Waar in IJsselmonde? Rondom het Keizerswaard ziet het er best wel tokkie uit.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:48 schreef Ixnay het volgende:
In IJsselmonde heb je echt wel nettere buurten.
Eens mbt boergoensevliet. En oud charlois is prachtig.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:40 schreef BaardaapAd het volgende:
Centrum van Rotterdam ..... wow, TS moet wel erg goed verdienen! De huren daar zijn absurd hoog.
TS' lijstje is incompleet; Rozenburg staat er niet op (is toch echt een deelgemeente van Rotterdam, en nee, daar wil TS gegarandeerd niet wonen inderdaad - als TS Pernis niet wil. Terwijl Pernis bepaald niet onaardig is).
Het is - zoals anderen al aangaven - erg kort door de bocht om een hele wijk als een eenheid te beschouwen; daar is Charlois om te beginnen al te groot en divers voor. Aan de Boergoense vliet (NIET aan de Boergoense straat) is het mooi en aangenaam.
Bepaalde stukken IJsselmonde zijn top, andere (jawel, Keizerswaard) moet je mijden.
Tarwewijk, nee. Daar is idd nog veel ruimte voor verbetering. Maar bloemhof vind ik mooi geworden. Veel nieuwbouw, wat groen erbij. Ik zou er niet zo snel gaan wonen denk ik, maar het lijkt me ook geen straf.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:16 schreef roos94 het volgende:
Sowieso nooit, maar dan ook nooit in de tarwewijk gaan wonen. En ook niet in bloemhof
Zou eerder voor Barendrecht gaan
Haha, wel grappig hoe de perceptie zo kan verschillen. Ik woonde tot een paar maanden geleden in de Tarwewijk en woon nu nog steeds in de buurt, maar ik vind juist dat er in West meer paupers zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:08 schreef Farenji het volgende:
Ik woon al jaren in Rotterdam-West en zit daar prima op mijn plek. Mooie buurt, niet direct in het centrum maar je zit er zo. De West-Kruiskade is supertof! Ik woon er bijna om de hoek. Nieuwe Binnenweg, Heemraadssingel en West-Kruiskade behoren wmb tot de mooiste/leukste straten van Rotterdam.
Tarwewijk heb ik gewoond en zou ik nooit meer willen wonen. Teveel tuig en ghetto. Zuid heeft best leuke plekjes (zoals inderdaad Oud-Charlois, erg leuk, dorps) maar ik vind het te afgelegen - elke keer die brug over, of die tunnel door als je naar "boven" wil.
Inderdaad, de West-Kruiskade was vroeger een onveilige achterbuurt met ontzettend veel problemen. Tegenwoordig is het een van de grootste trekpleisters van de stad. Zelfde geldt voor de Nieuwe Binnenweg. Van aggenebbisje verzamelplek van hoerenkasten en drugsholen, tot aan hipster-paradise. Om trots op te zijn!quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:45 schreef Asgard het volgende:
[..]
Haha, wel grappig hoe de perceptie zo kan verschillen. Ik woonde tot een paar maanden geleden in de Tarwewijk en woon nu nog steeds in de buurt, maar ik vind juist dat er in West meer paupers zijn.
Maar dat komt denk ik ook wel omdat ik die nog ken van 7-10 jaar geleden, toen winkeliers op de West-Kruiskade nog bang waren om 's avonds alleen hun winkel af te sluiten.
Ook wel het mooie van Rotterdam. We veranderen hele wijken gewoon, in een paar jaar tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |