Daar kan ik inkomen. Alleen vraag ik me wel af tot hoe ver je kan gaan met een auto uit 1999. Je kan de complete carrosserie wel vervangenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:23 schreef Isis20 het volgende:
Ik denk dat je daar nog wel eens van kunt schrikken! De overbuurman had ongeveer op dezelfde plek schade gemaakt aan onze auto en vervolgens gaf de garage aan dat de hele voorkant eraf moest omdat je anders kleurverschil zou zien met spuiten. Helaas heb ik de rekening niet meer gezien.
Zover om de schade te corrigeren naar de staat waarin de auto was.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:27 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Daar kan ik inkomen. Alleen vraag ik me wel af tot hoe ver je kan gaan met een auto uit 1999. Je kan de complete carrosserie wel vervangen
Ja tuurlijk. Wa. Maarrrr je schade vrije jaren he...quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:29 schreef Geerd het volgende:
Je bent toch gewoon verzekerd voor zulke dingen?
Dat zal niet nodig zijn, maar in het theoretische geval dat dat wel nodig zou zijn ben jij daarvoor aansprakelijk, ongeacht het bouwjaar.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:27 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Daar kan ik inkomen. Alleen vraag ik me wel af tot hoe ver je kan gaan met een auto uit 1999. Je kan de complete carrosserie wel vervangen
En dat wel op papier zetten? Als in ik heb jou nu dit betaald voor datquote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:55 schreef Diemux het volgende:
Maar ik zou proberen dit onderhands op te lossen met die persoon. Die schade lijkt mij geen invloed hebben op de waarde van de auto. Misschien zwart afkopen voor 100 of 200 euro ofzo?
Ja je kan gewoon een simpel a4 opstellen. handtekeningen er onder met datum en ieder een kopie.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:59 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
En dat wel op papier zetten? Als in ik heb jou nu dit betaald voor dat
Waarom zou de tegenpartij hiermee akkoord gaan?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:55 schreef Diemux het volgende:
Maar ik zou proberen dit onderhands op te lossen met die persoon. Die schade lijkt mij geen invloed hebben op de waarde van de auto. Misschien zwart afkopen voor 100 of 200 euro ofzo?
Inderdaad tot maximaal de waarde van de auto.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:55 schreef Skypuppy het volgende:
[..]
Dat zal niet nodig zijn, maar in het theoretische geval dat dat wel nodig zou zijn ben jij daarvoor aansprakelijk, ongeacht het bouwjaar.
Dit dus.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:13 schreef Sounddragon het volgende:
Wellicht kom je met commandant en een ouwe theedoek al tot 95% netjes.En anders spotrepairen; 100¤.
Is een metallic kleur aan de pic te zien,zal wel meevallen dus.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 03:09 schreef Fer het volgende:
Spotrepair 100-200¤
En als je geen kleurverschil wilt, zoek een spuiter die niet kleurenblind is. Bij een 15 jaar oude rode auto van Europese makelij werkt het spuiten van hrt orginele kleurnummer niet, die dingen zijn allemaal verkleurd.
Inderdaad, als de streep de lak van TS is en niet de grondverf van de Focus kom jhr een heel eind met kleien en polijsten.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:13 schreef Sounddragon het volgende:
Wellicht kom je met commandant en een ouwe theedoek al tot 95% netjes.En anders spotrepairen; 100¤.
Klopt op zich wel maar als je de pic goed bekijkt zit er een diepere kras net boven de blauwe streep,deze is net wel of net niet door de blanke lak heen,en als tegenpartij zijnde zou ik het toch graag netjes opgelost willen hebben,als je het gaat opboenen/polijsten komt het weer terug en is een spotrepair de beste en goedkoopste oplossing.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 08:58 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Inderdaad, als de streep de lak van TS is en niet de grondverf van de Focus kom jhr een heel eind met kleien en polijsten.
Heb dat ook gedaan bij de auto van m'n ouders waar iemand langs was geschaafd, zie je niets meer van tot je er echt met je neus op zit.
Precies. Die auto boeit hem niet, maar als het via de verzekering gaat kan hij wel mooi geld vangen.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 00:26 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Waarom zou de tegenpartij hiermee akkoord gaan?
Als er netjes een schade formulier word ingevuld krijgt hij waarschijnlijk meer terug.
Lekker negatief weer,genoeg mensen die genoegen nemen met een netjes gerepareerde schade.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Precies. Die auto boeit hem niet, maar als het via de verzekering gaat kan hij wel mooi geld vangen.
Je dient toch een bonnetje in bij de verzekering?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Precies. Die auto boeit hem niet, maar als het via de verzekering gaat kan hij wel mooi geld vangen.
Nee. Je krijgt het bedrag altijd vooraf.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:12 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Je dient toch een bonnetje in bij de verzekering?
Hoe is dit in te schatten als ts de auto nooit eerder heeft bekeken?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:22 schreef CafeRoker het volgende:
Zaten er al andere krassen op de bumper?
Zou jij die 5% schade nog willen?quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:50 schreef ColtZ40 het volgende:
Met een beetje commandant haal je de schade voor 95% weg op de focus.
