abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:46:58 #1
423158 hont12
hahahaha ja man hahah joe
pi_154185105
Hi jongens,

Ik ga binnenkort uit huis, en ik ben een beetje aan het roamen waar ik een appartement zal huren. Nu ben ik een beetje bekend met de volgende stelling per deelgemeente/wijk.

Wel:
Centrum
Alexander
Kralingen
Hillegersberg
Schiebroek

Niet:
Delfshaven
Crooswijk
Spangen
Buurt rondom de West-Kruiskade
Heel Zuid dus Feijenoord, Charlois, Hoogvliet, Pernis, IJsselmonde.

Hebben jullie suggesties? Waar wel of niet wonen naar eigen ervaring?
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:48:30 #2
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_154185160
In IJsselmonde heb je echt wel nettere buurten.
pi_154185169
Zelf, zou ik, persoonlijk, nergens in Rotterdam willen wonen.

Wauw dat waren drie ik vormen in een zin en het klonk nog logisch ook
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:49:26 #4
423158 hont12
hahahaha ja man hahah joe
pi_154185193
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:48 schreef Ixnay het volgende:
In IJsselmonde heb je echt wel nettere buurten.
Waar in IJsselmonde? Rondom het Keizerswaard ziet het er best wel tokkie uit.
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:51:05 #5
47102 Elvi
miemkwien
pi_154185256
Centrum zou ik ook niet doen trouwens ;)

Is Capelle a/d Ijssel niks? De metrolijn van Rotterdam komt daar ook :P
pi_154185259
Ik woon in Vreewijk Feyenoord. Wil er nooit meer weg. Heerlijk dorps en toch alle voorzieningen dichtbij.

Dordtselaan, putsebocht daarzo, ja dat is niet tof. Maar er is op zuid een hoop verbeterd.
  Miss 200.000.000! woensdag 8 juli 2015 @ 23:16:32 #7
367000 roos94
pi_154186132
Sowieso nooit, maar dan ook nooit in de tarwewijk gaan wonen. En ook niet in bloemhof

Zou eerder voor Barendrecht gaan
  woensdag 8 juli 2015 @ 23:40:25 #8
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154187030
Centrum van Rotterdam ..... wow, TS moet wel erg goed verdienen! De huren daar zijn absurd hoog.

TS' lijstje is incompleet; Rozenburg staat er niet op (is toch echt een deelgemeente van Rotterdam, en nee, daar wil TS gegarandeerd niet wonen inderdaad - als TS Pernis niet wil. Terwijl Pernis bepaald niet onaardig is).

Het is - zoals anderen al aangaven - erg kort door de bocht om een hele wijk als een eenheid te beschouwen; daar is Charlois om te beginnen al te groot en divers voor. Aan de Boergoense vliet (NIET aan de Boergoense straat) is het mooi en aangenaam.

Bepaalde stukken IJsselmonde zijn top, andere (jawel, Keizerswaard) moet je mijden.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_154190068
Overal kan je wel prima wonen, zuid moet je wel goed kijken naar de beste plekken. Het beste is oost.

Ohja de R'dam haters moeten even stil zijn, ze zijn er wss te kort/niet geweest om te oordelen :') Boeren
pi_154191169
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 23:40 schreef BaardaapAd het volgende:
Centrum van Rotterdam ..... wow, TS moet wel erg goed verdienen! De huren daar zijn absurd hoog.

TS' lijstje is incompleet; Rozenburg staat er niet op (is toch echt een deelgemeente van Rotterdam, en nee, daar wil TS gegarandeerd niet wonen inderdaad - als TS Pernis niet wil. Terwijl Pernis bepaald niet onaardig is).

Het is - zoals anderen al aangaven - erg kort door de bocht om een hele wijk als een eenheid te beschouwen; daar is Charlois om te beginnen al te groot en divers voor. Aan de Boergoense vliet (NIET aan de Boergoense straat) is het mooi en aangenaam.

Bepaalde stukken IJsselmonde zijn top, andere (jawel, Keizerswaard) moet je mijden.
Eens mbt boergoensevliet. En oud charlois is prachtig.
pi_154191183
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 23:16 schreef roos94 het volgende:
Sowieso nooit, maar dan ook nooit in de tarwewijk gaan wonen. En ook niet in bloemhof

Zou eerder voor Barendrecht gaan
Tarwewijk, nee. Daar is idd nog veel ruimte voor verbetering. Maar bloemhof vind ik mooi geworden. Veel nieuwbouw, wat groen erbij. Ik zou er niet zo snel gaan wonen denk ik, maar het lijkt me ook geen straf.
pi_154191195
Blijdorp, oude noorden. Prima daar en niet zo prijzig als centrum :)
Alexander is ook niet een heel goede keuze, saai, lelijk, tuig bij de metro.
pi_154197987
Het is al eerder gezegd maar Rotterdam is te divers om hele wijken af te schrijven. In Feijenoord heb je sociale huur maar ook koopwoningen van +300k. Zelfde geldt voor Katendrecht en Charlois. Kijk gewoon per woning of het een beetje leuk ligt. Verder ben je met het OV erg snel in de stad.
Zeker de afgelopen jaren is er veel veranderd. Ik woon al zowat m'n hele leven in Zuid en heb mij nog nooit onveilig gevoeld.
pi_154198152
Ik woon prima in Charlois. Goed te betalen, goed te bereiken met het OV en gratis parkeren. Zelf student, die zitten hier minder veel. Maar aan de andere kant heb ik een eigen (best ruime) woning en hoef ik niet hetzelfde bedrag neer te leggen voor een kamer van 4 vierkante meter omdat ik zo nodig in Kralingen wilde wonen.

En ik fiets toch gewoon in een kwartier naar school of centrum.
pi_154198155
Er zijn goede buurten in slechte wijken. Je kunt beter gaan zoeken naar een woning en dan kijken in de buurt hoe het is. Een buurt als Vreewijk of Oud-IJsselmonde is gewoon heel relaxed. Anders kun je ook ietsjes verder kijken, bijvoorbeeld Capelle aan den IJssel of Schiedam.

Probeer in ieder geval stukken met flats te vermijden :P

Zelf heb ik in Spangen (Delfshaven) gewoond. Niet mijn ding, voornamelijk omdat er gewoon geen garages waren waar je spullen kon op slaan en sleutelen. Verder gewoon een gezellige buurt. Nooit problemen gehad.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154198339
Denk dat vooral de media zorgt voor een slechte naam.
pi_154199189
Ik zal eigenlijk nooit beneden de IJssel willen wonen :{ }:|
pi_154199242
Zou vooral niet in de stad en in de wijken willen wonen, ook niet in het centrum, buitenwijken en dorpen eromheen ook niet, woon zelf in Den Haag, maar zou heel de randstad overslaan :')
pi_154199831
Ik woon al jaren in Rotterdam-West en zit daar prima op mijn plek. Mooie buurt, niet direct in het centrum maar je zit er zo. De West-Kruiskade is supertof! Ik woon er bijna om de hoek. Nieuwe Binnenweg, Heemraadssingel en West-Kruiskade behoren wmb tot de mooiste/leukste straten van Rotterdam.

Tarwewijk heb ik gewoond en zou ik nooit meer willen wonen. Teveel tuig en ghetto. Zuid heeft best leuke plekjes (zoals inderdaad Oud-Charlois, erg leuk, dorps) maar ik vind het te afgelegen - elke keer die brug over, of die tunnel door als je naar "boven" wil.

Alexander vind ik saai en lelijk. Nog oostelijker, Ommoord, waar ik ben opgegroeid, is best mooi als je van natuur houdt, maar vooral leuk voor gezinnetjes (in de huizen) of bejaarden (in de flats). Of paupers (in de goedkope flats).

Nooit gewoond, maar Schiebroek lijkt me niks.Te afgelegen, sfeerloos.

Wat ik mis in je lijstje "wel":
- Blijdorp
- Provenierswijk
- Liskwartier
- Noord
pi_154382468
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:08 schreef Farenji het volgende:
Ik woon al jaren in Rotterdam-West en zit daar prima op mijn plek. Mooie buurt, niet direct in het centrum maar je zit er zo. De West-Kruiskade is supertof! Ik woon er bijna om de hoek. Nieuwe Binnenweg, Heemraadssingel en West-Kruiskade behoren wmb tot de mooiste/leukste straten van Rotterdam.

Tarwewijk heb ik gewoond en zou ik nooit meer willen wonen. Teveel tuig en ghetto. Zuid heeft best leuke plekjes (zoals inderdaad Oud-Charlois, erg leuk, dorps) maar ik vind het te afgelegen - elke keer die brug over, of die tunnel door als je naar "boven" wil.
Haha, wel grappig hoe de perceptie zo kan verschillen. Ik woonde tot een paar maanden geleden in de Tarwewijk en woon nu nog steeds in de buurt, maar ik vind juist dat er in West meer paupers zijn.
Maar dat komt denk ik ook wel omdat ik die nog ken van 7-10 jaar geleden, toen winkeliers op de West-Kruiskade nog bang waren om 's avonds alleen hun winkel af te sluiten.
Ook wel het mooie van Rotterdam. We veranderen hele wijken gewoon, in een paar jaar tijd. ^O^
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:48:50 #21
368181 LocoCoco
Trying the serious note
pi_154382551
Persoonlijk zou ik Marconiplein ook mijden. Als ik een woning zou zoeken, zou ik dat een beetje op de grens van Capelle a/d IJssel, Rotterdam doen, denk aan Alexander of Nesselande.
Hier zou iets nuttigs moeten staan.
pi_154382668
Heb zelf vroeger direkt in de buurt van de Middellandstraat gewoond, maar dus Graaf Florisstraat (een bekende zeer gewilde straat)..
is prima wonen, maar idd waren er in de eerste maand dat ik er wonde wel twee schietpartijen direkt om de hoek (een dode).

Ook in Noord (Pijnackerplein) heb ik het erg naar mn zin gehad

Heb ook in Kralingen, bij de Oostzeedijk gewoont maar vond het daar eigenlijk enkel doodsaai (mooie huizen, niks te beleven) en werd gek van de trams (direkt in de buurt van de tramremise daar).
Prinsenland hetzelfde, verschrikkelijk saai, te ver van het centrum en eigenlijk slechte aanbinding eraan, en helemaal niks te beleven in de buurt daar

Gemeentes als Schiebroek lijken me ook een verschrikking, evenals ook Hillegersberg, hooguit interssant als je misschien een gezin hebt en wat rustiger wilt wonen en de goede huizen kunt betalen.

Op Zuid lijkt het me best leuk wonen op bv Noordereiland, Kop van Zuid, maar evengoed bv Katendrecht (enkel, ik woon al 15 jaar niet meer in rotterdam en ken het recente rotterdam enkel van meestal tripjes van een paar dagen, en meestal verblijf ik dan in schiedam of bij een vriend in Blijdorp)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 16 juli 2015 @ 11:02:54 #23
286575 Roces18
Chef de party
pi_154382844
waarom zou je ooit in rotterdam willen wonen? of die hele provincie for that matter
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_154383812
Oude Noorden heeft wel aardige plekjes. Jammer alleen dat de metro een eindje weg is.
pi_154384023
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:45 schreef Asgard het volgende:

[..]

Haha, wel grappig hoe de perceptie zo kan verschillen. Ik woonde tot een paar maanden geleden in de Tarwewijk en woon nu nog steeds in de buurt, maar ik vind juist dat er in West meer paupers zijn.
Maar dat komt denk ik ook wel omdat ik die nog ken van 7-10 jaar geleden, toen winkeliers op de West-Kruiskade nog bang waren om 's avonds alleen hun winkel af te sluiten.
Ook wel het mooie van Rotterdam. We veranderen hele wijken gewoon, in een paar jaar tijd. ^O^
Inderdaad, de West-Kruiskade was vroeger een onveilige achterbuurt met ontzettend veel problemen. Tegenwoordig is het een van de grootste trekpleisters van de stad. Zelfde geldt voor de Nieuwe Binnenweg. Van aggenebbisje verzamelplek van hoerenkasten en drugsholen, tot aan hipster-paradise. Om trots op te zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')