abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:58:04 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_154224279
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 juli 2015 @ 16:02:34 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_154224425
Maar dan toets je dus nadat de rapporten al geschreven zijn? Wat doe je dan met die cijfers? Wat voegt dat toe?

Overigens zou ik het heerlijk vinden, gewoon tot aan het einde gewoon les. Ik heb liever dan het hele jaar door één keer in de maand een speciale middag met wat leuks en dan niet van die verschrikkelijke laatste weken (hier waren het er twee van rapport tot vakantie, maar daarin was de structuur ver te zoeken).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_154224551
Nog ff mn post herhalen voor de duidelijkheid ;)

Tyler zit ook in het gips. Net op de 1e dag van de zomervakantie gebeurd. De kinderen zijn de eerste drie weken bij hun vader, dus ik was er niet bij.
Hij was aan het schommelen en op het hoogste punt er vanaf gesprongen en dus raar op zijn arm gevallen.
Net onder de elleboog gebroken. Vorige week zaterdag is het gebeurd. Hij heeft er gelukkig geen pijn meer aan. Controle was goed en gelukkig hoeft hij er niet aan geopereerd te worden! 3 augustus ga ik met hem op controle. Als de foto goed is, mag het gips er dan af.
Ik ben blij dat hij er geen pijn meer aan heeft en al meer met zijn arm kan doen.

Deze foto?s kreeg ik doorgestuurd. Hij mocht in het ziekenhuis een cadeautje uitzoeken.





[ Bericht 18% gewijzigd door _Ingrid_ op 10-07-2015 18:08:10 ]
  vrijdag 10 juli 2015 @ 19:01:15 #4
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154228455
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:34 schreef Troeta het volgende:
Ik vind het juist belangrijk dat er naast leren ruimte is voor leuke activiteiten. Ik snap ook niet echt dat je een laatste schoolweek over slaat, juist lekker sociaal bezig zijn en herinneringen maken is dat.
Precies! Het hele jaar door is het meestal keihard werken aan de basisvakken, met wekelijks handarbeid/tekenen/drama/muziek. Maar nu hebben we lekker de tijd om samen naar de speeltuin te gaan, waterspelletjes te doen op het plein, een project (we zijn nu bezig met Vincent van Gogh, ge-wel-dig! Práchtige werkstukken!).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En we nemen de tijd om aandacht te besteden aan terugkijken op het jaar. Wat hebben we zoal geleerd? Wat is je meegevallen, wat viel tegen? Wat was het leukste? Samen de klas poetsen, je eigen laatjes uitsoppen zodat het volgende kind schoon kan beginnen. Etc. Ik kan me voorstellen dat voor structuurbehoeftige kinderen dit lastig is, daarom heb ik in de klas een kalender waarop ze kunnen zien wat we wanneer gaan doen. En indien nodig bespreek ik dingen individueel. Ik vind deze activiteiten stuk voor stuk zeer nuttig en vooral waardevol.
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:02 schreef Troel het volgende:
Maar dan toets je dus nadat de rapporten al geschreven zijn? Wat doe je dan met die cijfers? Wat voegt dat toe?
Leren kinderen alleen voor een punt? ;)
Ik laat ze in deze tijd na de rapporten een toets wel eens samen maken en een ander duo mag het nakijken.

Appelsap, wat fijn dat het beter gaat met Damian! *O*

En die Tyler, wat een pechvogel... En wat is hij al grooooot Ingrid! Cute koppie!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 20:04:03 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_154230080
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:01 schreef Moonah het volgende:

Leren kinderen alleen voor een punt? ;)
Ik laat ze in deze tijd na de rapporten een toets wel eens samen maken en een ander duo mag het nakijken.

Het zou moeten van niet, maar het is wel ongeveer de realiteit inmiddels :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juli 2015 @ 22:08:16 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_154234032
Ik kreeg net deze foto doorgestuurd


Jan is aan het wisselen geslagen *)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_154237054
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 22:08 schreef DJMO het volgende:
Ik kreeg net deze foto doorgestuurd

[ afbeelding ]
Jan is aan het wisselen geslagen *)
Fietsenrek *O*
wat had ik een hekel aan die term!!
Professioneel gifmenger.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juli 2015 @ 23:31:22 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_154237113
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 23:29 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Fietsenrek *O*
wat had ik een hekel aan die term!!
het schoot ook door mijn hoofd heen :+ (ik gebruik de term verder niet in zijn bijzijn ;) )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_154237170
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 23:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

het schoot ook door mijn hoofd heen :+ (ik gebruik de term verder niet in zijn bijzijn ;) )
Hulde, mama DJMO!!
Professioneel gifmenger.
pi_154272387
Ik kom even jompelen zonder bij te lezen. We zijn op vakantie met niet echt super goed internet. Maar ik ben zo trots op Yaro. Hij zwemt de hele dag. Wil alleen maar onderwater dus zonder bandjes in het diepe.

Niets meer van dat jongetje over wat een jaar geleden nog geen bakje water over zijn hoofd wilde gooien O+ O+ O+
pi_154352460
Fijn As, dat Yaro lekker watervrij is inmiddels. En Kyan?

Tandenwisselen... brr... zie er nu al tegenop.

Balen van dat gips, Ingrid, vervelende timing ook zo aan het begin van de vakantie...

Hier heeft Lars morgen zijn laatste schooldag. En jee, wat ben ik daar aan toe ;)
Vanochtend in de klas nog een dingetje. Zegt een klasgenootje tegen hem "Jij gaat niet naar het feestje van N. he? Ikke lekker wè-hel!" Volgens mij deed het Lars niet zoveel, maar ik kreeg er zelf zo'n naar gevoel bij... :{
Als je kinderen naar school gaan, herleef je zelf ook weer je eigen schooltijd blijkbaar. Ik weet niet of ik daar zo blij van word....
pi_154368656
Seb vond dat heel grappig, fietsenrek

He bah in het gips zo de eerste dag van de vakantie. Vervelend zeg.

Goed zo Yaro, lekker zwemmen :)

Hier ook een trotse moeder, gewoon binnen 10 dagen 2 keer afzwemmen en je A en B diploma halen *O*

ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154368952
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:12 schreef Estrys het volgende:
Seb vond dat heel grappig, fietsenrek

He bah in het gips zo de eerste dag van de vakantie. Vervelend zeg.

Goed zo Yaro, lekker zwemmen :)

Hier ook een trotse moeder, gewoon binnen 10 dagen 2 keer afzwemmen en je A en B diploma halen *O*

[ afbeelding ]
Hij was toch degene die eerst niet durfde??

_O_ _O_ _O_ _O_
pi_154368990
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:24 schreef Troeta het volgende:

[..]

Hij was toch degene die eerst niet durfde??

_O_ _O_ _O_ _O_
Ja bij de eerste poging afzwemmen voor A werd hij ziek van de spanning en haalde hij het niet.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154369034
superknap! na de vakantie gelijk C!

Oh bah Shandaly, dat klinkt heel gemeen. Ik gruwel daar ook van..
Gelukkig deed het Lars niks.
pi_154369740
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:26 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja bij de eerste poging afzwemmen voor A werd hij ziek van de spanning en haalde hij het niet.
Hulde aan deze held!! O+ *O*
Professioneel gifmenger.
pi_154370304
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:12 schreef Estrys het volgende:

Hier ook een trotse moeder, gewoon binnen 10 dagen 2 keer afzwemmen en je A en B diploma halen *O*

[ afbeelding ]
Vond hij het nu minder spannend?
Straks krijgt hij de smaak nog te pakken ;).
Wat lekker voor hem (en voor jullie) dat het gelukt is, gaaf! ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_154372064
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 21:06 schreef Nijna het volgende:

[..]

Vond hij het nu minder spannend?
Straks krijgt hij de smaak nog te pakken ;).
Wat lekker voor hem (en voor jullie) dat het gelukt is, gaaf! ^O^
Hij wist het niet tot een uur ervoor. Maar hij had er wel zin in zei hij. Uiteindelijk vond hij het in het begin volgens mij wel
spannend. Maar zelf zegt hij dat hij het alleen leuk vond. Hij gaat niet door voor C overigens. Wel gaat hij kijken bij de zwemclub waar zijn stiefoma 'training' geeft aan kinderen van zijn leeftijd. Misschien wil hij dat als sport zegt hij.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154375256
Estrys wat knap!

Shandaly, naar is dat hè. Ik heb tijdens een schooluitje met een huilende L gezeten omdat de twee jongens die ook in ons groepje zaten L telkens probeerden te ontlopen. En L er maar achteraan rennen. -O- En natuurlijk is het over het algemeen maar spel, maar het deed mijn moederhart wel pijn. Misschien nog wel het meest omdat één van de pestende jongetjes normaal haar beste vriendje is. }:|
pi_154381590
Estrys, wat fijn dat hij het vooral leuk vond! En kijken bij de zwemclub, leuk hoor!

Kinderen kunnen zo niet leuk tegen elkaar doen... :{.
Misschien niet direct heel bewust,maar toch, het is niet leuk om te zien.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_154383581
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 09:51 schreef Nijna het volgende:
Estrys, wat fijn dat hij het vooral leuk vond! En kijken bij de zwemclub, leuk hoor!

Kinderen kunnen zo niet leuk tegen elkaar doen... :{.
Misschien niet direct heel bewust,maar toch, het is niet leuk om te zien.
Echt he, soms raakt het je recht in je moederhart.
Zoals bij het ruilen van die dierenplaatjes: "ja ze ruilen wel op school maar niet met mij" AUW een messteek zo in je hart :{
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 16 juli 2015 @ 13:30:05 #22
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154386209
Wow, groot applaus voor diploma B *O*
Dat heeft hij toch maar mooi gedaan, Estrys!

Shandaly, ik herken dat gevoel van je eigen schooltijd over moeten doen. Ik heb school altijd vreselijk gevonden. Zowel de basisschool als de middelbare school vond ik echt heel erg. Ik vond het zo erg dat ik vanwege de kinderen weer met scholen in aanraking zou komen. Ik was zo blij dat ik dat voorgoed achter me had gelaten.

Maar mijn kinderen vinden het gewoon leuk op school. Het heeft echt een tijd geduurd voordat ik dat doorhad en begreep dat het helemaal geen kwestie was van mijn eigen schooltijd overdoen. Daardoor kan ik er nu een stuk beter mee omgaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154388245
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 13:30 schreef livelink het volgende:

Shandaly, ik herken dat gevoel van je eigen schooltijd over moeten doen. Ik heb school altijd vreselijk gevonden. Zowel de basisschool als de middelbare school vond ik echt heel erg. Ik vond het zo erg dat ik vanwege de kinderen weer met scholen in aanraking zou komen. Ik was zo blij dat ik dat voorgoed achter me had gelaten.

Maar mijn kinderen vinden het gewoon leuk op school. Het heeft echt een tijd geduurd voordat ik dat doorhad en begreep dat het helemaal geen kwestie was van mijn eigen schooltijd overdoen. Daardoor kan ik er nu een stuk beter mee omgaan.
Heel herkenbaar. Hier precies zo. Sinds een paar maanden heb ik het gevoel dat het me makkelijker afgaat. Oudste gaat naar groep 5.

Morgenochtend tot 12 uur en dan zijn ze KLAAR!! We snakken naar vakantie.
Vooral mijn vijfjarige kan alleen nog maar huilen, bokken en mopperen. Het is gewoon super sneu, zo moe als ze is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 16-07-2015 20:00:58 ]
Met een meidenkwartet
pi_154394279
Ah cathmar bijna vakantie het was ook een lang schooljaar voor ze.

Ean heeft ook vakantie maar helemaal door heeft ze dat nog niet. Ze heeft ook maar 8wk school gehad of zo. Volgend jaar in een gr 1/2 ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_154395812
Cathmar wat sneu dat je 5 jarige zo moe is. ;( Gelukkig nog maar een half dagje en dan kan ze 6 weken bijkomen.

Ik gooi hier even en vraag in. Wij zijn voornemens om a.s. zaterdag naar de Efteling te gaan met L. In verband met de zomervakantie is de Efteling zaterdag tot 's avonds 00:00 uur open. Ik heb het idee om daar rond 14:00 uur aan te komen en dan te blijven tot iets van 21:00 uur. Zijn er hier toevallig mensen (misschien mensen die in de buurt wonen) die weten of het 's avonds ook nog ontzettend druk is op zulke avonden of dat het dan juist goed te doen is? Ik weet zelf van Sixflags dat het 's avonds altijd heerlijk rustig was en ben daarom wel benieuwd of het bij de Efteling ook zo is.
pi_154395928
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Cathmar wat sneu dat je 5 jarige zo moe is. ;( Gelukkig nog maar een half dagje en dan kan ze 6 weken bijkomen.

Ik gooi hier even en vraag in. Wij zijn voornemens om a.s. zaterdag naar de Efteling te gaan met L. In verband met de zomervakantie is de Efteling zaterdag tot 's avonds 00:00 uur open. Ik heb het idee om daar rond 14:00 uur aan te komen en dan te blijven tot iets van 21:00 uur. Zijn er hier toevallig mensen (misschien mensen die in de buurt wonen) die weten of het 's avonds ook nog ontzettend druk is op zulke avonden of dat het dan juist goed te doen is? Ik weet zelf van Sixflags dat het 's avonds altijd heerlijk rustig was en ben daarom wel benieuwd of het bij de Efteling ook zo is.
's avonds is het ook druk. In Juli en Augustus zijn de Negen pleinen festijn met artiesten en zo. Het zal niet zo druk zijn als overdag maar reken maar dat je nog steeds lang in de rij moet staan om ergens te komen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_154396076
De Efteling geeft op hun eigen site aan dat ze een drukke dag verwachten a.s. zaterdag.

De meeste dagjesmensen komen erg vroeg en blijven vaak niet tot 00:00 (zeker met kinderen niet). Maar op de zomeravonden vult het hele park zich 's avonds wel met zo'n beetje alle 70.000 abonnementhouders :+

Wij zijn er toevallig afgelopen zaterdag geweest. Beetje hetzelfde verhaal: rond 3 uur aangekomen, maar wel eerder weer vertrokken (uurtje of 8). Rondje sprookjesbos, de eerste keer Carnaval Festival O+ en voordat de drukte van de artiestenoptredens begint weer lekker naar huis. Dan is het goed te doen.

Wil je echt alle attracties in, dan sta je toch nog wel even te wachten, maar minder lang dan overdag.
(en iedere bezoeker die bij een podia staat te kijken staat niet in de wachtrij voor je ;))
pi_154396441
Hmmzzz lastig. Liefst zou ik doordeweeks gaan in september ofzo, maar dan moet L dus naar school. Ik vind het zo zonde als we 5 attracties in kunnen en dan alweer naar huis moeten. -O- Ik geloof dat ik er nog even over ga nadenken.
pi_154396590
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hmmzzz lastig. Liefst zou ik doordeweeks gaan in september ofzo, maar dan moet L dus naar school. Ik vind het zo zonde als we 5 attracties in kunnen en dan alweer naar huis moeten. -O- Ik geloof dat ik er nog even over ga nadenken.
Wij hebben in september altijd meteen een studiedag en dat is DE Efteling dag hier.
Dat lange wachten in die zigzag is zo zonde van de tijd.
Met een meidenkwartet
pi_154396938
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:48 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Wij hebben in september altijd meteen een studiedag en dat is DE Efteling dag hier.
Dat lange wachten in die zigzag is zo zonde van de tijd.
Dat doet mijn collega ook inderdaad, ze kunnen altijd zo goed als doorlopen. Heerlijk is dat. Wij hebben helaas geen studiedag in sept/okt, dus dat zit er niet in. Ik ga nog maar even goed nadenken over zaterdag.
pi_154398708
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:03 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dat doet mijn collega ook inderdaad, ze kunnen altijd zo goed als doorlopen. Heerlijk is dat. Wij hebben helaas geen studiedag in sept/okt, dus dat zit er niet in. Ik ga nog maar even goed nadenken over zaterdag.
Bij ons op school zijn er diverse studiedagen zo door het jaar heen en die zijn altijd al begin van het schooljaar bekend.
Wij zijn na pinksteren geweest, toen hadden de kinderen een extra vrije dag (zoals heel veel mensen blijkbaar... het was druk :{ ) maar de woensdag erna waren ze ook vrij en die was wel rustig *O* .
We hebben overnacht in het hotel, dinsdags op ons gemakje die kant op en woensdag halverwege de middag weer naar huis (toch nog een aardige trip naar Drenthe ;) ).
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:19:39 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154408115
De laatste keer dat wij zijn geweest was op de nre leden dag.
Was goed te doen.
Langste rij was denk ik droom vlucht. Ruim een uur. Maar dat is inherent aan pretparken denk ik.
Vliegende hollander ben ik tot op heden nog nooit ingeweest. Ik ga echt niet drie uur in een rij staan. En de andere keren was het dicht.
Baron 1898 zie over een jaar of wat wel weer :-)
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:27:49 #33
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_154410289
Wij gaan zaterdag ook naar de Efteling O+
Abonnementhouders, dus het is voor ons niet zo erg dat we niet veel attracties in kunnen.
Vorig jaar zijn we ook een paar keer naar het Negen Pleinen Festijn geweest. En dan bleven we tot sluitingstijd, rond 0:30 pas richting auto.
Erg druk, maar zo tof!
Vanaf 18:30 zijn er allemaal optredens, shows en extra activiteiten. En attracties zoals de Python, Piranha, Joris en de Draak en de Pagode zijn 10x zo tof in het donker. Alles is prachtig verlicht en Aquanura moet je echt eens in het donker gezien hebben :Y
Wij hebben altijd de bolderkar (aanrader!!) mee waar jongste rustig een tukje in kan doen (in theorie althans :') ) en soms redde kleuter het ook niet tot het eind, maar die kon dan mooi in de bolderkar.

Begin van de week zijn we teruggekomen van vakantie en zitten nog volop in vakantiemodus. De kinderen gaan echt nog belachelijk laat slapen, maar sliepen vanmorgen uit tot 9:30 en die van ons liggen er eigenlijk altijd wel laat in.
Op de heenweg naar de Efteling zullen de 2 jongsten vast in de auto slapen en de planning is om begin van de middag in het park te staan.
We hebben de kinderen al voorbereid dat we waarschijnlijk door de drukte niet al te veel attracties zullen kunnen doen, maar dat we sowieso naar het Sprookjesbos, Raveleijn, Joris en het Anton Pieckplein zullen gaan. En gewoon genieten van de sfeer en de extra's van Het Negen Pleinen Festijn O+
.... met gevoel voor drama....
pi_154410746
Wij hebben nog 4 kaarten van de AH.. Ik wil eigenlijk ook naar 9 pleinen Festijn. Misschien dat wij de 15e gaan. Ligt aan onze staat :D
Misschien gaan we wel met Prinsjesdag of in de herfstvakantie..
Amber en ik willen iig heeeeel graag in de Baron.

Tess haar 6e tand is eruit. Mevrouw heeft een fietsenstalling :D

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:56:55 #35
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_154410855
Haar 6e al :o

T. wordt in augustus 6, maar bij hem zitten als zijn melktanden nog muurvast.

D. komt nog 'n centimeter of 6 te kort voor de Baron. Baalt hij enorm van!
.... met gevoel voor drama....
pi_154412060
Wij gaan meestal 1 keer per jaar naar de Efteling. Met vrienden waarvan er eentje in een rolstoel zit. Waardoor het niet zo uitmaakt hoe druk het is ;) Die vriendin zegt altijd: heb ik er ook nog eens profijt van dat ik in een rolstoel zit :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_154412691
Maar een rolstoeler mag toch elke keer maar 1 persoon meenemen?
pi_154413806
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:19 schreef Troeta het volgende:
Maar een rolstoeler mag toch elke keer maar 1 persoon meenemen?
Volgens mij de meeste attracties max 3 personen en ik meen bij de vliegende hollander 2.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_154450104
Ik heb het er toch op gewaagd vandaag, de Efteling. Alleen wel gezorgd dat we er om 10 uur 's morgens al waren. We hebben een heerlijke dag gehad, prima weer en veel attracties kunnen doen omdat toch iedereen 3!! uur in de rij stond bij de Baron 1898. :X Alles wat L wilde doen is in ieder geval gelukt. Ze mocht op de centimeter af in Joris en de draak en daar is ze gelijk 2 keer in geweest, mijn kleine stoere. O+ We hadden gehoopt op een iets rustigere avond zodat L nog een keer in de achtbaan kon, maar het werd eigenlijk alleen maar drukker na 6 uur. Althans dat idee hadden wij, dus we zijn om half 9 naar huis gegaan, want 40 minuten wachten zagen (8> en ik echt niet meer zitten. Toen ik L vroeg wat ze het leukst vond aan de dag stond op nummer 1 "ijsjes eten" (ze heeft er 3 op vandaag :')). Voortaan gaan we dus gewoon maar even 3 ijsjes eten op strand en dan is L tevreden. :D
  zondag 19 juli 2015 @ 08:53:42 #40
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_154457357
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 22:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb het er toch op gewaagd vandaag, de Efteling. Alleen wel gezorgd dat we er om 10 uur 's morgens al waren. We hebben een heerlijke dag gehad, prima weer en veel attracties kunnen doen omdat toch iedereen 3!! uur in de rij stond bij de Baron 1898. :X Alles wat L wilde doen is in ieder geval gelukt. Ze mocht op de centimeter af in Joris en de draak en daar is ze gelijk 2 keer in geweest, mijn kleine stoere. O+ We hadden gehoopt op een iets rustigere avond zodat L nog een keer in de achtbaan kon, maar het werd eigenlijk alleen maar drukker na 6 uur. Althans dat idee hadden wij, dus we zijn om half 9 naar huis gegaan, want 40 minuten wachten zagen (8> en ik echt niet meer zitten. Toen ik L vroeg wat ze het leukst vond aan de dag stond op nummer 1 "ijsjes eten" (ze heeft er 3 op vandaag :')). Voortaan gaan we dus gewoon maar even 3 ijsjes eten op strand en dan is L tevreden. :D
:D

Wij hebben ook een supertoffe dag gehad O+
En ondanks de enorme drukte nog best veel kunnen doen. We zijn tot sluitingstijd gebleven en de kinderen hebben meteen een nieuwe levensles geleerd: "Donken mensen zijn irritant en maken zó veel lawaai!"
En ja, daar waren er best veel van. Zeker op de parkeerplaats en toen de massale uittocht van straalbezopen en schreeuwende fietsers langs ons kwam, hebben ze meteen ook gezien hoe het domino-effect werkt :+
.... met gevoel voor drama....
  zondag 19 juli 2015 @ 09:18:21 #41
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154457498
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 08:53 schreef Kersjes het volgende:

[..]

:D

Wij hebben ook een supertoffe dag gehad O+
En ondanks de enorme drukte nog best veel kunnen doen. We zijn tot sluitingstijd gebleven en de kinderen hebben meteen een nieuwe levensles geleerd: "Donken mensen zijn irritant en maken zó veel lawaai!"
En ja, daar waren er best veel van. Zeker op de parkeerplaats en toen de massale uittocht van straalbezopen en schreeuwende fietsers langs ons kwam, hebben ze meteen ook gezien hoe het domino-effect werkt :+
Kwamen ze dronken uit de Efteling?
  zondag 19 juli 2015 @ 09:50:11 #42
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_154457707
Yep.
Het was prachtig weer, er waren overal extra bier-kraampjes waar de halve liters als warme broodjes gingen, de hele avond live entertainment en de speciale DJ Tiësto Aquanura-show...
De stemming was feestelijk hoor, maar groepen volwassenen die toch best los gingen met hun gekochte lichtjes-hoedjes op en rare fratsen uithaalden met hun gewonnen knuffelapen... De jongens keken hun ogen uit, vonden het toch wel gek om te zien. Niet heel shocking verder hoor, al had dat "bier en tieten"-gescandeer best achterwege mogen blijven.
.... met gevoel voor drama....
  zondag 19 juli 2015 @ 10:04:12 #43
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154457864
ha, ha, dat associeer ik toch niet echt met de Efteling. Wij durven helaas geen drukke plekken aan. Efteling en andere pretparken zijn al een tijd van onze lijst geschrapt. Dierentuinen gaat nog net. Gelukkig zijn die ook leuk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154461122
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 09:50 schreef Kersjes het volgende:
Yep.
Het was prachtig weer, er waren overal extra bier-kraampjes waar de halve liters als warme broodjes gingen, de hele avond live entertainment en de speciale DJ Tiësto Aquanura-show...
De stemming was feestelijk hoor, maar groepen volwassenen die toch best los gingen met hun gekochte lichtjes-hoedjes op en rare fratsen uithaalden met hun gewonnen knuffelapen... De jongens keken hun ogen uit, vonden het toch wel gek om te zien. Niet heel shocking verder hoor, al had dat "bier en tieten"-gescandeer best achterwege mogen blijven.
Die lichtjeshoedjes ook hè. :') :X Ik vond het wel echt een toffe sfeer zo in de avond op de pleinen. O+
Ik had ook graag Aquanura in het donker gezien, maar na de hele dag park was ik best een beetje gaar en had geen zin om nog tot het donker te wachten. Tot ongenoegen van L, dat wel, want die wilde nog wel even door. Maar die heeft de HELE dag in de buggy gezeten, die we eigenlijk meer meenamen voor onze tas en incidenteel L, maar het werd het omgekeerde. :')
pi_154480439
* Cyntiaa gaat proberen hier aan te schuiven! Cas is vandaag 4 jaar geworden w/ *O*
  maandag 20 juli 2015 @ 09:40:19 #46
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154480748
Gefeliciteerd Cas *O*
En welkom hier, Cyntiaa en Cas.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154482755
welkom Cyntiaa en Cas en gefeliciteerd.
  maandag 20 juli 2015 @ 21:49:38 #48
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154499797
Wil je je kinderen van de chips afkrijgen? Koop dan Roulette van Doritos. Mijn jongste wilde dat dolgraag proberen. Het is een zak Doritos waar sommige hele pittige tussen zitten. En dan bedoel ik ook echt pittig >:)
Ze hoeven voorlopig echt geen chips meer. De zak is al bijna een week in huis en nog steeds half vol. En natuurlijk pak ik ook telkens een pittige :(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154502729
Whoehoe Cynthiaa gefeliciteerd *O*

_O- Livelink, dat zou ik niets voor mij zijn, zo'n zak.
pi_154506507
Die chips is ook niks voor mij, ik hou helemaal niet van pittig kan er ook niet tegen.

Afgelopen nacht stond Ean in onze slaapkamer met mag ik iets zeggen??? ik kan niets zien doe de lamp eens aan!!! Ik moest echt even wakker worden maar d'r ventilator deed het niet. Die hoeft ook helemaal niet aan met dit weer maar zij vindt van wel. Om 05:30 riep ze weer dat ze wakker was en dan bleef ze elke 10 min herhalen. En raad eens wie er nu nog slaapt.

Helaas was Sac wel om 06:00 wakker.

Ze roept nu.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 08:49:05 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154506760
Wel een stunt, zo'n zak chips. Elke hap een verrassing. (Of toch verassing?)
Wij hebben eigenlijk nooit chips in huis.

Balen van je nacht Fr.
Ik heb ook slecht geslapen, sinds gisteren echt mega kiespijn.
Gelukkig kan ik om half tien al terecht bij de tandarts.

Welkom Cynthia.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 09:03:50 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154506887
Sterkte amaranta. Nog een half uurtje en dan ben je hopelijk van de pijn af.

Ik ben inmiddels in de fase dat ik 's ochtends om 07.00 al op ben en dat de kinderen dan nog liggen te slapen. Dat is een fijne fase ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154506935
Succes bij Ta amaranta
pi_154506947
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:03 schreef livelink het volgende:
Ik ben inmiddels in de fase dat ik 's ochtends om 07.00 al op ben en dat de kinderen dan nog liggen te slapen. Dat is een fijne fase ;)
:Y Half zeven dan hier, maar idd... héérlijk dat eerste uurtje alleen!

Sterkte bij de tandarts, amaranta :*
pi_154507230
Amarantha, sterkte bij de tandarts, hopelijk zo meteen minder pijn!

Vanmorgen om 5 uur stond er al een 5-jarige naast mijn bed om te vertellen dat haar pleister los was gegaan. Om kwart voor 6 kwam ze vertellen dat haar muziek het niet deed en om half 7 en 10 voor 7 kwam ze vragen hoe lang nog voor ze mocht opstaan... :')
Ik heb een overzichtje gemaakt,eens zien of dat helpt... Ik sta tegenwoordig ook maar gewoon om 7 uur op.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator dinsdag 21 juli 2015 @ 10:01:09 #56
5428 crew  miss_sly
pi_154507524
Onze niet-meer kleuter slaapt sinds het begin van de vakantie uit tot 9-10 uur. We hebben zelfs ochtenden gehad dat ik al ruim op was voor zij wakker werd. Van mij mag ze dat volhouden, maar ik meen me zoiets te herinneren van de vakantie vorig jaar en dat ging ook weer over ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 juli 2015 @ 10:14:03 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154507730
Nou, de kies is oke.
Waarschijnlijk een flinke tandvleesontsteking. Ze heeft het schoongemaakt en perio-aid voorgeschreven.

Ook gelijk even langs de ha gereden want het plassen gaat ook niet geheel pijnvrij :D
Dus straks even terug met een potje :')

Voel me wel een kneus zo.
pi_154508336
Mwhehe Livelink die doritos :D dan zouden ze hier ook wel genezen zijn ja.

Fijn dat de kies verder okay is amaranta! Hopelijk ben je er snel van af verder. Ik vind kiespijn zoiets naars, zo'n indringende pijn :X

Qua slapen, mijn oudste is tegenwoordig rond een uur of 7 wakker en vindt het dan leuk om de tafel te dekken enzo :D dus ik kom beneden bij een gedekte tafel <3 vanmorgen had ze zelfs haar brood al gesmeerd, alleen doorsnijden moet ik nog even doen want dat lukt haar nog niet zo goed zei ze. O+ ze wordt zo groot!

Letterlijk ook trouwens, ik heb ze vandaag weer ns even gemeten, is ze gewoon enorm gegroeid! :o in april was ze nog 109 cm, nu is ze 116 cm. :') geen wonder dat alle broeken hoog water zijn en dat de korte broekjes die ze had niet fijn meer zitten. B. was al aan het klagen (tegen mij! niet tegen haar ;) ) dat ze minder moest snoepen want de knopen van haar broekjes gingen niet goed meer dicht en alles zat te strak. Nou niks minder snoepen dus, gewoon een grotere maat kopen haha jemig. Mn grote kind <3 En E. is ook gegroeid, 98 cm nu! *O* dus daar kan ik ook de kledingkast voor uitmesten :9 Verder gaat t goed hier, ze zijn allebei haske bruin van het buiten spelen en we vermaken ons best hier in en om het huis.
:)
pi_154509057
Die doritos klinken viessss.

Ik wil ook een kind dat tot 9 uur slaapt. :D Die van mij is altijd vroeg wakker als het niet moet. En als hij vroeg op moet dan wil hij z'n bed niet uit. :P

Wat schattig Mignonne dat ze de tafel dekt. En dat is nog eens een groeispurt. :o

D is uit het gips! Goed begin van de vakantie dus. :D

Hoe is het met de zoon van Ingrid?

[ Bericht 8% gewijzigd door appelsap op 21-07-2015 11:38:35 ]
pi_154516124
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:31 schreef appelsap het volgende:
Die doritos klinken viessss.

Ik wil ook een kind dat tot 9 uur slaapt. :D Die van mij is altijd vroeg wakker als het niet moet. En als hij vroeg op moet dan wil hij z'n bed niet uit. :P

Wat schattig Mignonne dat ze de tafel dekt. En dat is nog eens een groeispurt. :o

D is uit het gips! Goed begin van de vakantie dus. :D

Hoe is het met de zoon van Ingrid?
Volgens de laatste berichten goed. Zondag is hij (en Kim) weer bij mij en mijn vriend.
Dan zijn de laatste 3 weken van de zomervakantie aangebroken. ;)
  woensdag 22 juli 2015 @ 14:35:19 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154541196
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:22 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Volgens de laatste berichten goed. Zondag is hij (en Kim) weer bij mij en mijn vriend.
Dan zijn de laatste 3 weken van de zomervakantie aangebroken. ;)
Gek is dat he. Wij zitten nu op dag 3.
pi_154543742
Dat is een groot verschil zeg!
pi_154635162
Zo wij zijn weer terug van vakantie. Mijn waterrat vond het heerlijk. Even in de spoiler een spam.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 26 juli 2015 @ 07:17:49 #64
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154639990
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 22:31 schreef As1981 het volgende:
Zo wij zijn weer terug van vakantie. Mijn waterrat vond het heerlijk. Even in de spoiler een spam.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar zijn jullie geweest?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154640199
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 07:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waar zijn jullie geweest?
Kusadassi, turkije
  zondag 26 juli 2015 @ 08:49:04 #66
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154640270
Zo te zien een waar kinderparadijs, As :Y

Leuke foto's.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 26 juli 2015 @ 13:39:32 #67
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154643820
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 08:27 schreef As1981 het volgende:

[..]

Kusadassi, turkije
Heerlijk zeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154646577
Thx was het ook echt. Een vakantie voor de kids maar zelf ook aan relaxen toegekomen. Altijd gezegd dit nooit te doen, maar het was toch wel heerlijk.
Vooral nu Yaro ook zo van zwemmen kan genieten.
pi_154650735
Leuke foto's As.
Fijn he als het zo goed gaat.

Ik moet nog 2 weken werken en dab gaan we 3 weken weg. Voor het eerst 3 ipv 2 weken met de kinderen. Heel veel zin in.

(Zeeland, huis aan strand).

Heb mijn meiden eens gemeten. De oudste is precies gemiddeld, mijn 4 jarige zit met haar lengte op +1 lijn. Ben zo benieuwd hoe dat zal gaan de komende jaren.
Met een meidenkwartet
pi_154651417
Huis aan het strand klinkt ook heerlijk. En dan ook nog 3 weken. Genieten!!!! Hopelijk zit het weer een beetje mee.

Ik wilde nu gegarandeerd zon, vorig jaar hadden we 2 weken regen in Nederland.
pi_154651512
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:44 schreef As1981 het volgende:
Huis aan het strand klinkt ook heerlijk. En dan ook nog 3 weken. Genieten!!!! Hopelijk zit het weer een beetje mee.

Ik wilde nu gegarandeerd zon, vorig jaar hadden we 2 weken regen in Nederland.
Snap ik!!!

Ik duim ook heeeeel hard op mooi weer. Het trekt aan de kust wel snel open, maar toch... Je kunt inderdaad zomaar 3 weken regen hebben.

Vliegen is voor ons voorlopig geen optie en de max rij afstand (8 uur) garandeerd geen mooi weer weten we uit ervaring.
Met een meidenkwartet
  zondag 26 juli 2015 @ 18:06:04 #72
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154652077
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:44 schreef As1981 het volgende:
Huis aan het strand klinkt ook heerlijk. En dan ook nog 3 weken. Genieten!!!! Hopelijk zit het weer een beetje mee.

Ik wilde nu gegarandeerd zon, vorig jaar hadden we 2 weken regen in Nederland.
Wij hadden huis in umbrie, italie. Aan de grens met lazio. Gegarandeerd zon en rust. Heerlijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154653085
Oh italie O+ O+ O+

Heb je wel een beetje ruimte in het huisje cathmar? Dan is het op zich geen ramp.
  zondag 26 juli 2015 @ 18:47:22 #74
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154653224
Wij hadden in duitsland echt een onwijs groot appartement. Super fijn.

We zijn teruggereden via oostenrijk en duitsland dus we hebben nog een week door de bergen gelopen en gerodeld en watervallen gekeken. Enz enz.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154653797
Lekker vooruitzicht Cathmar!
Tico, jouw foto's en die van B van de omgeving waren prachtig!

Wij gaan bijna naar Turkije *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 26 juli 2015 @ 19:12:56 #76
5428 crew  miss_sly
pi_154654008
Wij waren een week op een camping bij Annecy en een week op onze favoriete camping in de Dordogne. En hoe saai en burgerlijk het ook klinkt, we hadden het daar echt zo vreselijk naar ons zin die tweede week, dat we eigenlijk al min of meer besloten hebben dat we volgend jaar gewoon weer twee weken naar de Dordogne gaan. We zijn er alle drie heel erg graag en er is nog genoeg te doen en te zien om ons niet te hoeven vervelen.

Maar ik zou vreselijk graag nog eens een weekje naar Turklije of zo O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 26 juli 2015 @ 19:26:53 #77
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154654430
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:05 schreef Vicky het volgende:
Lekker vooruitzicht Cathmar!
Tico, jouw foto's en die van B van de omgeving waren prachtig!

Wij gaan bijna naar Turkije *O*
thanks.

Het was echt heel erg gezellig :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154655394
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:12 schreef miss_sly het volgende:
Wij waren een week op een camping bij Annecy en een week op onze favoriete camping in de Dordogne. En hoe saai en burgerlijk het ook klinkt, we hadden het daar echt zo vreselijk naar ons zin die tweede week, dat we eigenlijk al min of meer besloten hebben dat we volgend jaar gewoon weer twee weken naar de Dordogne gaan. We zijn er alle drie heel erg graag en er is nog genoeg te doen en te zien om ons niet te hoeven vervelen.

Maar ik zou vreselijk graag nog eens een weekje naar Turklije of zo O+
Is dat in de herfstvakantie geen optie dan?

Door jou verjalen wilde wij eerst ook naar (een of jullie) camping. Maar dat kwam nog best duur. Dit was beter te betalen.
  Moderator zondag 26 juli 2015 @ 19:54:47 #79
5428 crew  miss_sly
pi_154655533
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:50 schreef As1981 het volgende:

[..]

Is dat in de herfstvakantie geen optie dan?

Door jou verjalen wilde wij eerst ook naar (een of jullie) camping. Maar dat kwam nog best duur. Dit was beter te betalen.
O, echt? Kan het me niet voorstellen, zo'n resort is toch best prijzig, dacht ik.

We zijn aan het sparen met mijn ouders en zus om in de meivakantie naar Disneyland te gaan, dus dat is leuk. En we willen een paar weekendjes plannen, Parijs, Centerparcs, zoiets. Ik vond het maar lang van juli tot juli met alleen een paar dagen Kopenhagen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_154655785
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, echt? Kan het me niet voorstellen, zo'n resort is toch best prijzig, dacht ik.

We zijn aan het sparen met mijn ouders en zus om in de meivakantie naar Disneyland te gaan, dus dat is leuk. En we willen een paar weekendjes plannen, Parijs, Centerparcs, zoiets. Ik vond het maar lang van juli tot juli met alleen een paar dagen Kopenhagen.
ik heb ook gekeken naar frankrijk of Italië met de auto maar dan ben ik uiteindelijk veel meer kwijt.
2w caravan is zo'n 1500 euro. Dan tol, benzine, eten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 26 juli 2015 @ 20:04:29 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154655981
Welke camping bij Annecy, Miss_Sly? Wij zijn aan het kijken of we nog in die richting kunnen in augustus.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar zondag 26 juli 2015 @ 20:21:59 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154656496
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:00 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik heb ook gekeken naar frankrijk of Italië met de auto maar dan ben ik uiteindelijk veel meer kwijt.
2w caravan is zo'n 1500 euro. Dan tol, benzine, eten..
daarom ben ik zo blij met onze vouwwagen, we zitten vanaf volgende week twee weken in Bretagne voor nog geen 500 euro.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 26 juli 2015 @ 20:22:55 #83
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154656538
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:00 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik heb ook gekeken naar frankrijk of Italië met de auto maar dan ben ik uiteindelijk veel meer kwijt.
2w caravan is zo'n 1500 euro. Dan tol, benzine, eten..
Eten moet je thuis ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 26 juli 2015 @ 20:27:24 #84
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154656712
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:00 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik heb ook gekeken naar frankrijk of Italië met de auto maar dan ben ik uiteindelijk veel meer kwijt.
2w caravan is zo'n 1500 euro. Dan tol, benzine, eten..
Iets huren is altijd duur in het hoogseizoen.
Daarom is een eigen kampeermiddel ideaal maar ik snap dat niet iedereen dat ziet zitten ;)

Maar het is maar net wat je zoekt.
Je moet altijd eten op vakantie. Maar jullie gaan all inclusive begrijp ik hier uit?
Elke avond op dezelfde plek eten is een concept dat ook niet iedereen ziet zitten. En daar betaal je ook extra voor natuurlijk.
Zelf koken op de camping hoeft niet duurder te zijn.

