abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 november 2002 @ 23:13:45 #1
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_6790278
* dit topic wordt mede mogelijk gemaakt door een uitspraak van vrind Markzman_X in dit: Justin Timberlake topic*

MAAAAAAAAAAAAAR
pas op, alleen onderbouwde meningen zijn toegestaan!

Wat vind jij van de popmuziek van tegenwoordig?

(denkend aan Justin, Abs, Brit, Shakira, en dus niet de danceflubbertjes erbij betrekken stiekem he...

het is hier net als met Volde....eeuh Hij-die-niet-genoemd-mag-worden.... alleen gaan het hier dan over Boo....Woo...

pi_6790404
Ik vind de hedendaagse popmuziek van een bijzonder laag niveau, het is allemaal maar gericht op succes... D'r zijn wel een paar uitzonderingen natuurlijk, maar iemand als Britney Spears vind ik nou niet bepaald goede muziek maken!
Geef mij maar trance/hardhouse
  woensdag 13 november 2002 @ 23:25:49 #3
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_6790556
[niet-onderbouwd]
38 van de 40 nummers in de top40 zijn kut
[/niet-onderbouwd]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 13 november 2002 @ 23:29:00 #4
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6790632
Supergeneraliserend:
hedendaagse popmuziek is op een paar uitzonderingen na niet boeiend. Het is dat men er op tv clips bij maken en soms check je dan de chicks, maar de muziek........ Gebrek aan emotie, afwisseling en sfeer.

Wat dat betreft heb ik wel respect voor Alicia Keys, terwijl ik normaal metal luister.

quote:
Zoiets ja.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-11-2002 23:29]

woensdag 13 november 2002 @ 23:29:13 #5
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_6790643
ach, wat moet je ervan zeggen? vroeger had je ook kutmuziek, of wil je nu zeggen dat rick astley zo'n muzikaal hoogstandje was?..

er is altijd goeie muizek, er is altijd middelmatige brij en er is altijd straight-forward kutherrie. denk dat het decennium niet zo gek veel uitmaakt..

If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_6790648
quote:
Noem jij eens 2 nummers uit de top40 op die echt goed zijn?
pi_6790664
Ik erger me aan de hedendaagse muziek

Slechte muziek is van alle tijden.

woensdag 13 november 2002 @ 23:31:06 #8
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6790673
quote:
Op woensdag 13 november 2002 23:29 schreef punchdrunk het volgende:
ach, wat moet je ervan zeggen? vroeger had je ook kutmuziek, of wil je nu zeggen dat rick astley zo'n muzikaal hoogstandje was?..

er is altijd goeie muizek, er is altijd middelmatige brij en er is altijd straight-forward kutherrie. denk dat het decennium niet zo gek veel uitmaakt..

Vroeger had stonden er altijd wel een stel nummers in de top10, van ECHT grote bands. Dat waren ook dijken van platen, die mis ik gewoon. Ik heb de laatste 2 maanden geen enkel nummer gehoord waarvan ik na luisteren (of meerdere keren) echt kippenvel kreeg. Het fun gehalte is best hoog, de meeste top40 muziek klinkt nou niet echt serieus.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-11-2002 23:33]

pi_6790694
Woordjes als gehyped en producers en platenlabels zullen vast veel voorkomen in deze thread.. Maar goed..

Popmuziek staat voor populaire muziek, oftewel de muziek die de massa leuk vindt om naar te luisteren.. Enerzijds is het de vraag van de massa naar muziek, en anderzijds het aanbod van bands, zangers/zangeressen en andere acts om hieraan te voldoen..

Dat gezegd hebbende, de smaak van de massa verandert continu, steeds passeren net iets andere muziekstijlen de top van de diverse hitlijsten.. De ene keer is het aanbod van een bepaalde band/act al waar de massa op dat moment om vraagt, geluk voor de band/act dus, de andere keer wordt een band/act daarin gestuurd door een producer en/of platenmaatschappij..

