abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154229291
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Bloed al eens laten onderzoeken?
Nee, maar heb ook geen klachten.
Tap tap tap
pi_154229380
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, maar heb ook geen klachten.
Ik heb er nooit iets van gemerkt, maar toen mijn bloed was onderzocht bleek ik toch een tekort te hebben.
pi_154235964
25000iu per dag :o
  zaterdag 11 juli 2015 @ 08:34:49 #29
425910 Limez
Le monde est an vous.
pi_154242149
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 23:03 schreef getfitbysmith het volgende:
25000iu per dag :o
Per week :)
No matter what life brings me, find me with a smile.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 09:28:51 #30
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_154242525
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 07:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n moeder heeft van die ampullen, die krijgt ze een keer per drie maanden. Maar die is over de zestig. Ik vind het gewoon apart dat iemand een tekort kan krijgen.
bijna iedereen in Nederland heeft een tekort aan vitamine D, zeker in de wintermaanden. Ik heb zelf een iets getintere huid en mijn waarde zat op 14nmol terwijl de ondergrens ergens rond de 70nmol lag. Ik reis nu rond landen bij de evenaar en heb al een tijdje geen last meer van vitamine D tekort gehad. Genoeg energie heel de dag door, geen van de kwalen die ik voorheen in Nederland wel altijd had. En denk maar niet dat je het tekort met voeding aan kunt vullen, komt niet eens dicht bij in de buurt van hoeveel je binnen zou moeten krijgen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_154243555
Nee ik haal het ook absoluut niet uit voeding. Zou eigenlijk eens m'n bloed moeten laten testen, ben nu wel benieuwd :P
Tap tap tap
pi_154246136
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:28 schreef Drinky het volgende:

[..]

bijna iedereen in Nederland heeft een tekort aan vitamine D, zeker in de wintermaanden. Ik heb zelf een iets getintere huid en mijn waarde zat op 14nmol terwijl de ondergrens ergens rond de 70nmol lag. Ik reis nu rond landen bij de evenaar en heb al een tijdje geen last meer van vitamine D tekort gehad. Genoeg energie heel de dag door, geen van de kwalen die ik voorheen in Nederland wel altijd had. En denk maar niet dat je het tekort met voeding aan kunt vullen, komt niet eens dicht bij in de buurt van hoeveel je binnen zou moeten krijgen.
Je hebt toch alsnog daglicht nodig om het om te zetten? Minder als je bijslikt, maar er staat me bij dat je aan alleen vitamine D inslikken niets hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Admin woensdag 15 juli 2015 @ 11:16:47 #33
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_154354033
Men test ook niet vaak op Vit D, pas sinds kort, ofdat je veel of weinig buitenkomt maakt ook al niet veel uit, wij in Nederland hebben nu niet echt een goede plek onder de zon waarvan we optimaal gebruik van kunnen maken.

Ik had jaren vaaaaaaaage klachten, eindelijk test men op VitD, ook idd zo'n stootkuur, en nu heb ik kanker.
En laten er nu al zat onderzoeken zijn die wijzen op een connectie tussen het krijgen van kanker en een VitD gebrek.

Dus ja, ik word zo'n zeikerd die tegen iedereen met vage klachten gaat zeggen: laat je bloed prikken en nog eens en nog eens en neem geen genoegen met ja nu weet ik het ook niet meer laten we dan maar eens op vitamines testen.
Vit B12 ook al zoeen die over het hoofd gezien wordt.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_154355327
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:16 schreef yvonne het volgende:
Men test ook niet vaak op Vit D, pas sinds kort, ofdat je veel of weinig buitenkomt maakt ook al niet veel uit, wij in Nederland hebben nu niet echt een goede plek onder de zon waarvan we optimaal gebruik van kunnen maken.

Ik had jaren vaaaaaaaage klachten, eindelijk test men op VitD, ook idd zo'n stootkuur, en nu heb ik kanker.
En laten er nu al zat onderzoeken zijn die wijzen op een connectie tussen het krijgen van kanker en een VitD gebrek.

Dus ja, ik word zo'n zeikerd die tegen iedereen met vage klachten gaat zeggen: laat je bloed prikken en nog eens en nog eens en neem geen genoegen met ja nu weet ik het ook niet meer laten we dan maar eens op vitamines testen.
:W.

Drie jaar lang (misschien wel langer zelfs; ik weet het niet eens meer) kut en moe gevoeld met de meest vage klachten (hoofdpijn, pijn in mijn maag en darmen, 12 uur per dag slapen was niks, veel duizelig, chagrijnig, depressief, noem maar op), waarbij ik negen van de tien keer na allerlei onderzoeken te horen kreeg dat het waarschijnlijk tussen mijn oren zat (en heb zelfs nog 2 dagen bij een psycholoog gelopen; maar ik geloofde er niet in, dus ben daar vrij snel mee gekapt).

En nu zit ik sinds een half jaar, na eindelijk een heleboel bloedonderzoeken te hebben gehad, 4-wekelijks aan de injecties, aangezien mijn lichaam blijkbaar geen B12 meer opneemt. En ik voel me goed! Eindelijk! En de puisterige uitslag die ik in mijn gezicht en op mijn rug van de injecties krijg, neem ik met liefde op de koop toe.
  Moderator / Miss SHO woensdag 15 juli 2015 @ 23:15:21 #35
22592 crew  Ole
pi_154375154
Had ook een tekort. Ze rond de 20. Slik van die kindertabletjes .Laatste keer was mijn waarde goed. Er is misschien ook verband met diabetes. Ook die waardes zijn nu stukken beter.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_154375423
Ik heb moeite met de opname van D en B12. Ik heb voor vitamine D ook een kuur gekregen, 15 weken 25.000 ie per week. Bij mij was de waarde onmeetbaar, dat is al het onder de 10 is :')

Na die 15 weken was het 99 geworden en nu slik ik sindsdien 400ie per dag.

Ik heb geen bijwerkingen gehad, volgens mij zijn die er ook nauwelijks. Ik voelde dag het ging werken na een week of 3. Maar dat is lastig te zeggen omdat ik toen ook begon met B12 en tegelijk een hogere dosis schildklierhormoon nam.
Spoilers!
pi_154389641
Ik heb deze ook gehad. Geen bijwerkingen gehad er van.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_154389791
supplementen werken niet zo effectief op zichzelf. Je moet voedingsmiddelen nemen die van zichzelf verhoging in vit D hebben want Vit D wordt beter opgenomen in het lichaam als er andere stoffen ook aanwezig zijn die als katalysator werken. BV melk is zo'n voorbeeld.
  Moderator / Miss SHO donderdag 16 juli 2015 @ 21:28:29 #39
22592 crew  Ole
pi_154397616
Vitamine D lost op in vetten. C in water.
Daarom is aan sommige margarines vitamine D toegevoegd.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 16 juli 2015 @ 21:40:12 #40
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_154397965
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 11:16 schreef yvonne het volgende:

Chronisch vit D tekort wordt ook aan dementie gelinkt,
pi_154398020
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

Chronisch vit D tekort wordt ook aan dementie gelinkt,
als oorzaak van dementie - of komen demente mensen bijna niet buiten en hebben daarom een gebrek
  donderdag 16 juli 2015 @ 21:51:57 #42
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_154398414
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

als oorzaak van dementie - of komen demente mensen bijna niet buiten en hebben daarom een gebrek
als oorzaak

Ik moet erbij zeggen dat het voor 65 plusser geldt. Onderzoek toont aan dat degenen met een vit D tekort vaker dementie of alzheimer kregen. Er is voor zover ik weet nooit onderzoek gedaan bij jongere mensen. Je zou denken dat dan hetzelde opgaat.

[ Bericht 19% gewijzigd door Snakey op 16-07-2015 22:12:54 ]
pi_160972385
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:08 schreef Anne het volgende:

[..]

:W.

Drie jaar lang (misschien wel langer zelfs; ik weet het niet eens meer) kut en moe gevoeld met de meest vage klachten (hoofdpijn, pijn in mijn maag en darmen, 12 uur per dag slapen was niks, veel duizelig, chagrijnig, depressief, noem maar op), waarbij ik negen van de tien keer na allerlei onderzoeken te horen kreeg dat het waarschijnlijk tussen mijn oren zat (en heb zelfs nog 2 dagen bij een psycholoog gelopen; maar ik geloofde er niet in, dus ben daar vrij snel mee gekapt).

En nu zit ik sinds een half jaar, na eindelijk een heleboel bloedonderzoeken te hebben gehad, 4-wekelijks aan de injecties, aangezien mijn lichaam blijkbaar geen B12 meer opneemt. En ik voel me goed! Eindelijk! En de puisterige uitslag die ik in mijn gezicht en op mijn rug van de injecties krijg, neem ik met liefde op de koop toe.
Dit!
Na jaren 'aanmodderen' en vele doktersbezoeken voor vage klachten, meerdere keren doorverwezen naar een psycholoog/psychiater. Kreeg er elke keer een label bij, maar kon me niet vinden in de geboden oplossingen => Medicijnen die alles platleggen.
Vorig jaar stempel autisme gekregen (naast ADHD en Bipolaire stoornis), wederom aan de pillen gezet en weer voelde ik met de dag slechter worden.

