Tja, Henk en Ingrid willen ook eens all inclusive naar Turkije...quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:43 schreef FredvZ het volgende:
Het zomerseizoen is begonnen en daarmee ook de klachtenregen over "de gewijzigde vluchttijden". Ik verbaas me er nog steeds over dat mensen ann0 2015 nog steeds lijken te (willen) begrijpen dat als je met een (vakantie)charter vliegt de vluchttijden inderdaad kunnen wijzigen en dat een x-daagse vakantie altijd 2 reisdagen bevatten.
(al blijven die klachten soms wel komisch om te lezen )
Met de NM738MA vlieg ik over 2,5 week. Doet de Arke crew zelf die vlucht?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:31 schreef FredvZ het volgende:
Ze hebben bij Arke dit jaar wel heel subtiel duidelijk gemaakt dat de NM738MA voor Arke vliegt:
[ afbeelding ]
Bij de OY-JTD van Jettime ook:
[ afbeelding ]
De G-RAJG is nog subtieler (die vliegt ook voor JAF):
[ afbeelding ]
De SE-DZV vliegt "gewoon" in zijn TUIfly Nordic livery:
[ afbeelding ]
Dat lijkt mij 2,5 week vooraf toch nog niet zo heel zeker? Deze heeft ook nog eens dezelfde config als de eigen Arke 737s dus deze kunnen heel makkelijk geswitcht worden. De Jettime en Cello kisten hebben allebei een stuk minder stoelen dus hier is het schuiven al een stuk minder flexibelquote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:16 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Met de NM738MA vlieg ik over 2,5 week. Doet de Arke crew zelf die vlucht?
Ik zie nu dat er typo in mijn post zit, het is de N738MA. Van de cabincrew is op zijn minst één flight attendant van Arke. De flightcrew kán van Arke zijn, maar in de zomer worden ook extra vliegers ingehuurd en dat zijn niet altijd Nederlanders.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:16 schreef Sunri5e het volgende:
Met de NM738MA vlieg ik over 2,5 week. Doet de Arke crew zelf die vlucht?
Inderdaad, bij Arke weet je pas zeker in welk toestel je vliegt op het moment dat je gaat boarden.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:23 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dat lijkt mij 2,5 week vooraf toch nog niet zo heel zeker? Deze heeft ook nog eens dezelfde config als de eigen Arke 737s dus deze kunnen heel makkelijk geswitcht worden. De Jettime en Cello kisten hebben allebei een stuk minder stoelen dus hier is het schuiven al een stuk minder flexibel
Van de 7 gebouwde exemplaren - tussen 1945 en 1948 - is dit de enige die nog vliegt.quote:VANCOUVER - In de Canadese provincie British Colombia is de nood vanwege bosbranden deze zomer zo hoog, dat besloten is om het reeds gepensioneerde imposante Martin Mars-blusvliegtuig weer in dienst te nemen. Mogelijk dat het toestel uit de jaren veertig dit weekend al wordt ingezet voor brandbestrijdingstaken in de omgeving van Vancouver, melden lokale media.
De Martin Mars is een zeer zeldzaam watervliegtuig. Van de tussen 1945 en 1947 zeven gebouwde exemplaren zijn er nog slechts twee over. De toestellen waren aanvankelijk in dienst bij de Amerikaanse marine als maritiem transportvliegtuig, tot ze in 1959 aan Canada werden verkocht om dienst te doen als blusvliegtuig.
Die taak hebben de toestellen jarenlang vervuld, maar sinds 2013 is de Martin Mars niet meer gebruikt voor bosbrandbestrijding. Nu is een toestel met een capaciteit van 30 ton toch weer nodig om de hevige bosbranden te bevechten. De autoriteiten in British Colombia hebben een contract van één maand getekend met Coulson Group, de eigenaar van de Martin Mars.
Het viermotorige toestel heeft een lengte van 36 meter en een spanwijdte van 61 meter, vergelijkbaar met de Airbus A330.
Volgens de planning komt ze morgen weerquote:En een heads-up; de 2e geleverde 242t A330-300 (N824NW voor Delta) vliegt momenteel boven de Atlantische Oceaan richting Amsterdam. Verwachte aankomsttijd is 12:52 uur vanuit Minneapolis.
Om 15:10 uur gaat ze weer retour.
Dit is de eerste commerciële vlucht van deze kist:
Dat had niemand natuurlijk verwacht.....quote:Aegean moet zomerroute naar Groningen Airport staken
GRONINGEN/MAASTRICHT - Vakantiegangers kunnen niet meer met Aegean Airlines naar Griekenland vliegen vanaf de regioluchthavens Groningen en Maastricht. Reisorganisatie Hellas Travel, die de vluchten organiseerde, heeft de stekker uit de operatie gehaald. De reden voor het besluit is volgens Hellas Travel de situatie rond Griekenland van de afgelopen maanden. De vluchten naar Maastricht moesten nog beginnen.
"De onduidelijkheden en onzekerheden over de status van Griekenland in de laatste maanden" hebben er volgens Hellas Travel toe geleid dat er geen boekingen meer binnen kwamen, maar wel annuleringen. Het akkoord dat Europa met Brussel gesloten heeft kwam te laat, aldus het reisbedrijf uit Geleen.
Sinds mei voert het Griekse Aegean Airlines één keer per week met een Airbus A320 een vlucht uit tussen Groningen Airport Eelde en Corfu. Met ingang van vrijdag 17 juli zou het toestel ook een stop maken in Maastricht.
Vrijdag haalt een vliegtuig van Aegean nog wel reizigers op in Corfu om ze terug te brengen naar Groningen. Er worden geen nieuwe passagiers meer vervoerd.
Hellas Travel heeft een advocatenkantoor ingeschakeld om alle zaken rond het stopzetten van de activiteiten te kunnen afhandelen.
Na 36 jaar is deze kist inderdaad niet meer.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
- Van de 14 (van de 45 gebouwde) 747SP's lijkt er weer een minder te worden.
7O-YMN van Yemenia / Yemen Airways lijkt op Aden International airport beschoten te zijn.
Ter beeldvorming; dat is deze kist die in haar leven voor o.a. Braniff International Airways, Aerolineas Argentinas, Air Mauritius en Qatar Airways heeft gevlogen.
quote:In clashes between rival militias, a presidential Boeing 747 was sprayed with bullets from gunfire from forces loyal to Ali Abdullah Saleh.
Dan vraag ik me toch af hoe het komt dat MartinAir zo aan het krimpen is, je zou bijna gaan denken dat ze geen vracht meer willen vervoeren.quote:Het Amerikaanse koeriersbedrijf FedEx wil minimaal 25 nieuwe vrachtvliegtuigen van het type Boeing 767 kopen. Dat stelde persbureau Bloomberg dinsdag op basis van ingewijden. De transactie heeft, op basis van catalogusprijzen, een waarde van circa 5 miljard dollar.
Gebruikelijk is dat daar nog kortingen op worden bedongen. FedEx gaf aan "continu de vlootplannen tegen het licht te houden en aan te passen aan de behoefte''. Hij voegde daar aan toe dat er op dit moment "niks aan te kondigen is''. Boeing gaf geen commentaar.
FedEx heeft nog 35 openstaande orders voor de vrachtversie van de Boeing 767-300. Als daar minimaal 25 exemplaren van het tweemotorig toestel bijkomen, stoot het concern voorbij concurrent UPS als grootste afnemer van het model. FedEx maakte eerder dit jaar bekend het Nederlandse TNT over te willen nemen.
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)chtvliegtuigen-kopen
Het is toch al jaren duidelijk dat Martinair er uiteindelijk mee gaat stoppen?quote:Op woensdag 15 juli 2015 10:57 schreef FredvZ het volgende:
En net als je denkt dat het einde van de productie van de 767 in zicht lijkt te komen:
[..]
Dan vraag ik me toch af hoe het komt dat MartinAir zo aan het krimpen is, je zou bijna gaan denken dat ze geen vracht meer willen vervoeren.
Om eerlijk te zijn; elke keer als ik een Malaysia 777 zie denk ik ook direct terug naar MH17.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:07 schreef Karstman het volgende:
Aparte gewaarwording vandaag, zeker een dag voor MH 17. Zat rond 4 uur op het terras komt er een 747 van Malaysia laag en via een rare route over.
quote:Net even terug gekeken en hij bleek toch nog op 1900ft te zitten, lijkt toch altijd lager zo'n joekel boven de stad. Blijkt trouwens dat de data van Flightradar niet heel accuraat is, zit er zeker 2km naast...
quote:Why did it look like the aircraft landed outside the runway? Has it crashed?
The ADS-B transponder on board the aircraft is transmitting the position from the on board flight computer, which in most modern aircraft comes from GPS data and is very accurate. On some older aircraft (for example some older A300, B737, B757, B767 and RJ100) the position is calibrated on ground before take off and after that the current position is calculated based on speed and direction of the aircraft. When flying for some time, in wind or in circles the calculation becomes worse and worse, which at landing can give position calculations that are up to 10 km incorrect.
Nope, wat hier rondvliegt (Europa) is live d.m.v. ADS-B en MLAT.quote:Op donderdag 16 juli 2015 21:45 schreef inkjet het volgende:
De situatie op FR is altijd die van een seconde of dertig geleden, dat scheelt ook.
http://www.flightradar24.com/faqquote:What is the difference between the yellow and the orange planes?
ADS-B and MLAT data that is processed in real time is shown with yellow aircraft symbols. FAA data that is processed with a 5 minute delay is shown with orange aircraft symbols. Please read How it works for information about how Flightradar24 works.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |