abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2015 @ 21:55:34 #1
425910 Limez
Le monde est an vous.
pi_154207493
Dag Fokkers,

Misschien herinnerd iemand mijn topic over duizeligheid en enorme vermoeidheid nog, goed nieuws, de uitslag is binnen. De titel verraad het al heel subtiel: ik heb een flink tekort aan vitamine D in mijn lichaam.

Nu krijg ik er medicatie voor (D-cura 25.000 i.e.) en mijn vraag is: heeft iemand hier enige ervaring mee? Na hoeveel weken werkte het bij jou, had je last van bijwerkingen e.d.?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring(en).
No matter what life brings me, find me with a smile.
pi_154207566
In de "herinnerd" zit geen vitamine-d tekort. :7

Om over "verraad" nog maar te zwijgen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154207668
Ga gewoon lekker een dagje in de zon zitten ^O^
pi_154208560
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:58 schreef Sigaartje het volgende:

_O_
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_154208682
Jemig, weet je ook hoe je aan dat tekort bent gekomen? Ik ben een lui wijf dat de hele winter binnenzit met aanleg voor botontkalking en zelfs ik slik niet zoveel.
Tap tap tap
  donderdag 9 juli 2015 @ 23:13:50 #6
425910 Limez
Le monde est an vous.
pi_154209832
quote:

Sorry, ik was net wakker :')
pi_154212091
Ook gehad. Maar sinds ik vitaminepillen slik over.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_154212312
Ik slik elke winter vitamine D tegen winterdipjes, vermoeidheid en lethargie. Helpt wel een beetje, maar de zomer blijft toch altijd meer mijn seizoen. Verder geen bijwerkingen ofzo.
Your opinion of me is none of my business.
pi_154212578
Je klachten uit je oude topic komen me bekend voor. Op dit moment veel last van. Misschien ook eens naar vitamine d laten kijken.
Whaaaat???? No money?
pi_154213932
quote:

Heel bijdehand, maar las je ook dat over "duizeligheid" en "enorme vermoeidheid"?

Dat terzijde, @TS:
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:55 schreef Limez het volgende:
Dag Fokkers,

Misschien herinnerd iemand mijn topic over duizeligheid en enorme vermoeidheid nog, goed nieuws, de uitslag is binnen. De titel verraad het al heel subtiel: ik heb een flink tekort aan vitamine D in mijn lichaam.

Nu krijg ik er medicatie voor (D-cura 25.000 i.e.) en mijn vraag is: heeft iemand hier enige ervaring mee? Na hoeveel weken werkte het bij jou, had je last van bijwerkingen e.d.?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring(en).
Hoe komt dit zo? Weinig zon schijnt een ding te zijn, maar wat is specifiek bij jou genoemd? Of gaat dat nog onderzocht worden?

Ik verwacht dat je binnen een week effecten gaat merken, gewenste en ongewenste. Wellicht dezelfde dag nog.

Mensen beschouwen vitamines vaak als goede stoffen, puur omdat we ze nodig hebben, maar weten niet dat het simpelweg een categorie chemische verbindingen is. En elke stof die invloed heeft op de biologische matrix is potentieel toxisch, ook water bijvoorbeeld.

Een tekort kan echter evengoed schadelijk zijn.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 04:37:44 #11
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_154214012
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:35 schreef CherryLips het volgende:
Jemig, weet je ook hoe je aan dat tekort bent gekomen? Ik ben een lui wijf dat de hele winter binnenzit met aanleg voor botontkalking en zelfs ik slik niet zoveel.
die 25.000iu zijn ook meer bedoeld als boosters, voor hooguit 1~2x per maand.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_154214460
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 04:37 schreef Drinky het volgende:

[..]

die 25.000iu zijn ook meer bedoeld als boosters, voor hooguit 1~2x per maand.
M'n moeder heeft van die ampullen, die krijgt ze een keer per drie maanden. Maar die is over de zestig. Ik vind het gewoon apart dat iemand een tekort kan krijgen.
Tap tap tap
  vrijdag 10 juli 2015 @ 07:37:05 #13
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_154214529
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 07:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n moeder heeft van die ampullen, die krijgt ze een keer per drie maanden. Maar die is over de zestig. Ik vind het gewoon apart dat iemand een tekort kan krijgen.
Inderdaad. Als blanke leef je dan gewoon zwaar ongezond en kom je nooit buiten.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_154215199
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 07:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik geloof dat sommige mensen uit zonlicht geen vitamine D kunnen uitmaken, dus daar zou het mee te maken kunnen hebben.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 17:31:02 #15
425910 Limez
Le monde est an vous.
pi_154226595
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 09:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik geloof dat sommige mensen uit zonlicht geen vitamine D kunnen uitmaken, dus daar zou het mee te maken kunnen hebben.
Ik ben een ginger, dus daar zou het wel eens mee te maken kunnen hebben lol.

on: Mijn manier van leven is niet geweldig. Ik werk binnen, en daarnaast zit ik inderdaad ook gewoon veel binnen. Ik eet wel gezond, en drink niet bizar veel. Ik moet per week een theelepel D-cura tot mij nemen, acht tot tien weken lang, het is dus wel zo dat ik flink aan de ondergrens zat wat betreft mijn vitamine-D waarde. De reden dat ik dit topic aan heb gemaakt is echter meer om ervaringen van andere mensen te horen, het voelt namelijk wel alsof dit medicijn even een flinke aanslag is op mijn lichaam. Ik ben benieuwd of dat bij andere mensen ook zo was, of wat zij voor bijwerkingen hadden.
pi_154226931
Ik heb ook D tekort doordat ik altijd binnen ben en de zon haat. Nu krijg ik speciaal vitaminen dieet om te weer omhoog te krijgen. Daarnaast ook foliumzuur en b12 injecties.

Mij werd vooral aangeraden supplement te nemen in pil vorm en dagelijks een half uur in de zon te zijn.

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2015 17:54:54 ]
  vrijdag 10 juli 2015 @ 17:56:27 #17
425910 Limez
Le monde est an vous.
pi_154227047
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:50 schreef totalvamp het volgende:
Ik heb ook D tekort doordat ik altijd binnen ben en de zon haat. Nu krijg ik speciaal vitaminen dieet om te weer omhoog te krijgen. Daarnaast ook foliumzuur en b12 injecties.

Mij werd vooral aangeraden supplement te nemen in pil vorm en dagelijks een half uur in de zon te zijn.
Ik zag nog even snel voorbij komen dat je zelden last van duizeligheid hebt? Ik denk dat dat bij mij vooral door de vermoeidheid komt eigenlijk. Maar hoe voelde die pil in jouw lichaam? Of heb je die nooit gehad?
pi_154227421
Maandje geleden voelde ik me niet lekker, bij de HA geweest en bloed laten prikken. Alles was in orde, maar ik had een vitamine D-tekort. Kwam wel vaker voor bij mensen met een Turkse of Marokkaanse afkomst, kreeg ik te horen.

Blijkbaar is het advies 75 nmol/L, ik had er slechts 26. Dynavit D3 800 I.E. gekregen, slik dagelijks 2 capsules. Geen bijwerkingen, maar merk er verder niets van.
pi_154227591
'Gingers' zouden juist goed vitamine D aanmaken, tenzij je binnen blijft uit angst voor de zon :P
pi_154228133
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 17:56 schreef Limez het volgende:

[..]

Ik zag nog even snel voorbij komen dat je zelden last van duizeligheid hebt? Ik denk dat dat bij mij vooral door de vermoeidheid komt eigenlijk. Maar hoe voelde die pil in jouw lichaam? Of heb je die nooit gehad?
Dat was bij B tekort, had het verkeerd gelezen :)
Ik heb zelf B11, B12 en D tekort.
pi_154228218
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:12 schreef zarGon het volgende:
Maandje geleden voelde ik me niet lekker, bij de HA geweest en bloed laten prikken. Alles was in orde, maar ik had een vitamine D-tekort. Kwam wel vaker voor bij mensen met een Turkse of Marokkaanse afkomst, kreeg ik te horen.

toch alleen bij moslim vrouwen, vanwege de bedekte kleding?
  vrijdag 10 juli 2015 @ 19:13:43 #22
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_154228774
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

toch alleen bij moslim vrouwen, vanwege de bedekte kleding?
Nee, donkerdere huidkleuren nemen vitamine D uit zonlicht minder snel op. In de regio waar de huidskleur vandaan komt is de zonnekracht meestal veel hoger dan in Nederland en dus ontstaat er bij die mensen eerder een tekort. Maar doordat we onszelf tegen zonlicht beschermen en meer binnen zitten hebben heel veel mensen tegenwoordig een vitamine D tekort.
pi_154228784
Ik heb ook vitamine D tekort maar heb eigenlijk weinig last van klachten daardoor en ook geen last van bijwerkingen. Ik slik dagelijks 1600 ie. in combinatie met 1.000 mg calcium.
pi_154229167
Ik ben rossig, verbrand binnen tien minuten, eet geen vis, zit de hele dag binnen achter de pc. Vreemd dat het dan zo per persoon verschilt. Ik moet in de winter ook vitamine D slikken vanwege een ander probleempje, maar dat doe ik ook pas sinds vorig jaar, en dan maar 800.
Tap tap tap
pi_154229257
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben rossig, verbrand binnen tien minuten, eet geen vis, zit de hele dag binnen achter de pc. Vreemd dat het dan zo per persoon verschilt. Ik moet in de winter ook vitamine D slikken vanwege een ander probleempje, maar dat doe ik ook pas sinds vorig jaar, en dan maar 800.
Bloed al eens laten onderzoeken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')