zijn, maar ik vergelijk het meestal gewoon met https://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_syndrome

Een gevangene zijn in je eigen relatie, moet er niet aan denken.
pi_154267358
quote:
10s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:22 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Liever alleen dan een onbeschaafde tokkie als wederhelft.
True. Jammer genoeg is dat geen optie voor deze groep mensen. Althans, zij denken dat het geen optie is. :)

Wees blij zou ik zeggen. Dat zorgt ervoor dat die tokkies niet in je vijver zwemmen. ;)
pi_154267404
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 13:24 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Zal vast wel een andere term voor zijn, maar ik vergelijk het meestal gewoon met https://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_syndrome

Een gevangene zijn in je eigen relatie, moet er niet aan denken.
Dit lijkt me indd ook wel de meest waarschijnlijke verklaring. Ik zal het nooit begrijpen though :D
pi_154267485
Lekker he neerkijken op andere mensen, zodat je je zelf beter kan voelen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')