abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154167835
De laatste tijd begint het bij mij steeds meer te kriebelen: een goed idee uitwerken tot een ondernemingsplan en uiteindelijk mijn eigen onderneming (ongeacht grootte) starten en runnen.

Ik studeer nog en weet dat er best veel studenten ondernemend bezig zijn en bijvoorbeeld hun eigen onderneming hebben... die zijn hier ook vast te vinden.

Als student wil ik graag wat ervaring opdoen in het ondernemerschap. Ik zit eraan te denken een eigen onderneming op te starten, alleen weet ik niet goed in welke sector. Iemand tips/ervaringen voor het opzetten van een eigen bedrijf zonder al te veel startkapitaal?

Let op: ik ben niet op zoek naar directe ideeën, aangezien ik dondersgoed weet dat als iemand zelf een idee heeft dat die het idee zelf wel realiseert. Echter heb ik geen idee wat voor bedrijf ik kan starten, dus ben ik benieuwd HOE ik tot een idee/ideeën kan komen!

er zullen ongetwijfeld al topics over zijn maar ik kan geen recente vinden die aansluit op mijn situatie.

Ik wil graag naast mijn studie slim en nuttig bezig zijn in plaats van nonsense dingen doen ala Facebooken. Met dat gevoel wil ik ondernemend bezig zijn.

Veel vragen dus. Ik hoef niet zo nodig direct antwoorden maar ben dus opzoek naar goede input.
  woensdag 8 juli 2015 @ 13:11:37 #2
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_154167885
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:08 schreef ColePhelps het volgende:
Als student wil ik graag wat ervaring opdoen in het ondernemerschap. Ik zit eraan te denken een eigen onderneming op te starten, alleen weet ik niet goed in welke sector. Iemand tips/ervaringen voor het opzetten van een eigen bedrijf zonder al te veel startkapitaal?
Begin hier eerst eens mee.
Dan kun je verder kijken wat je nog meer nodig hebt om te starten.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_154168107
Je begint niet met het willen van een bedrijf. Je begint met een idee en bouwt daaromheen je bedrijf op.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_154168500
"Ondernemen" is een middel, absoluut geen doel. Ik zou het eerder omschrijven als "alle shit die je erbij krijgt wanneer je werk zelfstandig gaat doen"..
pi_154168539
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:19 schreef Skv het volgende:
Je begint niet met het willen van een bedrijf. Je begint met een idee en bouwt daaromheen je bedrijf op.
pi_154170092
Heb altijd het idee dat men bij het hebben van een eigen bedrijf alleen de voordelen ziet...en de nadelen zoals stress, administratie, financieel gedoe, klachten etc etc compleet achterwege laat.

Ja, je hebt een hoop vrijheden maar het werk gaat wel 24/7 door. Je sluit de deur niet simpelweg om 17:00

Focuss je iig op je plan en besteedt je tijd nuttig, probeer niet te beknibbelen op zaken waar je geen verstand van hebt en daardoor te time-consuming zijn

Succes ermee
I am a Koala who Stretches :P
pi_154171308
Simpel om te beginnen, maar moeilijk om er brood mee te verdienen: handel aka dozenverschuiver.
pi_154171412
Kijk eens op alibaba.com wat die gekke Chinezen allemaal kunnen maken.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_154212149
quote:
6s.gif Op woensdag 8 juli 2015 15:06 schreef wimjongil het volgende:
Kijk eens op alibaba.com wat die gekke Chinezen allemaal kunnen maken.
Wat wil je daarmee zeggen? Import en doorverkopen in NL?
pi_154212217
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:19 schreef Skv het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:32 schreef DonJames het volgende:
"Ondernemen" is een middel, absoluut geen doel. Ik zou het eerder omschrijven als "alle shit die je erbij krijgt wanneer je werk zelfstandig gaat doen"..
Gedeeltelijk met eens. Het kan wel degelijk een doel zijn, in gevallen zoals die van mij. Ik heb liever een doel zoals ondernemen, dan dat ik lid ben van een studentenvereniging en daar elke week te vinden ben voor één of andere feest.
pi_154212238
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 15:03 schreef wiskundenoob het volgende:
Simpel om te beginnen, maar moeilijk om er brood mee te verdienen: handel aka dozenverschuiver.
Dropshipping is de term die hierbij past, toch? Aan de ene kant een achterhaald idee, aan de andere kant nog toepasbaar, mits je een goed idee hebt (lijkt mij?).
pi_154212311
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 00:31 schreef ColePhelps het volgende:

[..]

[..]

Gedeeltelijk met eens. Het kan wel degelijk een doel zijn, in gevallen zoals die van mij. Ik heb liever een doel zoals ondernemen, dan dat ik lid ben van een studentenvereniging en daar elke week te vinden ben voor één of andere feest.
Dat heet hobbyen, geen ondernemen.
pi_154212318
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 13:32 schreef DonJames het volgende:
Dit. Zó vreselijk dit!

* heul blij is met fantastische baan in loondienst! O+
pi_154212393
quote:
Ja, kan. Het is maar hoe je het definieert. Graag willen ondernemen en ondernemen als doel zien, vind ik gek. Maar dat komt omdat ik er blijkbaar anders tegenaan kijk. Waarschijnlijk zoals DonJames. Imho kan je niet 'willen ondernemen als doel op zich', tenzij je een beetje masochistisch bent :P
  vrijdag 10 juli 2015 @ 08:04:52 #15
67670 Skv
Cynist.
pi_154214663
quote:

[..]