Wat ik met al het bovenstaande bedoel is dat er niks fundamenteels veranderd is aan popmuziek naar mijn mening.. Alleen de ene keer heb je te maken met een band die hun eigen ding doet en daarmee populair wordt (laat ik Krezip als voorbeeld nemen), de andere keer 'maakt' een producer een act die populair wordt (laat ik K-otic als voorbeeld nemen).. Ik heb zowel voor K-otic als Krezip respect, ze zijn bezig met dat wat ze leuk vinden, muziek.. Toch heb ik meer respect voor Krezip, omdat die hun eigen ding doen en daarmee succes hebben.. Dat is mooi, muziek maken naar je eigen inzicht, in mindere mate beinvloed door hedendaagse trends (die invloed is er namelijk altijd, hoe klein ook), en daarmee succesvol zijn.. De droom van iedere muzikant..

Laat ik trouwens nog even zeggen dat degene die zo hard blerde dat hardrock zo'n stroming is waar men hun eigen muziek nog schrijft: yeah right! Het gebeurt overal dat producers in meer of in mindere mate nummers beinvloeden, schrijven of herschrijven.. Dat het meer gebeurt in de hoek waar het meeste geld te halen valt (popmuziek) is niet meer dan logisch, dat het meer gebeurt dan vroeger ook..

De hedendaagse popmuziek is naar mijn mening prima, ik kom nog meer dan genoeg nummers tegen waar ik van kan genieten en daar is muziek voor bedoeld..

woensdag 13 november 2002 @ 23:36:19 #10
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6790786
Vroeger waren er een stel ECHT grote bands, tegenwoordig zijn het er zOOveel. Er zitten geen ECHTE topbands meer die heel veel jaren succes hebben.

topicstarter, goed dat je erbij zet "onderbouwd"

pi_6790903
Ik vind het jammer dat de muziek van de jaren 70 en 80 gecoverd wordt met een flinke dreun
Maar dat zal wel komen omdat ze totaal geen inspiratie hebben om nieuwe nummers te schrijven
Liefde is net een mummy. Te Ingewikkeld
pi_6790965
quote:
Op woensdag 13 november 2002 23:36 schreef Yokozuna het volgende:
VROEGER waren er een stel echt grote bands, tegenwoordig zijn het er zOOveel. Er zitten geen echte topbands meer die heel veel jaren succes hebben.
Maar dat was VROEGER.. hehe
quote:
topicstarter, goed dat je erbij zet "onderbouwd"
Dat is dus naar aanleiding van het topic waar die het ook over had, wat ik gestart had zojuist.
Maar Ok, nu moet ik ook maar mijn onderbouwende visie geven, om ontopic te blijven.
Top40, als we dat dan maar als "hedendaagse pop" moeten beschouwen,
zit niet veel voor mij bij, wel Alicia Keys inderdaad!
Het is vaak inderdaad een te bedacht muziekwereldje waarbij echt talent geen kans krijgt,
wederom Alicia e.d. uitgezondert...

[Dit bericht is gewijzigd door ChezMatik op 13-11-2002 23:46]

pi_6790976
oepz, dubbel post
  woensdag 13 november 2002 @ 23:47:41 #14
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_6791005
ik vind het niveau van die prefab muziek sinds de neptunes de helft maken wel IETS gestegen de laatste tijd. ..maar het blijft bedroevend..
pi_6791121
quote:
Op woensdag 13 november 2002 23:42 schreef druide10 het volgende:
Ik vind het jammer dat de muziek van de jaren 70 en 80 gecoverd wordt met een flinke dreun
Maar dat zal wel komen omdat ze totaal geen inspiratie hebben om nieuwe nummers te schrijven
En jij denkt dat coveren typisch iets is van deze tijd?
pi_6791309
pop is bedoelt om een zo breed mogelijke doorsnede van de bevolking aan te spreken. succesvolle pop is de pop die precies op IQ-100 is geproduceerd: daar gaat een knap staaltje denkwerk aan vooraf!

sommige succesvolle pop dankt zijn roem aan een belachelijke dosis geluk of toeval, das toch een stuk zeldzamer dan de 'berekende' pop van hierboven.

ik denk dat je geen waardeoordeel kan doen over pop zonder een oordeel te vellen over de nederlandse bevolking als geheel en ja, je hebt helemaal gelijk: het is triest gesteld. kijk maar eens naar Fok! (aardige dwarsdoosnede toch?) en vertel me daarna dat je nog vertrouwen in ons volk hebt

donderdag 14 november 2002 @ 00:12:57 #17
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_6791492
quote:
Op woensdag 13 november 2002 23:29 schreef Vanquish het volgende:

[..]

