abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157518657
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:53 schreef ems. het volgende:

[..]

Het is een gemeenschappelijke vijand van de diverse string-pullers. Amerika haat IS, Europa haat IS, Israël haat IS, Rusland haat IS, Iran haat IS, China heeft een broertje dood aan IS en zelfs het gros van de moslim-landen wil helemaal niets weten van wat warlords die wel even voor hun gaan bepalen hoe ze hun leven moeten leiden.

Even los van dat IS in de eerste instantie op grotere schaal al niet zoveel in de melk te brokkelen heeft zorgt die gemeenschappelijke haat eerder voor samenwerking dan voor conflict. Zolang bovenstaande landen hun focus hebben liggen hebben ze minder tijd (en interesse) om zich druk te maken om elkaar.

Een beetje het alien-invasion verhaal dus. Rusland en Amerika doen stoer tegen elkaar maar als er een grote gemeenschappelijke vijand is die hun beide bedreigt zullen ze sneller geneigd zijn om handjeklap te doen :P
Hoe is het dan in vredesnaam mogelijk dat IS nog steeds niet weggevaagd is?
pi_157518853
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat lijkt me vrij voor de hand liggend: Ze hebben geen grote basis met "ISIS" koeienletters erop. Het zijn de kern gewoon guerrilla's en guerrilla's versla je niet makkelijk. Los daarvan dragen IS aanhangers geen militaire kledij en zitten ze gewoon tussen het volk verstopt.

Tuurlijk, een paar goede napalmbommetjes doen wonderen maar dan heb je waarschijnlijk een dubbel aantal burgerslachtoffers dan dat je soldaten raakt. En achteraf kan je geeneens bevestigen wie je wel of niet hebt geraakt want, nogmaals, ze zien er allemaal hetzelfde uit.

Vergelijk het met vietnam.
Conscience do cost.
pi_157518932
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:08 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat lijkt me vrij voor de hand liggend: Ze hebben geen grote basis met "ISIS" koeienletters erop. Het zijn de kern gewoon guerrilla's en guerrilla's versla je niet makkelijk. Los daarvan dragen IS aanhangers geen militaire kledij en zitten ze gewoon tussen het volk verstopt.

Tuurlijk, een paar goede napalmbommetjes doen wonderen maar dan heb je waarschijnlijk een dubbel aantal burgerslachtoffers dan dat je soldaten raakt. En achteraf kan je geeneens bevestigen wie je wel of niet hebt geraakt want, nogmaals, ze zien er allemaal hetzelfde uit.

Vergelijk het met vietnam.
Dan gaat deze ellende dus nog jaren duren. Want als ze zich verstoppen tussen de burgers hebben grondtroepen ook geen zin want wat jij zegt: je herkent ze niet.
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:23:38 #154
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157519188
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

..Omdat IS CIA is
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157519285
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

..Omdat IS CIA is
Ik ga voor de uitleg van Ems. Lijkt me logischer.
pi_157520421
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan gaat deze ellende dus nog jaren duren. Want als ze zich verstoppen tussen de burgers hebben grondtroepen ook geen zin want wat jij zegt: je herkent ze niet.
Dat klopt. De enige manier om deze "oorlog" te "winnen" is dan ook om het plaatselijke gezag in staat te stellen om z'n eigen boontjes te doppen. Helaas leert ervaring dat de mensen die aangewezen worden als nieuwe leiders ook niet allemaal even fijne personen zijn.

