abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157801859
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Gemeenschappelijke vijand ??? En toch is er totnutoe nog niets veranderd ... hmmm willen ze er wel echt iets aan doen ? Of wachten ze tot de beoogde doelstellingen bereikt zijn ?
Of het is gewoon niet zo makkelijk.
quote:
En waarom zouden zij/wij iets haten wat ze/we zelf gecreeerd, gesteund, gefinancierd en bewapend hebben ??
Omdat domme beslissingen zijn gemaakt.
Conscience do cost.
pi_157801948
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:41 schreef ems. het volgende:

Of het is gewoon niet zo makkelijk.
Met de moderne militaire technologie ?
lol

quote:
Omdat domme beslissingen zijn gemaakt.
Beslissingen zijn meestal goed overwogen en uitgedokterd, zeker op dat niveau.
Alle gebeurtenissen ivm chaos in het midden-oosten zijn vakkundig gepland.
Bij een domme beslissing/fout wordt er ingegrepen.
Hier niet want alles verloopt vlotjes volgens plan.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_157802025
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:45 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Met de moderne militaire technologie ?
lol
Ja.

quote:
Beslissingen zijn meestal goed overwogen en uitgedokterd, zeker op dat niveau.
Alle gebeurtenissen ivm chaos in het midden-oosten zijn vakkundig gepland.
Bij een domme beslissing/fout wordt er ingegrepen.
Hier niet want alles verloopt vlotjes volgens plan.
Right, smooth sailing alles.
Conscience do cost.
pi_157802122
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:35 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als je in Poetins schoenen stond?

Hij kan dit soort provocaties niet blijven negeren

Dit is slechts een incident in een reeks van maatregelen van 'het westen/nato' dat tegen Rusland gericht is. Er komt een moment dat die zegt: nu is het genoeg geweest

We wachten het met spanning af -O-
als ik in zijn shoenen stond zou ik dit niet lijdzaam pikken maar wellicht doet Putin dat wel. Om de broze vrede te bewaren.
pi_157804095
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:56 schreef Lavenderr het volgende:

als ik in zijn shoenen stond zou ik dit niet lijdzaam pikken maar wellicht doet Putin dat wel. Om de broze vrede te bewaren.
Hij kan idd gewoon ff afwachten tot de moslims (alweer) oorlog starten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 25 november 2015 @ 10:40:30 #181
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157805611
Wat IS en het westen betreft kan ik me eigenlijk niet echt voorstellen dat een land als de VS die niet voor niets de grootste en machtigste is geworden en gebleven wat het midden oosten betreft opeens zo onkundig is dat ze al decennia onbedoeld extremistische groeperingen in het zadel helpen om ze daarna te bestrijden.

Alsof ze de afdeling MO dan reserveren voor de achterlijke kneusjes die ze nergens anders kwijt kunnen en met enige regelmaat de ramen zelf schoonlikken. Het is op zich wel 'slim' om het op 'domme pech' te gooien maar na 40 jaar(? Zoiets) geloof ik er niet echt meer in eigenlijk. Handig plausible deniability scherm maar het excuus is een beetje dun aan het worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_157805722
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:40 schreef jogy het volgende:
Wat IS en het westen betreft kan ik me eigenlijk niet echt voorstellen dat een land als de VS die niet voor niets de grootste en machtigste is geworden en gebleven wat het midden oosten betreft opeens zo onkundig is dat ze al decennia onbedoeld extremistische groeperingen in het zadel helpen om ze daarna te bestrijden.

Alsof ze de afdeling MO dan reserveren voor de achterlijke kneusjes die ze nergens anders kwijt kunnen en met enige regelmaat de ramen zelf schoonlikken. Het is op zich wel 'slim' om het op 'domme pech' te gooien maar na 40 jaar(? Zoiets) geloof ik er niet echt meer in eigenlijk. Handig plausible deniability scherm maar het excuus is een beetje dun aan het worden.
Domme pech is het dan ook niet, wel kortzichtigheid en korte termijn politiek.

