abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:42:18 #101
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_155307399
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:33 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Persoonlijk ga ik niet ergens wonen omdat de buurt "hip" zou zijn. Gaat mij vooral om woongenot en evt een supermarkt in de buurt.

West en Noord zijn voor mij echt no-go areas wat wonen betreft. Trekt me écht niet. Al moet ik toegeven dat Noord wel steeds leuker wordt.
Noord ben ik niet zo bekend, maar ik woon al jaren in (nieuw) west. Maar dat is een groot gebied. Geuzenveld zou ik bv ook niet willen wonen, maar Slotervaart gaat vooruit, en je hebt nog een beetje de ruimte buiten.
Wat trekt jou niet aan west?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_155307407
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:37 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Op fietsafstand altijd wel, he?
hier twee op loopafstand. En een Landmarkt, Marqt en een turkse super
pi_155307793
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:42 schreef Againzender het volgende:

[..]

Noord ben ik niet zo bekend, maar ik woon al jaren in (nieuw) west. Maar dat is een groot gebied. Geuzenveld zou ik bv ook niet willen wonen, maar Slotervaart gaat vooruit, en je hebt nog een beetje de ruimte buiten.
Wat trekt jou niet aan west?
Geuzenveld ;(

Niks eigenlijk. Heb er een tijdje gewerkt, bij de Riekerpolder daarzo, en in m'n pauzes liep of fietste ik wel eens naar Belgiëplein, en dat stukje (werk-Belgiëplein) ging dan nog wel (veel groen!). Maar als je dan ietsjes doorfietst is het flat na flat, saaie uit de grond gestampte woonwijken. Vond het maar een kille bedoeling. En daarnaast ben ik zóvaak lastiggevallen door jongens/mannen, vooral 's avonds als ik wat later naar huis ging :r

quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

hier twee op loopafstand. En een Landmarkt, Marqt en een turkse super
Dan woon je vlak bij de van Woustraat?

Hier een Vomar, AH, sinds een tijdje ook een Marqt :+ Maar ik rij tegenwoordig naar Muiden, waar de Lidl en AH bij elkaar zitten, en waar ik makkelijk voor de deur kan parkeren. #lui
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:52:27 #104
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_155307827
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

hier twee op loopafstand. En een Landmarkt, Marqt en een turkse super
hangt er ook vanaf wat je onder loopafstand plaatst natuurlijk ;) Mijn gehandicapte zusje ziet at heel anders dan ik ;)
Maar hier op loopafstand 2x AH waaronder een XL, 2x Dirk, Hema. En De Marokkaan voor je vlees :)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_155307988
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:51 schreef Negentiendertig het volgende:


Dan woon je vlak bij de van Woustraat?

die zit op kruipafstand ;)
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:56:29 #106
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_155308016
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:51 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Geuzenveld ;(

Niks eigenlijk. Heb er een tijdje gewerkt, bij de Riekerpolder daarzo, en in m'n pauzes liep of fietste ik wel eens naar Belgiëplein, en dat stukje (werk-Belgiëplein) ging dan nog wel (veel groen!). Maar als je dan ietsjes doorfietst is het flat na flat, saaie uit de grond gestampte woonwijken. Vond het maar een kille bedoeling. En daarnaast ben ik zóvaak lastiggevallen door jongens/mannen, vooral 's avonds als ik wat later naar huis ging :r
Belgiebuurt is al niet mijn favoriet, verderop wordt het zeker minder.
En die opmerkingen naar vrouwen: helaas geldt dat voor meer plekken in de stad....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_155308347
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

die zit op kruipafstand ;)
Toffe locatie O+

quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:56 schreef Againzender het volgende:

[..]

Belgiebuurt is al niet mijn favoriet, verderop wordt het zeker minder.
En die opmerkingen naar vrouwen: helaas geldt dat voor meer plekken in de stad....
Elders in de stad nooit last van het gehad. Maar het is ook maar gewoon mijn ervaring he. Een tante woonde een tijdje in de Bastenakenstraat, zo aan het water. Prachtig wonen, en die ruimte en tuin die zij had, krijg je elders in de stad niet, zeker niet binnen de ring. En toegegeven, als je bij hun binnen was had je niet het idee dat je in West zat, zegmaar.

