HENGELO -
Twee vrouwen die door internetters aan de schandpaal worden genageld nadat ze zijn gefilmd tijdens een ordinaire ruzie op een terras in Hengelo, durven de straat niet meer op. Een van de twee zegt zelfs te zijn ontslagen als gevolg van alle ophef. Nadia (23) en Francisca (27) huilen naar eigen zeggen de hele dag 'tranen met tuiten'. "We krijgen dreigementen en worden uitgescholden."
Maandag verscheen er plotseling een video op internet waarop te zien was hoe de Noord-Hollandse vrouwen het op het terras van café de Blauwe Engel aan de stok kregen met een man. De vrouwen deden op geheel eigen wijze hun beklag over een haar in hun broodje. Een man mengde zich in het geklaag en riep dat de 'prinsesjes' wel een beetje mochten dimmen.
Bedreigd
De video is inmiddels bijna twee miljoen keer bekeken. Veel internetters spreken schande van de manier waarop de vrouwen hun ongenoegen uitten. Maar ook op straat worden de twee herkend en zelfs bedreigd. "We krijgen dreigementen, worden uitgescholden en durven gewoon niet meer over straat. We worden volop herkend en nageroepen. Dit moet stoppen. Laat ons alsjeblieft met rust", zeggen de wanhopige vrouwen tegen TC Tubantia.
Ontslagen
Francisca zegt door de video te zijn ontslagen bij de thuiszorg. "Dat is toch vreselijk. Dit is niet eerlijk. Iedereen ziet ons nu als slechte meiden, zo zijn we helemaal niet. We zijn lieve meiden."
Het duo is naar de politie in Alkmaar gestapt om aangifte te doen, maar kregen daar nul op rekest. "Ik vind het zo erg. Ik vind gewoon een haar in mijn broodje. Wat kan ik daar aan doen? En een dag later sta je als een of andere sloerie op internet. Ik ben er helemaal overspannen van", aldus een radeloze Nadia.
Intussen staat ober Martijn Blikmans, die ook te zien is in het filmpje, te kijken van alle aandacht. Tegen de TC Tubantia zegt hij: "Het liep ineens uit de hand, daar konden we niets aan doen. Als er dan iemand staat te filmen en hij gooit het filmpje op internet, dan krijg je dit. Ik ben gewoon rustig gebleven."
Kaal
Of er daadwerkelijk een haar in het broodje zat, dat durft Blikmans overigens niet met zekerheid te zeggen. "Maar", zegt hij, "het lijkt me sterk. De kok die zondag de broodjes maakte is kaal, dus wat het ook was, zijn haar was het zeker niet..."
http://www.telegraaf.nl/b(...)m_terrasruzie__.html