Ik heb hetzelfde probleem in mijn huis, vanaf het moment dat ik er in ben komen wonen. Ik dacht altijd ook dat er een verstopping ergens dieper zat maar door dit topic ben ik aan het denken gezet. En ik ben erachter gekomen dat het (bij mij iig) een beluchtingsprobleem is, en geen verstopping. Want als ik de slang loskoppel en water rechtstreeks de afvoer de grond in giet dan loopt het perfect en snel weg. Ook de siphon is schoon en loopt perfect door. Maar nu blijkt dus dat de boel verkeerd aangesloten zit. De afvoerslang van de vaatwasser zit aangesloten op de plek waar eigenlijk de beluchting/overloop zou moeten zitten, en andersom. Hierdoor krijg je een vacuum omdat de ruimte afgesloten wordt als de wasbak vol is, of als de vaatwasser afpompt. Door de wet van de communicerende vaten komt het water omhoog vanuit de vaatwasser de spoelbak in. Is dus een kwestie van de aansluitingen omdraaien en het zou opgelost moeten zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:22 schreef JDx het volgende:
Wij hebben dit probleem ook, ook komt er water omhoog de wasbak in als de vaatwasser aan staat. Er is laatst iemand geweest met een soort draaimachine, die de buis in de muur in ging, toen was het even iets beter, maar een week later liep het weer niet goed weg.
Nee een huur appartement in een flat, wij hebben het probleem ook al sinds we hier wonen. En elke keer als we bellen of ze langs willen komen om het te fixen doen ze alsof het aan ons ligt.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde probleem in mijn huis, vanaf het moment dat ik er in ben komen wonen. Ik dacht altijd ook dat er een verstopping ergens dieper zat maar door dit topic ben ik aan het denken gezet. En ik ben erachter gekomen dat het (bij mij iig) een beluchtingsprobleem is, en geen verstopping. Want als ik de slang loskoppel en water rechtstreeks de afvoer de grond in giet dan loopt het perfect en snel weg. Ook de siphon is schoon en loopt perfect door. Maar nu blijkt dus dat de boel verkeerd aangesloten zit. De afvoerslang van de vaatwasser zit aangesloten op de plek waar eigenlijk de beluchting/overloop zou moeten zitten, en andersom. Hierdoor krijg je een vacuum omdat de ruimte afgesloten wordt als de wasbak vol is, of als de vaatwasser afpompt. Door de wet van de communicerende vaten komt het water omhoog vanuit de vaatwasser de spoelbak in. Is dus een kwestie van de aansluitingen omdraaien en het zou opgelost moeten zijn.
Heb je toevallig ook een IKEA keuken met ATLANT afvoer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |