abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154240209
Beste FES-gangers,

Zoals een aantal van jullie weten hadden we vroeger altijd het mooie LWL forum. Helaas is dat verleden tijd, maar dat houd ons niet tegen leuke topics over Lowlands te plaatsen in FES.

Aangezien er ondertussen een groot aantal namen bekend zijn voor de line-up van dit jaar, is het weer tijd om zelf je schema in elkaar proberen te zetten.

Wat zijn de regels;
De blokkenschema's worden alleen beoordeeld op enkel en alleen muzieknamen. Hoe leuk ze ook zijn, zaken als Lowlands Rave, Russendisco, 90's now of Superstijl rekenen we dus niet als een act. Dit geld ook voor DJ's die 1 hele avond hosten (bijvoorbeeld de Alpha DJ's, of zoals Radio Noet-Noet vorig jaar). We kijken dit jaar alleen naar de 3 grote tenten op Lowlands: Alpha, Bravo en de ??? (oude Grolsch).

De puntentelling:
Je kan per "artiest" 2 punten verdien:
1 punt: Indien je de artiest op de juiste dag, in de juiste tent hebt geplaatst. Maar kwa "spot" klopt het niet.
2 punten: Deze krijg je wanneer je de artiest in de juiste artiest, in de juiste tent, op de juiste spot weet te plaatsen.
3 punten: je kan een (headliner*) achter de artiest plaatsen die de bekend headline spot krijgt in de desbetreffende tent.

Maar wanneer klopt een "spot" dan?
Goede vraag, we kijken altijd van "boven" naar beneden vanaf de aangeven headliner*. Dus in onderstaande voorbeeld moet je de line-up noteren als: Alpha: Blood Red Shoes, The Asteroid Galaxy Tour, Kaiser Chiefs, Triggerfinger, Imagine Dragons, Disclosure (headliner*)

In dit geval krijg je voor alle artiesten 2 punten, en voor de headliner nog eens 3 punten. Stel voor dat je dat je Triggerfinger en Imagine Dragons andersom hebt staan (dus eerst Imagine Dragons en dan Triggerfinger). Dan heb je voor beide act maar 1 punt. Staat Diosclosure in de Bravo dan heb je nul punten.

Bij een nachtprogramma gaan we ook weer tellen met punten "na de headliner". Dus in onderstaand voorbeeld moet je de line-up invullen als: Rico & A.R.T., THomas Azier, Atomic Bomb, Flume, I Am Legion (headliner*), Lenzman ft. Dan Stezo, Fred V & Grafix, Camo & KRooked, Ed Rush & Optical, Maduk,

Hoe ziet zo'n schema er uit?
Vorig jaar zag het blokkenschema er zo uit, dit mag je gebruiken als hulpmiddel voor het creeëren van de line-up. Je mag hier altijd van afwijken natuurlijk.

Vrijdag;
Alpha: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Bravo: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
???: 1, 2, 3, 4, 5

Zaterdag;
Alpha: 1, 2, 3, 4, 5
Bravo: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Zondag:
Alpha 1, 2, 3, 4, 5
Bravo: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11

Ook hebben deskundige op FOK! al bijgehouden welke artiesten op welke dagen staan. Dit mag je ook gebruiken als hulpmiddel voor het creëren van je blokkenschema:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bonusvragen:
Je kan ook nog 10 extra punten verdienen voor 2 vragen (5 per vraag).
Vraag 1: Wat gaat de naam worden van de "oude" Grolsch Tent?
Vraag 2: Wat gaat er zaterdag ochtend gebeuren in de Alpha? (zoals voorheen, Always Hardkoor, Lowlands Zingt, Nevermind Tribute etc).

Wanneer moet ik mijn schema ingediend hebben?
De officiële schema zal op 30 juli bekend zijn. Julie hebben tot 29-7-2015 tot 13:00 de tijd om het schema in te dienen.

Succes iedereen!

[ Bericht 0% gewijzigd door indiaantje89 op 13-07-2015 10:05:48 ]
pi_154292490
Ok aangezien het toch misschien wat te lastig lijkt gaan we de tenten reduceren.

We gaan de big 3 raden:
Alpha, Bravo, en de ??? (oude Grolsch)
pi_154296014
Hoe ga je dat trouwens doen met het aantal dj's in de nacht. Dat is natuurlijk geen vast aantal.

En het zou best kunnen dat op zondag ook gewoon 6 bands in de Alpha spelen.
pi_154296922
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 12:31 schreef theodoor9 het volgende:
Hoe ga je dat trouwens doen met het aantal dj's in de nacht. Dat is natuurlijk geen vast aantal.

En het zou best kunnen dat op zondag ook gewoon 6 bands in de Alpha spelen.
Je hebt al een aantal namen, en je mag deze aanpassen tot de 29ste.. dus wees creatief zou ik zeggen ;).
pi_154386880
Erg lastig dit jaar :).

