abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154080595
Met dit zomerse weer begint het weer een beetje te kriebelen en ben aan het kijken naar rubber(motor)bootjes. Ik ben op zoek naar een betaalbaar en simpel bootje. Alleen hoeveel pk hang je nou achter zo'n ding? Als ik naar deze twee kijk, dan op t oog zijn ze ong. hetzelfde, maar voor de een wordt 2,6pk geadviseerd en de ander 4pk? Terwijl er maar een gewichtsverschil is van 6kg. Waar zit dat in?

2,6 pk 25kg
http://www.rubberbootshop(...)Products/10-12CARPET

4pk 31kg
http://www.rubberbootshop(...)610/Products/00-1056

Snelheid interesseert mij niet zo, maar ik wil wel thuis kunnen komen als de wind een beetje opsteekt midden op een meer. Ik zie de meeste mensen 5pk gebruiken.

Zelf heb ik nog een oude 2,5pk motor, dus als ik die kan gebruiken hoef ik geen nieuwe aan te schaffen. Maar is dit genoeg voor op een meer? Ik ben bang van niet....

Iemand tips?
-Fisscher
  zondag 5 juli 2015 @ 12:12:06 #2
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_154080711
Gardameer is wel aardig groot hoor, ik denk niet dat je zo even met zo'n rubberbootje naar het midden vaart. Verder heb ik geen verstand van die motoren :P
leef de leven
pi_154080822
Zou je best gelijk in kunnen hebben idd. Misschien is dat sowieso geen optie met zo'n boot. Ook niet heel erg.
-Fisscher
  zondag 5 juli 2015 @ 12:18:27 #4
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_154080865
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:16 schreef Fisscher het volgende:
Zou je best gelijk in kunnen hebben idd. Misschien is dat sowieso geen optie met zo'n boot. Ook niet heel erg.
wij hadden 2 jaar terug een wat grotere boot gehuurd daar, dat was wel goed te doen. Misschien is dat handiger? Anders moet je ook die hele boot meenemen op vakantie. Veels te veel gedoe.
leef de leven
pi_154081323
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:18 schreef RRuben het volgende:

[..]

wij hadden 2 jaar terug een wat grotere boot gehuurd daar, dat was wel goed te doen. Misschien is dat handiger? Anders moet je ook die hele boot meenemen op vakantie. Veels te veel gedoe.
Zeker. Ik zal hem vooral in de Biesbosch hier in Nederland gebruiken. Dus daarvoor heb je sowieso niet veel pk nodig. Maar als je hem dan toch hebt, is t wel mooi als hij ook op een meertje kan. Als dat een optie is met zo'n bootje is dan.

Maar alleen maar een nieuwe motor met meer pk's kopen voor die ene keer op een meer op vakantie. Dan is huren miss ook geen slecht idee.
-Fisscher
pi_154081610
Hou je ook even rekening met vaarbewijs?
Ik weet niet precies de regels in Italië, maar als je er hier in Nederland mee rond wilt varen heb je een vaarbewijs nodig als het ding harder kan varen dan 20km/u. Dat kan net het verschil zijn met de ene of de andere motor.
  zondag 5 juli 2015 @ 14:48:34 #7
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_154085107
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:38 schreef Fisscher het volgende:

[..]

Zeker. Ik zal hem vooral in de Biesbosch hier in Nederland gebruiken. Dus daarvoor heb je sowieso niet veel pk nodig. Maar als je hem dan toch hebt, is t wel mooi als hij ook op een meertje kan. Als dat een optie is met zo'n bootje is dan.

Maar alleen maar een nieuwe motor met meer pk's kopen voor die ene keer op een meer op vakantie. Dan is huren miss ook geen slecht idee.
voor de Biesbosch is het idd prima. Als je dat bootje dan toch hebt en genoeg ruimte hebt in de auto dan zou ik het gewoon meenemen naar Gardameer. Je kan dan wel een beetje langs de kust varen. Als je echt naar het midden of naar de overkant wil kan je het beste gewoon huren dan.
leef de leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')