Dat ziet eruit als o ik zit tegen een andere auto aan, laat ik in plaats van stoppen maar gewoon doorduwenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 23:09 schreef Holy_Goat het volgende:
[ afbeelding ]
Hoop dat dit werkt. Via mobiel
Als ik hier finacieel beter van wordt en de auto toch al overal beschadigd is, ja. Ik heb nu ook een goedkope daily auto en als iemand daar tegen de bumper aan zou zitten én netjes een briefje acherlaat, prima. Dan wil ik dat wel regelen zonder verzekering. Euro of 300 en we praten nergens over.quote:
Heb ook een '99-er die her en der wat heeft.ik hoef er niet financieel beter van te worden,maar zou het wel fijn vinden als mijn schade gefixed zou worden.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 11:02 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Als ik hier finacieel beter van wordt en de auto toch al overal beschadigd is, ja. Ik heb nu ook een goedkope daily auto en als iemand daar tegen de bumper aan zou zitten én netjes een briefje acherlaat, prima. Dan wil ik dat wel regelen zonder verzekering. Euro of 300 en we praten nergens over.
Genoeg die naar een schade expert gaan (in geval van klein verzekeringwerk), en dan met een bedrag van 695 euro aankomen, geen controle van de verzekering én de schade nooit laten repareren.
Zou goed kunnen. Harde muziek opquote:Op zaterdag 11 juli 2015 10:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat ziet eruit als o ik zit tegen een andere auto aan, laat ik in plaats van stoppen maar gewoon doorduwen
Is inderdaad bestquote:Op zaterdag 11 juli 2015 12:54 schreef Geralt het volgende:
Nouja in elk geval netjes dat je een briefje achter gelaten hebt. Een hoop mensen kijken vlug om zich heen of niemand het gezien heeft en naaien er tussenuit.![]()
![]()
of maken een briefje met: sorry!... heb ik al 2x gehadquote:Op zaterdag 11 juli 2015 12:54 schreef Geralt het volgende:
Nouja in elk geval netjes dat je een briefje achter gelaten hebt. Een hoop mensen kijken vlug om zich heen of niemand het gezien heeft en naaien er tussenuit.![]()
![]()
dus? dan ga ik voor die 695 zonder reparatie is mijn auto niet de jouwe!quote:Op zaterdag 11 juli 2015 11:02 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Als ik hier finacieel beter van wordt en de auto toch al overal beschadigd is, ja. Ik heb nu ook een goedkope daily auto en als iemand daar tegen de bumper aan zou zitten én netjes een briefje acherlaat, prima. Dan wil ik dat wel regelen zonder verzekering. Euro of 300 en we praten nergens over.
Genoeg die naar een schade expert gaan (in geval van klein verzekeringwerk), en dan met een bedrag van 695 euro aankomen, geen controle van de verzekering én de schade nooit laten repareren.
Bij een 16 jaar oude!! Focus gevalletje totall loss.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 03:30 schreef johnson555 het volgende:
Spuiten + arbeidskosten + btw denk rond 500
Het heeft niks met waardedaling te maken...quote:Op zaterdag 11 juli 2015 21:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Bij een 16 jaar oude!! Focus gevalletje totall loss.
Die auto is met kras amper minder waard dan met kras. De werkelijke waardedaling zal misschien 100-200 euro zijn?
Ja als jij voor maximale winst gaat... Ik zou er persoonlijk zelf geen geld uit willen halen. Wel als die persoon niets heeft gemeld en ik er achter kwam alsnog wie het was.quote:Op zondag 12 juli 2015 10:01 schreef Carlos93 het volgende:
Gewoon via de verzekering laten lopen. Vangt de andere partij ook wat meer. Zelf destijds ook gedaan toen er iemand tegen mijn oude auto aanzat.
Een oud barrel wat niet meer door de APK heen zou komen toch nog 1100 euro van de verzekering gekregen voor de kras die nooit is gerepareerd
Zal hem een worst zijn. Je had gewoon niet tegen zijn auto aan moeten rijden.quote:Op zondag 12 juli 2015 16:54 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Ja als jij voor maximale winst gaat... Ik zou er persoonlijk zelf geen geld uit willen halen. Wel als die persoon niets heeft gemeld en ik er achter kwam alsnog wie het was.
Het kost namelijk wel degelijk een berg geld, ook al gaat het via de verzekering. Schade vrije jaren weg dus dat loopt aardig op met korting die je nu niet meer hebt bv op je verzekering
Uiteraard.quote:Op zondag 12 juli 2015 19:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zal hem een worst zijn. Je had gewoon niet tegen zijn auto aan moeten rijden.
Zo zie je maar, sommige mensen zijn nog niet zo lastig.quote:Op zondag 12 juli 2015 16:56 schreef Holy_Goat het volgende:
Overigens heeft de persoon nu teruggekoppeld dat 'een kratje bier' of fles wijn wel goed was. Ik heb aangeboden dat voor rond de 50 euro aan gall en gall waren uitgekozen mag worden plus dat ik poetsmiddel wil betalen.
Vond van hun heel netjes dus vond dat mijn aanbod ook erg netjes weer was dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |