Sorry!quote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:49 schreef Nizno het volgende:
Zullen we de discussie over goede en niet goede uitzendbureau's en of ze moeten blijven of weg moeten uit de arbeidsmarkt achterwege laten?
Of een nieuw topic in WGR mag ook van mij. Maar voor TS doet het er hier niet toe en voor we hele duidelijke meningen en stellingen krijgen, lijkt het mij wenselijk om het alvast even het te stoppen.quote:
Nee, ik wil bij A aan het werk. B heeft voor de functie die ik wil niets met mij te maken, tenminste volgens mij niet.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Nizno het volgende:
Als ik de constructie van TS in dit geval goed begrijp werkt hij bij opdrachtgever (A) via een uitlener (B) waar hij weer naar uitgezonden is via een uitzendbureau (C)?
En hij wil nu bij opdrachtgever A aan het werk maar dan rechtstreeks via uitlener B?
Het lijkt mij wel mogelijk, maar daarvoor zou uitlener B geen bijzondere contracten moeten hebben dat zij geen medewerkers rechtstreeks in dienst mogen nemen vanaf uitzendbureau C. Maar dat is iets tussen B en C wat dan eerst nagevraagd moet worden.
Het risico als zo'n beding wel bestaat dat C er achter komt dat je met B in gesprek bent geweest is echter wel aanwezig.
Dan ben je mij even kwijt qua uitleg uit je OP waarin je zegt:quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:14 schreef OpenDeurIsOpen het volgende:
[..]
Nee, ik wil bij A aan het werk. B heeft voor de functie die ik wil niets met mij te maken
En helemaal nu je een toevoeging doetquote:Ik werk bij een groot bedrijf namens een extern bedrijf dat mij weer via een uitzendbureau heeft aangenomen. Nu zoeken bij dat grote bedrijf zelf nog mensen, en ik zit erover te denken om daar te solliciteren.
Je hebt nog geen contract getekend terwijl je wel al werkt?quote:Als ik deze week mijn contract met het uitzendbureau ga tekenen, zal ik het even goed uipluizen
Ja, dat heb ik al eerder gedaan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dan ben je mij even kwijt qua uitleg uit je OP waarin je zegt:
[..]
En helemaal nu je een toevoeging doet
[..]
Je hebt nog geen contract getekend terwijl je wel al werkt?
Wat nou als zij zeggen in het contract dat ik ook niet bij bedrijf C mag solliciteren? Is het dan zo van: "Je hebt het ondertekend dus je bent ermee akkoord gegaan". Of kunnen zij dat er wel in zetten maar is het wettelijk helemaal niet verboden, dus die clausule gewoon ongeldig?quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:57 schreef mrPanerai het volgende:
TS werkt via uitzendkantoor A bij B.
B detacheerd TS bij C.
TS wil solliciteren bij C.
Volgens mij heeft C geen bal te maken met uitzendkantoor A en is TS vrij om bij C te soliciteren.
A zal in het contract met B hebben staan dat B jou zonder goedvinden van A niet zomaar in dienst mogen nemen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:33 schreef OpenDeurIsOpen het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik al eerder gedaan.
[..]
Wat nou als zij zeggen in het contract dat ik ook niet bij bedrijf C mag solliciteren? Is het dan zo van: "Je hebt het ondertekend dus je bent ermee akkoord gegaan". Of kunnen zij dat er wel in zetten maar is het wettelijk helemaal niet verboden, dus die clausule gewoon ongeldig?
Ligt eraan wat het bedrijf met het uitzendbureau heeft afgesproken. Bij ons is het namelijk maar 3 maanden.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:42 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Binnen 6 maanden maar volgens mij mogen ze dat niet meer hanteren
En elders is het een jaar of nog langer.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:10 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ligt eraan wat het bedrijf met het uitzendbureau heeft afgesproken. Bij ons is het namelijk maar 3 maanden.
Je verspreid hier een hoop onjuiste informatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |