abonnement Unibet Coolblue
pi_154971564
Tja Schippers, ik wil het graag geloven maar je prestatiecurve en je lichamelijke ontwikkeling doet me wel het ergste vrezen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_154972799
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:57 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Aan onze lunchtafel op het werk wordt er ook wel kritsich gesproken over de sprintjes van Robben op het WK hoor. ;)
Over zijn sprintjes zelf of de manier hoe fit raakt om te kunnen sprinten? Dat hij snel is, is toch niet gek? De rest er om heen, mag hij blij zijn dat hij geen wielrenner is geworden
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 01:14:23 #278
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154972953
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 01:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Over zijn sprintjes zelf of de manier hoe fit raakt om te kunnen sprinten? Dat hij snel is, is toch niet gek? De rest er om heen, mag hij blij zijn dat hij geen wielrenner is geworden
ik denk de hoeveelheid aan sprintjes in een wedstrijd
pi_154973722
Bullshit.
Nederlandse atleten zijn clean. Alleen oostblokkers gebruiken doping.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_154974793
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:12 schreef Ericr het volgende:
Ook mooi filmpje er bij. Lekker ontkennen terwijl de acne bijna van het scherm spat. Zal wel door de groenten komen natuurlijk :')

Gewoon lekker 10,85 lopen straks en je mond houden. Je wordt er echt niet geloofwaardiger door quasi boos te gaan ontkennen.
Ze kwam erg nerveus over idd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 augustus 2015 @ 05:01:32 #281
7889 tong80
Spleenheup
pi_154975054
De suggestieve berichten over afwijkende bloedwaarden in de Nederlandse atletiek, eerder deze week, hebben Dafne Schippers gegriefd. 'Ik vond het een heel erge belediging, omdat je opeens met een schuin oog wordt aangekeken. Terwijl je niets fout doet.'



De drievoudig Europees kampioene sprint, die over twee weken deelneemt aan de WK atletiek in Peking, ondergaat 'vijftig tot zestig' dopingcontroles per jaar. Ze schat dat veertig van die controles onaangekondigd plaatsvinden. De rest geschiedt bij wedstrijden.

Sinds 2010 is Schippers in bezit van een bloedpaspoort (of biologisch paspoort). Daarvoor wordt zes of acht keer per jaar bloed afgenomen, meer dan het minimaal vereiste aantal van vier tot zes. Ze wordt door nationale en internationale dopingjagers getest. 'Als je weet dat de sport daardoor schoner wordt, vind ik het geen belasting.'

Schippers noemt zichzelf 'honderd procent dopingvrij'. Ze wordt kwaad als ze het gevoel krijgt dat ze ten onrechte wordt beschuldigd, zoals deze week. Het Noordhollands Dagblad meldde dat tussen 2001 en 2012 bij 71 Nederlandse atleten in 142 gevallen afwijkende bloedwaarden waren vastgesteld. De suggestie: bedrog.

Dafne Schippers, slikt alleen medicijnen als ze tien keer gecontroleerd zijn
Dat was een misleidende, schadelijke constatering, oordeelde Herman Ram van de Dopingautoriteit. Een afwijkende bloedwaarde zegt niets, twee evenmin. Het is uiterst ingewikkeld om bloeddoping vast te stellen. Daarvoor zijn minimaal acht tot twaalf controles nodig in twee jaar tijd, plus allerlei aanvullende informatie over hoogtestages, medicijngebruik of de menstruatiecyclus.

Schippers: 'Als je hard traint, heb je ook een afwijkende bloedwaarde. Als een vrouw ongesteld is ook. Het idee dat een afwijkende waarde betekent dat je doping gebruikt, klopt niet. Anders waren er wel Nederlandse atleten geschorst, hoor. Ik denk dat Nederland sowieso totaal geen cultuur heeft om doping te gebruiken.'

De 23-jarige sprintster wordt soms moe van de dopingdiscussie. Ze weet uit ervaring dat de wereldtop bereikbaar is zonder verboden middelen. Ze benadert op de 100 en 200 meter de toptijden die Oost-Duitse sprintsters dertig jaar geleden liepen met behulp van staatsdoping. 'Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Ik zit nu bij de wereldtop. Niks is onmogelijk.'

Paracetamol
Schippers let op haar voeding. Ze neemt nooit een geopende fles drinken aan van een vreemde. Medicijnen durft ze alleen te slikken als ze 'tien keer' gecontroleerd zijn. Zelfs paracetamol. 'Dat durf ik echt niet in de winkel te kopen. Alles wat ik neem is gecontroleerd tot op het batchnummer.' Met dat nummer kan precies achterhaald worden waar een medicament vandaan is gekomen.

Naar de WK atletiek neemt Schippers 8 kilo eigen voeding mee. China heeft een kwalijke reputatie door vlees dat vervuild is met anabolen, zoals clenbuterol. Toch gaat ze ervan uit dat er in het atletenhotel niets mankeert aan het vlees. 'Anders test 80 procent straks positief.'



Voor de zekerheid heeft ze veilige eiwitten (geteste poeders die worden aangelengd met water) en energierepen bij zich. Voor het spierherstel hebben sprinters eiwitten nodig.

Schippers: 'Je moet uitkijken dat je niet te bang wordt. Maar het is mijn grootste angst dat je per ongeluk iets verkeerds neemt.'

http://www.volkskrant.nl/(...)-schippers~a4115057/

Naief en als positivo blijf ik in haar onschuld geloven, totdat het tegen deel is bewezen. Terwijl ze wel verdomd veel op Katrin Krabbe lijkt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 05:37:28 #282
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_154975174
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 05:01 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat Nederland sowieso totaal geen cultuur heeft om doping te gebruiken.'

Dat is de grap van het jaar :D _O-
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 augustus 2015 @ 06:05:42 #283
7889 tong80
Spleenheup
pi_154975260
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 05:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is de grap van het jaar :D _O-
Ik zit hard op te lachen. Ik hoef jou geen voorbeelden te geven. FF snel twee namen. Yvonne van Gennip en Dr. Karstens. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_154975809
Herman Ram to the rescue, gelukkig maar
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 augustus 2015 @ 08:40:04 #285
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_154976075
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:03 schreef DeeBee het volgende:
Meeste fans zijn echt compleet blind, alle doping gerelateerd nieuws op Losse Veter is bijv. ook echt lachen, met alle insiders uit de Nederlandse atletiekwereld die altijd de 'maar er is niet positief getest'-kaart trekken in de comments. _O-

Er zijn er daar die nog in de onschuld van Herzog geloven. :D :')
Throwholics is ook lachen, waar een sterke comeback van een Ivan Tikhon luid bejubeld wordt :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 augustus 2015 @ 08:42:31 #286
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_154976097
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 00:18 schreef Max23 het volgende:
Maar als ik het goed gebruik gaat het om schommelende bloedwaarden tussen 2001 en 2012 toch? En 9 NL atleten die nu naar het WK gaan zouden daarbij zitten. In die periode was ze nog vooral met de zevenkamp bezig en liet ze totaal niet de ontwikkeling zien die ze de afgelopen 2 jaar heeft gemaakt.
Tuurlijk, maar als je van de huidige wereldtoppers een paar personen moet noemen van wie een positief plasje verre van verrassend zou zijn, dan hoort Schippers daar echt wel bij.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154976110
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 08:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar als je van de huidige wereldtoppers een paar personen moet noemen van wie een positief plasje verre van verrassend zou zijn, dan hoort Schippers daar echt wel bij.
Uiteraard
pi_154976725
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 08:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar als je van de huidige wereldtoppers een paar personen moet noemen van wie een positief plasje verre van verrassend zou zijn, dan hoort Schippers daar echt wel bij.
Want? (Ik volg Atletiek totaal niet, dus werkelijk geen idee)
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_154976908
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:26 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Want? (Ik volg Atletiek totaal niet, dus werkelijk geen idee)


Het is geen zekerheid (en Schippers heeft overduidelijk talent), maar als je in 2 jaar ineens zulke stappen maakt en in dit lijstje illustere namen begint te komen, dan is het nagenoeg onmogelijk om dit alleen op talent en hard werken te halen. Zeker gezien er veroordeelde dopeurs tussen staan of atletes die tien jaar lang anabolen kregen van een staatsdopingprogramma, als je die begint te kloppen, tsja.

Critici zullen het wegzetten zoals de 'pseudoscience' van de Wattageberekeningen, maar hoe meer je richting prestaties van erkende dopeurs komt, hoe verdachter het wordt.
Jack does it in real time...
pi_154976959
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:36 schreef DeeBee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het is geen zekerheid (en Schippers heeft overduidelijk talent), maar als je in 2 jaar ineens zulke stappen maakt en in dit lijstje illustere namen begint te komen, dan is het nagenoeg onmogelijk om dit alleen op talent en hard werken te halen. Zeker gezien er veroordeelde dopeurs tussen staan of atletes die tien jaar lang anabolen kregen van een staatsdopingprogramma, als je die begint te kloppen, tsja.

Critici zullen het wegzetten zoals de 'pseudoscience' van de Wattageberekeningen, maar hoe meer je richting prestaties van erkende dopeurs komt, hoe verdachter het wordt.
OMG wat een lijstje :D

Ik zie ineens Katrin Krabbe staan en moest lolleren _O-
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:43:15 #291
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_154977001
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:36 schreef DeeBee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het is geen zekerheid (en Schippers heeft overduidelijk talent), maar als je in 2 jaar ineens zulke stappen maakt en in dit lijstje illustere namen begint te komen, dan is het nagenoeg onmogelijk om dit alleen op talent en hard werken te halen. Zeker gezien er veroordeelde dopeurs tussen staan of atletes die tien jaar lang anabolen kregen van een staatsdopingprogramma, als je die begint te kloppen, tsja.

Critici zullen het wegzetten zoals de 'pseudoscience' van de Wattageberekeningen, maar hoe meer je richting prestaties van erkende dopeurs komt, hoe verdachter het wordt.
Nou is het deels natuurlijk ook nog wel te verklaren doordat ze de zevenkamp steeds meer liet vallen, maar dan nog, de historie spreekt voor zich :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154977042
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 05:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is de grap van het jaar :D _O-
Inderdaad. Raap me op.
pi_154977051
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou is het deels natuurlijk ook nog wel te verklaren doordat ze de zevenkamp steeds meer liet vallen, maar dan nog, de historie spreekt voor zich :+
Ow, dat zeker. En ik heb altijd wel de ijdele hoop dat ze bij haar juniorentitels bijvoorbeeld niet (vol) aan de dope zat, dat zou wel erg jammer zijn.

En haar talent valt niet te ontkennen, ik bedoel, ze is nog steeds heel erg jong en levert al vanaf de junioren WK's en ook op de senioren WK's en toernooien gewoon erg goede prestaties! Maar het is volkomen logisch om er wat kanttekeningen bij te zetten, want dat gebeurt ook bij veel andere atleten.

Ik ga nog steeds keihard JUICHEN voor Schippers in Rio, maar de Britse opvatting (vooral in de media) 'we winnen ondanks al die andere vuile dopeurs, wat zijn WIJ toch goed!' zie je soms hier in Nederland ook wel, dus het andere geluid dan in de Leon Haan-rapportages mag ook wel eens klinken. :+
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:48:05 #294
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_154977074
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:46 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ow, dat zeker. En ik heb altijd wel de ijdele hoop dat ze bij haar juniorentitels bijvoorbeeld niet (vol) aan de dope zat, dat zou wel erg jammer zijn.

En haar talent valt niet te ontkennen, ik bedoel, ze is nog steeds heel erg jong en levert al vanaf de junioren WK's en ook op de senioren WK's en toernooien gewoon erg goede prestaties! Maar het is volkomen logisch om er wat kanttekeningen bij te zetten, want dat gebeurt ook bij veel andere atleten.

Ik ga nog steeds keihard JUICHEN voor Schippers in Rio, maar de Britse opvatting (vooral in de media) 'we winnen ondanks al die andere vuile dopeurs, wat zijn WIJ toch goed!' zie je soms hier in Nederland ook wel, dus het andere geluid dan in de Leon Haan-rapportages mag ook wel eens klinken. :+
Die opvatting is er hier net zo hard. Ik kan me de Tour met "Bau en Lau" herinneren: "Twee Nederlanders die hier in de top rondrijden, dat bewijst wel dat het tegenwoordig een stuk cleaner is." Meest belachelijke uitspraak van het jaar was dat.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154977075
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:40 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

OMG wat een lijstje :D

Ik zie ineens Katrin Krabbe staan en moest lolleren _O-
Ik zag Zhanna Block staan en keek zo:

Jack does it in real time...
pi_154977141
Even een offtopic vraag wellicht; Hoe gaat het met die Semenya (ofzoiets), dat manwijf? Ook zo'n testosteronbonk.
U MAD?
pi_154977220
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:48 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik zag Zhanna Block staan en keek zo:

[ afbeelding ]
Waarom is dat grappige naam in die lijst?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:59:00 #298
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_154977263
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:52 schreef de_boswachter het volgende:
Even een offtopic vraag wellicht; Hoe gaat het met die Semenya (ofzoiets), dat manwijf? Ook zo'n testosteronbonk.
Na haar zilver op de OS in 2012 ging het een jaar minder, daarna een jaar echt bizar slecht (2014, ongekend slechte tijden), dit jaar ook weer echt slecht, maar vorige week heeft ze zich toch nog geplaatst voor het WK van deze maand :)

Haar posities op de wereldranglijst per jaar zijn ook wel opvallend:

2009: 1e
2010: 5e
2011: 2e
2012: 4e
2013: 10e
2014: 143e
2015: 48e (puur door haar tijd van vorige week in Oostenrijk, anders stond ze 225e)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154977296
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Na haar zilver op de OS in 2012 ging het een jaar minder, daarna een jaar echt bizar slecht (2014, ongekend slechte tijden), dit jaar ook weer echt slecht, maar vorige week heeft ze zich toch nog geplaatst voor het WK van deze maand :)

Haar posities op de wereldranglijst per jaar zijn ook wel opvallend:

2009: 1e
2010: 5e
2011: 2e
2012: 4e
2013: 10e
2014: 143e
2015: 48e (puur door haar tijd van vorige week in Oostenrijk, anders stond ze 225e)
Ze is nu 24 zie ik :D , dacht dat ze al veel ouder was. In 2009 was ze dus net 18 :')
Raar verhaal dit weer....
U MAD?
pi_154977322
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:07 schreef kikoooooo het volgende:
[ afbeelding ]
Hallo ik ben Dafne Schippers en ik ben clean.
Die kaaklijn had ze van nature. Hier een fotootje van haar op 19 jarige leeftijd. Je wilt toch niet beweren dat ze op die leeftijd al jaren aan het groeihormoon zat toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')