Dat zag je bij Irak (vs Iran), Taliban (vs USSR) en ga zo maar door, de bedoeling is dan ook om een andere macht (die geen vriendjes zijn van de VS) zoveel mogelijk dwars te zitten. De VS is ook niet de enige die dit deed, de Sovjet Unie deed exact hetzelfde en dat leverde ook maar zelden een goed resultaat op de lange termijn.
  woensdag 25 november 2015 @ 10:52:42 #183
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157805779
Hmmmm, de OP is van 4 juli 2015... Nu een paar maanden verder begint het er steeds meer op te lijken. Er is niet heel veel meer nodig om 'm echt te doen losbreken denk ik. Zoals iemand gisteravond zei bij RTL leed nijd: we leven momenteel in een gevaarlijke wereld.
Het lijkt er voor mij op dat het moment gekomen is om de derde wereld oorlog langzaam maar zeker te gaan inluiden.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157805852
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:52 schreef Villas__Rubin het volgende:
Het lijkt er voor mij op dat het moment gekomen is om de derde wereld oorlog langzaam maar zeker te gaan inluiden.
http://www.vox.com/2015/6/29/8845913/russia-war

Lees dat maar eens zou ik zeggen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157805860
  woensdag 25 november 2015 @ 11:07:58 #186
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157806030
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:56 schreef Geralt het volgende:

[..]

http://www.vox.com/2015/6/29/8845913/russia-war

Lees dat maar eens zou ik zeggen.
veeel te veel tekst, sorry. en ook nog een engels.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157806137
quote:
zo te zien word de millitaire macht van Rusland nogal overdreven.

Daarbij wat heeft Rusland te winnen met een oorlog, het westen als vijand is volgens mij meer als afleiding op binnenlandse aangelegenheden bedoeld en zo de bevolking rustig te houden.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2015 11:16:51 ]
pi_157806817
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

zo te zien word de millitaire macht van Rusland nogal overdreven.
Ik denk het niet. Rusland heeft (net als de VS) nog altijd meer dan genoeg nukes liggen om de wereld te vernietigen.
quote:
Daarbij wat heeft Rusland te winnen met een oorlog, het westen als vijand is volgens mij meer als afleiding op binnenlandse aangelegenheden bedoeld en zo de bevolking rustig te houden.
Putin kan mogelijk doen wat Rusland tot op heden nog niet gelukt is en dat is de NAVO vernietigen. En dat kan met minimale inspanning en weinig bloedvergieten.
  woensdag 25 november 2015 @ 11:44:54 #189
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157806842
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Domme pech is het dan ook niet, wel kortzichtigheid en korte termijn politiek.

Dat zag je bij Irak (vs Iran), Taliban (vs USSR) en ga zo maar door, de bedoeling is dan ook om een andere macht (die geen vriendjes zijn van de VS) zoveel mogelijk dwars te zitten. De VS is ook niet de enige die dit deed, de Sovjet Unie deed exact hetzelfde en dat leverde ook maar zelden een goed resultaat op de lange termijn.
Maar bij Rusland zie je nu wel dat ze ervan geleerd hebben. Niks niet met rebellen of wat dan ook, gewoon bommen gooien tot het stopt met bewegen en dan nog voor de zekerheid een paar bommen na smijten om het af te toppen. En waar de VS verder echt wel verstand heeft van het spelen van de 'long game' lijkt het (enigszins) alsof ze dat concept totaal niet kennen in het midden oosten.
Vrijheid
pi_157807756
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Rusland heeft (net als de VS) nog altijd meer dan genoeg nukes liggen om de wereld te vernietigen.
Ja maar dat betekend ook de vernietiging van Rusland.