Vrijdag;
Alpha: Chef'Special, James Bay, Tame Impala, Paolo Nutini, Limp Bizkit, Ben Howard (headliner*)
Bravo: Jacco Gardner, Imelda May, Years & Years, Four Tet, Carbibou (headliner*), Hudson Mohawke, Motor City Drum Ensemble, Âme, Dusky
Heineken: Kodaline, All Time Low, La Roux, Patrick Watson, Underworld (headliner*)

Zaterdag;
Alpha: New Wave, Balthazar , De Jeugd van Tegenwoordig, Bastille, Chemical Brothers (headliner*)
Bravo: José Gonzalez, Rico & Sticks #OpgezwolleTotNu, Tourist, Hot Chip, Max Cooper presents Emergence (headliner*), De Sluwe Vos, Paranoid London, Marcel Dettmann, Karenn (live)
Heineken: Rondé, Christine and the Queens, Mini Mansions, Echosmith, FFS (Franz Ferdinand & Sparks) (headliner*)

Zondag:
Alpha: The Maccabees, Passenger, Rudimental, Kendrick Lamar, Major Lazer (headliner*)
Bravo: Rhodes, Lianne La Havas, Awolnation, Todd Terje & Olson Band, SBTRKT (Headliner*), Dj Tennis, What So Not, Boys Noize b2b Baauer, Joost van Bellen
Heineken:: Kenny B, Django Django, Twenty One Pilots, Enter Shikari, Interpol (headliner*)

Bonusvragen: Het gaat de Heineken tent worden, en zaterdag ochtend komt er een tribute tot Thé Lau met o.a. Pascal Jacobsen (Blof), Jaqueline Govaert (Krezip) en Tom Barman (dEUS) en nog wat meer vaste gasten.

[ Bericht 3% gewijzigd door indiaantje89 op 18-07-2015 16:22:27 ]
  donderdag 16 juli 2015 @ 14:00:24 #6
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_154386894
Ik ga het zo ook even proberen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_154387196
Klote, ik zat aan hetzelfde voor zaterdagochtend te denken..
pi_154387717
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 14:15 schreef theodoor9 het volgende:
Klote, ik zat aan hetzelfde voor zaterdagochtend te denken..
Dat mag natuurlijk gelijk zijn, je kan het zelfde denken. Alleen je pakt dan beide punten natuurlijk.
pi_154390297
Trouwens grappig om alle lichtingen is door te nemen.

Dan is de laatste toch wel ver uit de zwakste te noemen :

LICHTING 1:
CHemical Brothers, Ben Howard, Major Lazer, Caribou, Django Djano, Passenger, Bastille, Bear's Den, José Gonzalez, Alestorm, Four Tet, Marcel Dettmann, Enter SHikari, Mø, The Districts, Shovels & Rope, Mighty Oaks

LICHTING 2:
Interpol, Tame Impala, SBTRKT, Todd Terje & Olson Band, Het Concertgebouworkest, Viet Cong, Ought, Courtney Barnett, Years & Years, Twenty One Pilots, Roots Manuva, Hudson Mohawke (live), Benjamin Clementine, Max Cooper presents Emergence, Jack Garratt, Curtis Harding, Skinny Lister, POND, JP Cooper, The Bohicas, While She Sleeps

LICHTING 3:
Underworld, Mark Ronson (dj-set), Joey Bada$$, Chef'Special, Boys Noize b2b Baauer, All Time Low, Echosmith, Imelda May, Allah-Las, Father John Misty, La Roux, What So Not, Shura, Seinabo Sey, Bad Breeding, Slaves

LICHTING 4:
FFS (Franz Ferdinand & Sparks), James Bay, Limp Bizkit, Rudimental, THe Maccabees, De Jeugd van Tegenwoordig, Afterpartees, Vaults, La Sra, Tomassa, Mr ´arko & Band, Fuzz, Mini Mansions, Bleachers

LICHTING 5:
Paolo Nuitni, Tove Lo, Patrick Watson, Shamir, Howling (Live), The Antlers, Låpsley, Thomston, Eaves, Dakhabrakha, Dollkraut (live), HO99O9, Herman Brock Jr, Ilbilly Hitec

LICHTING 6:
Kendrick Lamar

LICHTING 7:
Hot Chip, Rico en Sticks presents #Opgezwolletotnu, Rondé, Gallowstreet, Pauw, Kasba, The Indien, AWOLNATION, Christine and the Queens, Ben Khan, Low Roar, Tourist, Whilk & Misky, WAND, Dolomite Minor, Formation, The Mysterons

LICHTING 8:
Âme (live), Dj Tennis, Dusky, Karenn (Live), Trippy Turtle, Motor City Drum Ensemble, De Sluwe Vos, Paranoid London, Sángo, Spor, Mefjus, Batida, 18+, Dj Slow, Tsepo

LICHTING 9:
Jacco Gardner, DMA'S, The Staves, Palmbomen II, Noura Mint Seymali, Rhodes, Wilkinson ft. MC Adapt, The Love Triangle, Patrice Bäumel, Romare, Hayden James, Icicle & LX One en The Sweet Life Society

LICHTING 10:
Mark Ronson (herbevestiging)

LICHTING 11:
Lianne la Havas, Balthazar, Kenny B, Joost van Bellen en Projekt Rakija.