Noem jij eens 2 nummers uit de top40 op die echt goed zijn?

Die another day - Madonna
No-one knows - Queens of the stone age

niet geweldig, maar de enige twee nummer uit de top40 die ik niet meteen uit zet.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_6791679
quote:
Op woensdag 13 november 2002 23:54 schreef TripleM het volgende:

[..]

En jij denkt dat coveren typisch iets is van deze tijd?

Nee dat klopt, maar tegenwoordig valt het gewoon meer op dan vroeger
Liefde is net een mummy. Te Ingewikkeld
pi_6791700
quote:
Op donderdag 14 november 2002 00:22 schreef druide10 het volgende:

[..]

Nee dat klopt, maar tegenwoordig valt het gewoon meer op dan vroeger

en er zijn natuurlijk steeds meer nummers om te coveren...
pi_6793039
De hedendaagse popmuziek zuigt!

Onderbouwing: omdat ik dat zeg

(en omdat t veelal door producers in elkaar geflanste, makkelijk te maken zooi is. Deze troep wordt dan door iemand met een leuk koppie en een goede stem ingezongen. Neem daar dan de door platenmaatschappijen gesponsorde airplay bij, en hupsakee, de mensen die denken dat wat op de radio komt de enige muziek is die bestaat hebben weer iets om te kopen en er is weer een ''hit'' geboren. Wat mij vooral irriteert is dat denk ik de helft van de ''sterren'' in de popmuziek niet eens 1 noot zelf heeft geschreven van wat ze zingen. Wat voor mij trouwens een bwijs is dat het makkelijk te maken zooi is gericht op verkoop is het volgende: hoeveel lelijek artiesten staan er in de top 40?? Niet veel. Betekent dus dat uiterlijk boven muziek gaat wat mij betreft. en dat is vooral waarom ik popmuziek gewoon slecht vind de laatste tijd.)

Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_6793219
Ach, popmuziek waarbij de producers en songschrijvers net zo belangrijk zijn als de uitvoerende artiest is natuurlijk van alle tijden. Sinatra en Elvis (ik noem maar iets) schreven hun eigen nummers ook niet en hun repertoire werd ook vaak bepaald door de producer. Maar wat me van de hedendaagse pop vaak zo tegenstaat is dat imago vrijwel belangrijker is geworden dan talent: van Sinatra kun je moeilijk beweren dat het geen goede zanger was (je hoeft het niet mooi te vinden), maar bij een Britney ben ik daar toch echt niet van overtuigd.

Tegenwoordig kunnen ze met moderne digitale technieken toch alles wel zuiver laten klinken, dus als er een of ander zangeresje met grote prammen eigenlijk niet kan zingen, dan is dat met een aantal muisklikken zo te verhelpen. Daarom staat de Top 40 tegenwoordig nog meer vol met knappe smoeltjes die op muzikaal gebied maar weinig presteren.

En waar zijn dan de artiesten die wel wat klaarspelen? Vroeger stonden The Police of Queen (ik noem wederom maar iets), artiesten die wel talent hadden en hun eigen spul schreven ook hoog in de Top 40, tegenwoordig tref ik vergelijkbare acts daar nauwelijks meer aan.

Misschien word ik zelf gewoon oud, maar tegenwoordig heb ik allang niet eens de behoefte meer om op de hoogte te blijven van de laatste hits: radio luister ik nauwelijks, clipzenders kijk ik ook niet meer. Er zit gewoon teveel troep tussen om op een paar leuke nummers te wachten, terwijl ik een aantal jaar terug toch redelijk op de hoogte was van de 'hits'.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6793863
Waarom zou ik mijn mening onderbouwen als zij dat ook niet doen met hun liedjes?

1 op de 100 is misschien aardig, de rest is een slap en goedkoop aftreksel van wat al ooit verzonnen is.

