abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6784305
Beste mensen. Ik heb dit medicijn gekregen van mijn huisarts. Ik heb geen last van een depressie, wel van angstbuien, sociale angst en daardoor een bijzonder neerslachtig gevoel. Ik heb hiervoor een jaar of 2 seroxat gebruikt en dat hielp best goed, maar daar ben ik al weer een maand vanaf en ik heb geen zin om weer helemaal door die hel van de beginperiode heen te gaan.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit medicijn? alvast bedankt!

pi_6784390
Hoi,

ik heb ook al heeel lang zulk soort "gevoelens", gebruik er echter niks voor, nooit gedaan....

Ben wel werkzaam bij bedrijf die 't maakt en ken mensen die op "die" afdeling werken kan eens informeren of er ergens een forum is ofzo waarin mensen die 't gebruiken "te woord staan".
Als op internet gezocht toevallig?

Groetjes en sterkte ermee

Asus P4P800 Deluxe-iPIV 2,4 800FSB-2x512pc3200Twinmos-Asus V9950 128 MB-2x80Gb 8Mb cache Maxtor-XP PRO SP1-Planet ADSL
pi_6784512
quote:
Op woensdag 13 november 2002 19:07 schreef JollyBlaze het volgende:
Hoi,

ik heb ook al heeel lang zulk soort "gevoelens", gebruik er echter niks voor, nooit gedaan....

Ben wel werkzaam bij bedrijf die 't maakt en ken mensen die op "die" afdeling werken kan eens informeren of er ergens een forum is ofzo waarin mensen die 't gebruiken "te woord staan".
Als op internet gezocht toevallig?

Groetjes en sterkte ermee

Dank je wel.. Ik ben vooral op zoek naar meningen van andere gebruikers omdat het een relatief onbekend medicijn is in tegenstelling tot de gevestigde anti-depressiva (met veel meer bijwerkingen) zoals Prozac en Seroxat.

Maar je loopt met dezelfde klachten rond zeg je, belemmeren ze je niet in het uitvoeren van je dagelijkse bezigheden, dat is bij mij namelijk wel het geval en niet zo'n beetje ook..

pi_6784757
quote:
Op woensdag 13 november 2002 19:14 schreef lloyd het volgende:

[..]

Dank je wel.. Ik ben vooral op zoek naar meningen van andere gebruikers omdat het een relatief onbekend medicijn is in tegenstelling tot de gevestigde anti-depressiva (met veel meer bijwerkingen) zoals Prozac en Seroxat.

Maar je loopt met dezelfde klachten rond zeg je, belemmeren ze je niet in het uitvoeren van je dagelijkse bezigheden, dat is bij mij namelijk wel het geval en niet zo'n beetje ook..

hoe bedoel je dagelijkse werkzaamheden?
Asus P4P800 Deluxe-iPIV 2,4 800FSB-2x512pc3200Twinmos-Asus V9950 128 MB-2x80Gb 8Mb cache Maxtor-XP PRO SP1-Planet ADSL
pi_6784773
Dagelijkse bezigheden bedoel ik. Bijvoorbeeld dat je door je angst minder goed functioneert op je werk, ik noem maar iets.
pi_6785070
quote:
Op woensdag 13 november 2002 19:30 schreef lloyd het volgende:
Dagelijkse bezigheden bedoel ik. Bijvoorbeeld dat je door je angst minder goed functioneert op je werk, ik noem maar iets.
Op mijn werk niet echt, alleen erg verlegen en niet erg sociaal,
vooral ook buiten en als 't druk is om me heen..
en als ik nieuwe dingen moet doen, nieuwe onbekende stappen moet ondernemen etc.
pi_6790719
Ik heb sinds een week of zes Remeron.

Heb voorheen Prozac, Efexor, Seroxat etc. gebruikt, alle enkele maanden.

Geeneen had bij mij resultaat, Remeron ook niet tot nu toe.
Ik merk dat ik dikkere armen krijg en mijn keel voelt opgezet, meer niet..

Het is volgens de makers een wezenlijk ander medicijn (geen SSRI maar een Tetracyclisch antidepressivum. Duidt op het chemische aangrijpingspunt van het spul.) Maar of dit echt zo is? Volgens mij is het een marketingpraatje. De bijsluiter is nagenoeg identiek aan die van bijvoorbeeld Seroxat.
Alleen het heet ook rustgevend te zijn, en inderdaad, vooral samen met alcohol kan het je een flink moe gevoel geven (maar dat had ik alleen de eerste paar weken.)

Dit medicijn schijnt nu in de mode te komen.

pi_6790838
Ja ik heb ook gehoord dat het in de mode komt vooral vanwege de zeer beperkte bijwerkingen die het medicijn heeft, dat zie ik op zich als zeer positief.

Maar of het echt zo goed werkt als seroxat.. we zullen zien
Klote voor je trouwens dat die andere medicijnen geen van allen baat hebben gehad bij je klachten ,ik hoop dat remeron dat wel heeft!

Succes

pi_6794241
quote:
Op woensdag 13 november 2002 23:38 schreef lloyd het volgende:
Ja ik heb ook gehoord dat het in de mode komt vooral vanwege de zeer beperkte bijwerkingen die het medicijn heeft, dat zie ik op zich als zeer positief.

Maar of het echt zo goed werkt als seroxat.. we zullen zien
Klote voor je trouwens dat die andere medicijnen geen van allen baat hebben gehad bij je klachten ,ik hoop dat remeron dat wel heeft!

Succes

Ik hoop voor je dat het helpt, maar ik denk toch dat die medicijnen maar een tijdelijke oplossing zijn, en dat je het probleem toch bij de kern aan moet pakken.
Ik heb zelf ook last van angst en paniek, en zit hiervoor bij de psychotherapeut, maar ik geloof niet dat medicijnen iemand hiervan af kunnen helpen. Dat moet je toch zelf doen. Maar dat is natuurlijk voor elk persoon verschillend. Ik wens je sterkte.
Altijd blijven lachen
pi_6799020
quote:
Op donderdag 14 november 2002 09:06 schreef Femke13 het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat het helpt, maar ik denk toch dat die medicijnen maar een tijdelijke oplossing zijn, en dat je het probleem toch bij de kern aan moet pakken.
Ik heb zelf ook last van angst en paniek, en zit hiervoor bij de psychotherapeut, maar ik geloof niet dat medicijnen iemand hiervan af kunnen helpen. Dat moet je toch zelf doen. Maar dat is natuurlijk voor elk persoon verschillend. Ik wens je sterkte.

Medicijnen zorgen er meestal niet voor dat je angsten helemaal verdwijnen maar wel dat je ze onder controle hebt. Ik heb gemerkt dat ik zonder gewoon totaal niet functioneer. Dan ben ik overal bang voor, word ik ziek van de zenuwen als ik naar school ga, krijg ik paniekaanvallen in de collegezaal, op het station, in de trein, noem maar op. Dus ik heb die medicijnen gewoon nodig naast mijn therapie. Maar wat ik niet snap is dat ik nu een medicijn tegen depressies heb gekregen terwijl ik toch wel degelijk last heb van sociale angst en paniekaanvallen. Maar misschien is Remeron wel multi-functioneel net als Seroxat. Seroxat werkte heel goed tegen mijn angsten maar zorgde er ook voor dat ik de eerste maanden vaak misselijk was en mijn zin in sex helemaal verdween. Remeron schijnt deze bijwerkingen niet te hebben, op vreetbuien na, maar dat maakt niet uit, er mag best wel wat bij
  zondag 17 november 2002 @ 01:12:08 #11
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_6843191
een vriendin van mij heeft het gebruikt. zij had na de geboorte van haar tweede kind ineens paniekaanvallen. Durfde niet meer alleen de auto in etc.
Ze heeft het 6 maanden geslikt en is dankzij Remeron van haar paniekaanvallen af en het gaat weer goed met haar. Dus in ieder geval heb ik een positief verhaal voor je. Hopelijk werkt het bij jou ook zo goed.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_6843254
Wat ik van dergelijke medicijnen begrijp is dat ze eigenlijk niets anders doen dan bepaalde emoties onderdrukken. Er gaat niet echt een "genezende" werking vanuit. Daarom is het vaak verstandig om additionele therapie te volgen om uit te vinden wat de oorspronkelijke oorzaken zijn en daar iets aan te doen. Alleen medicijnen slikken is vaak niet afdoende.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  zondag 17 november 2002 @ 01:29:29 #13
11029 WiSeGuY187
goodfella 4 life
pi_6843351
Ik gebruik dit medicijn wel voor depressie ... al ongeveer anderhalf jaar en wat ik merk is dat het gewoon de pieken en de dalen weg haalt. wat ik dus bedoel is dat ik niet echt meer heel erg last heb van megadippen maar dat ik ook niet meer de ja hoe noem je dat de euforie van echt heel blij zijn in bepaalde situaties
you know that film ? what's it called ... the oklahoma kid... well i'm the oklahoma kid
pi_6846299
Ik ben weer over op de good old Seroxat, Remeron zorgt ervoor dat ik mijn ogen heel de dag amper open kan houden en dat ik onbeperkt kan eten. Leuk voor mensen met slapeloosheid en eetstoornissen maar niks voor mij.

Ik ben blij dat ik dat dat oude grieperige gevoel weer terug heb van Seroxat (de eerste dagen)

pi_8623283
quote:
Op zondag 17 november 2002 11:41 schreef lloyd het volgende:
Ik ben weer over op de good old Seroxat, Remeron zorgt ervoor dat ik mijn ogen heel de dag amper open kan houden en dat ik onbeperkt kan eten. Leuk voor mensen met slapeloosheid en eetstoornissen maar niks voor mij.

Ik ben blij dat ik dat dat oude grieperige gevoel weer terug heb van Seroxat (de eerste dagen)

eej mijn vader heeft ook last van die enorme moeheid , hij gaat savonds om half8 naar bed en slaapt gewoon door tot de andere morgen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_8629043
Sinds gisteren heb ik Remeron SolTab (30mg) voorgeschreven gekregen. van de psychiater.

Echte ervaringen heb ik er nog niet mee, behalve dat ze niet vies zijn, en gemakkelijk om in te nemen.

Eerst nog wennen, en kijken of het aanslaat.

Dit is bij mij wel i.c.m. deeltijdtherapie.

Het meer eten, een van de dingen waarvoor ik ook gewaarschuwd werd, en ook hier terug las, is iets waar ik niet zo een last van zou hebben. Eten, of mezelf aanzetten om te willen eten, leverde bij mij al problemen op

Dit zou overigens ook misschien iets kunnen doen aan mijn slaapproblemen, maar ik zou nog moeten afwachten ...

Als iemand wil kan ik hier mijn ervaringen verder nog plaatsen.

pi_8629733
Meer eten is af te raden.

Niet zo lang geleden heb ik er 20 ingenomen met de nodige drank.
Dit naar aanleiding van een onverwachte schokkende gebeurtenis, op een moment dat ik er niks bij kon hebben.

Maar Remeron is (in tegenstelling tot de klassieke antidepressiva) niet gevaarlijk. Met klassieke antidepressiva (lithium ed) kun je in coma raken, met Remeron ed niet.

Wat niet wil zeggen dat je een leuke nacht hebt.

Eerst raakte ik in slaap, toen werd ik weer wakker.
Alles aan mijn lichaam tintelde en trilde. Ik had voortdurend onwillekeurige bewegingen van al mijn ledematen. Ik was vreselijk onrustig en uren en urenlang in een toestand tussen slapen en waken.

Dat herinner ik me nog het meest. In een urenlange aaneenschakeling van dromen kwamen ongeveer alle dingen voorbij die de afgelopen jaren indruk op me hebben gemaakt. Maar niet als gewone dromen, doch als dingen die voor mijn gevoel werkelijk gebeurden.
Ik hoorde ECHT stemmen, terwijl ik besefte dat ik droomde. Toen besefte ik hoe erg het moet zijn om schizofreen te zijn en dat gewoon overdag te hebben!
Ik rook GEUREN! Die ik al lang vergeten dacht te zijn, maar die hele werelden van vroeger ineens weer terugbrachten in mijn gedachten.

Ik maakte van alles (opnieuw) mee. Het vreemdste was dat ik in mijn droom niets kon zeggen en me niet kon bewegen, waar de "mensen om me heen" raar op reageerden. Wel zei ik steeds tegen mezelf: maakt niks uit joh, die mensen zijn er niet echt, dit is een droom en straks word je wakker.

's Ochtends toen het allemaal al voorbij was, heb ik nog ongeveer twee uur als verlamd in mijn bed gelegen, denkend dat ik echt niet kon bewegen, wat een hele stomme ervaring was.
Daarna kon ik weer gewoon bewegen en praten.

Ik was misselijk en had heel veel last van mijn maag. Als ik naar de wc wilde om over te geven/te plassen, kon ik amper lopen omdat ik bijna geen coordinatie meer had of gevoel voor ruimte. Ik viel om bij elke stap.

De dag erna nog een erge kater tot laat in de ochtend. Toen was het over.

pi_8630003
Het meer eten waar ik het over had, ging dus over voedsel, niet over de medicatie voor de duidelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')