abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154177071
Ik ben vandaag om 7:30 uur op Gouda station ingecheckt en om 8:00 op Rotterdam Centraal uitgecheckt. Normaal gesproken kost mijn reis ¤3,90.

Echter tijdens het uitchecken zag ik op het scherm dat er ¤10 euro was afgeschreven.

Ik heb vervolgens gekeken op mijn ns reis historie en zag dit:
00:00 Rotterdam Centraal
08:12 Rotterdam Centraal
NS Altijd Voordeel
¤ 10,00

00:00 Rotterdam Centraal moet eigenlijk 07:30 Gouda zijn :').

Wat er mis gegaan is? Geen idee!

Er bestaat een kleine kans dat ik op Gouda vergeten ben om in te checken, maar is dit dan wat er gebeurt?

Ik ga er eigenlijk van uit dat je dan gewoon en melding krijgt dat je nog niet ingecheckt hebt oid.

Wat denken jullie dat er misgegaan kan zijn? Ik heb al contact opgenomen met ns en zij zeggen dat ik na 24 uur opnieuw moet controleren en als het nog steeds zo is terugbellen.
Hoi
pi_154177161
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:24 schreef Meesternadim het volgende:
Ik ben vandaag om 7:30 uur op Gouda station ingecheckt en om 8:00 op Rotterdam Centraal uitgecheckt. Normaal gesproken kost mijn reis ¤3,90.

Echter tijdens het uitchecken zag ik op het scherm dat er ¤10 euro was afgeschreven.

NS Altijd Voordeel
¤ 10,00

Er bestaat een kleine kans dat ik op Gouda vergeten ben om in te checken, maar is dit dan wat er gebeurt?

Ik ga er eigenlijk van uit dat je dan gewoon en melding krijgt dat je nog niet ingecheckt hebt oid.

Wat denken jullie dat er misgegaan kan zijn? Ik heb al contact opgenomen met ns en zij zeggen dat ik na 24 uur opnieuw moet controleren en als het nog steeds zo is terugbellen.
Even kijken of het morgen nog zo is, en anders via die reishistorie of helpdesk even laten corrigeren :)
pi_154177222
quote:

NS Altijd Voordeel
¤ 10,00

Gisteren ook de trein genomen?
00:00 is volgens mij de tijd dat er automatisch uitgecheckt wordt als je bent vergeten uit te checken.
(Tenzij je natuurlijk om 00:00 precies op het station stond om uit te checken... :+)
Alsnog is het dus zo dat de kans groot is dat je niet hebt ingecheckt op station Gouda.

Wat je het beste kan doen is inderdaad wat NewHorizon zegt:

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:28 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Even kijken of het morgen nog zo is, en anders via die reishistorie of helpdesk even laten corrigeren :)
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:35:07 #4
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_154177313
quote:

Hoe moet die paal dat weten dan? Er is geen verschil tussen inchecken en uitchecken. Je kunt niet uitchecken als je niet ingecheckt bent, want dan check je gewoon in.
pi_154177497
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:35 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hoe moet die paal dat weten dan? Er is geen verschil tussen inchecken en uitchecken. Je kunt niet uitchecken als je niet ingecheckt bent, want dan check je gewoon in.
Nee. Als je poortjes hebt dan is er een incheckkant en een uitcheckkant; als er enkel zo'n paal staat dan klopt het wat je zegt maar bij poortjes niet.

Ik had het laatst ook; was vergeten in te checken. Ik heb contact opgenomen met NS, aangegeven waar ik eigenlijk in had moeten checken en het resterende bedrag hebben ze op m'n bankrekening gestort.
pi_154177614
Er is een restitutieformulier voor. Die moet je invullen, dan komt het helemaal goed.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154177734
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:48 schreef Sigaartje het volgende:
Er is een restitutieformulier voor. Die moet je invullen, dan komt het helemaal goed.
Of even via de NS chat, kost je 3 minuten.
pi_154178268
Heb je op Gouda ook daadwerkelijk gezien dat die inchecken aangaf? Of ga je daarvan uit?
Ik denk eerder Gouda uitgecheckt en Rotterdam gewoon weer hebt ingechekt.

Daarom zegt Tie ook 10 euro
Ik zwaai naar dieren.
pi_154178318
Rotterdam zijn de poortjes dicht, dus wanneer je ergens niet bent ingechekt en je wil het station uit rekent tie automatisch 10 euro.
Ik zwaai naar dieren.
pi_154179152
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 19:13 schreef Geerd het volgende:
Heb je op Gouda ook daadwerkelijk gezien dat die inchecken aangaf? Of ga je daarvan uit?
Ik denk eerder Gouda uitgecheckt en Rotterdam gewoon weer hebt ingechekt.

Daarom zegt Tie ook 10 euro
Zou je dan het uitchecken bij Gouda niet moeten zien?
Het inchecken bij Rotterdam klopt wel, of het is heel toevallig dat er een bedrag is afgehaald dat precies het bedrag is dat NS standaard van je tegoed afhaalt als je incheckt.
pi_154179450
Instap tarief is 10 euro ts wou uitschenken in Rotterdam maar is al uit gecheckt op Gouda, dus 10 euro om alsnog Door de poortjes te kunnen.
Ik zwaai naar dieren.
pi_154179585
Enkeltje met korting is 2.90 dus in Rotterdam zou die dat moeten aangeven
Ik zwaai naar dieren.
pi_154179613
Srry voor steeds een nieuwe post, post wijzigen mobiel is super kut
Ik zwaai naar dieren.
pi_154189333
Kennelijk heb je in Gouda niet (of niet goed*) ingecheckt. Op Rotterdam wordt dan geregistreerd dat je wel uitcheckt, terwijl je nergens bent ingecheckt. Dan wordt er een correctietarief toegepast.

* Ik ken station Gouda niet, maar zou het kunnen dat je per ongeluk ingecheckt hebt bij een andere vervoerder?
pi_154189352
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 19:53 schreef Geerd het volgende:
Instap tarief is 10 euro ts wou uitschenken in Rotterdam maar is al uit gecheckt op Gouda, dus 10 euro om alsnog Door de poortjes te kunnen.
Hoe kon TS dan uitchecken op Gouda, zonder eerst ingecheckt te zijn? :?
pi_154189405
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2015 01:10 schreef k_man het volgende:
Kennelijk heb je in Gouda niet (of niet goed*) ingecheckt. Op Rotterdam wordt dan geregistreerd dat je wel uitcheckt, terwijl je nergens bent ingecheckt. Dan wordt er een correctietarief toegepast.

* Ik ken station Gouda niet, maar zou het kunnen dat je per ongeluk ingecheckt hebt bij een andere vervoerder?
Of met een rijbewijs id kaart erachter?
Ik zwaai naar dieren.
pi_154189505
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2015 01:10 schreef k_man het volgende:

Hij zegt ook dat die misschien vergeten is in te checken.
1 ding is wel zeker hij heeft of niet goed ingecheckt, of uitgecheckt of vergeten in te checken.
Maja dat kan ik vanaf hier niet zien :P
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')