Maar als je je P niet haalt terwijl je maar twee vakken moest ligt je aandacht blijkbaar verkeerd. Ongeacht wat voor omstandigheden, je moet alle tijd mogelijk uittrekken voor die vakken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:32 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Precies. Ik had ook 1 vak met prioriteit, maar dat weerhield mij niet ervan om een reeks andere vakken er naast te volgen. Krijg je nog een beetje bang for buck.
Klopt ook. Daarom baal ik des te meer. Doe geen fluit voor de bonusvakken erbij terwijl ik de meeste daarvan wel haal. Spendeer meeste tijd aan het vak wat ik moet halen en ik haal het nietquote:Op woensdag 15 juli 2015 00:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar als je je P niet haalt terwijl je maar twee vakken moest ligt je aandacht blijkbaar verkeerd. Ongeacht wat voor omstandigheden, je moet alle tijd mogelijk uittrekken voor die vakken.
Ik hoor jou wel vaak over dames met hese stemquote:Op woensdag 15 juli 2015 01:59 schreef Henrys het volgende:
Van mij mogen ze het ook wel invoeren dat je in 1 jaar je P moet halen, zie nog genoeg debielen bij WGs en inzage vaak met heese stem waarmee ze meest domme vragen stellen en het WG veel langer maken dan nodig is
Ja als je er 3 in je werkgroep hebt zitten en gevoelig gehoor hebt, ze lijken ook altijd op elkaar. Bij die JFV winkel werkt er een die klinkt alsof ze COPD heeftquote:Op woensdag 15 juli 2015 02:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik hoor jou wel vaak over dames met hese stemDat zit een beetje diep geloof ik
quote:Op woensdag 15 juli 2015 02:40 schreef Henrys het volgende:
[..]
Ja als je er 3 in je werkgroep hebt zitten en gevoelig gehoor hebt, ze lijken ook altijd op elkaar. Bij die JFV winkel werkt er een die klinkt alsof ze COPD heeft
De procedure achter een negatief BSA is vrij eenvoudig. Wanneer de studieresultaten met inachtneming van de persoonlijke omstandigheden aantonen dat een student niet geschikt is, is het exit.quote:Op woensdag 15 juli 2015 06:57 schreef underground1009 het volgende:
Hoe denken jullie over het tevens aanvoeren van mijn functiebeperking bij de hoorzitting? Die uit zich praktisch gezien vooral in een verstoorde fijne motoriek maar concentratieproblemen zijn er ook deel van. Kan dit handig zijn om aan te voeren, of zou dat neergesabeld kunnen worden in de trant van "Dan had je maar niet deze studie moeten gaan doen"?
wow, dus ik ga straks het gemiddelde nog ophogen ook.quote:Op woensdag 15 juli 2015 09:43 schreef Ryon het volgende:
Mijn vorige post terzijde:
Een negatief BSA krijgen in het tweede jaar is echt ongelooflijk zuur. Je krijgt dan het gevoel twee kostbare studiejaren verneukt te hebben voor niets. Omdat 1 tentamen hem uiteindelijk niet geworden is. De gedachtes die dan op doemen zijn vaak niet positief "Shit, Pietje begint volgend jaar al aan zijn master, terwijl ik weer bezig ben met mijn propedeuse".
Zeker als je niet al lekker in je vel zit kan dat behoorlijk demotiveren. Het grote geheim is echter dat het allemaal geen fuck uitmaakt. Rechtenstudenten in Nederland doen gemiddeld 71 maanden over hun studie (voor de snelle rekenaars: dat is 5.9 jaar). Bijna alle studenten lopen een vorm van studievertraging op om allerlei uiteenlopende redenen. Sommige omdat ze een studentenbestuurtje doen, maar de meeste anderen omdat ze gewoon even wat tijd nodig hebben om uit te vogelen wat ze nou echt willen doen.
Een BSA en het propedeusejaar is ook bedoeld om daarbij - soms wat hardhandig - te helpen. Mocht het dus niet lukken, maak dan van deze gelegenheid gebruik om een frisse en positieve nieuwe start te maken
Dan heb je wel drie bachelors, 2 masters en (inmiddels) zes stages gedaan?quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
wow, dus ik ga straks het gemiddelde nog ophogen ook.
je moet wat he. Bier drinken doe ik ook niet echt meer... Dan blijft er als student weinig over...quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dan heb je wel drie bachelors, 2 masters en (inmiddels) zes stages gedaan?
Daarmee stroom je meteen op assistent-directieniveau binnen bij Shell. Over 15 jaar ben je al topman bij een beursgenoteerde onderneming.
Och, studie afmaken, carrière beginnen, beetje geld verdienen. Dat soort dingen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 11:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
je moet wat he. Bier drinken doe ik ook niet echt meer... Dan blijft er als student weinig over...
brrrrquote:Op woensdag 15 juli 2015 12:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Och, studie afmaken, carrière beginnen, beetje geld verdienen. Dat soort dingen.
Ik moet er momenteel eigenlijk niet aan denken om zo'n saai leventje als mijn zusje te hebbenquote:Op woensdag 15 juli 2015 13:28 schreef Ryon het volgende:
Geen studentenleven, geen werkend leven. Dat noemen we toch gewoon een vacuüm?
Je alleen een beetje druk maken over je nieuwe tuin/keukenquote:Op woensdag 15 juli 2015 13:41 schreef Mr_White4321 het volgende:
Zij doet dus vrijwel niks de hele dag?
Klinkt prima. Beetje platen kopen, chillen, gta en divorce kijkenquote:Op woensdag 15 juli 2015 13:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je alleen een beetje druk maken over je nieuwe tuin/keuken
sowieso een beetje in een bestaanscrisis momenteel. Blerg. Nouwja, volgende week weer op reis. En daarna testresultaten. Misschien dat het dan beter gaat.quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:12 schreef Ryon het volgende:
Beetje werken, om acht uur thuis komen, snel wat eten, tot 10 uur dat programma op net 5 met die chick uit Law & Order die nu wat anders doet kijken en dan naar bed om de volgende dag weer om zeven uur naast je bed te staan. Repeat dit tot je 67ste. Prima. Dan ben je op een gegeven moment dolblij met je nieuwe tuin of keuken.
Inderdaad, je hebt ook wel echt een shit tijd gehad afgelopen jaar met je gezondheid enzo. Een beetje cultuursnuiven in exotische en verre oorden kikkert je waarschijnlijk weer behoorlijk opquote:Op woensdag 15 juli 2015 14:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
sowieso een beetje in een bestaanscrisis momenteel. Blerg. Nouwja, volgende week weer op reis. En daarna testresultaten. Misschien dat het dan beter gaat.
Koning nachtbraker!quote:
kealke das ongezondquote:
ben momenteel een beetje op huizenjacht. Is alleen geen moer te krijgen hier.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:30 schreef Spiegelei het volgende:
Jaaaaaa ik ben een huis armer!![]()
Ik dacht ik zeg het even.
Trouwens ik ben het wel eens met Ryon. De meeste mensen hebben wel even tijd nodig om uit te vogelen wat ze willen, wat ze kunnen en wat dan de mogelijkheden zijn. Vorige week was ik - zoals gezegd - bij het afstuderen van iemand (fiscaal en notarieel recht). Hij heeft een bestuursjaar gedaan, is pas later ook fiscaal erbij gaan doen en heeft tussendoor gewerkt en stages gelopen. En ja, hij is ook een echte student geweest, prima toch?
Nu begint de volgende fase, werken, beroepsopleiding, ambities waarmaken, heel leuk allemaal en hij ziet het helemaal zitten. Niets mis mee.
Edit: 8 jaar bezig geweest.
Koop?quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
ben momenteel een beetje op huizenjacht. Is alleen geen moer te krijgen hier.
Voor een koophuis krijg ik geen hypotheek, voor een sociale huurwoning moet je een urgentie hebben hier, voor studentenwoningen heb ik de inschrijfduur niet en voor vrije huur geen geld. Lastig lastig.quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:25 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Koop?
Tja, hier is dat anders. Voor 1,5 ton heb je al best wat aardigs in een stad, voor 2/2,5 heb je gewoon echt een prima woning voor een gezin met flinke tuin en mogelijk ook (half) vrijstaand. Ik zou zelf namelijk never nooit niet een appartement willen. Niet als koop iig.
Wij hebben nu een enorm groot huis, waar ook nog enorm veel aan moet gebeuren. Maar goed, nagenoeg vrijstaand, in een stad, 455 vierkante meter grond totaal, inhoud meer dan 800 kuub, gekocht voor 1,5 ton (zit wel al wat in qua verbouwing nu hoor).
Zoiets zou ik overwegen als ik hier weg moest, maar dat is niet het geval. Als ik dan ga wil ik het wel meteen solide regelen.quote:
Waarom niet dan? Ga je met de master beginnen? Dacht dat alleen M4 vakken uitgesloten zijn die je al tijdens je bachelor gevolgd hebt.quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:22 schreef IPA35 het volgende:
Ik mag volgend jaar geen M4 vakken doen blijkbaar.