Wij zijn mensen die graag de omgeving zien en daarom erg blij zijn de auto bij ons te hebben.

Kusadasi ben ik ook ooit eens geweest. Best leuke excursies zijn daar te maken maar die tikken ook aan en dan moet je verplicht langs van die keramiek bakkerijen en zo :P

Ik kom zelf nooit goedkoper uit met vliegreizen maar het is echt maar net hoe je een vakantie in richt welke kant het muntje opvalt denk ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154656820
Nou dat inderdaad vicky. Voor een kant en klare tent waren we voor 2 weken 2500 euro kwijt. Dan nog er naar toe overnachting tussendoor en eten.

Nu waren we all inclusief 5000 kwijt voor 5 personen incl transfer en vlucht voor 2 weken.
Moet wel zeggen dat bij corendon het 1000 euro goedkoper was dan bij andere aanbieders.
pi_154656864
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:27 schreef laziness het volgende:

[..]

Iets huren is altijd duur in het hoogseizoen.
Daarom is een eigen kampeermiddel ideaal maar ik snap dat niet iedereen dat ziet zitten ;)

Maar het is maar net wat je zoekt.
Je moet altijd eten op vakantie. Maar jullie gaan all inclusive begrijp ik hier uit?
Elke avond op dezelfde plek eten is een concept dat ook niet iedereen ziet zitten. En daar betaal je ook extra voor natuurlijk.
Zelf koken op de camping hoeft niet duurder te zijn.

Wij zijn mensen die graag de omgeving zien en daarom erg blij zijn de auto bij ons te hebben.

Kusadasi ben ik ook ooit eens geweest. Best leuke excursies zijn daar te maken maar die tikken ook aan en dan moet je verplicht langs van die keramiek bakkerijen en zo :P

Ik kom zelf nooit goedkoper uit met vliegreizen maar het is echt maar net hoe je een vakantie in richt welke kant het muntje opvalt denk ik.
Zeker waar. Wij hebben nu geen excursie gedaan. Te warm. Het zou ook nooit mijn hoofd vakantie zijn.
Maar goed dit was speciaal voor de kids.

In oktober gaan we weer cultuur snuiven. Gelukkig vinden mijn kinderen en vooral Yaro dat ook heerlijk. Die zuigt informatie op <3
  zondag 26 juli 2015 @ 20:33:42 #87
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154656924
De huurprijzen zijn in het hoogseizoen ook belachelijk maar ik vind 5000 voor twee weken turkije ook wel veel geld eigenlijk :o

Waar gaan jullie cultuur snuiven As?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154657024
Wij gaan in augustus ook nog een weekje weg... Naar het hof van Saksen :D. Ik had bijna geboekt voor all inclusive op Kos voor 1500 euro en toen zag ik ineens allemaal beren op de weg met baby van 4 mnd. Dus uiteindelijk maar gewoon lekker naar een voor ons bekend park met dagjes uit vanuit daar, ook leuk ;)
pi_154657040
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:33 schreef laziness het volgende:
De huurprijzen zijn in het hoogseizoen ook belachelijk maar ik vind 5000 voor twee weken turkije ook wel veel geld eigenlijk :o

Waar gaan jullie cultuur snuiven As?
Het valt in het net met onze usa vakantie :@
En mijn moeder was mee, die betaald dan de helft dus gunstiger voor ons :P

In oktober gaan we cruisen vanaf venetie, naar griekenland en kroatie <3

Maar heel aso eerst nog naar bulgarije in september maar dat is een moetje. Mijn broer gaat trouwen.
pi_154657073
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:33 schreef laziness het volgende:
De huurprijzen zijn in het hoogseizoen ook belachelijk maar ik vind 5000 voor twee weken turkije ook wel veel geld eigenlijk :o

Waar gaan jullie cultuur snuiven As?
ik ben geen 5000 kwijt.. veeel minder :)

En ja wij gaan idd all in. Ik vind dat erg prettig met de meiden.

Daarnaast hebben wij een Twingo. Ik zie ons niet 1500 km rijden in een Twingo. Ik kan er 1 tas in kwijt... :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 26 juli 2015 @ 20:45:33 #91
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154657376
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:36 schreef As1981 het volgende:

[..]

Het valt in het net met onze usa vakantie :@
En mijn moeder was mee, die betaald dan de helft dus gunstiger voor ons :P

In oktober gaan we cruisen vanaf venetie, naar griekenland en kroatie <3

Maar heel aso eerst nog naar bulgarije in september maar dat is een moetje. Mijn broer gaat trouwen.
Dat wil ik geloven dat de USA duurder is maar dat doen de meesten dan ook niet elk jaar ;)
Een deel gesponsord krijgt scheelt wel een hoop natuurlijk :D

Cruise klinkt tof!

Wij zijn een paar weken geleden voor een bruiloft naar Spanje geweest.
Het bruidspaar betaalde de overnachtingen maar met 3 tickets en autohuur en benzine waren we voor 3 dagen bijna 1000 euro kwijt en dat vind ik eigenlijk echt belachelijk. Maar ja ook een moetje want manlief was getuige.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 26 juli 2015 @ 20:46:47 #92
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154657437
Persoonlijk zou ik nooit een all in resort kiezen, sowieso geen massatoerisme gedoe meer als het aan mij ligt. Minder leuk voor de kinderen idd, maar die behelpen zich maar met hun prive zwembad :D.

Tegenwoordig vind ik zelfs center parcs al veel te druk. Misschien is dat het wonen buiten de randstad in een dorpje dat het uitmaakt dat je rust en ruimte gewend bent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 26 juli 2015 @ 20:47:45 #93
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154657484
Zelfde verhaal met campings btw.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154657963
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:45 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat wil ik geloven dat de USA duurder is maar dat doen de meesten dan ook niet elk jaar ;)
Een deel gesponsord krijgt scheelt wel een hoop natuurlijk :D

Cruise klinkt tof!

Wij zijn een paar weken geleden voor een bruiloft naar Spanje geweest.
Het bruidspaar betaalde de overnachtingen maar met 3 tickets en autohuur en benzine waren we voor 3 dagen bijna 1000 euro kwijt en dat vind ik eigenlijk echt belachelijk. Maar ja ook een moetje want manlief was getuige.
Bizar he wat je dan kwijt bent. Mijn ouders betalen nu de tickets en wij het hotel. Maar omdat je ineens aan dagen geboden bent zijn de tickets een stuk duurder. En omdat school net begonnen is en Yaro dan 5 jaar is, wilde ik ook niet dat hij te veel mist.

Maar goed, ik heb er wel heel veel zijn in!!! En mijn kinderen om hun oom en tante weer te zien, en als het goed is trouwt hij maar 1x.

Dat viel mij nu reuze mee bij dit hotel Tico, het voelde helemaal niet als stampend vol in het hoogseizoen. Maar ik vind massa toerisme geen ramp. Mijn kinderen zoeken dat ook niet continu op, maar ik vind het wel fijn dat het kan mochten ze het willen.
Een cruise is ook veel mensen, maar ik heb daar weinig last van. Maar ik kan me voorstellen dat je het niks vind.

Zo hoorde ik ook een meisje dat compleet over haar toeren was toen haar moeder haar alleen wou laten in de kids club, want straks komen er mannen. Die had veel last van de vreemde mannen die aan haar wouden zitten.
Nu kreeg Kyan ook veel aandacht met zijn blonde lokken, maar die trekt daar echt niks van aan. Die negeert zo, of hij vind de aandacht heerlijk.

Yaro ging gewoon met een Turkse man praten in het Engels, toen ik er bij ging staan wist die man mij te vertellen hoe hij heet, in welke klas hij zat, naar welke groep hij ging en hoe oud hij was en dat hij bijna jarig was. Geen idee dat mijn kind zo goed zich verstaanbaar kon maken in het Engels. oke het was eenvoudig Engels, maar blijkbaar begreep hij wat hij hem vroeg en wist hij hoe hij moest antwoorden :o
pi_154657977
Wij zijn net thuis van een weekje roompot katjeskelder. T was heerlijk, de kinderen hadden t naar t zin maar ik ben echt wel weer blij dat we weer thuis zijn. Mn eigen bed ligt zoveel lekkerder en mn eigen dingen weer om me heen. Ik merkte aan de kinderen ook dat ze het heel fijn vinden weer thuis zijn.
Ik zou best wel een keer verder weg willen, maar de kinderen houden echt niet van auto rijden. Dit was 2 uur rijden en dat is dan ook wel voor nu redelijk de max. Komt ooit wel weer verder weg.
*poef* nu is het weg
pi_154658180
Ik zou misschien helemaal om zijn als we een keer all in gingen, maar wij krijgen gewoon de kriebels bij die resorts. Misschien moeten we het eens een keer doen in het voorjaar... Maar eerlijk gezegd zie ik het er niet van komen.

Onze auto kost stilstaand net zoveel als rijdend. En 6 tickets en minimaal twee kamers... Het wordt snel echt onbetaalbaar. En we hebben geen sponsors.

Gelukkig kun je alle kanten op met vakanties. Voor ieder wat wils.

Londen en Parijs zijn wij nu de afgelopen jaren geweest met de oudste meiden. Super goed bevallen.
Met een meidenkwartet
  zondag 26 juli 2015 @ 21:06:54 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154658280
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:04 schreef Cathmar het volgende:
Ik zou misschien helemaal om zijn als we een keer all in gingen, maar wij krijgen gewoon de kriebels bij die resorts. Misschien moeten we het eens een keer doen in het voorjaar... Maar eerlijk gezegd zie ik het er niet van komen.

Onze auto kost stilstaand net zoveel als rijdend. En 6 tickets en minimaal twee kamers... Het wordt snel echt onbetaalbaar. En we hebben geen sponsors.

Gelukkig kun je alle kanten op met vakanties. Voor ieder wat Wils.

Londen en Parijs zijn wij nu de afgelopen jaren geweest met de oudste meiden. Super goed bevallen.
Vakantiehuis of apartement?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154658302
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vakantiehuis of apartement?
Deze zomer? Huis. Drie slaapkamers, tuin er bij.
Met een meidenkwartet
  zondag 26 juli 2015 @ 21:08:24 #99
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154658340
Ik heb één kind dus een camping/contacten voegt voor hem wel veel toe vind ik.
Maar ook in campings heb je gradaties.
Ik hoef geen 1000 plaatsen met waterpretpark. Een agriturismo bij de boer in Italië is ook rust en ruimte.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 26 juli 2015 @ 21:08:33 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154658345
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:07 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Deze zomer? Huis. Drie slaapkamers, tuin er bij.
Zeeland. Huis aan zee.

(Ik vroeg waar, maar ergens wist ik dat je dat al had verteld)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154658548
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heerlijk! Waar?
Zoutelande. Zo fijn.
Met strandhokje dus geen gesleur iedere dag.
Met een meidenkwartet
  Licht Ontvlambaar zondag 26 juli 2015 @ 21:19:47 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154658827
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:08 schreef laziness het volgende:
Ik heb één kind dus een camping/contacten voegt voor hem wel veel toe vind ik.
Maar ook in campings heb je gradaties.
Ik hoef geen 1000 plaatsen met waterpretpark. Een agriturismo bij de boer in Italië is ook rust en ruimte.
geheel mee eens :Y Flowercampings in Frankrijk zijn ook heerlijk, niet te groot wel wat animatie.

5000 euro voor een vakantie, jemig... :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_154659092
Wij zijn ongeveer de helft kwijt voor 4 personen, 15 dagen all inclusive op gran canaria.
Maar wat As zegt, wel bij Corendon. Bij Arme of neckermann kwamen we exact dezelfde reis tegen voor ¤4200,-/5300,- :o
Zo'n bizar prijsverschil!!
pi_154659249
Ik ging zo twijfelen door jullie reacties dat ik het gewoon nog nagekeken heb :o maar het klopt echt. Ik vond het wel veel geld maar niet per se voor het hoogseizoen. zeker omdat het geen extra kosten verder met zich mee bracht.

Volgend jaar maar nog verder zoeken dus.
  Moderator zondag 26 juli 2015 @ 21:32:26 #105
5428 crew  miss_sly
pi_154659433
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:28 schreef As1981 het volgende:
Ik ging zo twijfelen door jullie reacties dat ik het gewoon nog nagekeken heb :o maar het klopt echt. Ik vond het wel veel geld maar niet per se voor het hoogseizoen. zeker omdat het geen extra kosten verder met zich mee bracht.

Volgend jaar maar nog verder zoeken dus.
Op de camping waar wij heengaan, is de duurste accommodatie 1025 geloof ik per week. Dan heb je een safaritent van 65m2 (in Amsterdam is dat best een ruime woning :') ) met badkamer met bad, douche en toilet. Ik vind 2500 voor twee weken caravanhuur echt heel erg hoog. Ik ben ze zo niet tegengekomen .
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_154659511
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:28 schreef As1981 het volgende:
Ik ging zo twijfelen door jullie reacties dat ik het gewoon nog nagekeken heb :o maar het klopt echt. Ik vond het wel veel geld maar niet per se voor het hoogseizoen. zeker omdat het geen extra kosten verder met zich mee bracht.

Volgend jaar maar nog verder zoeken dus.
Voor dat geld zaten wij met zijn 4en 3 weken in Thailand :p
Of nou ja minder zelfs, inclusief vlucht (die niet echt goedkoop is :p)
  zondag 26 juli 2015 @ 21:44:06 #107
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154659942
Maar dat was niet in het hoogseizoen toch Son?
Die leerplichtige leeftijd maakt het wel lastiger natuurlijk.

Bij vacancesoleil op grote campings met veel vermaak is 2500 voor twee weken stacaravan eerdel regel dan uitzondering.
Je betaalt voor alle extra's dus kleedt het soort camping uit en de prijs is ook al een stuk redelijker maar als je dat niet zoekt houdt het op natuurlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154660172
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:25 schreef danic het volgende:
Wij zijn ongeveer de helft kwijt voor 4 personen, 15 dagen all inclusive op gran canaria.
Maar wat As zegt, wel bij Corendon. Bij Arme of neckermann kwamen we exact dezelfde reis tegen voor ¤4200,-/5300,- :o
Zo'n bizar prijsverschil!!
wij hebben geboekt bij prijsvrij.nl
Bij Neckermann warenwe 700 meer kwijt voor precies hetzelfde.
Nu vliegen we met Transavia, vanaf Rotterdam en onze touroperator is Neckermann :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_154660232
Januari is daar juist duurder :D
Hotel waar we zaten is nu de helft goedkoper dan januari ;)
Vanwege het weer oid

Wij gaan dit jaar naar Duitsland. Simpel Landal, volgend jaar denk ik wel wat verder.
Misschien richting Frankrijk of Zwitserland oid
pi_154660253
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:44 schreef laziness het volgende:
Maar dat was niet in het hoogseizoen toch Son?
Die leerplichtige leeftijd maakt het wel lastiger natuurlijk.

Nogal!!
Ik zat te kijken naar tickets naar Kaapstad maar de week voordat de vakanties beginnen gaan de ticket prijzen echt bizar omhoog.
Met een meidenkwartet
  Moderator zondag 26 juli 2015 @ 21:53:25 #111
5428 crew  miss_sly
pi_154660413
Meteen ook de reden dat wij niet meer drie keer per jaar op vakantie gaan. Het is niet meer te betalen in de schoolvakanties.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_154660426
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:50 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Nogal!!
Ik zat te kijken naar tickets naar Kaapstad maar de week voordat de vakanties beginnen gaan de ticket prijzen echt bizar omhoog.
Kaapstad <3, is in de meivakantie misschien een optie? In december is daar hoogseizoen dus dan zijn de tickets ook heel duur.
  Moderator zondag 26 juli 2015 @ 22:00:42 #113
5428 crew  miss_sly
pi_154660753
Dan zou ik eerder herfstvakantie kiezen, dan is het er voorjaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_154661157
Jaaaaaaa Kaapstad <3

Hoe gaaf zou dat zijn?!!
Heel misschien komen wij net goed uit met de vakantie in februari.
Herfstvakantie is te snel. Ze gaan hier pas 31-8 weer naar school en we hebben even wat tijd nodig om te sparen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Cathmar op 26-07-2015 22:42:03 ]
Met een meidenkwartet
pi_154662149
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

wij hebben geboekt bij prijsvrij.nl
Bij Neckermann warenwe 700 meer kwijt voor precies hetzelfde.
Nu vliegen we met Transavia, vanaf Rotterdam en onze touroperator is Neckermann :')
:D
pi_154667754
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:12 schreef miss_sly het volgende:
Wij waren een week op een camping bij Annecy en een week op onze favoriete camping in de Dordogne. En hoe saai en burgerlijk het ook klinkt, we hadden het daar echt zo vreselijk naar ons zin die tweede week, dat we eigenlijk al min of meer besloten hebben dat we volgend jaar gewoon weer twee weken naar de Dordogne gaan. We zijn er alle drie heel erg graag en er is nog genoeg te doen en te zien om ons niet te hoeven vervelen.

Niks mis mee om weer naar dezelfde plek te gaan als het goed bevalt toch... ik heb daar totaal geen moeite mee.

Wij zijn de afgelopen jaren steeds in Nederland gebleven, op camping (met animatie) in een ingerichte tent.
Dit jaar zijn we, ook in Nederland, een week gaan kamperen (glamperen) bij de boer, van farmcamps (de bosrand). En dat is super bevallen.
Geen animatieprogramma waarvoor we steeds van hot naar her mee hoefden te sjouwen. Er waren een paar georganiseerde activiteiten, maar verder niet.
Er was genoeg te doen voor de kinderen, ze konden de boer helpen, spelen in de hooischuur, skelters, speeltuintje, dieren om te verzorgen.
Ze hebben zich goed vermaakt en zeiden allebei dat ze dit toch leuker vonden dan die grote camping van vorig jaar :).

Het was met een paar veldjes prima te overzien, we hadden een ingerichte tent met sanitair. Ideaal. Het was schoon ^O^ .
Voor herhaling vatbaar, eens kijken of we dan weer op hetzelfde plekje gaan of ook eens op een andere boerderij kijken.

We hadden 1 verregende dag, maar met gehuurde overal en regenjas lieten ze zich niet tegenhouden daardoor ;) .

Ik hou wel van het gemak van zo'n ingerichte tent, geen gedoe met zelf opzetten, je hoeft niet al je spullen zelf mee te nemen want het meeste is er al (ik zou ook niet weten hoe ik dat in de auto moest krijgen trouwens ;) ). Maar wel het gemak van de camping, makkelijker om vriendjes en vriendinnetjes te maken, omdat er altijd wel ergens wat rondloopt.

Wij zaten vroeger vaak in een hotel of appartement en ik miste het wel dat je niet zoveel andere kinderen tegenkwam. Maar ik ben geen die-hard kampeerder...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator maandag 27 juli 2015 @ 09:31:55 #117
5428 crew  miss_sly
pi_154667909
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Niks mis mee om weer naar dezelfde plek te gaan als het goed bevalt toch... ik heb daar totaal geen moeite mee.
Wij hadden ons voorgenomen niet van die mensen te worden die altijd naar dezelfde camping gaan :')
Maar het is zo fijn. Het voelt voor S zo bekend en thuis, waardoor ze ook veel gemakkelijker op pad gaat en zich amuseert. Wij vinden het er heerlijk, er zit een goed restaurant bij...tja, waarom zouden we het anders doen als we alle drie genieten? Dus dat is weer zo'n voornemen dat sneuvelt als je eenmaal kinderen hebt :P

quote:
Wij zijn de afgelopen jaren steeds in Nederland gebleven, op camping (met animatie) in een ingerichte tent.
Dit jaar zijn we, ook in Nederland, een week gaan kamperen (glamperen) bij de boer, van farmcamps (de bosrand). En dat is super bevallen.
Geen animatieprogramma waarvoor we steeds van hot naar her mee hoefden te sjouwen. Er waren een paar georganiseerde activiteiten, maar verder niet.
Er was genoeg te doen voor de kinderen, ze konden de boer helpen, spelen in de hooischuur, skelters, speeltuintje, dieren om te verzorgen.
Ze hebben zich goed vermaakt en zeiden allebei dat ze dit toch leuker vonden dan die grote camping van vorig jaar :).

Het was met een paar veldjes prima te overzien, we hadden een ingerichte tent met sanitair. Ideaal. Het was schoon ^O^ .
Voor herhaling vatbaar, eens kijken of we dan weer op hetzelfde plekje gaan of ook eens op een andere boerderij kijken.

We hadden 1 verregende dag, maar met gehuurde overal en regenjas lieten ze zich niet tegenhouden daardoor ;) .

Ik hou wel van het gemak van zo'n ingerichte tent, geen gedoe met zelf opzetten, je hoeft niet al je spullen zelf mee te nemen want het meeste is er al (ik zou ook niet weten hoe ik dat in de auto moest krijgen trouwens ;) ). Maar wel het gemak van de camping, makkelijker om vriendjes en vriendinnetjes te maken, omdat er altijd wel ergens wat rondloopt.

Wij zaten vroeger vaak in een hotel of appartement en ik miste het wel dat je niet zoveel andere kinderen tegenkwam. Maar ik ben geen die-hard kampeerder...

Dat klinkt heerlijk! Zoiets zou S ook wel leuk vinden, denk ik.
Wij huren ook een stacaravan of misschien een keer een safaritent met douche en toilet. Alles aanschaffen kost klauwen vol met geld en wij zijn helemaal niet goed in het onderhouden en schoonhouden van die spullen. Dat gaat nat en vies in de opslag tot volgend jaar om vervolgens te ontdekken dat het niet meer goed is :')

Ik vind camping, niet te groot, ook echt meerwaarde hebben voor S, aangezien ze enig kind is :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_154667950
Wij zijn ook alweer terug. Chris heeft er nu 3 weken vakantie opzitten, waarvan 2 weg geweest. Eerst een weekje in een vakantiepark(noord Holland). Prima plek, leuke uitje, maar niet bijzonder verder.
De tweede week was echt tof. In een appartement bij een fruitboerderij in Limburg (zonnehoeve.nl). Nog 5 andere huisjes, een buitenzwembad, speelweide en recreatieruimte. We hadden eigenlijk geen uitjes nodig om ons te vermaken. De jongens hebben veel gezwommen en gespeeld met de buurkinderen. Qua weer ook wel geluk gehad natuurlijk. Het leek wel alsof we in Frankrijk zaten.
pi_154668036
Nijna, jullie vakantie klinkt heerlijk.
O en DF jullie plekje in Limburg ook O+
Met een meidenkwartet
pi_154673614
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hadden ons voorgenomen niet van die mensen te worden die altijd naar dezelfde camping gaan :')
Maar het is zo fijn. Het voelt voor S zo bekend en thuis, waardoor ze ook veel gemakkelijker op pad gaat en zich amuseert. Wij vinden het er heerlijk, er zit een goed restaurant bij...tja, waarom zouden we het anders doen als we alle drie genieten? Dus dat is weer zo'n voornemen dat sneuvelt als je eenmaal kinderen hebt :P

[..]

Dat klinkt heerlijk! Zoiets zou S ook wel leuk vinden, denk ik.
Wij huren ook een stacaravan of misschien een keer een safaritent met douche en toilet. Alles aanschaffen kost klauwen vol met geld en wij zijn helemaal niet goed in het onderhouden en schoonhouden van die spullen. Dat gaat nat en vies in de opslag tot volgend jaar om vervolgens te ontdekken dat het niet meer goed is :')

Ik vind camping, niet te groot, ook echt meerwaarde hebben voor S, aangezien ze enig kind is :)
Zo neem je je soms dingen voor die dan met kind toch anders gaan he ;).
Jullie camping klinkt fijn, ook dat S. zich er zo lekker thuis voelt, ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij zijn ook alweer terug. Chris heeft er nu 3 weken vakantie opzitten, waarvan 2 weg geweest. Eerst een weekje in een vakantiepark(noord Holland). Prima plek, leuke uitje, maar niet bijzonder verder.
De tweede week was echt tof. In een appartement bij een fruitboerderij in Limburg (zonnehoeve.nl). Nog 5 andere huisjes, een buitenzwembad, speelweide en recreatieruimte. We hadden eigenlijk geen uitjes nodig om ons te vermaken. De jongens hebben veel gezwommen en gespeeld met de buurkinderen. Qua weer ook wel geluk gehad natuurlijk. Het leek wel alsof we in Frankrijk zaten.
Die tweede week klinkt goed! Lekker hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 27 juli 2015 @ 15:10:57 #121
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154675307
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:53 schreef miss_sly het volgende:
Meteen ook de reden dat wij niet meer drie keer per jaar op vakantie gaan. Het is niet meer te betalen in de schoolvakanties.
Ik ben er nog steeds voor om de vaste vakanties gewoon los te laten. Kinderen op de basisschool gewoon een x aantal vakantiedagen te geven met her en der wat gebonden aan regels, bv per week op te nemen ofzo, maar dat verder de school gewoon altijd open is muv verplichte vrije dagen zoals omschreven in de wet..

6 weken zomervakantie vind ik niet meer van deze tijd. Kinderen worden na 3 weken de vakantie ook zat, ouders kunnen geen 6 weken vrij krijgen en veel ouders werken tegenwoordig beiden.

Dat je gewoon zelf kunt bepalen dat je in mei 2 weken weggaat, en in sept 2 weken... En dat de kinderen verder ergens in december lekker vrij zijn en in maart ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 27 juli 2015 @ 15:15:37 #122
5428 crew  miss_sly
pi_154675412
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben er nog steeds voor om de vaste vakanties gewoon los te laten. Kinderen op de basisschool gewoon een x aantal vakantiedagen te geven met her en der wat gebonden aan regels, bv per week op te nemen ofzo, maar dat verder de school gewoon altijd open is muv verplichte vrije dagen zoals omschreven in de wet..

6 weken zomervakantie vind ik niet meer van deze tijd. Kinderen worden na 3 weken de vakantie ook zat, ouders kunnen geen 6 weken vrij krijgen en veel ouders werken tegenwoordig beiden.

Dat je gewoon zelf kunt bepalen dat je in mei 2 weken weggaat, en in sept 2 weken... En dat de kinderen verder ergens in december lekker vrij zijn en in maart ofzo.
Dat zou ik echt geweldig vinden. Het is ook niet meer van deze tijd, die 6 weken zomervakantie. het is voor veel kinderen ook niet 6 weken vakantie, want een deel brengen ze toch door op een opvang, omdat inderdaad beide ouders werken.

Het enige voordeel vind ik nu wel dat als je in de zomer op vakantie gaat, er altijd andere kindjes zijn. Maar goed, ik stress nu al over hoe en wanneer we volgend jaar moeten gaan rijden. Ik weiger om op zwarte zaterdag uren in een file te gaan staan. Dat doe ik echt niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_154675488
En hoe zien jullie dat dan qua invulling op school met leerkrachten? en de lesstof?
  maandag 27 juli 2015 @ 15:20:50 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154675530
quote:
0s.gif Op maandag 27
juli 2015 15:15
schreef miss_sly het volgende:


[..]

Dat zou ik echt geweldig vinden. Het is ook niet meer van deze tijd, die 6 weken zomervakantie. het is voor veel kinderen ook niet 6 weken vakantie, want een deel brengen ze toch door op een opvang, omdat inderdaad beide ouders werken.

Het enige voordeel vind ik nu wel dat als je in de zomer op vakantie gaat, er altijd andere kindjes zijn. Maar goed, ik stress nu al over hoe en wanneer we volgend jaar moeten gaan rijden. Ik weiger om op zwarte zaterdag uren in een file te gaan staan. Dat doe ik echt niet.
ik denk dat als je het loslaat je altijd wel kindjes hebt in de periode dat je zelf ook gaat. De zomerperiode is gewoon populair, dus ga je in juni tm sept ergens naar een camping zijn er alsnog tig anderen die datzelfde doen. Camping is vaak ook gebonden aan seizoen, april - oktober. Je hebt genoeg verplicht vrije dagen die mensen dan zullen gebruiken om weg te gaan zodat je zo lang mogelijk wegkan met zo min mogelijk eigen vrije dagen.

Maar die drukte, zwarte zaterdagen, kinderen die toch op de opvang zitten, enorme prijzen in het hoogseizoen. Ik denk juist door het los te laten en het te spreiden het allemaal veel relaxter is om op vakantie te gaan.

Zeker het schoolsysteem waar mijn kinderen in werken is het gewoon niet eens een probleem dat er door het jaar heen kinderen afzonderlijk van elkaar afwezig zouden zijn. Elk kind werkt met zn eigen mapje met zn eigen werkjes. Voor klassikaal lesgeven zou er dan moeten worden gekeken naar hoe je dat opvangt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 juli 2015 @ 15:21:07 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154675537
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:18 schreef ferrari_rood het volgende:
En hoe zien jullie dat dan qua invulling op school met leerkrachten? en de lesstof?
Zie post boven.

Veranderen en vernieuwen dus naar veranderende omstandigheden van de maatschappij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154675601
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zie post boven.

Veranderen en vernieuwen dus naar veranderende omstandigheden van de maatschappij.
Ik ben al blij dat ze bij ons in het dorp nu het continue rooster hebben. Dit zal nog wel miljoenen jaren duren :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 27 juli 2015 @ 15:24:44 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154675628
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:23 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik ben al blij dat ze bij ons in het dorp nu het continue rooster hebben. Dit zal nog wel miljoenen jaren duren :D
Nou idd, onze school is per aankomend jaar ook eindelijk naar continu rooster. 5 gelijke dagen van 8:30 tot 13:45 zeg ik uit mn hoofd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154675641
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou idd, onze school is per aankomend jaar ook eindelijk naar continu rooster. 5 gelijke dagen van 8:30 tot 13:45 zeg ik uit mn hoofd.
Bij ons 5 dagen van 8:30 tot 14:00
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator maandag 27 juli 2015 @ 15:26:55 #129
5428 crew  miss_sly
pi_154675671
Bij ons 4 dagen van 8.45-14.45 en woensdag van 8.45-12.30. Ik vind het fijn zo. Ik kan twee halve dagen werken en twee dagen met opvang tot 18.00 uur. Woensdags lekker vrij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_154675942
Bij Kim op school is het voortaan ook 5 dagen hetzelfde. Uit mijn hoofd van 8.40 t/m 14.10
Ik vind het niet handig, maar ja het zal wel moeten.
  maandag 27 juli 2015 @ 15:43:45 #131
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154676123
Waarom vind je het niet handig, Ingrid? Heerlijk toch, geen gezanik met overblijven en je weet elke dag waar je aan toe bent.

Bij ons hetzelfde rooster als bij Miss_Sly.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154676444
Vooral praktisch gezien. Op de woensdagmiddag is Kim bij haar vader. Voorheen was ze om half 1 al vrij. Dus meer tijd. En op de vrijdag was ze ook om half 1 vrij, dan is Tyler er. Hij is dan om 11.45 vrij. Dus minder tijd samen.
Maar t zal vanzelf wel wennen.
pi_154676561
Bij ons ma, di, do en vr van 8.30 - 14.45
wo van 8.30 - 12.15

De meiden gaan ma en do naar de opvang. Di is M. in de middag thuis. Ik ben wo en vr thuis.

We zijn heel benieuwd waar Amber na de vakantie naar toe gaat..


dit was haar nieuwe klaslokaal :'(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 27 juli 2015 @ 16:15:57 #134
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154676956
Heftig, Vicky. Ook niet leuk, die onzekerheid van waar je straks naartoe moet gaan.

Hoe doen jullie het in de vakantie met die dinsdagochtenden, trouwens?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154677013
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:15 schreef livelink het volgende:
Heftig, Vicky. Ook niet leuk, die onzekerheid van waar je straks naartoe moet gaan.

Hoe doen jullie het in de vakantie met die dinsdagochtenden, trouwens?
ruildagen met de BSO. Als we met vakantie zijn gaan ze niet naar de BSO en die dagen zeg ik dan weer in op de dinsdag.
Wij hebben een hele fijne flexibele bso
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_154677123
Vicky, als kind zijnde giebel je daar soms om, maar als het echt gebeurd is het niet zo lollig meer..

Hier is het continurooster ma/di/do 8:30-14:45. Wo 8:30-12:00 en vrijdag 8:30-12:00 voor groep 1-4 en to 14:45 voor groep 5-8.
  maandag 27 juli 2015 @ 16:22:49 #137
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154677162
Dat is inderdaad lekker flexibel, dan. Wij hebben geen opvang, ik werk 4 dagen alleen 's ochtends zodat ik 's middags thuis ben en woensdag is mijn man de hele dag vrij en werk ik de hele dag.

In de vakantie is dat zo'n gepuzzel. Ik kan de kinderen wel apart alleen thuis laten 's ochtends, maar ik kan ze echt niet samen alleen laten. En dan is 6 weken heel erg lang om te overbruggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154678480
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:01 schreef Vicky het volgende:
Bij ons ma, di, do en vr van 8.30 - 14.45
wo van 8.30 - 12.15

De meiden gaan ma en do naar de opvang. Di is M. in de middag thuis. Ik ben wo en vr thuis.

We zijn heel benieuwd waar Amber na de vakantie naar toe gaat..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit was haar nieuwe klaslokaal :'(
Heftig Vicky!
Volgens mijn man kan zo'n container/keet bedrijf binnen 3-4 weken een hele tijdelijke school wegzetten. Als ze daar ergens een locatie voor hebben...
Met een meidenkwartet
pi_154680990
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:13 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Heftig Vicky!
Volgens mijn man kan zo'n container/keet bedrijf binnen 3-4 weken een hele tijdelijke school wegzetten. Als ze daar ergens een locatie voor hebben...
er staat een school bijna leeg.. ik denk dat ze daar druk op gaan zetten.

En de Rijswijkse politiek is flink bezig bij de gemeente. We zouden al een nieuw, brede, school krijgen in 2018. De partijen willen dat dit nu naar voren gehaald wordt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_154683561
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:18 schreef ferrari_rood het volgende:
En hoe zien jullie dat dan qua invulling op school met leerkrachten? en de lesstof?
Dat was ook het eerste wat in mij opkwam... Hoe zit het dan met de leerkrachten? Er moet wel iemand voor de klas staan, dus wanneer moeten die dan vrij nemen?

Ik vind het wel "van deze tijd" om te denken dat het anders moet kunnen, ieder zn eigen vakantie plannen. Het past wel in de "eerst ik en dan zien we wel weer verder" tijd... (beetje onhandig omschreven).
Maar ik denk dat het niet realiseerbaar is, kinderen missen klassikale uitleg, want als je pech hebt is er elke week wel iemand weg. Hoe zorg je dan dat iedereen alles meekrijgt...
En de leerkrachten, die kunnen geen 52 weken per jaar voor de klas staan.

Als je zoiets zou willen kunnen organiseren moet je daar wel echt een enorm goed plan voor opstellen en ik vermoed dat dat ten koste gaat van de kwaliteit van onderwijs, laten ze het nog maar even mooi zo laten als het is.

Bij ons nog geen continu rooster, ik verwacht dat het niet lang meer gaat duren, we zullen zien...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar maandag 27 juli 2015 @ 20:42:07 #141
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154684448
Voor mij hoeft het continurooster niet meer te komen, eigenlijk...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 juli 2015 @ 20:50:48 #142
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154684807
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:42 schreef Sjeen het volgende:
Voor mij hoeft het continurooster niet meer te komen, eigenlijk...
ergens best grappig, toen wij naar de basisschool gingen hadden we al een continue rooster. Nooit geweten dat dat helemaal niet zo gangbaar was in die tijd en dat dat nu pas begint te komen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Licht Ontvlambaar maandag 27 juli 2015 @ 20:53:16 #143
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154684885
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:50 schreef Ynske het volgende:

[..]

ergens best grappig, toen wij naar de basisschool gingen hadden we al een continue rooster. Nooit geweten dat dat helemaal niet zo gangbaar was in die tijd en dat dat nu pas begint te komen
progressieve basisschool, op meer vlakken trouwens. Ik vond het toen heerlijk hoor, dat continue rooster.

Maar voor ons dametje zie ik het inmiddels niet meer als een voordeel. Die heeft tussen de middag haar moment rust, zonder klasgenoten, wel nodig.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_154684898
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:50 schreef Ynske het volgende:

[..]

ergens best grappig, toen wij naar de basisschool gingen hadden we al een continurooster. Nooit geweten dat dat helemaal niet zo gangbaar was in die tijd en dat dat nu pas begint te komen
Zelfde hier. Wij kregen het pas in de zesde klas (groep 8 voor jonkies), maar ik vond het toen al ideaal.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_154685216
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:19 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat was ook het eerste wat in mij opkwam... Hoe zit het dan met de leerkrachten? Er moet wel iemand voor de klas staan, dus wanneer moeten die dan vrij nemen?

Ik vind het wel "van deze tijd" om te denken dat het anders moet kunnen, ieder zn eigen vakantie plannen. Het past wel in de "eerst ik en dan zien we wel weer verder" tijd... (beetje onhandig omschreven).
Maar ik denk dat het niet realiseerbaar is, kinderen missen klassikale uitleg, want als je pech hebt is er elke week wel iemand weg. Hoe zorg je dan dat iedereen alles meekrijgt...
En de leerkrachten, die kunnen geen 52 weken per jaar voor de klas staan.

Als je zoiets zou willen kunnen organiseren moet je daar wel echt een enorm goed plan voor opstellen en ik vermoed dat dat ten koste gaat van de kwaliteit van onderwijs, laten ze het nog maar even mooi zo laten als het is.

Bij ons nog geen continu rooster, ik verwacht dat het niet lang meer gaat duren, we zullen zien...
Ik denk dat het best haalbaar is maar dat er dan eea losgelaten moet worden aan beelden qua hoe het hoort enzo in een klas.

Als je werkt met taken die af moeten na een bepaalde periode staat dat natuurlijk een vakantie niet in de weg. Wellicht juist goed voor de planvaardigheden van het wat oudere kind. Klassikale uitleg is toch iets waar al meer van teruggekomen wordt tegenwoordig.

Het betekent wat mij betreft niet dat een docent 52 weken per jaar voor de klas staat. Lijkt me dat het toch best mogelijk moet zijn dat docenten ook iets van 4 of 5 weken vrij krijgen wat ze vrij op kunnen nemen met een minimum van een week aaneengesloten ofzoiets. En dat er dan voor die week een vakantiedocent voor de klas staat ofzoiets die zulke weken opvangt.

Wil zoiets ooit slagen dan moet je het oude beeld van docenten loslaten denk ik.
:)
  maandag 27 juli 2015 @ 21:04:00 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154685278
Oude beeld van onderwijs loslaten dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154685912
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 21:02 schreef mignonne het volgende:

Ik denk dat het best haalbaar is maar dat er dan eea losgelaten moet worden aan beelden qua hoe het hoort enzo in een klas.

Als je werkt met taken die af moeten na een bepaalde periode staat dat natuurlijk een vakantie niet in de weg. Wellicht juist goed voor de planvaardigheden van het wat oudere kind. Klassikale uitleg is toch iets waar al meer van teruggekomen wordt tegenwoordig.

Het betekent wat mij betreft niet dat een docent 52 weken per jaar voor de klas staat. Lijkt me dat het toch best mogelijk moet zijn dat docenten ook iets van 4 of 5 weken vrij krijgen wat ze vrij op kunnen nemen met een minimum van een week aaneengesloten ofzoiets. En dat er dan voor die week een vakantiedocent voor de klas staat ofzoiets die zulke weken opvangt.

Wil zoiets ooit slagen dan moet je het oude beeld van docenten loslaten denk ik.
Ik zie het nog niet helemaal voor me qua haalbaarheid, maar daarom is het ook handig dat er veel meer mensen zijn die het op andere manieren zien en bekijken.

Het klassikale onderwijs zoals het was is inderdaad minder. Maar als ik bij ons op school kijk, waar ze toch met taken e.d. werken, wordt wel degelijk nog klassikale uitleg gegeven.
Ze krijgen uitleg (bepaalde spelling regels of uitleg over hoe je bepaalde sommen oplost), zal je toch moeten geven.
Dan kan je in dit digitale tijdperk natuurlijk zeggen: dat gaat met een filmpje, maar ik denk dat je juist met "live" uitleg veel meer kan zien of ze het begrijpen.

En plannen... ik vind het nogal wat als je als kind voor een jaar zou moeten plannen bij wijze van spreken. Zo kort door de bocht is het natuurlijk niet, maar ik denk dat echt niet alle kinderen dat kunnen...