Twee weken geleden bij de dokter mijn bloed laten testen op praktisch alles, omdat ik niet geloof dat mijn autisme een vast gegeven is. Als er een schaal zou zijn van 0 (geen autist) naar 10 (uberauti), ben ik niet altijd een 7. Soms een 9, soms een 2, waardoor er dus "iets" moest zijn wat hier invloed op heeft.

Vitamine D waarde bleek veel te laag en heb problemen met mijn vetopname (bepaalde enzymen missen), waardoor er wrs nog meer vitamines een te lage waarde hebben.
Niet dat elke autist nou per se een vitD gebrek heeft, maar er zijn zat studies die wel de link leggen. Net als met kanker, zoals Yvonne zegt.
Vraag me dus wel af waarom er nooit een psychiater mijn bloedwaarden heeft laten bepalen, maar wel altijd bereid was een hoop pillen er in te stoppen!?

En vraag me daarnaast af hoeveel van de "autisten" hier op het forum hun VitD wel eens hebben laten meten!?
pi_160972470
In het kort;

En vraag me daarnaast af hoeveel van de "autisten" hier op het forum hun VitD wel eens hebben laten meten!?
pi_160975210
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 07:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n moeder heeft van die ampullen, die krijgt ze een keer per drie maanden. Maar die is over de zestig. Ik vind het gewoon apart dat iemand een tekort kan krijgen.
Zo apart is dat niet, het komt veel voor. Uit een onderzoek bleek dat in West en Noord Europa ongeveer 50 - 80% van de mensen kampt met een vitamine d3 tekort.
pi_160975382
quote:
5s.gif Op zondag 27 maart 2016 09:26 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Dit!
Na jaren 'aanmodderen' en vele doktersbezoeken voor vage klachten, meerdere keren doorverwezen naar een psycholoog/psychiater. Kreeg er elke keer een label bij, maar kon me niet vinden in de geboden oplossingen => Medicijnen die alles platleggen.
Vorig jaar stempel autisme gekregen (naast ADHD en Bipolaire stoornis), wederom aan de pillen gezet en weer voelde ik met de dag slechter worden.

Twee weken geleden bij de dokter mijn bloed laten testen op praktisch alles, omdat ik niet geloof dat mijn autisme een vast gegeven is. Als er een schaal zou zijn van 0 (geen autist) naar 10 (uberauti), ben ik niet altijd een 7. Soms een 9, soms een 2, waardoor er dus "iets" moest zijn wat hier invloed op heeft.

Vitamine D waarde bleek veel te laag en heb problemen met mijn vetopname (bepaalde enzymen missen), waardoor er wrs nog meer vitamines een te lage waarde hebben.
Niet dat elke autist nou per se een vitD gebrek heeft, maar er zijn zat studies die wel de link leggen. Net als met kanker, zoals Yvonne zegt.
Vraag me dus wel af waarom er nooit een psychiater mijn bloedwaarden heeft laten bepalen, maar wel altijd bereid was een hoop pillen er in te stoppen!?

Dat lijkt me niet zo moeilijk te bedenken. Niet voor niets dat steeds meer mensen hun heil zoeken in de alternatieve hoek.
pi_160975439
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2016 13:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet zo moeilijk te bedenken. Niet voor niets dat steeds meer mensen hun heil zoeken in de alternatieve hoek.
Nee, daar heb je wel een punt. Alleen heb ik er expliciet naar gevraagd, maar kreeg geen medewerking. Wist bijna zeker dat het iets met mijn darmen/voeding te maken had. Gelukkig werkte de HA wel volledig mee.
pi_160975519
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 13:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zo apart is dat niet, het komt veel voor. Uit een onderzoek bleek dat in West en Noord Europa ongeveer 50 - 80% van de mensen kampt met een vitamine d3 tekort.
in de winter.
pi_160975624
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2016 13:24 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Nee, daar heb je wel een punt. Alleen heb ik er expliciet naar gevraagd, maar kreeg geen medewerking. Wist bijna zeker dat het iets met mijn darmen/voeding te maken had. Gelukkig werkte de HA wel volledig mee.
Sowieso is er ook wel een verband tussen autisme en darmproblemen. Naar alle waarschijnlijkheid heeft dat iets te maken met serotonine, wat zich voor meer dan 90% in de darmen bevindt.
pi_160975894
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2016 13:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sowieso is er ook wel een verband tussen autisme en darmproblemen. Naar alle waarschijnlijkheid heeft dat iets te maken met serotonine, wat zich voor meer dan 90% in de darmen bevindt.
Zoiets zal het ook wel zijn. Of iets met bacteriën, of enzymen.. Als ik het antwoord op mijn casus gevonden heb, kom ik er op terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')