abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 november 2002 @ 23:45:54 #1
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_6790971
Wat is volgens jullie nu de beste oplossing om goed bassgitaar te kunnen leren en wie heeft misschien een paar goede tips, ik speel nu een kleine tijd zelf bassgitaar(3 maandjes), ik heb het me zelf aangeleerd, ik heb eerst gewoon elektrisch geprobeerd maar dat beviel me niet zo goed, bass gaat wel een stuk beter.
maar volgens mij is het belangrijkste dat je veel oefend. maar heeft iemand misschien nog tips?

[Dit bericht is gewijzigd door Sneakie op 13-11-2002 23:50]

.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
pi_6791014
zien dat je zo snel mogelijk in een band komt. Dan leer je het snelst.
De groeten van Ben
pi_6792602
Hey Sneakie... dat bandje is inderdaad een goed idee, maar als je echt wil opschieten zijn een paar lessen erg handig. Zo'n docent (als ik ¬ kan je snel wegwijs maken op het ding en je de basisdingen op de meest effectieve manier leren.

Alle begin is moeilijk, vooral alleen. Maar je kunt al veel doen door 'ns goed naar je favoriete muziek te luisteren, naar wat de bassist doet en vooral naar zijn 'rol' in de muziek. (en dat kan per stijl verschillen). Ga dan dingen daarvan uitzoeken en naspelen.

Bedenk ook, dat gitaristen geen bassisten zijn, of in ieder geval 'andere' bassisten. Dit vanwege het verschil in rol in de band, maar dat ontdek je vanzelf wel ¬ Succes!

"Virtue constitutes happiness and self-control is an essential part of virtue"
  dinsdag 19 november 2002 @ 11:43:41 #4
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_6881632
ik speel zelf ook bas in een bandje, een paar maanden nu. Ik speel nog geen jaar basgitaar en heb mezelf leren bassen. Op zich gaat dat best goed (ik oefen dan ook best veel en speel vrij veel met platen mee) maar les nemen zou ook geen overbodige luxe zijn. Daar heb ik alleen geen geld voor.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_6888069
Ik speel zelf elec. Gitaar en ik zoek af en toe een nummertje op op internet. Zoek gewoon eens voor de grap. Je vind veel laddertjes, nummer, tips. Of lees was bassgitaar boeken. En natuurlijk heel veel oefenen want dat is het belangrijkste.
kijk op: Shivella voor mijn FotoAlbum
pi_6890814
Zorg dat je priveles krijgt, desnoods muziekschool, maar priveles is gewoon het beste!

En om tabulatuur te hebben van je favo nummers kijk dan op:

www.ultimate-guitar.com daar staan bijna alle nummers in tabs en ook veel bass-tabs, wat jij nodig hebt. Wil je de tabulatuur ontcijferd hebben, zoek je ff op google een pagina over tabulatuur, staat vast wel een verklaring op van tabs. Ik kan je wel een verklaring geven maar ik weet niet of de tabs van bass hetzelfde werken als van elektrische gitaar......

iig succes!

p.s. veel naar livebands kijken in zaaltjes en cafes helpt ook wel!

In The Presence Of Enemies!
pi_6891206
Ik speel zelf al een tijdje basgitaar en heb nooit les gehad, en mis het ook niet. Ik oefen liedjes net zolang tot ik ze mee kan spelen en het goed klinkt (duurt soms een maandje maar dan heb je ook wat).
Daarnaast heb ik ook een tijd (onregelmatige werktijden) en geldproblemen (weinig geld voor die onregelmatige werktijden)
Original Ratbiker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')