quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:58 schreef Sigaartje het volgende:
In de "herinnerd" zit geen vitamine-d tekort.
Om over "verraad" nog maar te zwijgen.
Sorry, ik was net wakkerquote:Op donderdag 9 juli 2015 21:58 schreef Sigaartje het volgende:
Heel bijdehand, maar las je ook dat over "duizeligheid" en "enorme vermoeidheid"?quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:58 schreef Sigaartje het volgende:
Hoe komt dit zo? Weinig zon schijnt een ding te zijn, maar wat is specifiek bij jou genoemd? Of gaat dat nog onderzocht worden?quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:55 schreef Limez het volgende:
Dag Fokkers,
Misschien herinnerd iemand mijn topic over duizeligheid en enorme vermoeidheid nog, goed nieuws, de uitslag is binnen. De titel verraad het al heel subtiel: ik heb een flink tekort aan vitamine D in mijn lichaam.
Nu krijg ik er medicatie voor (D-cura 25.000 i.e.) en mijn vraag is: heeft iemand hier enige ervaring mee? Na hoeveel weken werkte het bij jou, had je last van bijwerkingen e.d.?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring(en).
die 25.000iu zijn ook meer bedoeld als boosters, voor hooguit 1~2x per maand.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:35 schreef CherryLips het volgende:
Jemig, weet je ook hoe je aan dat tekort bent gekomen? Ik ben een lui wijf dat de hele winter binnenzit met aanleg voor botontkalking en zelfs ik slik niet zoveel.
M'n moeder heeft van die ampullen, die krijgt ze een keer per drie maanden. Maar die is over de zestig. Ik vind het gewoon apart dat iemand een tekort kan krijgen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 04:37 schreef Drinky het volgende:
[..]
die 25.000iu zijn ook meer bedoeld als boosters, voor hooguit 1~2x per maand.
Inderdaad. Als blanke leef je dan gewoon zwaar ongezond en kom je nooit buiten.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 07:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n moeder heeft van die ampullen, die krijgt ze een keer per drie maanden. Maar die is over de zestig. Ik vind het gewoon apart dat iemand een tekort kan krijgen.
Ik geloof dat sommige mensen uit zonlicht geen vitamine D kunnen uitmaken, dus daar zou het mee te maken kunnen hebben.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 07:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n moeder heeft van die ampullen, die krijgt ze een keer per drie maanden. Maar die is over de zestig. Ik vind het gewoon apart dat iemand een tekort kan krijgen.
Ik ben een ginger, dus daar zou het wel eens mee te maken kunnen hebben lol.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 09:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik geloof dat sommige mensen uit zonlicht geen vitamine D kunnen uitmaken, dus daar zou het mee te maken kunnen hebben.
Ik zag nog even snel voorbij komen dat je zelden last van duizeligheid hebt? Ik denk dat dat bij mij vooral door de vermoeidheid komt eigenlijk. Maar hoe voelde die pil in jouw lichaam? Of heb je die nooit gehad?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:50 schreef totalvamp het volgende:
Ik heb ook D tekort doordat ik altijd binnen ben en de zon haat. Nu krijg ik speciaal vitaminen dieet om te weer omhoog te krijgen. Daarnaast ook foliumzuur en b12 injecties.
Mij werd vooral aangeraden supplement te nemen in pil vorm en dagelijks een half uur in de zon te zijn.
Dat was bij B tekort, had het verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 17:56 schreef Limez het volgende:
[..]
Ik zag nog even snel voorbij komen dat je zelden last van duizeligheid hebt? Ik denk dat dat bij mij vooral door de vermoeidheid komt eigenlijk. Maar hoe voelde die pil in jouw lichaam? Of heb je die nooit gehad?
toch alleen bij moslim vrouwen, vanwege de bedekte kleding?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:12 schreef zarGon het volgende:
Maandje geleden voelde ik me niet lekker, bij de HA geweest en bloed laten prikken. Alles was in orde, maar ik had een vitamine D-tekort. Kwam wel vaker voor bij mensen met een Turkse of Marokkaanse afkomst, kreeg ik te horen.
Nee, donkerdere huidkleuren nemen vitamine D uit zonlicht minder snel op. In de regio waar de huidskleur vandaan komt is de zonnekracht meestal veel hoger dan in Nederland en dus ontstaat er bij die mensen eerder een tekort. Maar doordat we onszelf tegen zonlicht beschermen en meer binnen zitten hebben heel veel mensen tegenwoordig een vitamine D tekort.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 18:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
toch alleen bij moslim vrouwen, vanwege de bedekte kleding?
Bloed al eens laten onderzoeken?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 19:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben rossig, verbrand binnen tien minuten, eet geen vis, zit de hele dag binnen achter de pc. Vreemd dat het dan zo per persoon verschilt. Ik moet in de winter ook vitamine D slikken vanwege een ander probleempje, maar dat doe ik ook pas sinds vorig jaar, en dan maar 800.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |