abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158036840
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:55 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik vind die hele politieke constructie knudde en ik ga niet meer stemmen , ik geloof er niet meer in .
Leuk om eindelijk iets te vinden wat we delen ;) Ook ik stem niet.
Conscience do cost.
  zaterdag 5 december 2015 @ 17:59:28 #277
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158036913
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Leuk om eindelijk iets te vinden wat we delen ;) Ook ik stem niet.
*O* you rebel
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 5 december 2015 @ 18:05:59 #278
269692 Divje
brr brr patapim
pi_158037060
Ik geef m'n stembiljet altijd aan een vriend. :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_158037387
Ik heb altijd gestemd, maar ik stop er ook mee. De politiek is de laatste jaren te dom voor mij geworden.
  zaterdag 5 december 2015 @ 18:43:27 #280
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_158037882
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:19 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb altijd gestemd, maar ik stop er ook mee. De politiek is de laatste jaren te dom voor mij geworden.
Niet perse dom. Loopjongens van de industrie. Dikke portefeuille. En onze (klein)kinderen hebben een verklote wereld
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_158038689
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:19 schreef Scrummie het volgende:
"In politics, nothing happens by accident. If it happens, you can bet it was planned that way."

- Franklin D. Roosevelt
-
pi_158042256
Turkey holds Russian cargo ships in Black Sea

Turkish maritime authority detains Russian cargo ships after PSC control in major Black Sea port

The ongoing tension between Turkey and Russia which began after the shooting down of a Russian bomber by Turkish military planes near the Syrian border has spread from air to sea.

Four Russian-flagged cargo ships were detained by Turkish authorities in response to Russia's holding five Turkish cargo ships in Novorossiysk port.

The Turkish naval authority detained four Russia-owned cargo ships in a Black Sea port of Samsun city as a retaliation for the detention of five Turkish ships in Russian waters.

According to a report published by Sea News Agency (Deniz Haber Ajans?), the ships were held up after Port State Control (PSC) by Turkish authorities.

The Turkish naval authority's move came days after Russian Maritime Administration inspectors detained five vessels sailing under the Turkish flag after PSC test in Novorossiysk port.
http://www.yenisafak.com/(...)in-black-sea-2353753
-
  zaterdag 5 december 2015 @ 21:45:20 #283
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_158043198
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 10:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het is bedachte getrainde en bewapende cia snuiters. Het is dus een fake terrorisme
ze vermoorden toch echt mensen, das niet fake
  zaterdag 5 december 2015 @ 21:49:46 #284
52357 Lambiekje
pi_158043348
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:45 schreef fs180 het volgende:

[..]

ze vermoorden toch echt mensen, das niet fake
dat hoeft niet fake zijn dat klopt.

Maar het feit dat er Terrorisme is door een vijand die onze vrijheden haat is wel een farce.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 5 december 2015 @ 21:50:45 #285
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_158043384
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar het feit dat er Terrorisme is door een vijand die onze vrijheden haat is wel een farce.
nee dat klopt gewoon, alleen staat die vrijand naast je en heeft hij geen bomgordel om
  zaterdag 5 december 2015 @ 21:51:46 #286
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_158043416
http://stopthedrugwar.org(...)re_citizens_burglars

maar pas op voor de vluchtelingen :')
pi_158043491
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Die vijand die onze vrijheden haat is er wel, echter worden we misleid.
-
  zaterdag 5 december 2015 @ 22:24:07 #288
52357 Lambiekje
pi_158044364
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:54 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Die vijand die onze vrijheden haat is er wel, echter worden we misleid.
Als je gelukkig bent. Je kunt gewoon eten enzo. Dan zou je echt niet overeen moeten zitten dat iemand anders (in bv Europa of VS) meer of beter heeft. Materialisme maakt niet gelukkig.

of heb jij wel de behoefte om de ogen van je overbuurman uit te steken omdat hij wel een Audi Q7 op oprijlaan heeft. Nee toch.

Alleen de totaal verknipte westersautochtoon gaan met elkaar op de vuist omdat iemand net even eerder de laatste broodrooster in de aanbieding heeft gepakt. We haten zelf ons vrijheid. Of beter gezegd die je van je buurman

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 05-12-2015 23:32:53 ]
pi_158044859
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als je gelukkig bent. Je kunt gewoon eten enzo. Dan zou je echt niet overeen moeten zitten dat je iemand anders (in bv Europa of VS) meer heeft. Materialisme maakt niet gelukkig.

of heb jij wel de behoefte om de ogen van je overbuurman uit te steken omdat hij wel een Audi Q7 op oprijlaan heeft. Nee toch.

Alleen de totaal verknipte westersautochtoon gaan met elkaar op de vuist omdat iemand net even eerder de laatste broodrooster in de aanbieding heeft gepakt. We haten zelf ons vrijheid. Of beter gezegd die je van je buurman

Dat komt omdat we allemaal zo gemanipuleerd worden, en dan met name door de media.
-
  zaterdag 5 december 2015 @ 23:12:43 #290
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_158045676
duh

zondag 6 december 2015 @ 00:40:52 #291
52357 Lambiekje
pi_158047869
pi_158070588
quote:
Leon de Winter
Stilte voor de storm – is dat de situatie waarin we ons nu bevinden? Wat was de stemming in 1913 en 1939? Waren mensen zich bewust van wat er komen ging? De wereldorde die we sinds 1945 hebben gekend, komt ten einde. President Obama ziet dat als zijn heilige opdracht.
Het Amerikaanse leger heeft hij tot minder dan vijfhonderdduizend man laten krimpen, de Amerikaanse grenzen staan wagenwijd open, Engels is over enkele decennia in Amerika een minderheidstaal, van de grondwet trekt hij zich niets aan en hij leidt zijn land samen met een oligarchische elite.
Obama heeft gedaan wat hij beloofde: Amerika fundamenteel transformeren, en daarmee heeft hij de enige partij ondermijnd die een beschaafde wereldorde, ondanks zijn gebreken, in stand kon houden.
Er is iets gaande en het is moeilijk daarop de vinger te leggen, ook al heb ik er lol in mijn verbeelding voor het ergste rampscenario open te stellen.
ACTUALITEIT
Toen ik in 2008 mijn roman Het recht op terugkeer publiceerde, meende ik dat het boek een variant was van wat in het Midden-Oosten kon gebeuren, maar ik dacht dat die variant een geringe kans van verwerkelijking had: realistisch was het, maar ik verwachtte dat mijn verhaal niet snel actualiteit zou worden. Ik vergiste me.
Het kalifaat dat ik in 2008 bedacht, kwam er heel snel. Ontvoerde jongens die tot jihadist werden opgeleid, waren in mijn roman een verhaallijn die ik op een historisch gegeven had gebaseerd – ze worden in ons heden ontvoerd en tot jihadist opgeleid. De nachtmerrie die die roman was, is akelig dichtbij gekomen.
Ik heb de waarheid niet in pacht, maar de strijd die ik vlak na 9/11 de Derde Wereldoorlog noemde, is gaande. We verkeren midden in een oorlog maar verdommen het de feiten te aanvaarden. Onze wereld is fundamenteel aan het transformeren, maar we verdedigen onze wereld en leefwijze niet omdat we weigeren wat er gebeurt als een essentiële strijd te omschrijven. Dus hoeven we niets te verdedigen en niets te offeren. Het is goed daar, waar de kop in het zand steekt.
Ruslands oligarchen hebben we tot vijand gemaakt. Hun bommenwerpers voeren schijnaanvallen uit, tot aan de Amerikaanse kusten toe. China’s oligarchen zijn bezig op de Pacific een kolossale vloot op te bouwen, Irans oligarchen mogen onbelemmerd terroristische bewegingen financieren en op termijn atoomwapens bouwen, en in het noorden van Afrika en het Midden-Oosten wachten miljoenen migranten op de kans om uit ’failed states’ – en dus: ’failed cultures’ – te vluchten in de verwachting dat ze in Europa, begrijpt u het?, hun cultuur kunnen bewaren.
Rusland, China en Iran hebben imperiale ambities, we willen ze niet zien. Ons leger heeft geen kogels meer, onze jongens zijn virtueel verslaafd en onze leiders manipuleren en, wanneer ze dat nodig achten, liegen alsof het gedrukt staat. We houden ons gezellig bezig met transseksualiteit en een zielige leeuw, en we zijn elke gedachte aan het verdedigen van een humane samenleving kwijtgeraakt. Als we de toespraken van Churchill horen, klinkt een stem uit een onbekende wereld met vreemde ideeën over een cultuur die bewaard en verdedigd moest worden. Niets lijken we te willen verdedigen, liever virtualiteit dan de werkelijkheid.
Het vrije Westen bestaat echt – nu nog wel. Maar de vormen van religieuze waanzin die we dachten te hebben overwonnen, zijn springlevend. Of je nou een Iraanse ayatollah, een Arabische imam of een ultraorthodoxe jood hoort, de goeien daargelaten (ja, die bestaan ook), ze zijn vaak bezeten van ficties vol hel en verdommenis en een pervers verlangen naar allerlei Apocalypsen waarin ze elkaar uitroeien.
Naast dit reveil van religieuze waanzin zien we de wederkeer van de ambities van het Russische rijk en de ontplooiing van China, dat duizenden jaren lang in zichzelf gekeerd was maar nu ook naar buiten kijkt en een broze wereld ziet die overheerst kan worden na Amerika’s transformatie tot zomaar een land zonder mondiale verantwoordelijkheden.
VERSCHUIVING
Er hangt iets in de lucht – het is moeilijk te vatten. De machtsverhoudingen in de wereld zijn aan het schuiven en daarmee ook de demografische verhoudingen. En dus ook culturele waarden. Wie durft te zeggen dat westerse waarden essentieel zijn voor vrijheid en welvaart, is een racist. Het is volstrekt duidelijk welke opvattingen migranten uit islamitische landen mee naar Europa hebben genomen, maar de problemen die daardoor ontstaan, zijn door onze islamofobie veroorzaakt, beweren de cultuurrelativisten, die niet bij machte zijn één redelijk vrije islamitische samenleving aan te wijzen.
Ondertussen zijn de Europese landen overmeesterd door een andere oligarchische elite die in Brussel een revolutie bedrijft zonder dat de betrokken volken daarvan weet hebben – het is een uniek proces, en je weet dat deze machtsgreep tot een tragische implosie zal leiden; het is een kwestie van tijd.
Deze eeuw kan de beste eeuw in de geschiedenis van de mensheid worden. Ergens in deze eeuw worden alle kankers genezen, ligt de levensverwachting ver boven honderd jaar, bestaat er mondiaal geen honger meer en zullen we over oneindige hoeveelheden energie beschikken. Maar dan moet onze cultuur wel overleven.
De zon schijnt, de winkels liggen vol en toch is er iets gaande – we voelen het, we weten dat het dreigt, maar we kunnen het niet grijpen. Beleven we het einde van onze vrijheden en de opkomst van de oligarchische elites, die onvermijdelijk met elkaar in conflict komen en dus oorlogen uitlokken? Ik moet me vergissen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)oor_de_storm__.html?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2015 23:45:35 ]
pi_158070621
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:41 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Dat komt omdat we allemaal zo gemanipuleerd worden, en dan met name door de media.
Nee dat komt omdat er ook mensen bestaan die geen sociale vaardighheden hebben en zulk een onderlaag van de maatschappij zijn dat ze met elkaar gaan vechten om "een voorwerp".

Dat heeft niks met manipulatie te maken maar gebrek aan hersenen en slechte opvoeding.
pi_158070839
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als je gelukkig bent. Je kunt gewoon eten enzo. Dan zou je echt niet overeen moeten zitten dat iemand anders (in bv Europa of VS) meer of beter heeft. Materialisme maakt niet gelukkig.

het is wel om kotsmisselijk van te worden...het verschil tussen rijk en arm. Vooral omdat je weet dat er een vies crimineel luchtje aan die rijkdom zit.
  maandag 7 december 2015 @ 00:03:02 #295
52357 Lambiekje
pi_158070848
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 00:02 schreef aloa het volgende:

[..]

het is wel om kotsmisselijk van te worden...het verschil tussen rijk en arm. Vooral omdat je weet dat er een vies crimineel luchtje aan die rijkdom zit.
geld corrumpeert
pi_158071769
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 00:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

geld corrumpeert
© mensen zonder geld die wel geld willen
Conscience do cost.
  maandag 7 december 2015 @ 16:54:59 #297
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_158083515
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:45 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Nee dat komt omdat er ook mensen bestaan die geen sociale vaardighheden hebben en zulk een onderlaag van de maatschappij zijn dat ze met elkaar gaan vechten om "een voorwerp".

Dat heeft niks met manipulatie te maken maar gebrek aan hersenen en slechte opvoeding.
Hoe snel word je zelf onbeschaafd als je dagen geen eten hebt gehad?
Ik denk dat we makkelijk praten maar wanneer we honger hebben zullen we snel bereid zijn om met geweld aan voedsel te komen. :)
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_158083560
-Edit- offtopic

[ Bericht 97% gewijzigd door Dance99Vv op 07-12-2015 17:10:02 ]
-
pi_158083994
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:54 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Hoe snel word je zelf onbeschaafd als je dagen geen eten hebt gehad?
Ik denk dat we makkelijk praten maar wanneer we honger hebben zullen we snel bereid zijn om met geweld aan voedsel te komen. :)
Vechten om een toaster is niet overleven.
  zaterdag 26 december 2015 @ 01:00:37 #300
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_158532725
Hoi hoi. Ik hou zelf niet zo van oorlogen, maar ik denk dat er veel dingen door elkaar worden gehaald. Als gewoon iedereen ff het hoofd een beetje "koel houdt" is er niet zoveel aan de hand. Er is wel veel veranderd vind ik. Voornamelijk zijn er extra "spanningen" bijgekomen, maar die kunnen leiden tot ook weer goede dingen.

Als je hier gaat "gooien" met een linkje jah..ik denk en hoop natuurlijk ook niet dat het zo'n vaart zal lopen. Vrede lijkt ver weg te zijn, maar volgens de wetenschappers worden we juist "vrediger".

Ach laten we maar het "goede" voorbeeld laten zien. Begin maar bij jezelf..scheelt al de helft! ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')