Wat vind jij leuke plekken in die hoek van de stad?
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:34:21 #108
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_155309504
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:04 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Elders in de stad nooit last van het gehad. Maar het is ook maar gewoon mijn ervaring he. Een tante woonde een tijdje in de Bastenakenstraat, zo aan het water. Prachtig wonen, en die ruimte en tuin die zij had, krijg je elders in de stad niet, zeker niet binnen de ring. En toegegeven, als je bij hun binnen was had je niet het idee dat je in West zat, zegmaar.

Wat vind jij leuke plekken in die hoek van de stad?
Waar ik nu woon, vrijstaande woning aan de rand van het park. Maar dat is geen starterswoning....
Vorige woning was nieuwbouw vlak bij station Lelylaan. Erg leuk complex, en uitstekend bereikbaar met auto en OV.
De oude bebouwing van Sloten is leuk natuurlijk, maar dat kost je de hoofdprijs.
Oostoever: veel gezinnen (onze halve school woont er) en ook grotere woningen.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_155311784
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:34 schreef Againzender het volgende:

[..]

Waar ik nu woon, vrijstaande woning aan de rand van het park. Maar dat is geen starterswoning....
Vorige woning was nieuwbouw vlak bij station Lelylaan. Erg leuk complex, en uitstekend bereikbaar met auto en OV.
De oude bebouwing van Sloten is leuk natuurlijk, maar dat kost je de hoofdprijs.
Oostoever: veel gezinnen (onze halve school woont er) en ook grotere woningen.
Ha, ik bedoelde plekken als in "leuke plekken om te bezoeken in West". Ik ben niet op zoek naar een woning, zit prima aan de andere kant van de stad. :)
pi_155317095
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

die zit op kruipafstand ;)
Zit die kroeg daar nog, Alcatraz?
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:15:08 #111
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_155325117
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:12 schreef Againzender het volgende:
Ik zie net dit stukje in het Parool:
http://www.parool.nl/paro(...)-van-perceptie.dhtml
Hoe ervaren jullie alle festivals? Ik woon aan het Sloterpark, en afgelopen weekeinde geen enkel probleem met Loveland. Nou woon ik wel aan de andere kant van de plas.
Maar ik werk in het centrum, na de gay pride was het toch wel een enorme teringzooi.
Wat die wethouder zegt:

'Amsterdam wordt steeds drukker, die trend valt niet te stoppen. Laten we dit gewoon accepteren en de stad zo inrichten dat we die drukte kunnen absorberen.'

Is heel leuk, maar volgens mij doet de stad wat weinig om het in goede banen te leiden. Hier bij de Sloterplas ging het prima, maar die bende na de gay pride vond ik treurig.
Ja, levert teveel geld op voor gemeente om het te laten schieten, dus tegenhouden gaat niet als burger. Ik heb er zelf ook weinig last van en bezoek regelmatig een festivalletje. Wel denk ik dat het in deze buurt (Hoofdweg/Postjesweg-buurt) volgend jaar drukker wordt. Dan is het Rembrandtpark ook weer vrij toegankelijk voor allerlei events en het Vondelpark verderop, zal ook weer wat komen.

Afwachten maar
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:30:57 #112
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_155325516
Huuu, jullie praten over mijn wijk :D. Ik vind het hier ook geen reet aan en hoop ooit weer wat rond de baarsjes/oud-west of zo te vinden.

Maar goed, ik heb nu wel een behoorlijk ruim huis met tuin en schuur, soit. :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:00:33 #113
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_155326223
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:33 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Persoonlijk ga ik niet ergens wonen omdat de buurt "hip" zou zijn. Gaat mij vooral om woongenot en evt een supermarkt in de buurt.

West en Noord zijn voor mij echt no-go areas wat wonen betreft. Trekt me écht niet. Al moet ik toegeven dat Noord wel steeds leuker wordt.
Hmm ik woon in Slotervaart en vind het een prima buurt. Je kan er redelijk betaalbaar een appartement van 80 tot 100 m² kopen. Lijkt mij persoonlijk niks om in een hok van 40 m² te wonen.

Ik denk meer dat de naam het imago slecht maakt. Al moet ik we zeggen dat ik bij het Delflandplein woon, en dat is natuurlijk vlak bij Oud-Zuid. Misschien maakt dat wat uit.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:03:47 #114
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_155326300
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:00 schreef satecl het volgende:

[..]

Hmm ik woon in Slotervaart en vind het een prima buurt. Je kan er redelijk betaalbaar een appartement van 80 tot 100 m² kopen. Lijkt mij persoonlijk niks om in een hok van 40 m² te wonen.

Ik denk meer dat de naam het imago slecht maakt. Al moet ik we zeggen dat ik bij het Delflandplein woon, en dat is natuurlijk vlak bij Oud-Zuid. Misschien maakt dat wat uit.
Daar teken ik ook wel voor denk ik.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:19:29 #115
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_155326718
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:03 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Daar teken ik ook wel voor denk ik.
Waarschijnlijk ga ik met een jaar verhuizen. Als het zover is, hoor je het van me ;)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:28:01 #116
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155330639
Wij gaan ook verhuizen, naar buiten de stad zodat ik een paard in de tuin kan zetten :9
Ik moet alleen nog even uit mijn werkloosheid komen :+
O+
pi_155330735
Echt? :o na het verbouwen van jullie appartement?
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:55:21 #118
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155331535
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 18:31 schreef Negentiendertig het volgende:
Echt? :o na het verbouwen van jullie appartement?
Ja, vanwaar de ' :o ' ?
Wil je het kopen? *)
O+
pi_155334142
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:00 schreef satecl het volgende:

[..]

Hmm ik woon in Slotervaart en vind het een prima buurt. Je kan er redelijk betaalbaar een appartement van 80 tot 100 m² kopen. Lijkt mij persoonlijk niks om in een hok van 40 m² te wonen.

Ik denk meer dat de naam het imago slecht maakt. Al moet ik we zeggen dat ik bij het Delflandplein woon, en dat is natuurlijk vlak bij Oud-Zuid. Misschien maakt dat wat uit.
Ach, dat geldt ook voor Noord. Veel mensen willen er niet dood gevonden worden, maar ik woon in een huis van 140 m2 met een tuin, voor een bedrag waar je in de Pijp 50 m2 voor hebt op driehoog. Nou, dan weet ik wel waar ik liever mijn kinderen laat opgroeien.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:37:46 #120
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_155334698
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:19 schreef satecl het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ga ik met een jaar verhuizen. Als het zover is, hoor je het van me ;)
Yeah, keep me posted :7
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 18:28 schreef Saisai het volgende:
Wij gaan ook verhuizen, naar buiten de stad zodat ik een paard in de tuin kan zetten :9
Ik moet alleen nog even uit mijn werkloosheid komen :+
Noh zonde toch
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_155334709
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 18:55 schreef Saisai het volgende:

[..]

Ja, vanwaar de ' :o ' ?
Wil je het kopen? *)
Omdat jullie zoveel moeite hebben gedaan om het helemaal op te knappen enzo. Voor m'n gevoel is het net af?

En nee, bedankt! Woon wel bij jullie in de buurt, en fiets doordeweeks vaak langs. alleen laatste tijd niet meer ivm met dat afgesloten fietspad.

Waar willen jullie heen? Buiten Amsterdam?

[ Bericht 0% gewijzigd door Negentiendertig op 18-08-2015 20:46:07 ]
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:50:21 #122
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155335151
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:38 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Omdat jullie zoveel moeite hebben gedaan om het helemaal op te knappen enzo. Voor m'n gevoel is het net af?

En nee, bedankt! Woon wel dicht bij jullie in de buurt, en fiets doordeweeks vaak langs :p alleen laatste tijd niet meer ivm met dat afgesloten fietspad.

Waar willen jullie heen? Buiten Amsterdam?
Ja, buiten de stad. Mijn vriend houdt van tuinieren en we houden beide van dieren. Hij van geiten, ik van paarden. Maar ja, daar heb je ruimte voor nodig en dat hebben we nu niet (genoeg).

Het klussen ging erg goed en het is inderdaad af. We hebben echter wel voor deze woning gekozen om verschillende redenen, maar zeker ook ter investering. We hebben het erg goedkoop kunnen aankopen en hebben aan de bouw heel weinig uitgegeven omdat we alles zelf hebben gedaan + bijna alles tweedehands aangekocht (waar dit kon).

Het wordt óf Haarlem omdat we ons daar meer thuis voelen, of een huis met een lap grond. Vooralsnog blijven we nog wel even hier. Ik zit in de technische commissie van de VVE en de gaan het hele pand aanpakken. Het pand ziet er straks als nieuw uit, alles wordt aangepakt (ik mocht de kleuren kiezen *) ) Dus het zou dom zijn om het daarvóór te koop te zetten. Geeft ons mooi de tijd om de ditjes en datjes de perfectioneren.
O+
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:02:12 #123
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_155338180
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:19 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ach, dat geldt ook voor Noord. Veel mensen willen er niet dood gevonden worden, maar ik woon in een huis van 140 m2 met een tuin, voor een bedrag waar je in de Pijp 50 m2 voor hebt op driehoog. Nou, dan weet ik wel waar ik liever mijn kinderen laat opgroeien.
dat dus. Wij zijn in Slotervaart gekomen door er ook gewoon eens 's avonds naartoe te gaan en te kijken hoe het is. En dat viel ons mee. We komen uit De Baarsjes, maar zelfs voor ons had Slotervaart een slecht imago. De Baarsjes was eind jaren 80/begin90 dan weer een no-go area.
Wijken veranderen. Dus toch die woning gekocht vanaf tekening.
En wat zaten we daar leuk! Maar toen kwamen er steeds meer kinderen, en dan wordt het krap. En dan zoek je iets in de buurt dat groter is en betaalbaar:
Wij hebben bij b.v. het Anreas Ensemble gekeken. Dat waren prijzen die je in het centrum verwacht, en dan zit je in een behoorlijk ingesloten complex. En dat hadden wij al in Slotervaart.
Nu zitten we in een vrijstaande woning met dubbele hoeveelheid woonopervlak en grote tuin die in het park doorloopt.

De kinderen hebben al wel twee gestolen portemonees gevonden in de heg. Het blijft Slotervaart natuurlijk... ;)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_155338273
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:50 schreef Saisai het volgende:

[..]

Ja, buiten de stad. Mijn vriend houdt van tuinieren en we houden beide van dieren. Hij van geiten, ik van paarden. Maar ja, daar heb je ruimte voor nodig en dat hebben we nu niet (genoeg).

Het klussen ging erg goed en het is inderdaad af. We hebben echter wel voor deze woning gekozen om verschillende redenen, maar zeker ook ter investering. We hebben het erg goedkoop kunnen aankopen en hebben aan de bouw heel weinig uitgegeven omdat we alles zelf hebben gedaan + bijna alles tweedehands aangekocht (waar dit kon).

Het wordt óf Haarlem omdat we ons daar meer thuis voelen, of een huis met een lap grond. Vooralsnog blijven we nog wel even hier. Ik zit in de technische commissie van de VVE en de gaan het hele pand aanpakken. Het pand ziet er straks als nieuw uit, alles wordt aangepakt (ik mocht de kleuren kiezen *) ) Dus het zou dom zijn om het daarvóór te koop te zetten. Geeft ons mooi de tijd om de ditjes en datjes de perfectioneren.
Duidelijk, en wel begrijpelijk ook. En Haarlem is ook harstikke leuk :Y

Ben benieuwd hoe het pand er uit ziet als alles achter de rug is. Om de hoek zijn (waren?) ze al een tijdje bezig he? Succes met de puntjes op de i.
  Eindredactie Games dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:06:09 #125
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_155338310
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:19 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ach, dat geldt ook voor Noord. Veel mensen willen er niet dood gevonden worden, maar ik woon in een huis van 140 m2 met een tuin, voor een bedrag waar je in de Pijp 50 m2 voor hebt op driehoog. Nou, dan weet ik wel waar ik liever mijn kinderen laat opgroeien.
nog steeds niet in Noord :+
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')