Begin hier eerst eens mee.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:08 schreef ColePhelps het volgende:
Als student wil ik graag wat ervaring opdoen in het ondernemerschap. Ik zit eraan te denken een eigen onderneming op te starten, alleen weet ik niet goed in welke sector. Iemand tips/ervaringen voor het opzetten van een eigen bedrijf zonder al te veel startkapitaal?
quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:19 schreef Skv het volgende:
Je begint niet met het willen van een bedrijf. Je begint met een idee en bouwt daaromheen je bedrijf op.
Wat wil je daarmee zeggen? Import en doorverkopen in NL?quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:06 schreef wimjongil het volgende:
Kijk eens op alibaba.com wat die gekke Chinezen allemaal kunnen maken.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:19 schreef Skv het volgende:
Je begint niet met het willen van een bedrijf. Je begint met een idee en bouwt daaromheen je bedrijf op.
Gedeeltelijk met eens. Het kan wel degelijk een doel zijn, in gevallen zoals die van mij. Ik heb liever een doel zoals ondernemen, dan dat ik lid ben van een studentenvereniging en daar elke week te vinden ben voor één of andere feest.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:32 schreef DonJames het volgende:
"Ondernemen" is een middel, absoluut geen doel. Ik zou het eerder omschrijven als "alle shit die je erbij krijgt wanneer je werk zelfstandig gaat doen"..
Dropshipping is de term die hierbij past, toch? Aan de ene kant een achterhaald idee, aan de andere kant nog toepasbaar, mits je een goed idee hebt (lijkt mij?).quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:03 schreef wiskundenoob het volgende:
Simpel om te beginnen, maar moeilijk om er brood mee te verdienen: handel aka dozenverschuiver.
Dat heet hobbyen, geen ondernemen.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:31 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
[..]
Gedeeltelijk met eens. Het kan wel degelijk een doel zijn, in gevallen zoals die van mij. Ik heb liever een doel zoals ondernemen, dan dat ik lid ben van een studentenvereniging en daar elke week te vinden ben voor één of andere feest.
Dit. Zó vreselijk dit!quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:32 schreef DonJames het volgende:
"Ondernemen" is een middel, absoluut geen doel. Ik zou het eerder omschrijven als "alle shit die je erbij krijgt wanneer je werk zelfstandig gaat doen"..
Ja, kan. Het is maar hoe je het definieert. Graag willen ondernemen en ondernemen als doel zien, vind ik gek. Maar dat komt omdat ik er blijkbaar anders tegenaan kijk. Waarschijnlijk zoals DonJames. Imho kan je niet 'willen ondernemen als doel op zich', tenzij je een beetje masochistisch bentquote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:31 schreef ColePhelps het volgende:
Gedeeltelijk met eens. Het kan wel degelijk een doel zijn, in gevallen zoals die van mij. Ik heb liever een doel zoals ondernemen, dan dat ik lid ben van een studentenvereniging en daar elke week te vinden ben voor één of andere feest.
Je kan het ook beiden doen. Sterker nog, mijn eerste onderneming ben ik begonnen samen met een maatje van mijn studentenvereniging. -edit- sterker nog, de tweede ookquote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:31 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
[..]
Als jij een idee voor een product hebt, zijn er altijd wel Chinezen die dat kunnen maken. Bovendien kun je daar rondkijken naar wat allemaal mogelijk is. Ter inspiratie, zeg maar.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:28 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen? Import en doorverkopen in NL?
Daar is overigens niks mis mee en kan ik iedereen aanraden. En bovendien hoef je niet te kiezen tussen ondernemen of lid zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:31 schreef ColePhelps het volgende:
[..]
[..]
Wat wil je concreet met je onderneming bereiken?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 00:31 schreef ColePhelps het volgende:
Als ondernemen in je bloed zit dan kom je toch niet op een forum vragen wat voor bedrijf je moet beginnen?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:46 schreef pipod.clown het volgende:
Ik ben zelf 24 jarig ondernemer. Je begint niet met een idee, maar je zoekt een idee. Ondernemen begint WEL met iets willen, het zit namelijk in je bloed
Mja, daar heb je een puntquote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:30 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat wil je concreet met je onderneming bereiken?
Geld verdienen?
Oefenen in de praktijk met een administratie, klantenwerven, etc?
Geen zin om voor een baas te werken?
Status verwerven?
Ideeën voor je onderneming doe je op door om je heen te kijken en te zien waar er vraag naar is en waar anderen dingen laten liggen, het zogenaamde gat in de markt. Hoe groot is je netwerk?
Wat studeer je? Wellicht kun je in die sector iets beginnen.
Of je gaat iets doen wat bij je hobby, sport of andere nevenactiviteit aansluit.
[..]
Als ondernemen in je bloed zit dan kom je toch niet op een forum vragen wat voor bedrijf je moet beginnen?
Jawel, in verband met het feit dat ik een zeer lage startkapitaal heb --> student, denk ik eraan om iets in de trant van een webshop te openen. Ik trof het volgende op sitedeals (even voor de lol bekijken):quote:Op zondag 19 juli 2015 15:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nog niet zelf iets kunnen verzinnen dus?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitgaande dat de bedragen kloppen die daar staan (omzet e.d.), is het een geniaal idee, met name omdat het ook nog eens op dropshipbasis is. Dit stemt ook overeen met het feit dat de positie op Google erg goed is:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen ik weet niet waar ik kan beginnen wat betreft ideeën...
[ Bericht 11% gewijzigd door ColePhelps op 20-07-2015 13:21:56 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |