abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 27 juli 2015 @ 20:17:39 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154683474
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:02 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja, pupo. Maar ik voel van alles maar juist ook weer niks speciaals en het kan alles en niks betekenen. Ik probeer dus alles maar te negeren.

Barreltje: ik woon in een andere regio, dus geen idee
Ik kan me voorstellen dat je er ook niet teveel op wil letten, er zit helaas niks anders op dan afwachten. Gelukkig is de eerste week al voorbij :s)

Barrel ik loop in Utrecht dus ik kan je ook niet helpen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154684058
ik mag binnenkort weer aan mijn clomid beginnen. Dit keer deed de provera wel wat.
Ik heb dit keer voor het slapen gaan genomen en ik had veel minder hoofdpijn. vooral s' nachts dan als ik het had.
En ik zit ook in Utrecht
  Moderator maandag 27 juli 2015 @ 20:52:42 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154684868
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:32 schreef Gaddle het volgende:
ik mag binnenkort weer aan mijn clomid beginnen. Dit keer deed de provera wel wat.
Ik heb dit keer voor het slapen gaan genomen en ik had veel minder hoofdpijn. vooral s' nachts dan als ik het had.
En ik zit ook in Utrecht
Werkte de provera vorige ronde ook niet goed dan? Slik je ook van dag 3 tot 7 clomid? Hopelijk heb je deze cyclus een mooie eisprong *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154687678
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Werkte de provera vorige ronde ook niet goed dan? Slik je ook van dag 3 tot 7 clomid? Hopelijk heb je deze cyclus een mooie eisprong *O*
Ja, de vorige keer kreeg ik geen bloeding. Ik heb zo inderdaad van dag 3 tot 7 clomid (100mg).
En ik hoop het ook. het zou wel leuk zijn om weer eens een poging te hebben. *O* *O*
pi_154698559
Ik ben weer een beetje bij gelezen, zie dat er veel aanwas is geweest in dit topic. Toch altijd weer vervelend om te zien. Ik heb heerlijk onder een steen gezeten, en een boel genoten van de paar maanden rust. Ik zag er erg tegenop en was liever gewoon doorgegaan, maar daar hadden we niet echt keus in. En uiteindelijk was het toch ook wel prettig om even gewoon 'mens' te zijn. Over een maandje gaan we weer starten, dus ik ga mijn best doen hier weer een beetje actiever mee te posten.

Oh, en ik zag een pupo in het topic. Arja, ik duim voor een mooie plakker. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_154698751
En ik wil ook wel graag in de OP;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 11:26:47 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154699077
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:19 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ja, de vorige keer kreeg ik geen bloeding. Ik heb zo inderdaad van dag 3 tot 7 clomid (100mg).
En ik hoop het ook. het zou wel leuk zijn om weer eens een poging te hebben. *O* *O*
Misschien dat de provera en clomid elkaar extra versterken? Ik ga duimen voor een eisprong! Op welke dag krijg je weer een echo?

Welkom terug Nanuke! De OP kan ik niet meer aanpassen maar dit topic gaat over een paar posts dicht dus de volgende kan het dan in de nieuwe OP zetten :) Spannend om weer aan de slag te gaan!

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest om het potje voor vriendlief te halen. Vanwege de vakantie kunnen we zijn zaad pas 18 augustus inleveren. 31 augustus horen we de uitslag :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154710579
Welkom terug Nanuke! Ik heb dat destijds helemaal niet goed meegekregen, wat rot van de mislukte poging. Ik snap dat dat er flink inhakt. Spannend om in september weer te beginnen, zie je er tegenop, of heb je door de pauze weer goede moed gekregen?
pi_154712757
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Misschien dat de provera en clomid elkaar extra versterken? Ik ga duimen voor een eisprong! Op welke dag krijg je weer een echo?

Welkom terug Nanuke! De OP kan ik niet meer aanpassen maar dit topic gaat over een paar posts dicht dus de volgende kan het dan in de nieuwe OP zetten :) Spannend om weer aan de slag te gaan!

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest om het potje voor vriendlief te halen. Vanwege de vakantie kunnen we zijn zaad pas 18 augustus inleveren. 31 augustus horen we de uitslag :)
Rond dag 10 - 12 van mijn cuclus.
En dat duurt een tijd voor je de uitslag heb.
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 21:17:18 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154713341
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:03 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Rond dag 10 - 12 van mijn cuclus.
En dat duurt een tijd voor je de uitslag heb.
waarom zo vroeg al? De eisprong met clomid is juist rond dag 18, meten ze het dan niet veel te vroeg? En vorige keer kreeg je de uitslag wel meteen toch?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_154713722
Nanuke, welkom terug. Wat jammer dat er een slechte opbrengst was en de poging is mislukt. Ik ga duimen voor een grote opbrengst emmy's, waarvan je er maar 1 nodig blijkt te hebben!
pi_154713908
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

waarom zo vroeg al? De eisprong met clomid is juist rond dag 18, meten ze het dan niet veel te vroeg? En vorige keer kreeg je de uitslag wel meteen toch?
Het is zo vroeg om te kijken of ik het goed groeit. Of mijn lijf reageert op de clomid.
Niet gelijk om te kijken of ik een eisprong heb, die moet ik inderdaad later krijgen.
Over welke uitslag heb je het eigenlijk?
pi_154714540
Edit, laat maar, begrijpend lezen is een vak 8)7
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 21:54:24 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154714625
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:34 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Het is zo vroeg om te kijken of ik het goed groeit. Of mijn lijf reageert op de clomid.
Niet gelijk om te kijken of ik een eisprong heb, die moet ik inderdaad later krijgen.
Over welke uitslag heb je het eigenlijk?
ah ik dacht dat die zin over de uitslag hoorde bij jouw verhaal van de echo :D vond het al zo raar dat het deze keer opeens lang zou duren.

Maar inderdaad, de uitslag van de zaadanalyse krijgen we na 2 weken :Y het inleveren van het zaad is trouwens op mijn NOD :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 21:55:18 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154714661
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
Edit, laat maar, begrijpend lezen is een vak 8)7
no worries, ik ben juist degene die het niet goed las :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 28 juli 2015 @ 21:58:01 #291
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_154714752
Hoe is het op het wachtbankje, Arja?
Wij hebben vandaag de afspraak gemaakt voor de uitslag van het tweede zaadonderzoek (2 september). Eigenlijk komt het niet geweldig uit en is het wat later dan ik zou willen, dus misschien gaan we het nog verplaatsen. Aan de andere kant hebben we al besloten dat we eerst willen achterhalen of er een reden is voor de slechte kwaliteit, dus voorlopig zijn we nog wel even bezig. Dan maken die paar dagen ook niet meer uit :').
pi_154716191
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:58 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hoe is het op het wachtbankje, Arja?
Wij hebben vandaag de afspraak gemaakt voor de uitslag van het tweede zaadonderzoek (2 september). Eigenlijk komt het niet geweldig uit en is het wat later dan ik zou willen, dus misschien gaan we het nog verplaatsen. Aan de andere kant hebben we al besloten dat we eerst willen achterhalen of er een reden is voor de slechte kwaliteit, dus voorlopig zijn we nog wel even bezig. Dan maken die paar dagen ook niet meer uit :').
Wat toevallig, wij hebben dan ook het tweede onderzoek! Wij weten al wel waarom het zaad niet goed is, die onderzoeken hebben wij al gehad. Dat ging heel snel: lichamelijk onderzoek, bloedonderzoek en een echo van het scrotum. Waarom verwacht je dat het bij jullie lang duurt?
  Moderator dinsdag 28 juli 2015 @ 22:39:43 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154716621
Kan dat te maken hebben met de vakantie stroopwafel? Wij hebben vandaag ook een afspraak gemaakt voor de zaadanalyse en daar werd ons verteld dat het lab 4 weken gesloten is vanwege de vakantie. Wij moeten daarom nu ook 3 weken wachten voor we het in kunnen leveren.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:05:25 #294
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_154717655
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:29 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wat toevallig, wij hebben dan ook het tweede onderzoek! Wij weten al wel waarom het zaad niet goed is, die onderzoeken hebben wij al gehad. Dat ging heel snel: lichamelijk onderzoek, bloedonderzoek en een echo van het scrotum. Waarom verwacht je dat het bij jullie lang duurt?
Dat is zeker toevallig!
Geen heel specifieke reden, eigenlijk. In mijn hoofd duurt alles heel lang. En als ze er achter komen waarom, is er misschien nog iets aan te doen. Dan gaan ze dat doen. Dan moet je daarna testen of het verbeterd is, wat waarschijnlijk ook weer 3 maanden moet wachten...
Is er bij jullie iets uit gekomen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:39 schreef MaJo het volgende:
Kan dat te maken hebben met de vakantie stroopwafel? Wij hebben vandaag ook een afspraak gemaakt voor de zaadanalyse en daar werd ons verteld dat het lab 4 weken gesloten is vanwege de vakantie. Wij moeten daarom nu ook 3 weken wachten voor we het in kunnen leveren.
Het tweede onderzoek moest minimaal 3 maanden na het eerste onderzoek zijn. Omdat dat midden in onze vakantie is, besloten we het nog twee weekjes later te doen. En dan moeten we 10 dagen wachten op de uitslag. En dat is weer net tijdens de intreeweek van O+ . En daarna kon het weer alleen midden op de dag en dat komt niet goed uit met werk. En dus werd het 2 september. Al is dat dus eigenlijk op de dag van een teamuitje op mijn werk, dus komt ook niet lekker uit. Maar, daarna is de fijne gynaecoloog op vakantie en daar wilde ik niet op wachten en ik wil ook eigenlijk niet bij ze niet-zo-fijne gynaecoloog..
Ik hoop nu maar dat er tegen die tijd een ander tijdstip vrij is gekomen en ik gewoon toch naar mijn teamuitje kan. Naast het feit dat het gewoon heel leuk is, voorkom je zo ook veel vragen. O-)
pi_154723981
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:05 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

...

Is er bij jullie iets uit gekomen?
Ja, de bijballen zijn kapot. De zaadproductie is prima, maar door de opslag in de defecte bijbal gaat de kwaliteit gigantisch achteruit. Tegen de tijd dat het zaad klaar is om de bijbal te verlaten is het bijna allemaal overleden. De oorzaak is een groot motorongeluk 15 jaar geleden waarbij waarschijnlijk een bloeding in de bijballen is geweest. Dit is niet meer te herstellen helaas.

quote:
[..]

Het tweede onderzoek moest minimaal 3 maanden na het eerste onderzoek zijn. Omdat dat midden in onze vakantie is, besloten we het nog twee weekjes later te doen. En dan moeten we 10 dagen wachten op de uitslag. En dat is weer net tijdens de intreeweek van O+ . En daarna kon het weer alleen midden op de dag en dat komt niet goed uit met werk. En dus werd het 2 september. Al is dat dus eigenlijk op de dag van een teamuitje op mijn werk, dus komt ook niet lekker uit. Maar, daarna is de fijne gynaecoloog op vakantie en daar wilde ik niet op wachten en ik wil ook eigenlijk niet bij ze niet-zo-fijne gynaecoloog..
Ik hoop nu maar dat er tegen die tijd een ander tijdstip vrij is gekomen en ik gewoon toch naar mijn teamuitje kan. Naast het feit dat het gewoon heel leuk is, voorkom je zo ook veel vragen. O-)
Vraag uit nieuwsgierigheid: waarom is 2-9 niet handig omdat jij een werkuitje hebt? Moest jij mee? Of is dat uit solidariteit?

En wat jammer dat je bij je planning rekening moet/wil houden met welke gynaecoloog dan werkt. Dat wordt dan nog wat in dit traject, denk ik. Ben je verder wel tevreden over jouw ziekenhuis?
pi_154724195
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 19:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
Welkom terug Nanuke! Ik heb dat destijds helemaal niet goed meegekregen, wat rot van de mislukte poging. Ik snap dat dat er flink inhakt. Spannend om in september weer te beginnen, zie je er tegenop, of heb je door de pauze weer goede moed gekregen?
Spannend, ja. Maar ik weet nu wel beter waar ik aan toe ben. Ik ben in mijn vakantie weer flink begonnen met sporten, en ik merk dat me dat een stuk rustiger houdt in mijn hoofd. Ik ben van plan dat dan ook vast te houden en hoop zo dat deze poging een stuk rustiger verloopt. Ik zie wel weer op tegen de reisafstand. Misschien voor die tijd maar wat extra fijne boeken inslaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:27 schreef Arja het volgende:
Nanuke, welkom terug. Wat jammer dat er een slechte opbrengst was en de poging is mislukt. Ik ga duimen voor een grote opbrengst emmy's, waarvan je er maar 1 nodig blijkt te hebben!
Dat is superlief van je. Ik wist van tevoren al dat een grote opbrengst (door de selectie) er niet inzit. Er zullen altijd emmy's afvallen. Maar de vorige keer hadden we maar 1 gezonde over, en dat maakt dat we wel hard door de pogingen heen gaan. Nouja, we gaan het weer zien. De eerste echo is gepland op mijn broertjes verjaardag, dus dat zal vast een goed teken zijn. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_154724241
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:05 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Geen heel specifieke reden, eigenlijk. In mijn hoofd duurt alles heel lang. En als ze er achter komen waarom, is er misschien nog iets aan te doen. Dan gaan ze dat doen. Dan moet je daarna testen of het verbeterd is, wat waarschijnlijk ook weer 3 maanden moet wachten...
Dit is exact wat mij aan het begin van ons traject heel erg opbrak. Omdat er nog helemaal een test ontwikkeld moest worden, hebben wij heel lang 'stil gestaan'. Achteraf gezien valt het allemaal reuze mee; van begin aanmelding tot eerste ivf poging 2,5 jaar. Maar het hakt er wel in. Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_154724642
Het traject duurt ook lang en er zijn altikd onverwachte wendingen. Als je dat in je hoofd hebt, kan het alleen maar meevallen.
Maar 2,5 jaar is wel heeel erg lang.

Hoe het gaat op het wachtbankje. Het gaat alle kanten op, van optimistisch en hoop naar nuchter naar het gaat ons toch nooit lukken. Veel afleiding zoeken en dat gaat wel
pi_154724660
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 08:51 schreef Arja het volgende:
Het traject duurt ook lang en er zijn altikd onverwachte wendingen. Als je dat in je hoofd hebt, kan het alleen maar meevallen.
Maar 2,5 jaar is wel heeel erg lang.

Hoe het gaat op het wachtbankje. Het gaat alle kanten op, van optimistisch en hoop naar nuchter naar het gaat ons toch nooit lukken. Veel afleiding zoeken en dat gaat wel
Fijn dat je afleiding hebt! Vakantie of werk?
pi_154725182
Druk met werk en leuke dingen. Vorig weekend brussel. Komend weekend canal parade in amsterdam :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')