[..]

Je kan het ook beiden doen. Sterker nog, mijn eerste onderneming ben ik begonnen samen met een maatje van mijn studentenvereniging. -edit- sterker nog, de tweede ook :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_154214738
Wat al gezegd is, ondernemen is geen doel maar een middel. Doe iets waar jij energie van krijgt, iets waar je enthousiast van wordt, waar je passie voor hebt, iets waar je verstand van hebt.
Ga niet denken: daar liggen kansen in de markt, dat ik er niets mee hebt boeit niet. Want dan ben je er snel klaar mee.

Tijdens mijn studie ben ik, voortkomend uit hobby, bezig geweest met bouwen van websites en fotografie (toen had je nog niet op elke hoek van de straat een webbureau zitten). Uiteindelijk ermee gestopt vanwege allerlei redenen, maar ik heb er absoluut veel van geleerd! Een echte onderneming opzetten is iets wat ik absoluut kan aanbevelen als je student bent. Ga alleen niet denken dat je er bakken met geld mee gaat verdienen, maar zie het als een bijbaantje/ hobby.
pi_154216538
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 00:28 schreef ColePhelps het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen? Import en doorverkopen in NL?
Als jij een idee voor een product hebt, zijn er altijd wel Chinezen die dat kunnen maken. Bovendien kun je daar rondkijken naar wat allemaal mogelijk is. Ter inspiratie, zeg maar.

quote:

[..]

[..]

Daar is overigens niks mis mee en kan ik iedereen aanraden. En bovendien hoef je niet te kiezen tussen ondernemen of lid zijn. :D
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_154216588
Ik ga het even vaag houden ivm herkenning, maat iemand die ik ken is beheerder van een redelijk populair forum en verdient daar aardig mee aan reclame-inkomsten.
Tsja de een zal het ondernemen noemen, de ander hobbyen. ;)
Dear heart, please stop getting involved in Everything.Your job is just to pump blood,So stick to it.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:45:29 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_154216684
Dit topic was een maandje geleden al een keer gemaakt door - waarschijnlijk - een kloon van TS. Maar goed, het zomerreces is nog jong dus TS heeft nog wel een paar maanden de tijd om met een kickass idee aan te komen zetten.

Tot die tijd herhaal ik mijn andere advies: ga op zoek naar een leuk bijbaantje, met leuke boeiende collega's waar je ook wat social skillz mee opbouwt. Heb je veel meer aan dan zonder ooit een dag in je leven gewerkt te hebben al een eigen bedrijf te willen opbouwen (naast een studie die je 24 / 7 van je tijd kost).
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_154216701
Ik ben zelf 24 jarig ondernemer. Je begint niet met een idee, maar je zoekt een idee. Ondernemen begint WEL met iets willen, het zit namelijk in je bloed
pi_154217729
quote:
Wat wil je concreet met je onderneming bereiken?
Geld verdienen?
Oefenen in de praktijk met een administratie, klantenwerven, etc?
Geen zin om voor een baas te werken?
Status verwerven?

Ideeën voor je onderneming doe je op door om je heen te kijken en te zien waar er vraag naar is en waar anderen dingen laten liggen, het zogenaamde gat in de markt. Hoe groot is je netwerk?

Wat studeer je? Wellicht kun je in die sector iets beginnen.
Of je gaat iets doen wat bij je hobby, sport of andere nevenactiviteit aansluit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:46 schreef pipod.clown het volgende:
Ik ben zelf 24 jarig ondernemer. Je begint niet met een idee, maar je zoekt een idee. Ondernemen begint WEL met iets willen, het zit namelijk in je bloed
Als ondernemen in je bloed zit dan kom je toch niet op een forum vragen wat voor bedrijf je moet beginnen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_154217981
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:30 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat wil je concreet met je onderneming bereiken?
Geld verdienen?
Oefenen in de praktijk met een administratie, klantenwerven, etc?
Geen zin om voor een baas te werken?
Status verwerven?

Ideeën voor je onderneming doe je op door om je heen te kijken en te zien waar er vraag naar is en waar anderen dingen laten liggen, het zogenaamde gat in de markt. Hoe groot is je netwerk?

Wat studeer je? Wellicht kun je in die sector iets beginnen.
Of je gaat iets doen wat bij je hobby, sport of andere nevenactiviteit aansluit.

[..]

Als ondernemen in je bloed zit dan kom je toch niet op een forum vragen wat voor bedrijf je moet beginnen?
Mja, daar heb je een punt
pi_154464450
Kickje
pi_154464695
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 15:44 schreef ColePhelps het volgende:
Kickje
Nog niet zelf iets kunnen verzinnen dus?
pi_154464765
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 15:56 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nog niet zelf iets kunnen verzinnen dus?
Jawel, in verband met het feit dat ik een zeer lage startkapitaal heb --> student, denk ik eraan om iets in de trant van een webshop te openen. Ik trof het volgende op sitedeals (even voor de lol bekijken):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitgaande dat de bedragen kloppen die daar staan (omzet e.d.), is het een geniaal idee, met name omdat het ook nog eens op dropshipbasis is. Dit stemt ook overeen met het feit dat de positie op Google erg goed is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Alleen ik weet niet waar ik kan beginnen wat betreft ideeën...

[ Bericht 11% gewijzigd door ColePhelps op 20-07-2015 13:21:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')