Een docent is vervangbaar, dat klopt wel. Maar lijkt me ook voor onrust zorgen in een klas.
Ach, wie weet hoe het er in de toekomst uit zal gaan zien... Het zal vast niet van de een op de andere dag veranderen....

Er is natuurlijk al een heleboel veranderd als ik alleen al kijk naar mijn eigen schooltijd. En dat verandert gewoon door...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_154686450
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Oude beeld van onderwijs loslaten dus.
Juist :Y

ben het met je eens dat het huidige systeem niet meer van deze tijd is.
:)
  maandag 27 juli 2015 @ 21:48:27 #149
1762 YPPY
Yppiaans
pi_154686764
Hier komt de komende 150 jaar nog geen continurooster vrees ik. Overblijven is zoveel rustiger dan in dat uurtje op en neer naar huis. Dat hebben we een tijd gedaan, maar het was alleen maar haasten. Nu kan ze nog een half uur buiten spelen.

Een doorlopend schooljaar lijkt me heel simpel te realiseren. En ook voor leerkrachten fijn, je heb dan gemiddeld net een wat kleinere klas. Als je een paar vaste vervangers op school hebt (die er nu ook al lopen) kom je een heel eind. Zo wat mij betreft volgend jaar ingevoerd mogen worden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 27 juli 2015 @ 21:52:37 #150
100412 mefke79
komt goed!
pi_154686903
Tip: deze school bestaat al! In zandvoort zit de school. Www.deschool.nl/media/ (artikel van trouw bv)
Het mooiste is nog wel dat kinderen er uiteindelijk veel meer uren onderwijs krijgen dan nu. En ja dan mag je ook in juni of oktober op vakantie. Ik hoop echt dat er meer scholen volgen.

Wij hebben komend schooljaar twee vrij in te zetten snipperdagen, ook al fijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_154686940
Ja maar Zandvoort is voor veel van ons wat uit de richting :+
:)
  maandag 27 juli 2015 @ 21:54:05 #152
381212 Gulara
From the future
pi_154686952
Volgens mij is er in Noordwijk(?) een school zonder vaste vakantiedagen. Ik kan er alleen niks meer over vinden.

Vond wel dit:
http://www.hartgerwassink(...)-leerling-en-leraar/
  maandag 27 juli 2015 @ 21:54:43 #153
381212 Gulara
From the future
pi_154686965
Noordwijk, Zandvoort.

Aan zee. :+
  maandag 27 juli 2015 @ 22:00:42 #154
100412 mefke79
komt goed!
pi_154687130
Zandvoort is niet te doen voor ons, maar onze school werkt wel deels al op dezelfde manier. Van mij mogen ze het hele systeem overnemen. Volgend schooljaar nog een week later vakantie en alle feestdagen in mei vallen vroeg. Met andere woorden zes mei laatste vakantie en dan een ruk maken naar 23 juli!.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_154687483
Ik begin ook wel wat voordelen te zien, hoe langer ik erover nadenk ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar maandag 27 juli 2015 @ 22:18:15 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154687630
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:00 schreef mefke79 het volgende:
Zandvoort is niet te doen voor ons, maar onze school werkt wel deels al op dezelfde manier. Van mij mogen ze het hele systeem overnemen. Volgend schooljaar nog een week later vakantie en alle feestdagen in mei vallen vroeg. Met andere woorden zes mei laatste vakantie en dan een ruk maken naar 23 juli!.
de eerste keer dat de Vierdaagse niet in de vakantie valt -O- Net nu we eventueel plannen hadden om met drie generaties te lopen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 27 juli 2015 @ 22:26:38 #157
1762 YPPY
Yppiaans
pi_154687922
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:00 schreef mefke79 het volgende:
Zandvoort is niet te doen voor ons, maar onze school werkt wel deels al op dezelfde manier. Van mij mogen ze het hele systeem overnemen. Volgend schooljaar nog een week later vakantie en alle feestdagen in mei vallen vroeg. Met andere woorden zes mei laatste vakantie en dan een ruk maken naar 23 juli!.
Dat hadden wij vorig, echt niet grappig was dat. Veel te lang nog voor de kinderen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 27 juli 2015 @ 22:28:23 #158
100412 mefke79
komt goed!
pi_154687984
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

de eerste keer dat de Vierdaagse niet in de vakantie valt -O- Net nu we eventueel plannen hadden om met drie generaties te lopen.
Ja leuk joh die vakantiespreiding. Zelfs de regio Nijmegen heeft geen vakantie tijdens de vierdaagse. Daar zullen ze er wel een mouw aan passen, maar toch. Wat is er mis met alle vakanties een week naar voren ipv naar achteren? Volgend jaar is dit onze eerste week vakantie en beginnen ze zo laat dat de tijd naar de herfstvakantie heel kort is. Raar jaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 27 juli 2015 @ 22:29:44 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154688037
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:28 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ja leuk joh die vakantiespreiding. Zelfs de regio Nijmegen heeft geen vakantie tijdens de vierdaagse. Daar zullen ze er wel een mouw aan passen, maar toch. Wat is er mis met alle vakanties een week naar voren ipv naar achteren? Volgend jaar is dit onze eerste week vakantie en beginnen ze zo laat dat de tijd naar de herfstvakantie heel kort is. Raar jaar.
En waar alle vakanties adviesdata zijn geldt dat niet voor zomer en kerstvakantie. Die zijn ook gewoon bindend, een school kan niet eens afwijken op eigen initiatief.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 juli 2015 @ 22:33:33 #160
100412 mefke79
komt goed!
pi_154688169
Em mei vakantie tegenwoordig ook lees ik net.
In mijn tijd kreeg regio Nijmegen vakantie voor de vierdaagse als dat buiten de vakantie viel. Dan viel Nijmegen gewoon bij midden ipv Zuid.
Maar waarom alle vakanties een week naar achteren zijn geschoven, geen idee.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 27 juli 2015 @ 22:36:25 #161
100412 mefke79
komt goed!
pi_154688287
Waa 4daagse is van 15-18 juli. Dat is dus niet eens de laatste schoolweek voor Zuid.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 27 juli 2015 @ 22:36:37 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154688295
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:33 schreef mefke79 het volgende:
Em mei vakantie tegenwoordig ook lees ik net.
In mijn tijd kreeg regio Nijmegen vakantie voor de vierdaagse als dat buiten de vakantie viel. Dan viel Nijmegen gewoon bij midden ipv Zuid.
Maar waarom alle vakanties een week naar achteren zijn geschoven, geen idee.
Alle?
Ik ga eens kijken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 juli 2015 @ 22:43:15 #163
100412 mefke79
komt goed!
pi_154688553
Alle: van 4 naar 9 juli voor de eerste en dan elke vrijdag een nieuwe regio.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_154688590
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 21:02 schreef mignonne het volgende:

Als je werkt met taken die af moeten na een bepaalde periode staat dat natuurlijk een vakantie niet in de weg. Wellicht juist goed voor de planvaardigheden van het wat oudere kind. Klassikale uitleg is toch iets waar al meer van teruggekomen wordt tegenwoordig.
Toch is juist het klassikale deel heel goed voor de motivatie. Een bevlogen docent voor de klas die kinderen kan 'meenemen' in een verhaal en uitleg is nog altijd wat kinderen/leerlingen massaal aangeven als de beste motivator.

quote:
Het betekent wat mij betreft niet dat een docent 52 weken per jaar voor de klas staat. Lijkt me dat het toch best mogelijk moet zijn dat docenten ook iets van 4 of 5 weken vrij krijgen wat ze vrij op kunnen nemen met een minimum van een week aaneengesloten ofzoiets. En dat er dan voor die week een vakantiedocent voor de klas staat ofzoiets die zulke weken opvangt.
Vier of vijf weken? Dat is wel een heel groot verschil met hoe het nu is... En persoonlijk voel ik het als een vrij noodzakelijk en (mentaal) gezond iets dat ik geregeld door schoolvakanties afstand neem van mijn leerlingen. Lesgeven is een beroep waarbij je continu moet geven, meeleeft met kinderen, je verantwoordelijk voelt. Dat kun je alleen jarenlang volhouden als je periodes hebt in een jaar waarin je die afstand kunt/mag nemen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154688668
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:44 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Vier of vijf weken? Dat is wel een heel groot verschil met hoe het nu is... En persoonlijk voel ik het als een vrij noodzakelijk en (mentaal) gezond iets dat ik geregeld door schoolvakanties afstand neem van mijn leerlingen. Lesgeven is een beroep waarbij je continu moet geven, meeleeft met kinderen, je verantwoordelijk voelt. Dat kun je alleen jarenlang volhouden als je periodes hebt in een jaar waarin je die afstand kunt/mag nemen.
Het is maar een voorbeeld he :)

Ik heb ook geen 12 weken vakantie per jaar straks maar zit straks wel in een beroep waarin ik ook veel moet geven, veel verantwoordelijkheid draag en intensief meeleeft en betrokken bent :)
:)
pi_154688705
waarmee ik niet wil zeggen dat vakanties voor docenten onbegrijpelijk of onnodig zijn he! Maar om even de parallel te trekken enzo :)
:)
  Licht Ontvlambaar maandag 27 juli 2015 @ 22:47:20 #167
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154688723
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:36 schreef mefke79 het volgende:
Waa 4daagse is van 15-18 juli. Dat is dus niet eens de laatste schoolweek voor Zuid.
ik ga maar eens in overleg met de directeur, denk ik...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 27 juli 2015 @ 22:47:42 #168
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154688740
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:44 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Toch is juist het klassikale deel heel goed voor de motivatie. Een bevlogen docent voor de klas die kinderen kan 'meenemen' in een verhaal en uitleg is nog altijd wat kinderen/leerlingen massaal aangeven als de beste motivator.

[..]

Vier of vijf weken? Dat is wel een heel groot verschil met hoe het nu is... En persoonlijk voel ik het als een vrij noodzakelijk en (mentaal) gezond iets dat ik geregeld door schoolvakanties afstand neem van mijn leerlingen. Lesgeven is een beroep waarbij je continu moet geven, meeleeft met kinderen, je verantwoordelijk voelt. Dat kun je alleen jarenlang volhouden als je periodes hebt in een jaar waarin je die afstand kunt/mag nemen.
Daarom moet het anders. Ondanks dat jullie 12 weken vakantie hebben ervaren jullie de werkdruk als enorm. Terwijl er gewoon weken van gemiddeld 40 uur worden gedraaid. Met meer flexibel werken kun je die wertijden dus veel meer spreiden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154688785
oh er was een edit. Ik denk helemaal niet dat het klassikale gedeelte er uit hoeft hoor, maar een vaste invaldocent oid voor de vakanties van de juf kan dat prima opvangen.
:)
  maandag 27 juli 2015 @ 22:51:51 #170
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154688897
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:49 schreef mignonne het volgende:
oh er was een edit. Ik denk helemaal niet dat het klassikale gedeelte er uit hoeft hoor, maar een vaste invaldocent oid voor de vakanties van de juf kan dat prima opvangen.
Je zou eerder in onderwijsteams moeten gaan werken, waarbij je elkaar volledig kunt vervangen.

Over het algemeen worden je klassen kleiner en toets je op andere momenten dan alles tegelijk wat een berg werk opleverd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154689015
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daarom moet het anders. Ondanks dat jullie 12 weken vakantie hebben ervaren jullie de werkdruk als enorm. Terwijl er gewoon weken van gemiddeld 40 uur worden gedraaid. Met meer flexibel werken kun je die wertijden dus veel meer spreiden.
Ja, ben wel met je eens dat het beter/anders georganiseerd kan worden. Weet ook niet precies hoe de toekomst eruit zal zien, maar anders wordt het wel.

En tja, mignonne, als docent ben je altijd bezig je vakantiedagen te verdedigen, dat ga ik hier maar niet doen verder. ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 27 juli 2015 @ 22:57:18 #172
100412 mefke79
komt goed!
pi_154689113
Lees echt dat stuk van De School maar eens, juist als onderwijzer. Ze hebben er het hele systeem zoals het nu is losgelaten. Heel inspirerend.
Volgens mij is het bij ons op school ook zo dat docenten buiten de normale vakantie weg mogen. Niet onbeperkt en ze moeten wel hun uren maken maar als ze dat doen door een groep na de normale schooltijd extra les te geven, is dat ook goed. Het vergt een andere manier van plannen, dat wel. En dat er geen of minder klassikaal les is, betekent niet dat er minder mondelinge overdracht is. Die is er juist wel, maar veel meer op maat.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_154689309
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:54 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, ben wel met je eens dat het beter/anders georganiseerd kan worden. Weet ook niet precies hoe de toekomst eruit zal zien, maar anders wordt het wel.

En tja, mignonne, als docent ben je altijd bezig je vakantiedagen te verdedigen, dat ga ik hier maar niet doen verder. ;) .
Dat begrijp ik wel hoor en ik heb ook nergens gezegd dat het niet meer mag zijn of dat het per se minder moet. Maar wat Tico zegt is wel ook waar. Ik denk dat er op veel fronten winst te behalen is en denk echt dat het huidige reguliere systeem niet meer van deze tijd is.

Dat systeem gaat er wel echt van uit dat er tijdens vakanties enz altijd een ouder thuis is om de kinderen op te vangen. En die is er gewoonweg niet. En dus zitten die kinderen vaak tijdens de vakanties in drukke programma's op een bso.

Waar zijn de vakanties die de kinderen ook gewoon nodig hebben vraag ik me dan af? Het bijkomen, ontspannen, vervelen enz? Hoe leuk bso's ook zijn, het is geen thuis.
:)
pi_154690727
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:49 schreef mignonne het volgende:
oh er was een edit. Ik denk helemaal niet dat het klassikale gedeelte er uit hoeft hoor, maar een vaste invaldocent oid voor de vakanties van de juf kan dat prima opvangen.
Maar de meeste juffen werken parttime, dus voor een gewone week heeft mijn zoon al twee juffen (en een stagiaire :') ), dus als je daar nòg een juf bij wil plannen (of twee...), dan vrees ik dat ze meer aan het kennismaken en wennen zijn dan dat ze gewoon onderwijs kunnen organiseren. -O-


Maar misschien ben ik te negatief.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 07:26:02 #175
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154696193
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:39 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Maar de meeste juffen werken parttime, dus voor een gewone week heeft mijn zoon al twee juffen (en een stagiaire :') ), dus als je daar nòg een juf bij wil plannen (of twee...), dan vrees ik dat ze meer aan het kennismaken en wennen zijn dan dat ze gewoon onderwijs kunnen organiseren. -O-

Maar misschien ben ik te negatief.
Als je een vast team hebt waar je vanaf begin van het jaar, of misschien wel begin van je schooltijd groep 0 mee vertrouwd raakt, dan maakt het niet uit wie er op de plek van de juf zit. Je bent immers bezig met je eigen werk, er is geen klassikaal les meer. De onderwijzer wordt dus meer een coach dan domweg kennis erin proppen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 08:40:55 #176
100412 mefke79
komt goed!
pi_154696629
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 07:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je een vast team hebt waar je vanaf begin van het jaar, of misschien wel begin van je schooltijd groep 0 mee vertrouwd raakt, dan maakt het niet uit wie er op de plek van de juf zit. Je bent immers bezig met je eigen werk, er is geen klassikaal les meer. De onderwijzer wordt dus meer een coach dan domweg kennis erin proppen.
Vijftig kinderen tussen 3 en 6, minimaal 5 leerkrachten/medewerkers waarvan 1 je persoonlijke mentor en een zee van ruimte (ruim 140 m2). Als kind ben je de hele dag in de ruimte (of buiten) en iedereen en die je nodig hebt komt naar jou. Alles heeft zijn eigen functie en daardoor is er rust. Meer rust dan in een gemiddelde kleuterklas. Mijn jongens kennen geen onrust en zien veel meer mensen dan twee juffen per week.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:13:58 #177
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_154698852
Interessant artikel mefke! Ze zoeken nog lkr zag ik ;-), iets voor jou? Zelf werk ik ook in het basisonderwijs en je merkt dat er verandering is idd. Ben zelf ook heel bnwd waar we over pakweg vijf jaar zullen staan.
pi_154698911
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 07:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je een vast team hebt waar je vanaf begin van het jaar, of misschien wel begin van je schooltijd groep 0 mee vertrouwd raakt, dan maakt het niet uit wie er op de plek van de juf zit. Je bent immers bezig met je eigen werk, er is geen klassikaal les meer. De onderwijzer wordt dus meer een coach dan domweg kennis erin proppen.
Dat dus :Y

En ook meer ruimte voor werken op eigen niveau/tempo. Meer ruimte voor versnelling/verdieping/verbreding noem maar op.

Mijn oudste heeft twee juffen omdat haar juf 4 dagen pw werkt, als ze daarnaast naar de BSO gaat dan komen daar nog eens 3 juffen en een meester bij. In mijn ogen is dat een ander soort juf/meester dan die van school maar in haar ogen niet. Ik heb niet de indruk dat ze er ontzettend onrustig van wordt oid.

Ik denk eerlijk gezegd dat zo'n team als wat Mefke omschrijft (lijkt me ook een prima oplossing voor de vakantieregelingen!) meer rust geeft dan veel BSO en dergelijke tijdens vakanties.
:)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:02:41 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154699873
Wanneer scholen gewoon open zijn van zeg 7:30 tot 18.... Dan kan zelfs de bso gewoon weg. Je kan er een prima opvang combi school van maken. Kinderen zijn aanwezig in 1 gebouw, je hebt een x aantal uur die je vol moet maken met schooluren en de rest kun je besteden aan andere dingen. Zo kun je dan bijvoorbeeld activiteiten organiseren als theaterlessen, cursus knutselen voor gevorderden.

Begeleiders kunnen werken met flexibele tijden dat er altijd een minimaal aantal lesbevoegden zijn, en een aantal ondersteunende krachten. maar je zou dus dan prima in de ochtend lekker de theaterlessen kunnen doen, of een dag inplannen voor een groot voetbaltoernooi. Zo kunnen kinderen ook weer meer spreiden wanneer ze op welk moment van de dag besteden aan school.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 12:35:43 #180
5428 crew  miss_sly
pi_154700492
Mijn kind zou zo ontzettend naar die school gaan die jij beschrijft, Tico, als die hier in de buurt zou komen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 juli 2015 @ 12:44:07 #181
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154700661
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:35 schreef miss_sly het volgende:
Mijn kind zou zo ontzettend naar die school gaan die jij beschrijft, Tico, als die hier in de buurt zou komen!
klinkt als de democratische school, die zit hier vlakbij. Ik ben er vooralsnog niet van overtuigd...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_154700666
Het mijne ook!

Ik ga ws binnenkort naar de infomiddag van Lumiar, een democratische school die wel wat weg lijkt te gaan hebben van wat Tico beschrijft.
Alleen net open, amper leerlingen etc. Dat maakt wel dat ik nog zou aarzelen.
En Vianen, ook niet per se bij iedereen (of mij) om de hoek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 28-07-2015 12:46:48 (democratisch toegevoegd, wel relevant) ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_154700676
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

klinkt als de democratische school, die zit hier vlakbij. Ik ben er vooralsnog niet van overtuigd...
Hoe komt dat?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 12:47:20 #184
5428 crew  miss_sly
pi_154700731
Bij ons in de buurt zit Laterna Magica, maar dat is voor ons logistiek niet te doen. Het is te ver uit de buurt, ander stadsdeel en in de ochtendspits niet te bereiken, maar anders zou ik S daar echt op willen hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 juli 2015 @ 12:50:27 #185
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154700795
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hoe komt dat?
het klinkt allemaal heel mooi (misschien te mooi?)... Maar ik vraag me af of het een degelijke voorbereiding biedt op het leven.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 12:55:16 #186
5428 crew  miss_sly
pi_154700897
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

het klinkt allemaal heel mooi (misschien te mooi?)... Maar ik vraag me af of het een degelijke voorbereiding biedt op het leven.
Waarom niet?

Waarom biedt klassikaal betere voorbereiding? Als je straks naar de universiteit gaat of gaat werken, word je ook niet meer klassikaal begeleid en moet je ook zaken zelf doen en uitzoeken en leren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_154701111
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom niet?

Waarom biedt klassikaal betere voorbereiding? Als je straks naar de universiteit gaat of gaat werken, word je ook niet meer klassikaal begeleid en moet je ook zaken zelf doen en uitzoeken en leren.
En afgezien daar van kan het ook geen kwaad als het bedrijfsleven hier en daar de 9 tot 5 mentaliteit wat meer los zou laten voor zover mogelijk binnen het vakgebied. Er zijn genoeg mensen die heel graag om 10 uur zouden beginnen en het geen enkel probleem vinden om door te werken tot 6 of 7. Als je vak dat toe laat, waarom niet?
:)
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 13:08:07 #188
5428 crew  miss_sly
pi_154701155
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

En afgezien daar van kan het ook geen kwaad als het bedrijfsleven hier en daar de 9 tot 5 mentaliteit wat meer los zou laten voor zover mogelijk binnen het vakgebied. Er zijn genoeg mensen die heel graag om 10 uur zouden beginnen en het geen enkel probleem vinden om door te werken tot 6 of 7. Als je vak dat toe laat, waarom niet?
Zeker!

Tijden en mensen veranderen, maar dat soort zaken verandert maar heel langzaam mee, helaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 juli 2015 @ 13:09:42 #189
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154701185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom niet?

Waarom biedt klassikaal betere voorbereiding? Als je straks naar de universiteit gaat of gaat werken, word je ook niet meer klassikaal begeleid en moet je ook zaken zelf doen en uitzoeken en leren.
ik heb het niet zo zeer over al dan niet klassikaal. Maar bij deze democratische school is het geheel zo vrijblijvend dat het mij heerlijk lijkt om er van mijn 4e tot mijn 18e rond te huppelen. Ik vraag me alleen af wat er dan na 18 de bedoeling is... Welke opleiding neemt iemand aan zonder diploma en kan iemand dan zijn draai vinden op een mbo/hbo/uni?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 13:12:54 #190
5428 crew  miss_sly
pi_154701264
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik heb het niet zo zeer over al dan niet klassikaal. Maar bij deze democratische school is het geheel zo vrijblijvend dat het mij heerlijk lijkt om er van mijn 4e tot mijn 18e rond te huppelen. Ik vraag me alleen af wat er dan na 18 de bedoeling is... Welke opleiding neemt iemand aan zonder diploma en kan iemand dan zijn draai vinden op een mbo/hbo/uni?
Hoezo zonder diploma?
Er zijn gewoon leerdoelen waaraan moet worden voldaan, wettelijk gezien. Kinderen krijgen alleen de mogelijkheid om dat zelf te plannen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:18:05 #191
100412 mefke79
komt goed!
pi_154701362
Onze school is 52 weken per jaar open van 7.30 tot 18.30 en is alleen de wettelijke feestdagen dicht. Het is er juist geen vrijheid blijheid maar juist structuur. Alleen heeft ieder zijn eigen programma.
Ik zou er niet de halve stad voor willen doorreizen, maar nu we er voor gekozen hebben is het wel de reden om niet meer te verhuizen. En er wordt nu ook serieus gekeken naar mogelijk vo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 13:21:27 #192
5428 crew  miss_sly
pi_154701440
Als ik niet zou hoeven werken, zou ik de reistijd er best voor over hebben om S te halen en brengen. We krijgen het echter simpelweg niet voor elkaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 juli 2015 @ 13:25:55 #193
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154701553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoezo zonder diploma?
Er zijn gewoon leerdoelen waaraan moet worden voldaan, wettelijk gezien. Kinderen krijgen alleen de mogelijkheid om dat zelf te plannen.
nou nee, niet op de democratische school dus. Leerlingen kunnen ervoor kiezen om eventueel staatsexamen te doen, maar dat hoeft dus niet. En dat ga mij persoonlijk te ver, maar er zullen beslist kinderen en ouders zijn waarvoor dit wel werkt.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:30:51 #194
100412 mefke79
komt goed!
pi_154701668
Bij de enquête over mogelijk voortgezet onderwijs die wij als ouders kregen, is dat de zorg die ik aangegeven heb. Hoe gaat de aansluiting zijn op het mbo/hbo etc. Laat ze dan ook maar gewoon een diploma halen. Al kan ik me ook voorstellen dat ze daar naar gaan kijken. Want stel je bent een kei in exacte vakken die je op VWO niveau prima kan maar je struikelt over de verplichte tweede taal oid. Dan zou je gebaat zijn bij die taal op een ander niveau.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:33:22 #195
100412 mefke79
komt goed!
pi_154701730
Bij ons heeft trouwens ook echt de omvang van de school meegespeeld. Het zijn max 550 kinderen tussen de 0 en 13 jaar. Nu zullen het er 350 zijn, dus er is nog groei mogelijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_154701833
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nou nee, niet op de democratische school dus. Leerlingen kunnen ervoor kiezen om eventueel staatsexamen te doen, maar dat hoeft dus niet. En dat ga mij persoonlijk te ver, maar er zullen beslist kinderen en ouders zijn waarvoor dit wel werkt.
Dat gaat mij ook te ver. Zover ik weet geldt dat ook niet voor elke democratische school.
Die waarvan ik net de link postte, is er heel duidelijk in: kinderen hebben na het laatste jaar minimaal de benodigde bagage voor v.o.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_154701856
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:18 schreef mefke79 het volgende:
Onze school is 52 weken per jaar open van 7.30 tot 18.30 en is alleen de wettelijke feestdagen dicht. Het is er juist geen vrijheid blijheid maar juist structuur. Alleen heeft ieder zijn eigen programma.
Ik zou er niet de halve stad voor willen doorreizen, maar nu we er voor gekozen hebben is het wel de reden om niet meer te verhuizen. En er wordt nu ook serieus gekeken naar mogelijk vo.
Welke school is dat? Of heb ik niet opgelet en was het De school?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:48:38 #198
100412 mefke79
komt goed!
pi_154702120
De jongens zitten op een school. Vergelijkbaar met Laterna Magica.

[ Bericht 11% gewijzigd door mefke79 op 28-07-2015 17:57:33 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_154702344
Best veel interessante, vernieuwende scholen als je zo rondkijkt. Mocht iemand er een in Utrecht weten? Ik kan er geen vinden.
Hier start komend jaar wel een democratische school, maar die lijkt te worden zoals Sjeen beschrijft, geen enkel kader en geen waarde aan diploma's enzo.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:02:08 #200
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154702466
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:54 schreef Franny_G het volgende:

En tja, mignonne, als docent ben je altijd bezig je vakantiedagen te verdedigen, dat ga ik hier maar niet doen verder. ;) .
Och, dan doe ik het wel even. ;)
Een leerkracht/docent is niet alleen aan het werk als er kinderen op school zijn. Soms zijn ouders wel eens verbaasd als ik om 17.30 de school verlaat. "Goa-de nu pas noar huis?" En dan ben ik zelfs vroeg, want dan doe ik de rest van het werk 's avonds thuis. Maar ook in de korte vakanties komen mijn collega's en ik altijd minimaal 1 dag terug en in de zomervakantie zeker 4 dagen. Dus al met al zal het niet zo veel schelen met een andere baan. Alleen werken we in het onderwijs veel meer met pieken, dát maakt de werkdruk.

En verder teken ik voor een school zoals hierover wordt gefantaseerd/verteld. Ik denk ook wel dat het in de toekomst die kant op zal gaan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:05:13 #201
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154702560
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:00 schreef mefke79 het volgende:
Volgend schooljaar nog een week later vakantie en alle feestdagen in mei vallen vroeg. Met andere woorden zes mei laatste vakantie en dan een ruk maken naar 23 juli!.
Ja hier ook. Op de school van Thies hebben ze eind juni een vakantieweekje gepland. En guess what? Op mijn eigen school ook! *O* (die dagen moet ik zelf dan wel terug werken in andere weken).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 14:11:06 #202
5428 crew  miss_sly
pi_154702740
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:02 schreef Moonah het volgende:

[..]

Och, dan doe ik het wel even. ;)
Een leerkracht/docent is niet alleen aan het werk als er kinderen op school zijn. Soms zijn ouders wel eens verbaasd als ik om 17.30 de school verlaat. "Goa-de nu pas noar huis?" En dan ben ik zelfs vroeg, want dan doe ik de rest van het werk 's avonds thuis. Maar ook in de korte vakanties komen mijn collega's en ik altijd minimaal 1 dag terug en in de zomervakantie zeker 4 dagen. Dus al met al zal het niet zo veel schelen met een andere baan. Alleen werken we in het onderwijs veel meer met pieken, dát maakt de werkdruk.

En verder teken ik voor een school zoals hierover wordt gefantaseerd/verteld. Ik denk ook wel dat het in de toekomst die kant op zal gaan.
Volgens mij ging het nou juist helemaal niet over de vakantie van de leerkrachten :)

Maar ondanks dat ik er echt wel van overtuigd ben dat leerkrachten echt geen luxe gemakkelijke leventje hebben en echt geen 12 weken heerlijk vakantie vieren, lijkt het me vooral in de lange zomervakantie (zo lang die er nog is) wel erg fijn om het grootste deel van die zes weken thuis te kunnen zijn. Wat mignonne ook al aanstipt: veel kinderen gaan in die 6 weken naar een BSO, hele dagen omdat er geen school is. S gaat nu drie weken drie dagen per week naar de BSO. Ze doen daar hartstikke leuke dingen, hoor, en ze vindt het er echt leuk, maar thuis rondhangen, met buurtkindjes spelen (ze gaan allemaal op andere dagen naar de opvang), samen met mij iets leuks doen, het is niet op te vangen die 6 weken lang.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:12:02 #203
100412 mefke79
komt goed!
pi_154702763
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:57 schreef Vanyel het volgende:
Best veel interessante, vernieuwende scholen als je zo rondkijkt. Mocht iemand er een in Utrecht weten? Ik kan er geen vinden.
Hier start komend jaar wel een democratische school, maar die lijkt te worden zoals Sjeen beschrijft, geen enkel kader en geen waarde aan diploma's enzo.
Kijk even op www.bredeschool.nl daar staan ambassadeurs gemeld. En zoek anders op integraal kindcentrum.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_154702893
Toevallig net allebei zitten bekijken/ googlen, tnx. Met als resultaat dat ik brede school wel, maar ikc niet terugvind hier.
Valt me op dat de brede scholen hier vooral in 'kansenwijken' liggen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:24:02 #205
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_154703069
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:02 schreef Moonah het volgende:

[..]

Och, dan doe ik het wel even. ;)
Een leerkracht/docent is niet alleen aan het werk als er kinderen op school zijn. Soms zijn ouders wel eens verbaasd als ik om 17.30 de school verlaat. "Goa-de nu pas noar huis?" En dan ben ik zelfs vroeg, want dan doe ik de rest van het werk 's avonds thuis. Maar ook in de korte vakanties komen mijn collega's en ik altijd minimaal 1 dag terug en in de zomervakantie zeker 4 dagen. Dus al met al zal het niet zo veel schelen met een andere baan. Alleen werken we in het onderwijs veel meer met pieken, dát maakt de werkdruk.

En verder teken ik voor een school zoals hierover wordt gefantaseerd/verteld. Ik denk ook wel dat het in de toekomst die kant op zal gaan.
precies dat, moonah. Hoewel ik zelf de werkdruk niet continu als te hoog ervaar, zijn de pieken soms pittig. Ik vind juist zo fijn dat je in vakanties of incidenteel een weekend in alle rust bij kunt werken. Dat bijwerken doe ik persoonlijk vaak op mijn niet-werkdgn (want werk parttime) en de vrijheid die je als lkr daarin hebt vind ik erg prettig.

Bij ons gaan ook steeds meer geluiden op richting een ikc, maar het lijkt hier soms wel een beetje koudwatervrees ofzo, het komt maar niet concreet van de grond, terwijl er goede voorbeelden genoeg zijn inmiddels.

Ben ook wel bnwd naar de invulling van de nieuwe cao, als je t mij vraagt hangt vernieuwing in onderwijsland daar erg mee samen.
pi_154703095
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:02 schreef Moonah het volgende:

[..]

Och, dan doe ik het wel even. ;)
Een leerkracht/docent is niet alleen aan het werk als er kinderen op school zijn. Soms zijn ouders wel eens verbaasd als ik om 17.30 de school verlaat. "Goa-de nu pas noar huis?" En dan ben ik zelfs vroeg, want dan doe ik de rest van het werk 's avonds thuis. Maar ook in de korte vakanties komen mijn collega's en ik altijd minimaal 1 dag terug en in de zomervakantie zeker 4 dagen. Dus al met al zal het niet zo veel schelen met een andere baan. Alleen werken we in het onderwijs veel meer met pieken, dát maakt de werkdruk.

En verder teken ik voor een school zoals hierover wordt gefantaseerd/verteld. Ik denk ook wel dat het in de toekomst die kant op zal gaan.
Zeg stop die lange juffen tenen ns weg ;) ik zeg nergens dat onderwijzend personeel hun vakanties niet verdienen of er geen recht op hebben. Ik zeg ook nergens dat ik vind dat men belachelijk veel vakantie heeft.

Ik zeg enkel dat ook voor onderwijzend personeel dan hetzelfde zou gelden als voor leerlingen, namelijk dat de vakanties flexibel(er) op te nemen zijn.

Afgezien daarvan blijft wel overeind wat ik eerder zei, ik werk ook met pieken, veel en intensieve begeleiding en er zijn gerust werkdagen bij dat ik bij nacht- en ontij op pad ben en 20+ uur in de weer ben. En dan ook je administratie, vergaderingen en scholingen en weet ik het wat mog. Part of the deal, het onderwijs is niet de enige tijdsintensieve baan die er is. Mijn salaris lijkt hoger te liggen maar na aftrek van de kosten voor aanschaf van spullen (elke spuit die je er in jast betaal je zelf...), huur van je pand, betalen van scholingen en dingen als pensioenfonds (zo'n 300 pm en verplicht) en aov (ook zo'n 300 pm en weliswaar niet verplicht maar wel verstandiger dan bij andere beroepen...) blijft er netto grofweg net zoveel over aan het eind van de maand. Dus tsja.
:)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:25:12 #207
100412 mefke79
komt goed!
pi_154703100
Het ligt erg aan de gemeente. Zo heeft Arnhem besloten dat alle scholen ikc's moeten gaan worden. En in Veldhoven zetten ze in op mfa (wel alles onder 1 dak maar geen echte samenwerking) Eindhoven heeft dan weer Brede scholen.
En het stomme; het gaat niet om de naam van het beestje maar om de inhoud. En je kan leuk IKC heten, als je daarbij traditionele methoden inzet schiet je er niets mee op.

[ Bericht 9% gewijzigd door mefke79 op 28-07-2015 17:58:26 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_154703246
Absoluut waar. Dat maakt het ook zo lastig om de goeie te vinden als je er mminder in thuis bent.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:36:50 #209
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154703350
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:24 schreef mikoxx het volgende:

[..]

precies dat, moonah. Hoewel ik zelf de werkdruk niet continu als te hoog ervaar, zijn de pieken soms pittig. Ik vind juist zo fijn dat je in vakanties of incidenteel een weekend in alle rust bij kunt werken. Dat bijwerken doe ik persoonlijk vaak op mijn niet-werkdgn (want werk parttime) en de vrijheid die je als lkr daarin hebt vind ik erg prettig.

*schudt hand. :) En wat betreft die nieuwe CAO, ik hou mijn hart vast. Het wordt erg uren tellen vrees ik... :X
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Zeg stop die lange juffen tenen ns weg ;) ik zeg nergens dat onderwijzend personeel hun vakanties niet verdienen of er geen recht op hebben. Ik zeg ook nergens dat ik vind dat men belachelijk veel vakantie heeft.
Nah, het was ook niet als lange tenen bedoeld. Maar in tegenstelling tot Franny kon ík het niet nalaten om toch weer eea te verantwoorden. :o
quote:
Ik zeg enkel dat ook voor onderwijzend personeel dan hetzelfde zou gelden als voor leerlingen, namelijk dat de vakanties flexibel(er) op te nemen zijn.
Dat lijkt me ook heel fijn. Zoals aankomend jaar hebben zowel zoon als ik een weekje vrij in juni. Ëcht wel dat we dan een vakantie gaan plannen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:36:56 #210
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154703351
Ook het zakenleven kan nog veel beter inspelen op flexibele uren. Hier wordt nog steeds straks vastgehouden aan 8:30 tot 17:30. Ja want verplicht met alle collega's een uur pauze :')

Andere bedrijven doen zelfs nog verplicht pauze van 9:30 tot 10.... Dat zijn gewoon verschijnselen, dat is ouderwets en werkt gewoon niet.

Voor extended support voor diverse softwarepakketten zijn we afhankelijk van mensen aan de andere kant van de plas. Dus eer ik daar mensen te pakken heb is het een uur of 4 en zit mijn werkdag er bijna op, maar moet ik dan nog beginnen met het oplossen van een probleem. Terwijl, als ik dat weet, dan ga ik lekker mn kinderen naar school brengen, kom ik rond een uur of 10 op de zaak en kan ik dus meer productieve uren maken.

Of thuiswerken, ook zoiets. Dat is hier echt not done, dan kunnen ze je niet zien. Terwijl als ik remote zit ingelogd bij een klant maakt het gewoon geen verschil of ik dat vanaf de zaak doe of vanuit huis, het scheelt me zelfs een uur reistijd. Het is voor veel bedrijven dat stukje controle wat ze moeilijk kunnen loslaten.

Dat geldt denk ik ook voor vernieuwing in het onderwijs, we werken al jaren op deze manier en uiteindelijk is een zeer groot deel van de nederlandse bevolking gewoon goed geschoold. Als we kinderen zo vrij zouden laten dat ze zelf vakantiedagen kunnen inplannen en zelf de schooluren over een dag kunnen inplannen, dan wordt het allemaal minder grijpbaar, een docent heeft geen invloed meer op wanneer wat wordt gedaan. Dus je stapt af van het idee dat de docent bepaald wie, wat, waar en gaat die verantwoordelijkheden leggen bij de leerlingen. Ik denk dat dat juist een goede ontwikkeling zou zijn. Uiteindelijk groeit het gewoon zo dat we als werknemers gewoon 8 uur per dag werk inplannen en je voor jezelf kan uitmaken welke uren het meest productief zijn.

Maar gokje, flexwerken is en flexibele werktijden kom nu pas een beetje op gang. Ik zie het niet gebeuren dat het nieuwe werken meer standaard wordt dan de oude manier binnen een jaar of 10.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:37:53 #211
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154703376
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

*schudt hand. :) En wat betreft die nieuwe CAO, ik hou mijn hart vast. Het wordt erg uren tellen vrees ik... :X

[..]

Nah, het was ook niet als lange tenen bedoeld. Maar in tegenstelling tot Franny kon ík het niet nalaten om toch weer eea te verantwoorden. :o

[..]

Dat lijkt me ook heel fijn. Zoals aankomend jaar hebben zowel zoon als ik een weekje vrij in juni. Ëcht wel dat we dan een vakantie gaan plannen!
Maar het is toch eigenlijk zot dat je zelf geen baas bent over je vrije dagen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:38:26 #212
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154703394
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar het is toch eigenlijk zot dat je zelf geen baas bent over je vrije dagen?
Ja. dat is ook zo. Maar ik ben niet anders gewend. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:41:04 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154703461
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja. dat is ook zo. Maar ik ben niet anders gewend. ;)
Ik vind gewoon dat elke werkende gewoon recht heeft op het zelf kunnen bepalen wanneer ze de vrije dagen willen inzetten.
Hier beginnen ze te klagen als ik 2 uur wil opnemen, dat snap ik, maar het zijn mijn uren. Er staat nergens dat ik blokken van een minimaal aantal uur moet opnemen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:37:24 #214
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_154704887
Het nieuwe werken is in sommige branches al behoorlijk ingeburgerd, in de ambulante zorg is het meer regel dan uitzondering. Thuiswerken, flexwerken, feestdagenverlof in uren, zelf vrij op te nemen wanneer je wilt. Ik vond het altijd prettig, net als variabele werktijden. Ik heb bijna altijd werk gehad met variabele werktijden (prikklok) tussen 7.00 en 19.00, meestal. Dat was niet in de zorg maar in de financiële dienstverlening.

Nu als zelfstandige is het een stuk gemakkelijker met de schoolvakanties, er is altijd iemand thuis (meestal ik) en om 15.00 gaat de zaak dicht dus dan zijn we met zn tweeën thuis. Fijn zodat de meiden inderdaad lekker buiten kunnen spelen met vriendinnetjes of we leuke dingen kunnen doen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 juli 2015 @ 21:49:47 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154714462
Vandaag zat de dyslexieverklaring bij de post, stiekem best blij mee, eigenlijk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:27:23 #216
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_154726028
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:49 schreef Sjeen het volgende:
Vandaag zat de dyslexieverklaring bij de post, stiekem best blij mee, eigenlijk.
He, is Isa dyslectisch? Dat had ik niet meegekregen. Hoe oud is ze nu?
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:32:52 #217
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_154726136
Vanaf welke leeftijd is met zekerheid dyslexie vast te stellen?
En hangt dat niet samen met een IQ-test ook?

Hier zijn door school vermoedens geuit, maar is er ook meteen bij gezegd dat hij nog te jong is om daar duidelijkheid over te krijgen. Hij is half juni 8 geworden.
Er is wel met zekerheid vastgesteld dat hij ADHD heeft. Hij scoort erg hoog, top 2 à 3%. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik met de diagnose aan moet :@
We hebben opvoedkundige hulp aangeboden gekregen. "Een soort 'nanny van TV' die bij jullie thuis komt meekijken en jullie tips kan geven hoe jullie het best met D. om kunnen gaan."
Van de gedachte alleen al gaan mijn nekharen recht overeind staan :{ :r
Bovendien denk ik niet dat het een correct beeld zal geven. De buien die D. heeft bewaart hij doorgaans voor thuis, speciaal voor ons. Ook op school vertoont hij sociaal wenselijk gedrag, buiten het feit dan dat hij zich slecht kan concentreren, 'sjoemelt' met werkjes, opdrachten onjuist of helemaal niet uitvoert etc.
Hij is met de hakken over de sloot over naar groep 5, maar hij gaat het na de zomer heel zwaar krijgen vrees ik.
In het najaar gaat er een wekelijkse cursus van start voor kinderen met ADHD. Misschien dat hij daar baat bij zal hebben?
Medicatie wil ik (vooralsnog) niet. Vooral ook omdat de diagnose niet helemaal juist voelt. Maar ja, ik heb er verder niet voor gestudeerd oid.

Het klinkt misschien wat luchtig allemaal, maar sinds ik 1,5 week geleden een uur huilend bij de kinderpsychologe alles aan heb zitten horen, ben ik er vrijwel de hele tijd mee bezig geweest.
Ook omdat zijn gedrag met de dag erger lijkt te worden en ik een diep ongelukkig en gefrustreerd kind zie dat de hele dag door gromt en ontploft van woede en in huilen uitbarst om letterlijk een losse schoenveter.
Het is echt niet leuk meer en breekt mijn hart, maar hij sluit zich zo af dan ook ;(

[ Bericht 15% gewijzigd door Kersjes op 29-07-2015 10:38:50 ]
.... met gevoel voor drama....
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 juli 2015 @ 10:47:22 #218
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154726393
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:27 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

He, is Isa dyslectisch? Dat had ik niet meegekregen. Hoe oud is ze nu?
ze is net 11 geworden, Gaoxing. School heeft al sinds groep 3 af en toe aangegeven dat het misschien wel dyslexie kon zijn, misschien eventueel... Dit jaar hebben we doorgepakt en onderzoek laten doen. Ze is niet zwak genoeg voor behandeling die vergoed wordt (zwakste 10%), maar er is absoluut ernstige enkelvoudige dyslexie vastgesteld. En ik ben er blij mee, want hiermee kunnen we misschien ervoor zorgen dat er door de spellings- en leesproblemen heen naar haar capaciteiten gekeken wordt :)

Heftig Kersjes :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_154726433
Heftig Kersjes... :*

Sjeen, verstandig denk ik om door te pakken. Succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 29 juli 2015 @ 11:00:39 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154726620
Kersjes, opvoedhulp moet je niet zien als een nanny die gaat zeggen wat je allemaal fout doet.
Het is eigenlijk heel fijn dat er iemand komt kijken met een andere achtergrond, ander inzicht en andere ideeen. Dat kun je bespreken met elkaar en je kunt aangeven wat je wel en niet fijn vind voelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 29 juli 2015 @ 11:09:13 #221
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_154726780
De psych omschreef het zo.
Maar je hebt gelijk hoor, zo denk ik er ook bij vlagen over. Om er even later dan weer fel tegen te zijn dat er iemand hier in huis komt meekijken. Geen zin in het gedoe, de veroordeling en de poppenkast die er dan opgevoerd zal gaan worden, door meerdere personen in ons huishouden ;)
Maar ja, het gaat niet om mij, dus get over it!
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 29 juli 2015 @ 11:21:38 #222
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154726979
Als de buien thuis zijn is het juist handig om tips te krijgen toch?
Op school sociaal wenselijk gedrag vertonen is zo ontzettend vermoeiend. Logisch dat de concentratie weg is en hij thuis los gaat.
Ik zou alles aanpakken om D. prettiger in zijn vel te laten zitten. Als het niks is kan je altijd er mee stoppen toch?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154727072
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:49 schreef Sjeen het volgende:
Vandaag zat de dyslexieverklaring bij de post, stiekem best blij mee, eigenlijk.
Kan me voorstellen dat je daar lang op gewacht hebt.
Concreet, wat veranderd er dan voor I na de vakantie?

Edit: of je leest even verder...
Met een meidenkwartet
  woensdag 29 juli 2015 @ 11:29:46 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_154727120
Hier posten was het zetje dat ik nodig had, ik heb zojuist de psych gemaild dat we graag alle mogelijke hulp willen ontvangen :)
.... met gevoel voor drama....
pi_154727154
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:29 schreef Kersjes het volgende:
Hier posten was het zetje dat ik nodig had, ik heb zojuist de psych gemaild dat we graag alle mogelijke hulp willen ontvangen :)
Succes lieverd :* ik hoop dat je menneke snel beter in zijn vel zit.
:)
  woensdag 29 juli 2015 @ 11:31:46 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154727157
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:09 schreef Kersjes het volgende:
De psych omschreef het zo.
Maar je hebt gelijk hoor, zo denk ik er ook bij vlagen over. Om er even later dan weer fel tegen te zijn dat er iemand hier in huis komt meekijken. Geen zin in het gedoe, de veroordeling en de poppenkast die er dan opgevoerd zal gaan worden, door meerdere personen in ons huishouden ;)
Maar ja, het gaat niet om mij, dus get over it!
Tuurlijk voelt het een paar keer vreemd. Maar je krijgt een band met diegene en je kinderen ook. Die poppenkast is dus snel gespeeld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 29 juli 2015 @ 11:33:58 #227
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154727208
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:29 schreef Kersjes het volgende:
Hier posten was het zetje dat ik nodig had, ik heb zojuist de psych gemaild dat we graag alle mogelijke hulp willen ontvangen :)
Top!
Hulp accepteren is echt een grote stap. Maar wij zijn er echt heel blij mee. En tuurlijk is niet alle hulp ook echt iets waar we wat mee kunnen. Maar vaak ook wel. Of is de gezinscoach een avond lang naar ons geklaag aan het luisteren als het echt een hele zware periode is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154727519
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:29 schreef Kersjes het volgende:
Hier posten was het zetje dat ik nodig had, ik heb zojuist de psych gemaild dat we graag alle mogelijke hulp willen ontvangen :)
^O^
Heel herkenbaar, het niet zien zitten dat iemand komt meekijken in je huis. Aan de andere kant ook helemaal niet gek dat je als ouder van een kind met andere behoeften en ander gedrag dan 'normaal' wat hulp kunt gebruiken om dat kind zo goed mogelijk te helpen.

Ik vind het trouwens ook ontzettend slopend, een kind dat zo slecht in zijn vel zit en thuis continu de boel op stelten zet. De erkenning dat we ons niet aanstelden, maar het bij ons thuis daadwerkelijk anders en zwaarder is dan bij veel andere gezinnen vond ik stiekem toch ook wel een opluchting.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 29 juli 2015 @ 12:47:18 #229
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154728892
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:47 schreef Sjeen het volgende:

Ze is niet zwak genoeg voor behandeling die vergoed wordt (zwakste 10%), maar er is absoluut ernstige enkelvoudige dyslexie vastgesteld. En ik ben er blij mee, want hiermee kunnen we misschien ervoor zorgen dat er door de spellings- en leesproblemen heen naar haar capaciteiten gekeken wordt :)
Heel begrijpelijk. Voordat er bij ons op school onderzoek aangevraagd wordt, moet een kind minimaal 3x achter elkaar V- gescoord hebben (dus lager dan de laagste 10%) voor óf lezen óf spelling. Tevens moet de leerkracht structureel 3x per week 20 minuten aantoonbaar extra hulp hebben geboden. Daardoor zijn er idd kinderen die telkens nét niet slecht genoeg scoren om voor een verklaring in aanmerking te komen. Of er zijn kinderen die door hun intelligentie eea kunnen opvangen. Terwijl dyslexie echt een specifiek probleem is dat verder los staat van capaciteiten.
Is het onderzoek bij jullie door school aangevraagd/bekostigd, of hebben jullie zelf eea in gang gezet (en betaald...)?

quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:09 schreef Kersjes het volgende:
Geen zin in het gedoe, de veroordeling
Wellicht voelt het als 'veroordeling', als falen. Maar joh, als je kind speciale behoeften heeft is het toch al helemaal niet gek als je niet zo goed in de gaten hebt hoe je hem het beste kunt benaderen/begeleiden? Echt Kers, fijn dat je de hulp accepteert. Hopelijk maak je snel een klik en zal er voor jullie allemaal meer rust en lucht komen. Sneu hoor, dat D zich zo groot houdt op school en het thuis moet ontladen...

Ik vind het ook super om te lezen dat de hulp bij jullie zo goed bevalt Tico!!
Staat J er ook voor open? Ik meen wel eens tussen de regels door te hebben gelezen dat hij meer van de 'hup niet zeuren maar aanpakken'-manier is?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 29 juli 2015 @ 12:48:26 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154728916
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:46 schreef Vanyel het volgende:

Ik vind het trouwens ook ontzettend slopend, een kind dat zo slecht in zijn vel zit en thuis continu de boel op stelten zet. De erkenning dat we ons niet aanstelden, maar het bij ons thuis daadwerkelijk anders en zwaarder is dan bij veel andere gezinnen vond ik stiekem toch ook wel een opluchting.
Ik ben even kwijt Vanyel hoe het bij jullie thuis zit?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_154729215
Ook niet zoveel over geschreven hier.
Dot is 4,5, heeft achterstand op taalspraak, soc emotionele ontwikkeling etc., gedragsissues, weinig zelfredzaamheid, niet makkelijk instrueerbaar. Nu op mkd want kan (nog) niet naar school (al dan niet speciaal onderwijs).

Al zo'n anderhalf tot twee jaar duidelijk dat er iets is, maar nog steeds geen helder beeld wat dat iets is. Aantal kenmerken van ASS, maar hoop ook niet.

In een notendop ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:13:50 #232
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154729675
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:59 schreef Vanyel het volgende:
Ook niet zoveel over geschreven hier.
Dot is 4,5, heeft achterstand op taalspraak, soc emotionele ontwikkeling etc., gedragsissues, weinig zelfredzaamheid, niet makkelijk instrueerbaar. Nu op mkd want kan (nog) niet naar school (al dan niet speciaal onderwijs).

Al zo'n anderhalf tot twee jaar duidelijk dat er iets is, maar nog steeds geen helder beeld wat dat iets is. Aantal kenmerken van ASS, maar hoop ook niet.

In een notendop ;)
Och ja, suf van me! Ik wist dat wel, sorry.
Herken je ook dingen van (verbale) dyspraxie/DCD en sensorische integratieproblematiek? Dat is wat er bij Thies speelt. Wij zien ook bepaalde kenmerken van ASS, maar ook dingen die juist niet bij ASS passen. Denk ik. Gelukkig zit hij (heel) goed in zijn vel en kunnen we hem prima begeleiden. Zijn periode op het SO heeft hem echt goed gedaan. En de overstap naar regulier onderwijs ook. En toch blijven we eigenaardigheden in zijn gedrag zien, andere kinderen zien dat ook. Gelukkig wordt het wel geaccepteerd, maar het blijft mijn achilleshiel....

Hebben jullie thuis hulp, al dan niet vanuit het mkd?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_154730501
Sensorische integratie ja, dyspraxie nee. Niet tot nu tenminste, met een rondje dyspraxie.nl kom ik een hele hoop herkenbaars tegen. Ga ik eens verder naar kijken.

We hebben geen hulp thuis. Er schijnt vanuit t mkd standaard een gezinsbegeleider te worden ingezet maar die is nu met vakantie, daarna gaan we zien of dat wat voor ons is.

Wat fijn dat Thies goed in zijn vel zit. Dat scheelt denk ik enorm.
Dot lijkt nog niet echt door te hebben hoe eigenaardig ze is, maar zeker weten kun je dat natuurlijk nooit. Het valt andere kinderen absoluut wel op, heel naar vind ik dat.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 29 juli 2015 @ 15:46:07 #234
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154733622
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 29 juli 2015 12:47 schreef Moonah het volgende:

Ik vind het ook super om te lezen dat de hulp bij jullie zo goed bevalt Tico!!
Staat J er ook voor open? Ik meen wel eens tussen de regels door te hebben gelezen dat hij meer van de 'hup niet zeuren maar aanpakken'-manier is?
Ja dat is nog steeds. Maar dus ook van nee is nee, als we links gaan dan gaan we links.
J is juist heel strak en consequent, dat werkt bij jen juist meer dan de ene keer ja en de andere keer nee. Ze weet gewoon duidelijk hoe de zaken ervoor staan.
Maar bijvoorbeeld een meer positieve benadering, bewust worden van je eigen reactie / houding, dat zijn dingen die wel nuttig waren voor J en waarvan hij ook echt het nut van inziet.
Van samen dino's begraven gaan bij ons beiden de tenen krom. Speltherapie vind ik in onze situatie de meest onnuttige bijdrage in de aangeboden hulp.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154734051
Samen dino's begraven?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 29 juli 2015 @ 16:03:49 #236
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154734150
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:00 schreef Vanyel het volgende:
Samen dino's begraven?
Nou ja. Samen in de zandbak spelen of met de playmobile.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 29 juli 2015 @ 16:23:53 #237
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154734735
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:46 schreef Ticootje het volgende:

Ja dat is nog steeds. Maar dus ook van nee is nee, als we links gaan dan gaan we links.
J is juist heel strak en consequent, dat werkt bij jen juist meer dan de ene keer ja en de andere keer nee. Ze weet gewoon duidelijk hoe de zaken ervoor staan.
Dat is denk ik voor zo'n beetje alle kinderen het fijnst. Mits het niet star wordt.
quote:
Maar bijvoorbeeld een meer positieve benadering, bewust worden van je eigen reactie / houding, dat zijn dingen die wel nuttig waren voor J en waarvan hij ook echt het nut van inziet.
Fijn!
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:03 schreef Ticootje het volgende:

Nou ja. Samen in de zandbak spelen of met de playmobile.
Spelen jullie niet samen met Jen?
Dat is wat Thies juist het allerleukst vindt, samen lego'en (en dan ook echt fantasiespel met tegenwoordig vooral vechten :') ). Maar goed, hij is enig kind en geen speelgenootjes in de directe omgeving.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 juli 2015 @ 17:32:42 #238
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154736897
Kersjes, goed dat jullie de stap zetten. Ik hoop dat het voor jullie allemaal het gewoon wat gemakkelijker maakt :)

Moonah, het onderzoek is aangevraagd via/door school op ons verzoek. Volgens mij is het onderzoek vergoed door de gemeente. Als het niet via deze weg was gegaan, dan hadden we het zelf geregeld/betaald. We wilden heel graag weten waarom het tot nu toe liep zoals het liep. En dat is gelukkig wel wat duidelijker geworden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 29 juli 2015 @ 17:58:53 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154737522
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:23 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat is denk ik voor zo'n beetje alle kinderen het fijnst. Mits het niet star wordt.

[..]

Fijn!

[..]

Spelen jullie niet samen met Jen?
Dat is wat Thies juist het allerleukst vindt, samen lego'en (en dan ook echt fantasiespel met tegenwoordig vooral vechten :') ). Maar goed, hij is enig kind en geen speelgenootjes in de directe omgeving.
Ik speel met jen als ik dat leuk vind, niet op een aangegeven moment en dat ik het dan maar leuk moet vinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 29 juli 2015 @ 20:01:15 #240
11682 Moonah
Jolie femme
pi_154740774
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik speel met jen als ik dat leuk vind, niet op een aangegeven moment en dat ik het dan maar leuk moet vinden.
Oh, dan had ik je verkeerd begrepen. Nee, spelen op commando vind ik ook niks.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:32 schreef Sjeen het volgende:
We wilden heel graag weten waarom het tot nu toe liep zoals het liep. En dat is gelukkig wel wat duidelijker geworden.
^O^ Hoe vindt I het zelf?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 juli 2015 @ 22:01:29 #241
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_154745901
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 20:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh, dan had ik je verkeerd begrepen. Nee, spelen op commando vind ik ook niks.

[..]

^O^ Hoe vindt I het zelf?
Ze had toevallig een briefje in haar zorgenvretertje gedaan met de vraag 'hoe moet ik omgaan met dyslexie?' (Iets fonetischer geschreven wel). Dus daar hebben we het over gehad. Ze is er wel blij mee, want ze merkt dat ze teksten beter begrijpt als ze bijvoorbeeld voorgelezen worden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:45:49 #242
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_154747841
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ze had toevallig een briefje in haar zorgenvretertje gedaan met de vraag 'hoe moet ik omgaan met dyslexie?' (Iets fonetischer geschreven wel). Dus daar hebben we het over gehad. Ze is er wel blij mee, want ze merkt dat ze teksten beter begrijpt als ze bijvoorbeeld voorgelezen worden.
Het is fijn dat ze ermee later ook meer toetstijd krijgt en evt vergrotingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154757230
Dr is nu op nl 2 een documentaire over "De school" daar waar t eerder in dit topic over ging.
*poef* nu is het weg
  donderdag 30 juli 2015 @ 11:35:50 #244
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_154759410
Dank voor de tip kj, ik ga t iig even terug kijken!
pi_154889702
Iemand al eens na k3 in de Brabanthallen geweest? Hoe groot is het verschil tussen 1e/2e/3e rang? zie je op de 2e rang ook nog genoeg? En wat zijn die droomplaatsen?
  woensdag 5 augustus 2015 @ 11:23:09 #246
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_154922153
nee sorry FR, geen idee.

Kersjes, wat goed dat je hulp zoekt voor hoe jullie D. het best kunnen begeleiden, dat vind ik juist een teken van goed ouderschap. :*
in de haak.
pi_154991840
Crap, wat kan L toch verschrikkelijk lelijk doen. Alles is mijn schuld en niets kan normaal gevraagd worden. Zeg me dat het over gaat; dat het een fase is?
pi_154992320
Het is een fase, het gaat over...
(Ik durf alleen niet te zeggen wanneer...)
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:42:10 #249
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154992426
Het gaat over als ze in de volgende fase komen. Of ze blijven eeuwig in deze fase hangen, dat kan natuurlijk ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154992754
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:20 schreef -Spring het volgende:
Crap, wat kan L toch verschrikkelijk lelijk doen. Alles is mijn schuld en niets kan normaal gevraagd worden. Zeg me dat het over gaat; dat het een fase is?
Ze moet opeens de aandacht delen. Niet raar, wel vervelend.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154992971
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze moet opeens de aandacht delen. Niet raar, wel vervelend.
Dat. Hier precies hetzelfde al een jaar :{ bijna zes jaar ons voor zichzelf gehad en toen kwam haar zusje. Ik probeer wat een-op-een momenten in te plannen maar dan nog heeft ze zoveel op aandacht in moeten leveren... Hoop ook maar dat het een fase is!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_154993331
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze moet opeens de aandacht delen. Niet raar, wel vervelend.
Daar ging ik idd van uit, maar er is verder helemaal niets wat daar op wijst. Volgens haar zelf is dat het ook niet, het gaat vanzelf, zegt ze.

Daarnaast slaapt Robin zo'n 23 uur per dag en is L de hele dag de hort op. We eten nog steeds met zn drieën, het bedritueel is hetzelfde, noem maar op.

Het is een logische verklaring natuurlijk, maar ik begin er nu aan te twijfelen of het met dr zusje te maken heeft.

Net bijvoorbeeld is ze lekker met een vriendin aan het spelen, tot we gaan eten. Dan gaat ze over de flos omdat ik dr stoel niet ver genoeg aanschuif, omdat N een verkeerde lepel heeft gepakt, you name it.
pi_154993736
Heel herkenbaar. Ik merk aan sofie dat ze weer toe is aan de regelmaat van school. Ze vroeg vanavond in bed ook snikkend wanneer ze weer naar school mocht.
*poef* nu is het weg
pi_154995601
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:11 schreef -Spring het volgende:

[..]

Daar ging ik idd van uit, maar er is verder helemaal niets wat daar op wijst. Volgens haar zelf is dat het ook niet, het gaat vanzelf, zegt ze.

Daarnaast slaapt Robin zo'n 23 uur per dag en is L de hele dag de hort op. We eten nog steeds met zn drieën, het bedritueel is hetzelfde, noem maar op.

Het is een logische verklaring natuurlijk, maar ik begin er nu aan te twijfelen of het met dr zusje te maken heeft.

Net bijvoorbeeld is ze lekker met een vriendin aan het spelen, tot we gaan eten. Dan gaat ze over de flos omdat ik dr stoel niet ver genoeg aanschuif, omdat N een verkeerde lepel heeft gepakt, you name it.
En zeggen dat ze gewoon normaal moet doen helpt niet?
Dat zeg ik ook gewoon tegen bram die uit zn stekker tegen me gaat voor een blauwe beker. Doe lekker normaal anders krijg je gewoon niks.

Maar heeft ze niet een beetje de leeftijd dat ze prima zelf haar spullen kan pakken?
Ik had op een gegeven moment alleen maar strijd met Jen dat alles wat ik pakte fout was. Dus daar heb ik gewoon tegen gezegd, regel het zelf maar. Ja maar.... Jammer joh, hier heb ik geen zin in, regel het maar.

Maar het klinkt niet vreemd hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:39:57 #255
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_154996220
Leuk is anders, Spring. En etenstijd is ook altijd zo'n tijd waarin dingen niet meer zo lekker gaan, is mijn beleving. Maar probeer het je niet persoonlijk aan te trekken,
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_154996982
Ja nee natuurlijk pakt ze normaal dr eigen bestek e.d. Ik brand mn vingers er niet meer aan. Nu had N alleen per ongeluk de tafel gedekt. :')

En zeggen dat ze normaal moet doen is ook mijn reactie, onder andere.

Het gaat ook niet alleen om dit specifieke voorbeeld, maar ze is overall zo bozig. Alsof er onder de oppervlakte iets broeit of zo. Vermoeidheid misschien. Ik probeer erachter te komen wat precies, maar ik kom er niet uit.

Dus ik hoopte eigenlijk te horen dat alle kleuters van bijna 6 zo doen. :P
pi_154997208
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:20 schreef -Spring het volgende:
Crap, wat kan L toch verschrikkelijk lelijk doen. Alles is mijn schuld en niets kan normaal gevraagd worden. Zeg me dat het over gaat; dat het een fase is?
Leeftijd? Het klinkt erg herkenbaar met het net 6 jarige mevrouwtje hier... :{
Zo lelijk doen, drammen, ik ben stom en alles is fout.
Al een tijdje trouwens, die fase mag wel eens voorbij gaan wat mij betreft...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_154997212
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:56 schreef -Spring het volgende:
, maar ze is overall zo bozig. Alsof er onder de oppervlakte iets broeit of zo. Vermoeidheid misschien. Ik probeer erachter te komen wat precies, maar ik kom er niet uit.

Dus ik hoopte eigenlijk te horen dat alle kleuters van bijna 6 zo doen. :P
Boks. Vijfjarige boze hier. Incl grommen en brommen.
Met een meidenkwartet
pi_154997469
Ik heb geen echt eerlijke vergelijkingen. Jen heeft wel een lange periode gehad zoals jij beschrijft, dus misschien dat dat gewoon normaal is, alleen bij Jen is het dan net weer even heftiger.
Ik merk dat ouder worden helpt, dat je gewoon kan vragen wat er is. En dat je gewoon kan zeggen dat ze normaal moet doen. Of vragen of ze even naar haar kamer wilt gaan om even een boze bui af te maken.

Jen zei ooit, boos zijn is helemaal niet erg (als in als jen boos is dan ligt mijn huis overhoop en smijt ze mn borden kapot, maar is niet erg) dat gaat vanzelf weer over. Dus ik vraag haar bij een heftige boze aanval of ze zich even wilt afzonderen tot de boosheid weg is. Zo krijgt ze ook geen extra prikkels die de bui nog erger maken en eigenlijk komt ze alleen sneller tot bedaren als dat er meerdere mensen haar proberen te sussen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154997513
Oh uiteraard heb ik ook al naar mn hoofd gekregen dat ik een kutmoeder ben. De dankbaarheid die moeder-zijn met zich meebrengt is echt waar je het voor doet he?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154997562
7 en 5eneenhalf hier. tsjek. nog 1 week en 2 dagen en dan begint school weer *O* selene zei al dat ze graag weer naar school wil, en hoelang dat nog duurde dan.

maar ik kan me ook zo voorstellen dat het allemaal toch net anders is voor haar spring. alles net anders maar toch bijna hetzelfde, da's toch lastig. een beetje een samenloop van dingen denk ik. vakantie (doei regelmaat), broertje (hij is er! en nu?), de leeftijd an sich. als je een oplossing weet, vertel je die dan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_154997565
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:00 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Boks. Vijfjarige boze hier. Incl grommen en brommen.
Leyla wordt 5, ik mag toch hopen dat dit nog even wegblijft. 2 tegelijk in deze fase is niet grappig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:11:24 #263
5428 crew  miss_sly
pi_154997687
Ja hoor, herkenning! Ik denk dat het toch komt doordat het vakantie is. Niet de regelmaat die ze gewend zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_154997875
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:39 schreef livelink het volgende:
Leuk is anders, Spring. En etenstijd is ook altijd zo'n tijd waarin dingen niet meer zo lekker gaan, is mijn beleving. Maar probeer het je niet persoonlijk aan te trekken,
Grappig dat je dat zegt, want ik begon me idd af te vragen wat ik verkeerd doe.
pi_154998292
Check, mijn bijna 5 jarige doet er ook aan mee. Continu bozig, echt de brutaliteit ben ik niet van hem gewend, maar begon al de laatste 2 weken van het schooljaar. Ik gooi het ook op minder structuur en uitdaging.

En de 2 jarige doet dan lekker mee, dus soms is het hier heel gezellig. En dan ineens zijn ze weer zo lief samen <3
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:36:47 #266
5428 crew  miss_sly
pi_154998606
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:16 schreef -Spring het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, want ik begon me idd af te vragen wat ik verkeerd doe.
We zijn nogal geneigd ons af te vragen wat we fout doen, maar doorgaans heeft het niets met ons te maken, maar met het kind zelf. Persoonlijk opnemen is ook niet nodig, toch doen veel ouders dat vaak wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155001014
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We zijn nogal geneigd ons af te vragen wat we fout doen, maar doorgaans heeft het niets met ons te maken, maar met het kind zelf. Persoonlijk opnemen is ook niet nodig, toch doen veel ouders dat vaak wel.
Jups. Ik zou r alleen graag willen helpen en geven wat ze nodig heeft. Maar dan moet ik wel weten wat er scheelt. :)
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:55:41 #268
5428 crew  miss_sly
pi_155001907
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:29 schreef -Spring het volgende:

[..]

Jups. Ik zou r alleen graag willen helpen en geven wat ze nodig heeft. Maar dan moet ik wel weten wat er scheelt. :)
Moeten ze het eerst zelf weten. Dat lijkt me al zo moeilijk. Ik herken het van mezelf wel van vroeger, en sporadisch nog wel eens, dat ik me van binnen zo woest en woelig voel, dat ik met geen mogelijkheid anders dan zo boos kan reageren. En waarom? Meestal heb ik geen idee.

Dat gezegd hebbend, ondanks de herkenning bij mezelf reageer ik ook niet altijd goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:56:16 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155001931
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:00 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Boks. Vijfjarige boze hier. Incl grommen en brommen.
Hier een vierjarige die net zo grillig is als het weer....
Is dat het niet gewoon trouwens? Het weer? We zitten wel in de hondsdagen, dus broeierig, onweer...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155008172
Ik herken het ook wel bij mijn 4 jarige. Soms gaat het prima, maar soms is het al drama als zijn vork/lepel valt, en ik pak hem niet gelijk op. Of hij pakt hem zelf, en dan is het gillen want de stoel is niet aangeschoven en zo kan hij niet eten.

Ik gooi het op vermoeidheid, en gebrek aan structuur door de vakantie. Nog een weekje, dan mag hij weer naar school.
pi_155015749
Ik herken het ook. Zelfs bij mijn twee-jarige. Maar ik ken Eva soms ook niet terug. Boos om 'niks', mokken, dwars, huilen alsof er een zwaar ongeluk is gebeurd....
Nog 2 weken vakantie...
Oh wacht, daarna gaan we zelf nog op vakantie. Over 4 weken mag ze weer naar school :')
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 18:26:46 #272
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_155019176
Ik herken het ook compleet met mijn jongste. En, wat een feest, de oudste doet erin mee 😠
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 9 augustus 2015 @ 18:35:04 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_155051937
Herkenning ook.
Het zat me laatst dan ook vrij hoog.
Tis even goed gegaan, en nu weer een enorm boZe zoon.
  Licht Ontvlambaar zondag 9 augustus 2015 @ 18:43:19 #274
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155052170
Ik herken het ook... Vooral bij mezelf eigenlijk :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 9 augustus 2015 @ 19:03:47 #275
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155052667
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 18:43 schreef Sjeen het volgende:
Ik herken het ook... Vooral bij mezelf eigenlijk :')
ha, ha, nu heb ik ook ineens heel veel herkenning.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155053262
De oudste heeft dat ook maar betwijfel of het hier te maken heeft met school. Ook vermoeidheid denk ik niet. Ze heeft het na een aantal
Nachten goed en lang slapen net zo hard (en snel en erg) als na een paar avonden 'nachtbraken'. Waar het wel aan ligt weet ik niet. Ik laat dr uitrazen (op de plek waar ze is of even op haar zelf) en vraag dan wat er is. Vaak krijg ik dan het antwoord dat ze verdrietig is maar niet weet waarom ze verdrietig is.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 9 augustus 2015 @ 19:27:29 #277
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155053373
Van jongens weet ik dat ze tussen de 4 en 7 een testosteronpiek hebben. Die afgezet tegen hun lichaampje groter is dan in de puberteit. Waardoor ze qua gedrag dus enorm gaan puberen. Met onvoorspelbaar gesrag, agressie, competitie en wat dies meer zijt. Misschien hebben meisjes dat ook? Een oestrogenenpiek?

Ik heb twee-en-een-halve zoon in de puberteit. :{ ;( >:) O+ :D zit al halve nachten op vanwege gemiste afspraken enzo. :X ook dát went wel weer. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_155054485
Ik herken dit gedrag nog niet bij mijn dochter van 5 en een half.

Bij mijn zonen wel maar dan wat later als Buuf aangeeft.
Tussen de 6 en 11.

Onuitstaanbaar...

(en ik heb er nog een van 10)
pi_155059574
Ik herken het gedrag wel bij L. Vandaag zei ze: "Mama je verpest mijn leven!" En ze flipte dus ook om niets. Later vandaag was ik met haar bezig om haar te leren fietsen. Ze is simpelweg geen motorisch wonder, dus het lukte soms niet. Gevolg: de fiets werd keihard tegen de straat gesmeten en ze beende luid schreeuwend en huilend weg. :X

Overigens, het is bij L eigenlijk pas begonnen sinds ze haar broertjes heeft. Ondanks dat we heel veel tijd met alleen L inplannen blijft de jaloezie aanwezig. Zo wil ze bijvoorbeeld de hele dag op onze schoot zitten. Zodra één van haar broers 5 seconden van mijn schoot is zit zij erop, en dat gaat echt door tot vervelens aan toe. -O- Ik vind het oprecht jammer dat zij het zo voelt, want wij doen er op onze beurt echt alles aan om haar voldoende aandacht te geven. Toch ziet zij het anders en dat geeft je als ouder best wel eens het idee dat je faalt. :{
  maandag 10 augustus 2015 @ 10:24:57 #280
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_155070486
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2015 19:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Van jongens weet ik dat ze tussen de 4 en 7 een testosteronpiek hebben. Die afgezet tegen hun lichaampje groter is dan in de puberteit. Waardoor ze qua gedrag dus enorm gaan puberen. Met onvoorspelbaar gesrag, agressie, competitie en wat dies meer zijt. Misschien hebben meisjes dat ook? Een oestrogenenpiek?

Ik heb twee-en-een-halve zoon in de puberteit. :{ ;( >:) O+ :D zit al halve nachten op vanwege gemiste afspraken enzo. :X ook dát went wel weer. ;)
Hoe zit dat met jongens van 10?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 10 augustus 2015 @ 10:35:58 #281
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155070698
Met mijn 11-jarige zoon zit ik in een rustige periode. Ik vrees de puberteit, maar geniet nu van de relatieve rust en kalmte die over hem is neergedaald. Toen hij 10 was, begon hij al rustiger te worden, Saffier.

En mijn 13-jarige dochter is ook nog niet echt aan het puberen. Ik denk dat dit een periode is waar ik later met weemoed aan terug ga denken ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 10 augustus 2015 @ 11:51:39 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155072245
Mijn dochter is trouwens nu in Parijs. Mijn broer besloot op de terugweg vanuit Zuid Frankrijk tot deze tussenstop. Ik zou toch bijna jaloers worden op mijn eigen kind.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar maandag 10 augustus 2015 @ 17:00:26 #283
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155082416
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:51 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter is trouwens nu in Parijs. Mijn broer besloot op de terugweg vanuit Zuid Frankrijk tot deze tussenstop. Ik zou toch bijna jaloers worden op mijn eigen kind.
heerlijk! Parijs heeft hier een geweldige indruk achtergelaten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_155082752
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2015 19:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Van jongens weet ik dat ze tussen de 4 en 7 een testosteronpiek hebben. Die afgezet tegen hun lichaampje groter is dan in de puberteit. Waardoor ze qua gedrag dus enorm gaan puberen. Met onvoorspelbaar gesrag, agressie, competitie en wat dies meer zijt. Misschien hebben meisjes dat ook? Een oestrogenenpiek?

Ik heb twee-en-een-halve zoon in de puberteit. :{ ;( >:) O+ :D zit al halve nachten op vanwege gemiste afspraken enzo. :X ook dát went wel weer. ;)
Jouw oudste doet dit jaar al examen toch?
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:14:19 #285
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155083033
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:08 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Jouw oudste doet dit jaar al examen toch?
ja. Maar moet nog 16 worden hè. ;) en daar heb je trouwens geen kind aan ( letterlijk en figuurlijk :P) onze middelste; die is een stuk avontuurlijker *kuch*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_155088932
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:14 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja. Maar moet nog 16 worden hè. ;) en daar heb je trouwens geen kind aan ( letterlijk en figuurlijk :P) onze middelste; die is een stuk avontuurlijker *kuch*
Die moet nog een jaar tot de bovenbouw toch? Dan zal ik hem wel tegenkomen...
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:37:48 #287
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155108203
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:44 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Die moet nog een jaar tot de bovenbouw toch? Dan zal ik hem wel tegenkomen...
hij gaat naar de derde nu. Maar ik hoor geruchten dat you know who niet alleen zijn docente blijft maar ook zijn mentor gaat worden. :Y)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_155110062
En ik vond mijn grote al groot omdat ze naar groep 4 gaat :D

Middelbare is echt nog zo ver van mn bed show.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:58:18 #289
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155110114
Mijnes gaat naar groep 7 en had eigenlijk al naar groep 8 kunnen gaan... Het gaat zo hard!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:07:59 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155114755
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:35 schreef livelink het volgende:
Met mijn 11-jarige zoon zit ik in een rustige periode. Ik vrees de puberteit, maar geniet nu van de relatieve rust en kalmte die over hem is neergedaald. Toen hij 10 was, begon hij al rustiger te worden, Saffier.

En mijn 13-jarige dochter is ook nog niet echt aan het puberen. Ik denk dat dit een periode is waar ik later met weemoed aan terug ga denken ;)
heerlijk! :) en wat leuk dat ze nu in Parijs is!

Onze Willem (bijna 12) is wel echt aan 't puberen al hoor. Maar nog wel in 't leuke gelukkig. En wat ook ontzettend schattig is: hij heeft sinds een aantal weken verkering. :D Vandaag zijn ze samen naar de film. O+
in de haak.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:44:25 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_155115794
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:07 schreef trui het volgende:

Onze Willem (bijna 12) is wel echt aan 't puberen al hoor. Maar nog wel in 't leuke gelukkig. En wat ook ontzettend schattig is: hij heeft sinds een aantal weken verkering. :D Vandaag zijn ze samen naar de film. O+
:o :D O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:46:35 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155117577
Ja tof he! :) (Cato is trouwens ook al anderhalf jaar onder de pannen, dus wij kunnen gerust zijn. ;) ;) Zij vond dat Willem er maar laat bij was. :D ).
in de haak.
pi_155122055
Willem O+ veel plezier bij de film!
Cato al zo lang verkering O+ , M. heeft ook al iets van anderhalf jaar "verkering" ;). Het is ook een leuke combinatie. Gaat vrij natuurlijk samen, al moet ik zeggen dat ze elkaar ook aanvullen op irritante wijze ;).
Hij roept een woord, weet dat M. daar dan half in blijft hangen en dan gaat het steeds harder, tot grote hilariteit van hem. En dat vindt M. natuurlijk weer leuk. Maar verder leuk stel, hele plannen al voor de toekomst (door M. tot in detail geregiseerd, tot nu toe schikt hij zich in zijn lot ;) )
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:34:58 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155122695
Mijn kinderen zijn beiden nog zeer overtuigd vrijgezel. Dat mag van mij ook nog wel even blijven duren :P
Ik ben nog niet toe aan hun volgende stap.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:07:30 #295
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155123941
Meisjes zijn hier ook nog totaal niet interessant (14 jaar) :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:20:01 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155124456
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2015 19:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Van jongens weet ik dat ze tussen de 4 en 7 een testosteronpiek hebben. Die afgezet tegen hun lichaampje groter is dan in de puberteit. Waardoor ze qua gedrag dus enorm gaan puberen. Met onvoorspelbaar gesrag, agressie, competitie en wat dies meer zijt.
aha, ligt het daaraan :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155126323
Heh.. Lars is ook al 'verloofd' O+
"En dan gaan we later trouwen, mama, en dan zijn Femke en T. (haar broertje) onze kindjes!"
  Moderator dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:45:04 #298
5428 crew  miss_sly
pi_155127363
S heeft ook een vriendje, maar niet om mee te trouwen. Haar vriendinnetje heeft hetzelfde vriendje, en zij had gezegd dat ze wel met hem wilde trouwen. Onze realist zei toen tegen me: "A wil met M trouwen als ze groot is. Nou, dan moeten ze elkaar eerst maar weer tegenkomen later. En elkaar nog leuk vinden." :D

Ze weet sowieso nog niet of ze wel wil trouwen. Ze wil wel kindjes, dat weet ze zeker, maar daarvoor hoef je niet te trouwen, weet ze.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155128042
Hier geen vriendjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155133101
Hier ook niet hoor. Jongens zijn zeer matig interessant en dat mag nog wel even zo blijven :p
Denk dat mijn 2e met alles sneller gaat zijn. Wereld van verschil tussen die meiden.

Merk wel een hele sprong bij mijn 8 jarige en ik moet zelf echt nog schakelen om haar 'groter worden' bij te houden. Wat een veranderingen. Waar is mijn leuke kind gebleven? Hoop dat dit ook een fase is, niks aan.
Met een meidenkwartet
pi_155141840
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:46 schreef trui het volgende:
(Cato is trouwens ook al anderhalf jaar onder de pannen, dus wij kunnen gerust zijn. ;) ;) Zij vond dat Willem er maar laat bij was. :D ).
:D O+

D2 heeft wel een vriendinnetje. D1 heeft er ooit een gehad (in de zomer na groep 8) maar dat kwam duidelijk van haar af.
Hij gaat nu alweer naar de derde en is niet geïnteresseerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')