Daarnaast kan je democratie simpelweg niet opleggen aan zo'n volk. Democratie is een (langdurig) proces, niet iets wat je zomaar even kan uitroepen en dat iedereen dan hand in hand naar de mcdonalds gaat.
Conscience do cost.
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:18:14 #157
52357 Lambiekje
pi_157520558
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

helaas is dat niet het geval. Hoe kun je ems. uitleg accepteren.
de voorganger al-quida was ook al CIA.

http://www.globalresearch(...)a-contractor/5457911
http://www.theguardian.co(...)3/us-isis-syria-iraq
http://www.hangthebankers.com/isis-leader-a-confirmed-cia-puppet/
enz enz enz

[ Bericht 40% gewijzigd door Lambiekje op 13-11-2015 20:25:58 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:19:10 #158
52357 Lambiekje
pi_157520578
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:13 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat klopt. De enige manier om deze "oorlog" te "winnen" is dan ook om het plaatselijke gezag in staat te stellen om z'n eigen boontjes te doppen. Helaas leert ervaring dat de mensen die aangewezen worden als nieuwe leiders ook niet allemaal even fijne personen zijn.

Daarnaast kan je democratie simpelweg niet opleggen aan zo'n volk. Democratie is een (langdurig) proces, niet iets wat je zomaar even kan uitroepen en dat iedereen dan hand in hand naar de mcdonalds gaat.
democratie bestaat niet.

En McDonald's is in een neerwaartse spiraal geraakt
  zondag 15 november 2015 @ 19:46:24 #159
52357 Lambiekje
pi_157576131
http://www.niburu.co/inde(...)aranormaal&Itemid=40

Is niet eens echt een vreemde droom
  dinsdag 24 november 2015 @ 12:28:21 #160
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_157782843
De eerste aanzet voor wereldoorlog III is gezet,

Turkije haalt Russisch gevechtsvliegtuig neer

DAMASCUS -
Turkije heeft dinsdag een Russisch gevechtsvliegtuig neergehaald dat het Turkse luchtruim bij de Syrische grens had geschonden. Een militaire functionaris zei dat het toestel meerdere keren is gewaarschuwd voordat Turkse F-16's het neerhaalden.

De Russen ontkennen dat het toestel het Turkse luchtruim was binnengedrongen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)liegtuig_neer__.html
There is only one religion
pi_157794620
Putin is boos

Kan hem geen ongelijk geven. Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen

Putin rages as Turkey shoots down Russian plane

Ankara (AFP) - NATO member Turkey shot down a Russian war plane on the Syrian border on Tuesday, an act President Vladimir Putin denounced as a "stab in the back" by "accomplices of terrorists" as tensions spiralled between two rival players in the Syria war.

http://news.yahoo.com/dow(...)utin-130913449.html#
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_157795135
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:00 schreef Ali_boo het volgende:
Putin is boos

Kan hem geen ongelijk geven. Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen

Putin rages as Turkey shoots down Russian plane

Ankara (AFP) - NATO member Turkey shot down a Russian war plane on the Syrian border on Tuesday, an act President Vladimir Putin denounced as a "stab in the back" by "accomplices of terrorists" as tensions spiralled between two rival players in the Syria war.

http://news.yahoo.com/dow(...)utin-130913449.html#
Dat begrijp ik heel goed dat Putin boos is.
pi_157795364
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wie niet? Al dat hysterische gedoe eromheen,kom op zeg.
pi_157800218
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:53 schreef ems. het volgende:

Het is een gemeenschappelijke vijand van de diverse string-pullers. Amerika haat IS, Europa haat IS, Israël haat IS, Rusland haat IS, Iran haat IS, China heeft een broertje dood aan IS en zelfs het gros van de moslim-landen wil helemaal niets weten van wat warlords die wel even voor hun gaan bepalen hoe ze hun leven moeten leiden.
Gemeenschappelijke vijand ??? En toch is er totnutoe nog niets veranderd ... hmmm willen ze er wel echt iets aan doen ? Of wachten ze tot de beoogde doelstellingen bereikt zijn ?
En waarom zouden zij/wij iets haten wat ze/we zelf gecreeerd, gesteund, gefinancierd en bewapend hebben ??
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_157800284
Nja het schieten vam een vliegtuig in je luchtruim is nog wel te verklaren, het daarna doden vd piloten druist toch wel tegen wat oorlogswetten in dacht ik zo.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_157800312
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:27 schreef Lavenderr het volgende:

Die is lekker makkelijk ... voorgekauwd enzo
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_157800467
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:40 schreef kalinhos het volgende:
Nja het schieten vam een vliegtuig in je luchtruim is nog wel te verklaren, het daarna doden vd piloten druist toch wel tegen wat oorlogswetten in dacht ik zo.
In deze tijd knal je niet zomaar een vliegtuig uit de lucht.
Of het stoort de turken dat iemand iets tegen IS doet, dat hebben ze liever niet natuurlijk. Samen met de VS laten ze liever IS hun gang doen in Syrie, alles volgens plan.

De turken willen vooral alle Koerden dood, en verder afwachten tot IS haar werk gedaan heeft in Syrie zodat mr turkie zijn ottomaanse rijk kan uitbreiden.
pi_157800540
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

In deze tijd knal je niet zomaar een vliegtuig uit de lucht.
Of het stoort de turken dat iemand iets tegen IS doet, dat hebben ze liever niet natuurlijk. Samen met de VS laten ze liever IS hun gang doen in Syrie, alles volgens plan.

De turken willen vooral alle Koerden dood, en verder afwachten tot IS haar werk gedaan heeft in Syrie zodat mr turkie zijn ottomaanse rijk kan uitbreiden.
Dat klinkt ook best plausibel.
Ik weet het af en toe niet meer. Het lijkt wel steeds ingewikkelder te worden.
pi_157800702
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:49 schreef Lavenderr het volgende:

Dat klinkt ook best plausibel.
Ik weet het af en toe niet meer. Het lijkt wel steeds ingewikkelder te worden.
Het wordt idd elke dag ingewikkelder.
Maar we mogen ons niet zomaar laten meeslepen door de media. Bij mij duurde het ook meer dan een week om te bekomen van de emoties en de woede. Dan pas kan je nuchter verder informeren over wat er eigenlijk allemaal gebeurt.
Maar het ziet er niet goed uit vrees ik.
pi_157800816
Ik vraag me wel af, is iets dergelijks van vandaag nou te vergelijken met bv incidenten uit de koude oorlog, bv met de tanks bij checkpoint Charlie? Ook toen werd er direct gedacht aan WO3
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_157800818
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Het wordt idd elke dag ingewikkelder.
Maar we mogen ons niet zomaar laten meeslepen door de media. Bij mij duurde het ook meer dan een week om te bekomen van de emoties en de woede. Dan pas kan je nuchter verder informeren over wat er eigenlijk allemaal gebeurt.
Maar het ziet er niet goed uit vrees ik.
Je hebt gelijk. Je moet eerst over die woede en schrik heenkomen en dan proberen nuchter na te denken maar er speelt zoveel tegelijk dat dat verdraaid moeilijk is.
En nee, het ziet er niet goed uit.
pi_157800841
pi_157800889
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:00 schreef kalinhos het volgende:
Ik vraag me wel af, is iets dergelijks van vandaag nou te vergelijken met bv incidenten uit de koude oorlog, bv met de tanks bij checkpoint Charlie? Ook toen werd er direct gedacht aan WO3
Ach ik denk dat koude oorlog vooral getouwtrek was tussen Amerika en Rusland.
Nu zijn er veel meer spelers in het spel.
Veel gevaarlijker dus.
En allianties zijn ook al gemaakt.
pi_157800911
Turkmenen blazen Russische reddingsheli op
Als dit legit is, zal Rusland denk ik hard terug slaan.

Oke en nu ga ik plat.
:Z
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_157801704
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als je in Poetins schoenen stond?

Hij kan dit soort provocaties niet blijven negeren

Dit is slechts een incident in een reeks van maatregelen van 'het westen/nato' dat tegen Rusland gericht is. Er komt een moment dat die zegt: nu is het genoeg geweest

We wachten het met spanning af -O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')