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_6794465
quote:
Op donderdag 14 november 2002 07:58 schreef MrWilliams het volgende:
Waarom zou ik mijn mening onderbouwen als zij dat ook niet doen met hun liedjes?
die beredenering kan ik niet helemaal volgen?
  donderdag 14 november 2002 @ 09:46:35 #24
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6794604
Als je vroeger met nu vergelijkt valt je op dat tegenwoordig een bepaald gedeelte van de top 40 pure commerciele troep is. Simpele danscovertjes en uitmelkhitjes. Vroeger was dat in veel mindere mate het geval, daardoor waren er meer plekken in de top 40 over voor betere popmuziek.

Ook als ik naar de lijstjes van vroeger en nu kijk kun je zien dat er vroeger meer 'klassiekers' in de lijst stonden. Goed, je kunt nu nog niet precies zeggen wat er over 15 jaar een gouwe ouwe klassieker zal worden, maar ik heb wel zo'n idee dat dit er vrij weinig zullen zijn.

De klassieker van morgen komen namelijk niet meer in de top 40 terecht; ze halen hooguit vaak net de top 100 op airplay. Reden hiervoor is dat het singletjeskopend publiek van tegenwoordig gemiddeld een stuk jonger is.

Voeg hierbij het feit toe dat er zoveel meer muziek gemaakt wordt dan vroeger en het dus een eenheidsworst gaat worden. De meeste toon combinaties zijn inmidels wel gemaakt en elk liedje lijkt wel op een liedje van 'vroeger'.

Dit alles maakt de huidige top 40 (=popmuziek) relatief minder dan de top 40 van vroeger.

Echter, door al die oude top 40 lijstjes van vroeger te recenseren (zie de oude top 40 lijstjes topics) blijkt toch ook wel dat er vroeger ook een hoop bagger werd afgeleverd. Die hoor je nu nooit meer op de radio: je hoort alleen de klassiekers. Dan *lijkt* het alsof het vroeger allemaal beter was. Mijn persoonlijke mening is toch dat het nu allemaal wat minder is.

Dit is mijn onderbouwde mening

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_6795303
Je mening onderbouwen met poep is ook weer zoiets..

Allereerst, het is natuurlijk leuk als iemand die iets zingt, dat nummer ook daadwerkelijk schrijft. Maar wat boeit het nou wie het nummer schrijft?! Sommige mensen kunnen nu eenmaal perfect nummers schrijven maar hebben geen zangstem, andersom kunnen mensen soms prachtig zingen maar krijgen ze geen nummer geschreven. Dat kan, is zelfs helemaal niks mis mee en iedereen die dit als argument gebruikt om te 'onderbouwen' dat hij/zij de hedendaagse popmuziek niks vindt is slecht bezig.

Ten tweede, laten we dan voor de gein eens kijken naar de Top 40 van dit moment:

Ik zie Madonna, die overigens haar nummers ook niet zelfs schrijft als ik me niet vergis, U2, Kylie Minogue, Phil Collins, Bon Jovi, Santana, allemaal namen die al heel wat jaren meedraaien en (de een wat meer dan de ander) goede muziek neerzetten, al valt over smaak niet te twisten.

Dan zie ik ook een aantal 'moderne' bands/acts zoals Nelly, Christina Aguilera, Justin Timberlake, Avril Lavigne, Pink, Anouk, Eve ft. Alicia Keys, Acda en de Munnik, Eminem, Kane, Queens of the Stone Age, die ook goede muziek maken, zij het in hun genre.

Dan heb je natuurlijk ook de 'bagger' (mijn mening) zoals Las Ketchup, Raymzter, Ties, Jan Wayne (leuk nummer, dansbaar, maar creativiteit 0), DJ Boozywoozy (dito), Georgina (sorry, tis een lekker ding en vast een schat van een meid, maar ze kan niet zingen en weet dit ook), enz.

Goh, zet er andere namen voor in de plaats en ik had zo een Top 40 van tientallen jaren terug kunnen nemen. Want noem nou es meer 'kwaliteitsbands' dan alleen de Beatles en de Stones, die kent iedereen namelijk.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')