Ik sta gemiddeld een 8 en ik mag het niet en die jonkies versch van het VWO wel.
EUR herkansing is redelijk geslaagd; 8.
Niet per se. Gewoon iets waar ik een wat langere termijn in kan blijven wonen als ik dat wil. En dat zie ik met bijvoorbeeld antikraak niet gebeuren.quote:
Ik moet nog 30 punten voor de pre-master. Maar dat gaat een jaar duren i.v.m. rooster.quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:49 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Ga je met de master beginnen? Dacht dat alleen M4 vakken uitgesloten zijn die je al tijdens je bachelor gevolgd hebt.
Een studentenkamer dus, dat is wel voor de langere termijn gok ik zo.quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niet per se. Gewoon iets waar ik een wat langere termijn in kan blijven wonen als ik dat wil. En dat zie ik met bijvoorbeeld antikraak niet gebeuren.
Wil je er ook meteen maar even een grap over mijn capaciteiten bij maken? Hebben we dat ook maar weer gehad.quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een studentenkamer dus, dat is wel voor de langere termijn gok ik zo.
Das zwaar minder.quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik moet nog 30 punten voor de pre-master. Maar dat gaat een jaar duren i.v.m. rooster.
Als ex-HBO'er wordt je als lepralijer behandeld. Volgens jaar is er zelfs een speciale werkgroep bij Staatsrecht 1 voor pre-master studenten (hoewel ik mag hopen dat ik ook een andere mag kiezen).
Overigens compleet terecht. Gemiddelde premaster student is hartstikke dom en houdt de hele werkgroep op met domme vragen. Als je dan de uitzondering bent, kan mij voorstellen dat het kut is. Maar als je 8 gemiddeld hebt, heb je ook wel de capaciteiten om gelijk universiteit te doen denk ik dan.quote:Op woensdag 15 juli 2015 18:53 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik moet nog 30 punten voor de pre-master. Maar dat gaat een jaar duren i.v.m. rooster.
Als ex-HBO'er wordt je als lepralijer behandeld. Volgend jaar is er zelfs een speciale werkgroep bij Staatsrecht 1 voor pre-master studenten (hoewel ik mag hopen dat ik ook een andere mag kiezen).
En dat kan niet via 'mijn account' op de site van de leverancier zelf?quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:13 schreef Spiegelei het volgende:
Sodemieter, waarom moet je een website ondersteboven keren om een telefoonnummer te vinden? Maar wel overal zeggen dat ze op twitter en Facebook te bereiken zijn.... Om m'n eindmeterstanden door te geven.....
Dat geëmmer inderdaad. Social media, contactformulieren en al die shit... Maar gewoon een telefoonnummer is tegenwoordig teveel gevraagdquote:Op woensdag 15 juli 2015 19:13 schreef Spiegelei het volgende:
Sodemieter, waarom moet je een website ondersteboven keren om een telefoonnummer te vinden? Maar wel overal zeggen dat ze op twitter en Facebook te bereiken zijn.... Om m'n eindmeterstanden door te geven.....
Maar dan had ik allemaal BS op VWO moeten doen (wiskunde en dat soort AIDS).quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:18 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Overigens compleet terecht. Gemiddelde premaster student is hartstikke dom en houdt de hele werkgroep op met domme vragen. Als je dan de uitzondering bent, kan mij voorstellen dat het kut is. Maar als je 8 gemiddeld hebt, heb je ook wel de capaciteiten om gelijk universiteit te doen denk ik dan.
Gefrustreerd?quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:33 schreef IPA35 het volgende:
Dan d'rbij, VWO'ers zijn erg vaak debiele alto's met dreadlocks en linkse waanideeën.
Nee is echt zo. Van die rare kinderlijke mensen met rare kledingsmaak (dreadlocks alleen bij Letteren).quote:
Aha. Misschien dan toch maar op het hbo blijven.quote:Op woensdag 15 juli 2015 20:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee is echt zo. Van die rare kinderlijke mensen met rare kledingsmaak (dreadlocks alleen bij Letteren).
Been there, done that.quote:Op woensdag 15 juli 2015 20:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Aha. Misschien dan toch maar op het hbo blijven.
Ja, die kom je ook tegen, maar echt niet in de overgrote meerderheid.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:33 schreef IPA35 het volgende:
Dan d'rbij, VWO'ers zijn erg vaak debiele alto's met dreadlocks en linkse waanideeën.
Nope, niet als je alleen een adres wil beëindigen. We wonen al ergens anders dus onze 'nieuwe' aansluiting loopt al. Dat moet dus via de klantenservice. Kreeg ze uiteindelijk wel te pakken overigens.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En dat kan niet via 'mijn account' op de site van de leverancier zelf?
Zozo, havisten zijn erg vaak net te 'strakke' gasten die wel even manager dus of manager zo gaan worden. Gaan direct een rijbewijs halen om daar stoer mee te doen en proberen alle hockeyfeesten af te gaan om zoveel mogelijk hockeysletjes te scoren.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:33 schreef IPA35 het volgende:
Nope, nope, nope, nope, hmm ben geen havistquote:Op woensdag 15 juli 2015 21:22 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Zozo, havisten zijn erg vaak net te 'strakke' gasten die wel even manager dus of manager zo gaan worden. Gaan direct een rijbewijs halen om daar stoer mee te doen en proberen alle hockeyfeesten af te gaan om zoveel mogelijk hockeysletjes te scoren.
/generalisatiemode
Hockey is een uni-ding hoor. Net als roeien (quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:22 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Zozo, havisten zijn erg vaak net te 'strakke' gasten die wel even manager dus of manager zo gaan worden. Gaan direct een rijbewijs halen om daar stoer mee te doen en proberen alle hockeyfeesten af te gaan om zoveel mogelijk hockeysletjes te scoren.
/generalisatiemode
klinkt meer als hbo dan havo.quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:22 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
/generalisatiemode
Hockeyfeesten?!?! Lijkt mij echt een WO ding...quote:
Nou mijn ervaring is dat havisten vooral zichzelf overschatten op alle fronten en doorgaans geen kut uitvoeren om daar dan stoer mee te doen. Ook wb hockey geneuzel. Maar goed, dat is natuurlijk heel erg generaliserend. Mijn ervaring is dat vwo'ers wat toleranter zijn, inderdaad ook wel wat alto's (maar dan minder 'stoere' dan de havo-alto's, die zaten alleen maar te blowen), maar ook wel rechtse rakkertjes, die vervolgens wel naast elkaar zitten en met elkaar werken en praten. Dat was echt een nogo op de havo. Daar bleven de hokjes gescheiden.quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hockey is een uni-ding hoor. Net als roeien ().
Dahag hockeyfeesten, zuipende sletjes van 15/16, das toch echt middelbare school hoor. Misschien dat het nu anders is met die alcoholgrens enzo (maar dan zal er wel een equivalent van zijn).quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hockeyfeesten?!?! Lijkt mij echt een WO ding...
Ik zat op een kakschool en dat was juist altijd de "hockeyschool". Vwo dus, geen havo.quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:51 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Dahag hockeyfeesten, zuipende sletjes van 15/16, das toch echt middelbare school hoor. Misschien dat het nu anders is met die alcoholgrens enzo (maar dan zal er wel een equivalent van zijn).
Ah dus ze kunnen je er zo weer uitflikkeren!quote:
quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Leuk, maar wat is straks jouw functie?
Bij de postquote:Op woensdag 15 juli 2015 23:09 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ah dus ze kunnen je er zo weer uitflikkeren!![]()
Nee hoor ,leuk! Komt koop dan toch in zicht?!
Ik zat niet op een kakschool, meer een 'arbeidersschool' in een arbeidersstad met veel immigranten. Beetje mix van alles. En vooroordelen zijn heerlijk om eens ongegeneerd te spuien. Lekker ongefundeerd bashen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zat op een kakschool en dat was juist altijd de "hockeyschool". Vwo dus, geen havo.
edit: En over dat heerlijke vooroordeel net: school was meer rechts dan links (want veel rijke papa's) en welgeteld één leerling met dreadlocks.
Toch grappig hoe ver je eigen beleving en andermans perceptie uit elkaar kunnen liggenquote:Op woensdag 15 juli 2015 23:16 schreef Spiegelei het volgende:
Overigens kwam ik erachter dat ik kennelijk nogal de reputatie had (bij mensen die ik totaal niet ken), dat ik nogal een ruig typetje was die nergens bang voor was en iedereen om haar vinger wist te draaien, inclusief de nodige 'veroveringen'. Damn, ik was wel opstandig en soms wat koppig en tegendraads, maar zo veel durfde en deed ik dus helemaal niet.
quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:17 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Toch grappig hoe ver je eigen beleving en andermans perceptie uit elkaar kunnen liggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |