abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154017838
Beste FOK!ers,

Mij is altijd verteld dat je na de HAVO naar het WO kan gaan. Nu ik ben wezen googlen, lijkt VWO de toelatingseis. Lijkt, omdat ik het nergens duidelijk kan vinden.

En als VWO toch de toelatingseis is, wat maakt WO dan zo bijzonder tegenover een 'gewone' universiteit?
pi_154017988
Vwo is de toelatingseis voor wo, niet havo. Havo is voldoende voor hbo.

Wo tegenover een gewone universiteit? Wo = wetenschappelijk onderwijs, dus de universiteit.
pi_154018098
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:37 schreef Kaptali het volgende:
Vwo is de toelatingseis voor wo, niet havo. Havo is voldoende voor hbo.

Wo tegenover een gewone universiteit? Wo = wetenschappelijk onderwijs, dus de universiteit.
Houdt dit in dat je met een HAVO-diploma alleen maar HBO kan doen?
pi_154018100
In Nederland hebben we alleen gewone universiteiten. Ze zijn allemaal van hetzelfde niveau.

Het is inderdaad mogelijk om na je havo uiteindelijk op het wo terecht te komen. Maar, aa de havo kun je nooit direct naar het wo.

VWO is te toelatingseis voor scholieren.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:41 schreef grotenaz het volgende:

[..]

Nee, je kunt ook mbo of vwo doen, of naar het buitenland gaan.
pi_154018138
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:41 schreef grotenaz het volgende:

[..]

Dat klopt.
Edit: zie post hierboven.
Mbo kan ook. Buitenland kan ook, maar ik gok dat je daar niet zomaar op een uni wordt toegelaten.
Professioneel gifmenger.
pi_154018239
Ja, beetje flauw, maar als er zo stellig naar gevraagd wordt...

Het is wel mogelijk om met havo en zonder vwo op het wo terecht te komen. Maar dus niet direct en niet met alleen havo.

Misschien moet je je situatie en je doel beter uitleggen, zodat je nuttigere info krijgt. Neem aan dat deze vraag een context heeft.

In het buitenland weet men dat vwo het hoogst is, dus vraagt men vaak automatisch vwo. Ook voor onderwijs op hbo-niveau.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')