[..]

quote:
Putin kan mogelijk doen wat Rusland tot op heden nog niet gelukt is en dat is de NAVO vernietigen. En dat kan met minimale inspanning en weinig bloedvergieten.
Weinig kans op, alleen nucleair zou er een kans zijn (maar dan wint Rusland ook niet), voor de rest stelt het leger tegenover de Navo niet zoveel meer voor.
pi_157807786
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar bij Rusland zie je nu wel dat ze ervan geleerd hebben. Niks niet met rebellen of wat dan ook, gewoon bommen gooien tot het stopt met bewegen en dan nog voor de zekerheid een paar bommen na smijten om het af te toppen.
Dat hangt er van af, als Rusland er voor zorgt dat Assad in het zadel blijft is het nog lang niet zeker dat dit een betrouwbare partner word.

quote:
En waar de VS verder echt wel verstand heeft van het spelen van de 'long game' lijkt het (enigszins) alsof ze dat concept totaal niet kennen in het midden oosten.
Gezien het verleden heb ik nu niet echt het idee dat de VS verstand van de "long game" heeft. Ze lijkt haast naïef te zijn
pi_157807788
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar dat betekend ook de vernietiging van Rusland.

[..]

[..]

Weinig kans op, alleen nucleair zou er een kans zijn (maar dan wint Rusland ook niet), voor de rest stelt het leger tegenover de Navo niet zoveel meer voor.
Rusland hoeft niet met zijn leger tegenover dat van de NAVO komen te staan om de NAVO eigenhandig de nek om te draaien he.

Hij kan zomaar een stukje nietszeggend kutland overnemen. En het hele geneuzel van de NAVO is dat ze dan moeten. En waarschijnlijk niet zullen doen omdat zo stukje kutland het allemaal niet waard is. En dan doen ze het niet. En laten ze een NAVO land in de steek. Waarmee artikel 5 overboord kan. Einde NAVO.
pi_157807829
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:26 schreef Geralt het volgende:

[..]

Rusland hoeft niet met zijn leger tegenover dat van de NAVO komen te staan om de NAVO eigenhandig de nek om te draaien he.

Hij kan zomaar een stukje nietszeggend kutland overnemen. En het hele geneuzel van de NAVO is dat ze dan moeten. En waarschijnlijk niet zullen doen omdat zo stukje kutland het allemaal niet waard is. En dan doen ze het niet. En laten ze een NAVO land in de steek. Waarmee artikel 5 overboord kan. Einde NAVO.
Als ze een navo land binnenvallen is dat natuurlijk gelijk al niet meer een nietszeggend kutland.
Jij doet een aanname meer niet.

Rusland heeft er verder ook helemaal geen baat bij en is economisch veel te afhankelijk van al die navo landen, het vijandsbeeld is alleen propaganda om de aandacht af te leiden van binnenlandse problemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2015 12:28:49 ]
pi_157807884
Ik denk van niet. Maargoed, we zullen zien. :)
  woensdag 25 november 2015 @ 12:34:04 #195
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157807975
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat hangt er van af, als Rusland er voor zorgt dat Assad in het zadel blijft is het nog lang niet zeker dat dit een betrouwbare partner word.
Assad en Rusland zijn al langer dan vandaag maatjes dus dat zit wel (relatief) goed (tussen hun)

quote:
Gezien het verleden heb ik nu niet echt het idee dat de VS verstand van de "long game" heeft. Ze lijkt haast naïef te zijn
De marshallplan net na de tweede wereldoorlog is een mooi voorbeeld van een 'long game' constructie wat mij betreft.

En economisch gezien weten ze al lang genoeg aan de touwtjes te trekken en zaken te sturen dat ze nog steeds niet ingezakt zijn. Best een knap staaltje balanceerwerk eigenlijk. Nee, de VS zijn niet gevuld met domme mensen gezien hun macht en reikwijdte in vergelijking met hun bewonersaantal en productiecapaciteit.

Daarom, wat ze zeggen te willen en wat er gebeurd in het midden oosten laat een onkunde blijken die niet doorwerkt in andere onderdelen van de VS en hun wereldpolitiek.
Vrijheid
pi_157808000
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:30 schreef Geralt het volgende:
Ik denk van niet. Maargoed, we zullen zien. :)
Door de economische sancties staat Rusland er al slecht voor, wat denk je dat een echte oorlog met dat land zal doen? Veel steun zullen ze ook niet krijgen, China zal zich er echt niet in gaan mengen en heeft ook al helemaal geen baat bij oorlog met hun afzetmarkt.

De oorlogsretoriek in Rusland dient maar 1 doel.
pi_157808110
quote:
14s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Assad en Rusland zijn al langer dan vandaag maatjes dus dat zit wel (relatief) goed (tussen hun)
Nog wel maar is geen garantie voor de toekomst.

[..]

quote:
De marshallplan net na de tweede wereldoorlog is een mooi voorbeeld van een 'long game' constructie wat mij betreft.
Vietnam, Afghanistan en Irak (en heel zuid Amerika "war on drugs") zijn recentere voorbeelden van nogal mislukte buitenland politiek

quote:
En economisch gezien weten ze al lang genoeg aan de touwtjes te trekken en zaken te sturen dat ze nog steeds niet ingezakt zijn. Best een knap staaltje balanceerwerk eigenlijk. Nee, de VS zijn niet gevuld met domme mensen gezien hun macht en reikwijdte in vergelijking met hun bewonersaantal en productiecapaciteit.
Ja ze hebben een goed ondernemersklimaat.

quote:
Daarom, wat ze zeggen te willen en wat er gebeurd in het midden oosten laat een onkunde blijken die niet doorwerkt in andere onderdelen van de VS en hun wereldpolitiek.
Zoals ik al liet zien, is hun buitenlandpolitiek na het marshalplan niet zo heel succesvol geweest.
  woensdag 25 november 2015 @ 13:22:08 #198
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157809060
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nog wel maar is geen garantie voor de toekomst.

[..]

[..]

Vietnam, Afghanistan en Irak (en heel zuid Amerika "war on drugs") zijn recentere voorbeelden van nogal mislukte buitenland politiek

[..]

Ja ze hebben een goed ondernemersklimaat.

[..]

Zoals ik al liet zien, is hun buitenlandpolitiek na het marshalplan niet zo heel succesvol geweest.
Ligt er aan wat de daadwerkelijke doelstelling is. Dat is een beetje mijn hele punt. Als ze echt willen lukt het ze wel, kijk naar het oude USSR. Een chaotische wereld met genoeg brandhaarden is bijvoorbeeld best voordelig voor de wapenhandel, grondstoffen uit conflictgebieden en een paar omgekochte presidenten is volgens mij een stuk goedkoper dan uit een economisch welgesteld land, een versplinterd en vechtend midden oosten zorgt er eventueel ook voor dat het nooit één blok wordt die de rest van de wereld kunnen gijzelen met olieproductie. Dus ja, zo op het eerste gezicht is de VS niet heel goed in het bedrijven van hun buitenland politiek en gezien het resultaat zal de VS het liever op naïviteit gooien dan op bewuste sturing. Genoeg breinschijterij van mijn kant, meteen toegegeven hoor. :P.
Vrijheid
  woensdag 25 november 2015 @ 14:45:10 #199
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157810880
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:08 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat lijkt me vrij voor de hand liggend: Ze hebben geen grote basis met "ISIS" koeienletters erop. Het zijn de kern gewoon guerrilla's en guerrilla's versla je niet makkelijk. Los daarvan dragen IS aanhangers geen militaire kledij en zitten ze gewoon tussen het volk verstopt.

Tuurlijk, een paar goede napalmbommetjes doen wonderen maar dan heb je waarschijnlijk een dubbel aantal burgerslachtoffers dan dat je soldaten raakt. En achteraf kan je geeneens bevestigen wie je wel of niet hebt geraakt want, nogmaals, ze zien er allemaal hetzelfde uit.

Vergelijk het met vietnam.
Je vergeet dat er in de Moslim wereld vele volksstammen behoorlijke sympathien hebben voor deze club en die dus niet alleen in Syrie een strijd zal zijn.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157814082
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:45 schreef nils7 het volgende:

[..]

Je vergeet dat er in de Moslim wereld vele volksstammen behoorlijke sympathien hebben voor deze club en die dus niet alleen in Syrie een strijd zal zijn.
Ik zie niet wat dat te maken heeft met mijn post, maar ja, dat is zo.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')