LICHTING 12:
Skepta, New Wave, Stwo, Mura Masa, Mumdance, Threes + The Shine, Optimo (Espacio), Gomes ft. MC Vin-E, Harrie Hossel, Torus, BriBry, MY BABY
  zaterdag 18 juli 2015 @ 01:39:51 #10
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_154432606
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 16:28 schreef indiaantje89 het volgende:
Trouwens grappig om alle lichtingen is door te nemen.

(......)
En de eerste de sterkste :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_154434537
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 01:39 schreef richolio het volgende:

[..]

En de eerste de sterkste :P
Voor mij de 2e. Maar eigenlijk vind ik alle lichtingen best goed. Behalve de laatste eigenlijk.

Maar uhh waar blijven die schema's nou? :P
pi_154434712
Voor mij ook lichting 2. Ik ga zo eens voor mijn blokkenschema zitten.
pi_154435456
Lichting 6 *O*
Hello, my name is Oliver
pi_154435630
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 13:59 schreef indiaantje89 het volgende:
Sluwe Vos, Paranoid London, Marcel
Je hebt La Roux 2 keer op vrijdag
pi_154436279
Vrijdag
Alpha: James Bay, Kodaline, Chef'Special, Paolo Nutini, Limp Bizkit, Ben Howard (headliner*)
Bravo: Roots Manuva, Howling, Four Tet, Hudson Mohawke, Caribou (headliner*), Motor City Drum Ensemble, Ame, Dusky
Heineken: La Roux, Years & Years, Patrick Watson, Tame Impala, Underworld (headliner*), Mark Ronson (late night special)

Zaterdag
Alpha: Thé Lau Tribute, Balthazar, De Jeugd van Tegenwoordig, FFS, Bastille, Chemical Brothers (headliner*)
Bravo: Rico & Sticks, Lianne la Havas, Max Cooper, Joey Bada$$, Hot Chip (headliner*), Paranoid London, Marcel Dettmann, Karenn, De Sluwe Vos
Heineken: Jacco Gardner, Echosmith, Cristine and the Queens, José Gonzales, Rudimental (headliner*)

Zondag
Alpha: New Wave, The Maccabees, All Time Low, Passenger, Kendrick Lamar, Major Lazer (headliner*)
Bravo: Concertgebouworkest, Mo, Awolnation, Todd Terje, SBTRKT (headliner*), What So Not, Boys Noize vs. Baauer, Joost van Bellen
Heineken: Kenny B, Twenty One Pilots, Django Django, Enter Shikari, Interpol (headliner*)

Bonusvragen:
Heineken
Thé Lau Tribute op de eerste spot van de Alpha op zaterdag.
pi_154439452
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 12:54 schreef theodoor9 het volgende:
Vrijdag
Alpha: James Bay, Kodaline, Chef'Special, Paolo Nutini, Limp Bizkit, Ben Howard (headliner*)
Bravo: Roots Manuva, Howling, Four Tet, Hudson Mohawke, Caribou (headliner*), Motor City Drum Ensemble, Ame, Dusky
Heineken: La Roux, Years & Years, Patrick Watson, Tame Impala, Underworld (headliner*), Mark Ronson (late night special)

Zaterdag
Alpha: Thé Lau Tribute, Balthazar, De Jeugd van Tegenwoordig, FFS, Bastille, Chemical Brothers (headliner*)
Bravo: Rico & Sticks, Lianne la Havas, Max Cooper, Joey Bada$$, Hot Chip (headliner*), Paranoid London, Marcel Dettmann, Karenn, De Sluwe Vos
Heineken: Jacco Gardner, Echosmith, Cristine and the Queens, José Gonzales, Rudimental (headliner*)

Zondag
Alpha: New Wave, The Maccabees, All Time Low, Passenger, Kendrick Lamar, Major Lazer (headliner*)
Bravo: Concertgebouworkest, Mo, Awolnation, Todd Terje, SBTRKT (headliner*), What So Not, Boys Noize vs. Baauer, Joost van Bellen
Heineken: Kenny B, Twenty One Pilots, Django Django, Enter Shikari, Interpol (headliner*)

Bonusvragen:
Heineken
Thé Lau Tribute op de eerste spot van de Alpha op zaterdag.
Mooi lijstje, eensgezind over de headliners zo te zien, behalve de zaterdag. :)
pi_154475000
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:23 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Mooi lijstje, eensgezind over de headliners zo te zien, behalve de zaterdag. :)
Ja ik bedacht me dat de Heineken waarschijnlijk te klein is wanneer FFS Franz Ferdinand nummers speelt.
  Moderator zondag 19 juli 2015 @ 23:06:23 #18
332671 crew  indiaantje89
pi_154475369
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:50 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Ja ik bedacht me dat de Heineken waarschijnlijk te klein is wanneer FFS Franz Ferdinand nummers speelt.
Ja altijd lastig dat soort beslissingen. Ik zou Rudimental als Heineken headliner wel overkill vinden als Chemical Brothers ook nog is in de Alpha staat.
pi_154534259
Gaat wel een spannende tweestrijd worden op deze manier :D
pi_154534323
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:42 schreef theodoor9 het volgende:
Gaat wel een spannende tweestrijd worden op deze manier :D
Ik ga waarschijnlijk verliezen, vorig jaar zat er ik ook een aantal keer goed naast :D.
pi_154618828
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2015 14:00 schreef richolio het volgende:
Ik ga het zo ook even proberen.
We wachten op je
  zaterdag 25 juli 2015 @ 21:03:17 #22
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_154632983
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 09:55 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

We wachten op je
Oh ja :D Shit. Morgen!
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 27 juli 2015 @ 00:41:55 #23
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_154665116
Nou, na een hele tijd heb ik de vrijdag al.. Helemaal kut waarschijnlijk, maar ja, je moet wel anders zijn. Het is lastiger dan ik dacht _O-
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 27 juli 2015 @ 01:06:33 #24
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_154665512
Vrijdag;
Alpha: Chef'Special, James Bay, Kodaline, Tame Impala, Limp Bizkit, Ben Howard (*headliner)
Bravo: Tove Lo, La Roux, Four Tet, Caribou (*headliner), Hudson Mohawke, Hayden James, Âme, Motor City Drum Ensemble, Dusky
Heineken: Years & Years, All Time Low, Patrick Watson, Paolo Nutini, Underworld (*headliner)

Zaterdag;
Alpha: Balthazar, José Gonzalez, Bastille, DJVT, The Chemical Brothers (*headliner)
Bravo: Rico & Sticks, Joey Bada$$, Max Cooper, Hot Chip (*headliner), Karenn (live), De Sluwe Vos, Paranoid London, Marcel Dettmann
Heineken: Rondé, Jacco Gardner, Echosmith, Mini Mansions, FFS, Rudimental (*headliner)

Zondag:
Alpha: Lianne La Havas, Passenger, MØ, Kendrick Lamar, Major Lazer (*headliner)
Bravo: Rhodes, Awolnation, Todd Terje, SBTRKT (*headliner), Boys Noize B2B Baauer, STWO, What So, DJ Tennis, Joost van Bellen
Heineken: Concertgebouworkest, Django Django, Twenty One Pilots, Enter Shikari, Interpol (*headliner)

Vraag 1: Heineken
Vraag 2: Ook een Thé Lau tribute.

[ Bericht 0% gewijzigd door richolio op 27-07-2015 12:15:39 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_154666993
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:06 schreef richolio het volgende:
Vrijdag;
Alpha: Chef'Special, James Bay, Kodaline, Tame Impala, Limp Bizkit, Ben Howard (*headliner)
Bravo: Tove Lo, La Roux, Four Tet, Caribou (*headliner), Hudson Mohawke, Hayden James, Âme, Motor City Drum Ensemble, Dusky
Heineken: Years & Years, All Time Low, Patrick Watson, Paolo Nutini, Underworld (*headliner)

Zaterdag;
Alpha: Balthazar, José Gonzalez, Bastille, DJVT, The Chemical Brothers (*headliner)
Bravo: Rico & Sticks, Joey Bada$$, Max Cooper, Hot Chip (*headliner), Karenn (live), De Sluwe Vos, Karenn, Paranoid London, Marcel Dettmann
Heineken: Rondé, Jacco Gardner, Echosmith, Mini Mansions, FFS, Rudimental (*headliner)

Zondag:
Alpha: Lianne La Havas, Passenger, MØ, Kendrick Lamar, Major Lazer (*headliner)
Bravo: Rhodes, Awolnation, Todd Terje, SBTRKT (*headliner), Boys Noize B2B Baauer, STWO, What So, DJ Tennis, Joost van Bellen
Heineken: Concertgebouworkest, Django Django, Twenty One Pilots, Enter Shikari, Interpol (*headliner)

Vraag 1: Heineken
Vraag 2: Ook een Thé Lau tribute.
Mooie lijst! Ik hoop ook dat Karenn 2 sets doet :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')